Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Ja, det är många frågor som man behöver få svar på. När jag såg rubriken på Norran tänkte jag först att det var 1:a april eller tryckfel eftersom jag inte kunde lista ut vilken center de skickat. :D Jag gissade därefter att det var Hetta som de hade skickat. Han är inte speciellt billig och har inte direkt gjort någon kanonsäsong med tanke på de förväntningar klubben verkar ha haft på honom. Att de sedan inte var realistiska, då han i grunden är en fjärdelinaspelare, är kanske en helt annan sak.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

p-play wrote:
kopitar wrote:Bra att låta Emil.P få gå, latare spelare har jag aldrig sett. Slöare än 2 Jimmie Ericssons tillsammans. Tror det kan varit många spelare som stört sig på honom att han bara går på halvfart. Frågan är om det kommer någon ersättare eller för vi nöja oss med Sam.M?
Zacke trampade också i sirap första hösten. Han har helt enkelt inte fysen eftersom han kommer från Modo. Om man tycker att han är slö, vänta bara till Holloway gör entre'. Jag tror att SHL kan bli en obehaglig överraskning för honom och alla de som ropat på honom. Spelet har blivit mycket snabbare sedan han var här senast och han kan komma att få problem då han är begränsad i sin skridskoåkning. Det skall dock sägas han såg ovanligt fit ut, så vi får hoppas på det bästa och att han överraskar.
Har SHL blivit snabbare???
Du menar på fullt allvar att KHL och den Schweiziska ligan går långsammare än SHL?
Personligen har jag då aldrig sett AIK så frånåkta som ifjol då vi mötte Davos.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2016/2017

Post by kopitar »

p-play wrote:
kopitar wrote:Bra att låta Emil.P få gå, latare spelare har jag aldrig sett. Slöare än 2 Jimmie Ericssons tillsammans. Tror det kan varit många spelare som stört sig på honom att han bara går på halvfart. Frågan är om det kommer någon ersättare eller för vi nöja oss med Sam.M?
Zacke trampade också i sirap första hösten. Han har helt enkelt inte fysen eftersom han kommer från Modo. Om man tycker att han är slö, vänta bara till Holloway gör entre'. Jag tror att SHL kan bli en obehaglig överraskning för honom och alla de som ropat på honom. Spelet har blivit mycket snabbare sedan han var här senast och han kan komma att få problem då han är begränsad i sin skridskoåkning. Det skall dock sägas han såg ovanligt fit ut, så vi får hoppas på det bästa och att han överraskar.
Absolut gjorde han det, men han såg inte lika apatisk ut som Emil.P han såg/ser verkligen helt obrydd ut, zacke visade allafall lite känslor. Håller med dig angående holloway han kommer nog få lite problem, men vi får hoppas att han är förberedd på det.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

p-play wrote:Ja, och man lär ju kunna säga hej då till en värvning av lillbrorsan. Vi får väl se om det kommer något på centersidan eller om det endast var ett sätt att finansiera Holloway.
Varför då? För att Emil inte lyckades blomma ut? Nu tycker jag att du drar för mycket växlar av detta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Jocko Homo »

Friskt beslut att skicka Emil tycker jag! Han har hockey i sig men kombinationen långsam+jättesvag som han visar upp gör ju att han är rätt svår att få ut nåt av. Var det dessutom ett dyrt kontrakt, så fint att bli av med det då.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

snorhyveln wrote:
p-play wrote:
kopitar wrote:Bra att låta Emil.P få gå, latare spelare har jag aldrig sett. Slöare än 2 Jimmie Ericssons tillsammans. Tror det kan varit många spelare som stört sig på honom att han bara går på halvfart. Frågan är om det kommer någon ersättare eller för vi nöja oss med Sam.M?
Zacke trampade också i sirap första hösten. Han har helt enkelt inte fysen eftersom han kommer från Modo. Om man tycker att han är slö, vänta bara till Holloway gör entre'. Jag tror att SHL kan bli en obehaglig överraskning för honom och alla de som ropat på honom. Spelet har blivit mycket snabbare sedan han var här senast och han kan komma att få problem då han är begränsad i sin skridskoåkning. Det skall dock sägas han såg ovanligt fit ut, så vi får hoppas på det bästa och att han överraskar.
Har SHL blivit snabbare???
Du menar på fullt allvar att KHL och den Schweiziska ligan går långsammare än SHL?
Personligen har jag då aldrig sett AIK så frånåkta som ifjol då vi mötte Davos.
KHL går generellt sett i ett långsammare tempo. Lagen spelar oftast med styrspel i någon form. Visserligen kan det bli sekvenser med snabbt nord-syd-spel, men långsammare, ja. Spelartyper som Vesce klarar sig därför bättre där. SHL är även lite snabbare än den schweiziska ligan, men ligorna skiljer sig framförallt åt att kvaliteten på den ligan är sämre och spelet är totalt ofysiskt. Lagen har oftast spets, fullt i nivå med SHL eller oftast kanske t o m bättre, men bredden i lagen är betydligt sämre. Att vi blir bortkontrade i matcher i CHL där inställningen är kass eller att lagen får problem på hög höjd i Davos när de inte hunnit acklimatisera är något helt annat.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2016/2017

Post by kopitar »

Känns lite #låtdomfundera över detta
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

kopitar wrote:Känns lite #låtdomfundera över detta
Ha Ha jag hör till dem som funderar i alla fall. :D
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

kopitar wrote:Känns lite #låtdomfundera över detta
Ha, ha! :D
En kampanjslogan fullt i nivå med klassikern, "Nöjd men inte stolt".
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Akerman2 »

Chippen wrote:Varför måste en center av bra klass vara på väg in?
Glömt bort Axel och Lindholm?
Varför ställer du frågor där du har svaret på det du citerar?
Jag nämner Axel och Pärs namn så nej, jag har inte glömt bort dem.

Jag anser att centerlinan inte är tillräckligt bra och att skicka iväg den vi använder mest i tekningsmomenten, där han också har en okej statistik (inte lysande men). En oerhört viktig detalj i hockeyn. Innan Emil P försvann var centerlinan tunn och nu är den ännu tunnare.

Mot KHK centrade dessa:
Petterström
Emil P
Linus L
Wingerli

I sista matchen fjol centrade:
Forsell
Zacke
Lindholm
Wingerli
(Axel skadad då som nu).

I bästa fall, med alla friska, kan vi ställa upp med.
Petterström
Axel H
Lindholm
Wingerli

Helt ok men inte fan vinner vi något guld. Petterström&Axel vs Zacke&Forre är en KLAR försvagning på centerpositionen. Kommer Axel hålla? Man är orolig där.
Emil P gör ingen jätteskillnad men han bidrar med både poäng, tekningsvinster och lägg där till potentialen som finns där. Man hoppades att han skulle växa under säsongen men något gällande inställning eller dylikt måste ligga bakom. Isåfall är det givetvis rätt att skeppa.

Frågor på det jag skrivit, Chippen?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

snorhyveln wrote:
p-play wrote:
kopitar wrote:Bra att låta Emil.P få gå, latare spelare har jag aldrig sett. Slöare än 2 Jimmie Ericssons tillsammans. Tror det kan varit många spelare som stört sig på honom att han bara går på halvfart. Frågan är om det kommer någon ersättare eller för vi nöja oss med Sam.M?
Zacke trampade också i sirap första hösten. Han har helt enkelt inte fysen eftersom han kommer från Modo. Om man tycker att han är slö, vänta bara till Holloway gör entre'. Jag tror att SHL kan bli en obehaglig överraskning för honom och alla de som ropat på honom. Spelet har blivit mycket snabbare sedan han var här senast och han kan komma att få problem då han är begränsad i sin skridskoåkning. Det skall dock sägas han såg ovanligt fit ut, så vi får hoppas på det bästa och att han överraskar.
Har SHL blivit snabbare???
Du menar på fullt allvar att KHL och den Schweiziska ligan går långsammare än SHL?
Personligen har jag då aldrig sett AIK så frånåkta som ifjol då vi mötte Davos.
Alla spelare jag pratat med som spelat i KHL (Jocke, Möller, Bud, Jimmie) säger samma sak. KHL är mycket långsammare än SHL.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Man kan ju tycka att Norran borde sätta lite fart och gräva här. Man börjar undra om de satt skjutjärnsreportern Lindström på fallet? :D
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

p-play wrote:Man kan ju tycka att Norran borde sätta lite fart och gräva här. Man börjar undra om de satt skjutjärnsreportern Lindström på fallet? :D
Han är kvar på flygplatsen och försöker prata med Bad Halloway.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Trollet wrote:
p-play wrote:Man kan ju tycka att Norran borde sätta lite fart och gräva här. Man börjar undra om de satt skjutjärnsreportern Lindström på fallet? :D
Han är kvar på flygplatsen och försöker prata med Bad Halloway.
Ja, inledningen av den där intervjun är en ny Lindström-klassiker. Det är en himla tur för Lindström att Bud bara är den tredje i ordningen med samma namn. Tänk dig Lindström som hovreporter. :D
http://norran.se/tv?tv-bud-holloway-is- ... 4925428695" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2016/2017

Post by kopitar »

p-play wrote:
Trollet wrote:
p-play wrote:Man kan ju tycka att Norran borde sätta lite fart och gräva här. Man börjar undra om de satt skjutjärnsreportern Lindström på fallet? :D
Han är kvar på flygplatsen och försöker prata med Bad Halloway.
Ja, inledningen av den där intervjun är en ny Lindström-klassiker. Det är en himla tur för Lindström att Bud bara är den tredje i ordningen med samma namn. Tänk dig Lindström som hovreporter. :D
http://norran.se/tv?tv-bud-holloway-is- ... 4925428695" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja han börjar vara till åren gångna, finns det inte någon ny stjärna som kan ta hans plats ? Nu när vi ändå är i silly tråden så droppa namn på lindströms efterträdare
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Akerman2 wrote: Frågor på det jag skrivit, Chippen?
Jo en faktiskt: Tycker du att Forre var bra förra säsongen och saknat honom mycket som center denna säsong?
Jag har då inte gjort det på det stora hela. Visst suktade man efter honom då det gick illa där ett tag, men då suktade man ju fan efter alla som lämnat så det går på ett ut. Dessutom så tror jag inte att Forre ensamt hade gjort någon skillnad då.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
AIK1921
Posts: 57
Joined: 27 Apr 2016, 18:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by AIK1921 »

Det var AIK som bröt med Emil.

http://norran.se/guld/hockeybloggen/emi ... fel-713995" onclick="window.open(this.href);return false;
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2016/2017

Post by dovienya »

Jordsh hållåvej dö zörd, or bad hållåvej...

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly Season 2016/2017

Post by shaquille »

En dum fråga kanske men varför förekommer inte transfer pengar i hockey som i fotboll? I hockey verkar det vara bara övertagande av kontrakt.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

AIK1921 wrote:Det var AIK som bröt med Emil.

http://norran.se/guld/hockeybloggen/emi ... fel-713995" onclick="window.open(this.href);return false;
Man behövde nog helt enkelt få loss pengar för att kunna finansiera Holloway. Det är nog inte svårare än så. Den budgivningen lär ha varit brutal oavsett vad nu Lindgren sa om detta.
Man betalade (låt vara på en kanske lägre nivå) och väntade ett helt år på att Heed skulle komma igång utan att han tillförde ett endaste dugg. Det samma kan sägas om Norman. Jag tycker att det här är ett misstag av Lindgren långsiktigt. Jag tror inte att att Emil ringer brorsan och rekommenderar honom att skriva på efter detta. :?
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1629
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Dwight_Shrute »

Hmm..man undrar ju.

Kan det vara så att ny center redan är på G? Det känns konstigt att dumpa iväg Emil i det här läget.

Spontant tänker jag på en händelse från ett antal år sedan då McBain och Harkins kallades till ett "utvecklingssamtal" där ledningen krävde bättring eller öppnade en dörr för spelarna att lämna laget, om man inte antog utmaningen. (https://goo.gl/IhAn1V" onclick="window.open(this.href);return false;)

Kan EP ha ställts inför samma typ av ultimatum, eller handlar det om andra saker utanför isen? ..eller ska man dra igång stora, hoppningsfulla "Mendomkanskeredanhargjortklarmedannanbättrecenter" - bandvagnen och låta den rumla om på dom kalhyggen som frodas innanför det egna pannbenet?

;-)
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by bsa »

Pengar! Passar ej i gruppen passar ej för spelsättet kämpar ej med frysen. Det lär vi aldrig få reda på inte officiellt i alla fall. Pengar väldigt osannolikt
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Akerman2 »

Chippen wrote:
Akerman2 wrote: Frågor på det jag skrivit, Chippen?
Jo en faktiskt: Tycker du att Forre var bra förra säsongen och saknat honom mycket som center denna säsong?
Jag har då inte gjort det på det stora hela. Visst suktade man efter honom då det gick illa där ett tag, men då suktade man ju fan efter alla som lämnat så det går på ett ut. Dessutom så tror jag inte att Forre ensamt hade gjort någon skillnad då.
Han var absolut godkänd. Visst pekade hans kurva nedåt och med tanke på ålder & att kroppen börjat säga ifrån så var det rätt beslut att låta honom lämna och ersättas av en yngre spelare (typ Emil P). Någonstans måste man föryngra. I dagens AIK hade fjolårets Forsell varit en nyckelpjäs och lätt gått in på en centerposition och vunnit otroligt många viktiga tek.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Ja, det är ju svårt att sia om ditten och datten egentligen. Utan skador så vette fan om Forre vart rätt att spela ändå. Lätt att fortsätta i samma hjulspår om spelaren i fråga finns till hands.

Saknar inte Forre ens i närheten av vad jag saknar Martin L och Anton Lindholm om man säger så. T.ex så har ju Linus L gjort en fantastisk säsong hittills.

Men Emil P, tja...kommer nog sakna honom lika mycket som då vi släppte Karlsson, Vesce och Sörensen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Skidrow »

Jag förstår AIK.s tanke med att skicka Emil, det kändes som han inte ville riktigt göra 100% jobb hemåt i alla lägen, dock så kan han blomma ut till en riktigt giftig spelare.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Forsell är i princip dag till dag i Malmö inför varje match. Att han sedan nästan alltid kommer till start har väl ganska mycket med karaktär att göra. Det var helt rätt att avsluta där och då och det tycker jag fortfarande när jag ser Malmös matcher.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Skidrow wrote:Jag förstår AIK.s tanke med att skicka Emil, det kändes som han inte ville riktigt göra 100% jobb hemåt i alla lägen, dock så kan han blomma ut till en riktigt giftig spelare.
Jämfört med hur Heed såg ut första året så ser Emil P ut som en rund miljon, dock så är han inte någon förstacenter som kan gå ut och ta tag i en match i dagsläget. Om han verkligen är så dyr som alla påstår så handlar det nog mer om att man inte tycker att han är värd de pengarna och såg en chans att komma ur avtalet. Att han sedan inte har det bästa kroppsspråket har väl inte undgått någon. Men vad skulle man själv ha om man spelat i ett bottenlag i ett par år?
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Bra av Arvid att få till ett snack med Emil efter det att han och AIK gått skilda vägar.
Lindgren sitter då inte med armarna i kors. Det händer grejer nästan hela tiden.
Undrar om man inte kommer att signa en pp back snart? Otroligt oroande med Cuminsky.
I hans fall vore det inte så dumt om vi kunde få till en förlängning av kontraktet så vi får njuta av honom några matcher i alla fall. För att komma tillbaka är jag säker på att han kommer att göra. Om inte annat vore det en fin gest mot AIK och fansen med tanke på det strul han åsamkat laget. Nu menar jag inte att det är hans fel med infektioner och annan skit men med den stjärnstatus och lön han bär så skulle då inte jag må bra av att inte kunna bidra på isen.
Undrar om man inte drar i Tim Erixon nåt infernaliskt nu då han harvar i bakgården på andra sidan??
Han skalle verkligen må bra av att komma hem för en nystart.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

nr86 wrote:Bra av Arvid att få till ett snack med Emil efter det att han och AIK gått skilda vägar.
Lindgren sitter då inte med armarna i kors. Det händer grejer nästan hela tiden.
Undrar om man inte kommer att signa en pp back snart? Otroligt oroande med Cuminsky.
I hans fall vore det inte så dumt om vi kunde få till en förlängning av kontraktet så vi får njuta av honom några matcher i alla fall. För att komma tillbaka är jag säker på att han kommer att göra. Om inte annat vore det en fin gest mot AIK och fansen med tanke på det strul han åsamkat laget. Nu menar jag inte att det är hans fel med infektioner och annan skit men med den stjärnstatus och lön han bär så skulle då inte jag må bra av att inte kunna bidra på isen.
Signa Cumiskey på ett år till i dagsläget? Seriöst? På vilket sätt vore det en fin gest mot fansen och AIK att han skall få ytterligare ett års lön utan motprestation, för i dagsläget är nog den risken överhängande. Ryktena sade redan innan säsongen att han var på väg att bli hockeyinvalid.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by GroovyEd »

Chippen wrote:
p-play wrote:Ja, och man lär ju kunna säga hej då till en värvning av lillbrorsan. Vi får väl se om det kommer något på centersidan eller om det endast var ett sätt att finansiera Holloway.
Varför då? För att Emil inte lyckades blomma ut? Nu tycker jag att du drar för mycket växlar av detta.
Jag tänker i lite samma banor. Emil har ju kanske inte bästa sakerna att säga om klubben till honom. Plus att det säkerligen vore ett plus att komma till en klubb där man har brorsan.
Locked