Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

burgundy wrote:Ehh nu förstår jag ingenting? Varför ska Emil P lämna? Vaddå inte fått ut det vi förväntat oss...? Vad har man då ställt för förväntningar? Trea i den interna poängligan, 187cm, 80kr... Vem ska göra målen? Eller kan Möller spela 45-50 minuter per match? Tänker man att Knatte, Fnatte och Tjatte plötsligt ska hitta in även framför mål istället för att åka åttor längs sargerna? Blir riktigt konfunderad, vilka hundar finns det begravda som gör att man bryter det här kontraktet?
Sam Marklund tar hans plats...
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by jokarfo »

Klart att Emil P kunnat prestera bättre men det har ju ärligt talat hela laget. Och nog tycker jag att Emil förbättrat spelet på sistone och börjat hitta rätt i både målsskyttet och spelfördelningen. Finns säkert en plan givetvis.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Sett enbart poängen så är det konstigt, men sett till spelet så är det inte konstigt att han lämnar. Tycker att det gått i stå rätt mycket och jag tror att han kommer att få en bättre roll i Växjö, för visst så tappade de någon till KHL?

Sedan så är ju Lindholm på väg in, och likaså Holmström. Så jag ser ingen fara att Emil P lämnar, trots att han är center. Man får inte heller glömma att Linus L går fram med raska steg och visar upp ett betydligt bättre spel på isen än vad Emil P gjort.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2016/2017

Post by marre »

Lakers är nog hyfsat nöjda.Vart av med en AS brunkare och fick en stortalang ist...Vafan är detta???


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Akerman2 »

Oerhört märkligt om inte en center av bra klass är på ingående.

Nu vet man inte hela historien men spelmässigt finns det ett par spelare som man hellre offrat. Någonstans har han gjort okej med poäng. Han är våran bästa tekare och den som vi använder mest (tillsammans med Pär L) i det momentet. Vem ersätter där? Pär är snart tillbaka och det är bra, Axel är också men där krävs det en startsträcka. Trots att dessa två är på gång så fyller Emil alla gånger en roll i nuvarande trupp.

Måste ligga något begravet.. För lat?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Akerman2 wrote:Oerhört märkligt om inte en center av bra klass är på ingående.

Nu vet man inte hela historien men spelmässigt finns det ett par spelare som man hellre offrat. Någonstans har han gjort okej med poäng. Han är våran bästa tekare och den som vi använder mest (tillsammans med Pär L) i det momentet. Vem ersätter där? Pär är snart tillbaka och det är bra, Axel är också men där krävs det en startsträcka. Trots att dessa två är på gång så fyller Emil alla gånger en roll i nuvarande trupp.

Måste ligga något begravet.. För lat?
Varför måste en center av bra klass vara på väg in?
Glömt bort Axel och Lindholm?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by GroovyEd »

Jag tycker han underpresterat å det grövsta, poängen till trots, och inte visat någon direkt förbättring heller. Slöare och svagare kille är svårhittad samtidigt.
User avatar
AIK1921
Posts: 57
Joined: 27 Apr 2016, 18:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by AIK1921 »

Chippen wrote:
Akerman2 wrote:Oerhört märkligt om inte en center av bra klass är på ingående.

Nu vet man inte hela historien men spelmässigt finns det ett par spelare som man hellre offrat. Någonstans har han gjort okej med poäng. Han är våran bästa tekare och den som vi använder mest (tillsammans med Pär L) i det momentet. Vem ersätter där? Pär är snart tillbaka och det är bra, Axel är också men där krävs det en startsträcka. Trots att dessa två är på gång så fyller Emil alla gånger en roll i nuvarande trupp.

Måste ligga något begravet.. För lat?
Varför måste en center av bra klass vara på väg in?
Glömt bort Axel och Lindholm?
Hur länge håller Axel denna gång ska vi tro?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

3 matcher? :)

Näe, men vi kan inte gå och förvänta oss skador så jag utgår från att tro att han Axel är med tills säsongen är slut när han väl är på is igen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Bra jobbat, Lindgren.
Gillade aldrig Pettersson. Svag på grillor, bajsnödig vid sargerna.
Inte min typ alls, mest suttit och varit förbannad när jag sett honom.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Balotelli »

Wikegård uttalade sig I sin videoblogg I våras innan vi presenterade Emil att budgivningen på hans signatur låg runt 200tkr / mån, är rimligtvis så att Aik anser att kostnaden var för stor i flrhållande mot uppsidan.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Pettersson mot Marklund måste vara historiens sämsta trade. :cry: Det kan bara finnas två rimliga förklaringar till detta och det är att man har en 1:a center på väg in eller att budgivningen på Bud skenade iväg bortom budgetmärket och man tvingades att dumpa någon av ekonomiska skäl. Man skall komma ihåg att Lindgren just tradade bort en del av framtiden i form av Emil och Elias Pettersson. Emil har sett tung ut i skridskoåkningen i höst, men kom ihåg att Zackrisson såg likadan ut under första hösten. Det tar tid i att komma in i den tyngre träningsdosen och när han har tvingats att spela så många minuter så har han helt enkelt inte orkat att hålla uppe farten. Emil P har en otroligt bra spelförståelse och kommer att leverera fullt ut nästa år. Vad hade man egentligen förväntat sig? Han är nästa bästa forward poängmässigt som 22-åring! Först Cumiskey, sedan en supportervärvning för att få ryggdunkar och nu detta. Jag väntar med att plocka fram sågen helt tills vi ser vad som händer i kölvattnet av detta, men just nu känns det inte helt pålitligt att ha Lindgren som sportchef. Just nu känns det som Evertsson skrattar hela vägen till kontoret.
nathrakh
Posts: 120
Joined: 16 Jun 2011, 19:04

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nathrakh »

Om det här är en förutsättning för att AIK ska anse sig ha råd att värva en ersättare för cumiskey så står jag helt bakom beslutet!
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Centersidan måste nu vara en av seriens svagaste. Jag kan inte tänka mig annat än att de har en center på väg in. Det är den enda rimliga förklaringen. Får man in någon på kontrakt för denna säsong och nästa förstår jag helt försäljningen, om inte förstår jag ingenting. Skulle t ex Edmonton köpa ut Lander eller att man har Zackrisson på väg in så är det ett bra drag. LJ:s tråkiga Silly Seasons är nu historia. Det är rejält med drag under galoscherna numera. :D
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

p-play wrote:Pettersson mot Marklund måste vara historiens sämsta trade. :cry: Det kan bara finnas två rimliga förklaringar till detta och det är att man har en 1:a center på väg in eller att budgivningen på Bud skenade iväg bortom budgetmärket och man tvingades att dumpa någon av ekonomiska skäl. Man skall komma ihåg att Lindgren just tradade bort en del av framtiden i form av Emil och Elias Pettersson. Emil har sett tung ut i skridskoåkningen i höst, men kom ihåg att Zackrisson såg likadan ut under första hösten. Det tar tid i att komma in i den tyngre träningsdosen och när han har tvingats att spela så många minuter så har han helt enkelt inte orkat att hålla uppe farten. Emil P har en otroligt bra spelförståelse och kommer att leverera fullt ut nästa år. Vad hade man egentligen förväntat sig? Han är nästa bästa forward poängmässigt som 22-åring! Först Cumiskey, sedan en supportervärvning för att få ryggdunkar och nu detta. Jag väntar med att plocka fram sågen helt tills vi ser vad som händer i kölvattnet av detta, men just nu känns det inte helt pålitligt att ha Lindgren som sportchef. Just nu känns det som Evertsson skrattar hela vägen till kontoret.
Varför måste en center vara på väg in? Begriper verkligen inte det då Lindholm och Holmström är på väg tillbaka. Ser man då från dagens centeruppställning så blir det inte en försvagning med Emil bort.
Axel, Pär, PP, Wingerli, Lindström och Sam ser helt oki ut. Varför hålla fast vid Emil då som inte presterar? Sedan har vi Hetta som borde gå center. Inget konstigare än då Vesce fick lämna. Presterar du inte nyförvärv blir det foten.

Så jag tror snarare att det betyder att vi är närmare än back än innan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Erwynn »

marre wrote:Lakers är nog hyfsat nöjda.Vart av med en AS brunkare och fick en stortalang ist...Vafan är detta???


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Haha, Platt allsvensk brunkare? 10 mål på 25 matcher är väl helt ok facit för en spelare av den kalibern. Pettersson stortalang ja, men för 200k i månaden bör han redan prestera och vilja mer än vad han gör.

In med brorsan nu!
Hata allt.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2016/2017

Post by marre »

Sam naturligtvis...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

p-play wrote:Centersidan måste nu vara en av seriens svagaste. Jag kan inte tänka mig annat än att de har en center på väg in. Det är den enda rimliga förklaringen. Får man in någon på kontrakt för denna säsong och nästa förstår jag helt försäljningen, om inte förstår jag ingenting. Skulle t ex Edmonton köpa ut Lander eller att man har Zackrisson på väg in så är det ett bra drag. LJ:s tråkiga Silly Seasons är nu historia. Det är rejält med drag under galoscherna numera. :D
Nja....Hetta, Holmström, Lindholm, Linus Lindström, Sam Marklund, Pontus kan spela center med bravur....så så illa är det väl inte
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Chippen wrote:
p-play wrote:Pettersson mot Marklund måste vara historiens sämsta trade. :cry: Det kan bara finnas två rimliga förklaringar till detta och det är att man har en 1:a center på väg in eller att budgivningen på Bud skenade iväg bortom budgetmärket och man tvingades att dumpa någon av ekonomiska skäl. Man skall komma ihåg att Lindgren just tradade bort en del av framtiden i form av Emil och Elias Pettersson. Emil har sett tung ut i skridskoåkningen i höst, men kom ihåg att Zackrisson såg likadan ut under första hösten. Det tar tid i att komma in i den tyngre träningsdosen och när han har tvingats att spela så många minuter så har han helt enkelt inte orkat att hålla uppe farten. Emil P har en otroligt bra spelförståelse och kommer att leverera fullt ut nästa år. Vad hade man egentligen förväntat sig? Han är nästa bästa forward poängmässigt som 22-åring! Först Cumiskey, sedan en supportervärvning för att få ryggdunkar och nu detta. Jag väntar med att plocka fram sågen helt tills vi ser vad som händer i kölvattnet av detta, men just nu känns det inte helt pålitligt att ha Lindgren som sportchef. Just nu känns det som Evertsson skrattar hela vägen till kontoret.
Varför måste en center vara på väg in? Begriper verkligen inte det då Lindholm och Holmström är på väg tillbaka. Ser man då från dagens centeruppställning så blir det inte en försvagning med Emil bort.
Axel, Pär, PP, Wingerli, Lindström och Sam ser helt oki ut. Varför hålla fast vid Emil då som inte presterar? Sedan har vi Hetta som borde gå center. Inget konstigare än då Vesce fick lämna. Presterar du inte nyförvärv blir det foten.

Så jag tror snarare att det betyder att vi är närmare än back än innan.
Därför att Holmström är ett stort frågetecken. Det känns som att han kan slå upp sin knäskada när som helst och då står vi där med en enda rutinerad, renodlad center i form av Lindholm, som för övrigt var fjärdecenter ifjol. Varken Pontus P eller Hetta är egentligen centrar, men de klarar nog av nästan varje position. Hetta gick center ifjol som nödlösning. Sam har nog inte skridskoåkningen för att fungera som center i denna spelmodell. Och resten är knattar som man inte kan ställa alltför höga krav på i tuffa slutspelsmatcher.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

Jag tycker vi skulle haft lite mer is imagen när det gäller Emil tror han kan explodera nästa år...
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Ja, och man lär ju kunna säga hej då till en värvning av lillbrorsan. Vi får väl se om det kommer något på centersidan eller om det endast var ett sätt att finansiera Holloway.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

Ett svagt rykte säger att Tim Kennedy är sugen på att gå till skellefteå, Men det är bara ett svagt rykte!!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Foppas skridskocoach »

p-play wrote:Ja, och man lär ju kunna säga hej då till en värvning av lillbrorsan. Vi får väl se om det kommer något på centersidan eller om det endast var ett sätt att finansiera Holloway.
Finns viss risk för det sistnämnda. Alternativt att det skurit sig med någon i föreningen.
Tigerränderna går aldrig ur.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

persson82 wrote:Ett svagt rykte säger att Tim Kennedy är sugen på att gå till skellefteå, Men det är bara ett svagt rykte!!
Ha, ha! Han är nog sugen att gå var som helst. :D
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2016/2017

Post by kopitar »

Bra att låta Emil.P få gå, latare spelare har jag aldrig sett. Slöare än 2 Jimmie Ericssons tillsammans. Tror det kan varit många spelare som stört sig på honom att han bara går på halvfart. Frågan är om det kommer någon ersättare eller för vi nöja oss med Sam.M?
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Erwynn »

p-play wrote:Ja, och man lär ju kunna säga hej då till en värvning av lillbrorsan. Vi får väl se om det kommer något på centersidan eller om det endast var ett sätt att finansiera Holloway.
Tveksamt att det var ett sätt att finansiera. Växjö lär inte vart aktiva innan man fick erbjudande på Platt. Fanns säkert någon tanke på kontoret men känns som Växjö är dom som vart drivande parten i detta. Kanske inte just med Pettersson men att Växjö gått ut med att man söker nytt och hört sig för vad som finns i ute i det avlånga landet.
Hata allt.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Fdskebo »

Helt rätt enligt mig!
Att man bryter med honom ser jag som fullt naturligt.

Jag har sagt det tidigare, Emil är inte nog bra för att centra 1a eller 2a hos oss.
För långsam och mjuk för att kunna hantera vårt spelsätt helt enkelt. Jag har vid flertalet tillfällen påpekat att han borde ut på en kant och fokusera på det han faktiskt kan för som center hos oss har han inte fungerat trots att han skramlat ihop en del poäng. Han är ingen spelare som lyfter sin omgivning, inte hos oss iaf.

Vi har många som kan göra centerjobbet bättre än Emil P även om alla av dem inte gör lika många poäng,

P Lindholm
Holmström
Jimmie
Adam P
Hetta
Petterström
Wingerli
L Lindström

Men med Bud bör även poängproduktionen kompenseras.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

kopitar wrote:Bra att låta Emil.P få gå, latare spelare har jag aldrig sett. Slöare än 2 Jimmie Ericssons tillsammans. Tror det kan varit många spelare som stört sig på honom att han bara går på halvfart. Frågan är om det kommer någon ersättare eller för vi nöja oss med Sam.M?
Zacke trampade också i sirap första hösten. Han har helt enkelt inte fysen eftersom han kommer från Modo. Om man tycker att han är slö, vänta bara till Holloway gör entre'. Jag tror att SHL kan bli en obehaglig överraskning för honom och alla de som ropat på honom. Spelet har blivit mycket snabbare sedan han var här senast och han kan komma att få problem då han är begränsad i sin skridskoåkning. Det skall dock sägas han såg ovanligt fit ut, så vi får hoppas på det bästa och att han överraskar.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Då är man borta från nätet i några timmar och får se att detta skett!
Det var det värsta! Det trodde jag inte skulle hända.
Har altid tyckt att han sett slö ut på isen men har fina händer och fin blick för spelet.
Hoppas verkligen vi får en kommentar av Lindgren om hur AIK tänker kring detta. Var Bud så dyr att vi var tvungna till detta? Ville Emil lämna? Tyckte aik att han inte var bra nog i förhållande till spelsätt etc? Är något annat på väg in?
Känns som att det är några frågor som jag verkligen skulle vilja ha svar på.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

Hoppas det finns nån plan för det känns som lite av vår framtid for där..
Locked