Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by smogz »

Nä ärligt, i sista perioden var inte MP dålig, han blev fastcheckad några gånger men det blev Aho och Djuse också. Brynäs var riktigt bra i offensiv zon i sista och kunde mycket väl ha vunnit. Tycker det är lite märkligt att coacherna inte matchar Möller PP och Jocke hårdare vid 2-2 i mitten av tredje. Tänkte speciellt det vid några tekningar i offensiv zon. Då sätter man in Wingerli och kompany istället för dom. Som att man går för att "inte förlora" istället för att vinna.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by Larzon »

Har för mig att Walle och A-Floppa coachade Lindberg, Melker och Arvidsson likadant.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by Chippen »

Det kanske funka på dem men det ger ju inga garantier för att det funkar på alla och bevisligen gör det inte det på MP.

Jag gissar att han lider lite av för mycket press. Dels frpn AIK då han varit med ett tag nu och dels från Anaheim då han har kontrakt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by Larzon »

Jag vet inte hur Anaheim tänker men skulle säga att Heed var mer katastrofal sitt första år än vad MP varit än så länge.
Jag tror vi kommer få se en annan MP i framtiden. Ser nästan ut som att han och Djuse vill försätta sig i konstiga situationer medvetet.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by Chippen »

Det är ju i defensiv zon som jag upplever att MP har de största problemen. I offensiv zon är han helt OK måste jag säga.
Håller inte med om att han och Djuse försätter sig i konstiga situationer. Skulle nästan tyvärr vilja lägga över det mesta av det på MP.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
msoe
Posts: 1631
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by msoe »

Riktigt skönt med 3 poäng mot ett av seriens bästa lag, även om det såg skakigt ut där ett tag.
Visst är det många gånger individuella misstag som ställer till det när vi ger bort pucken i fel lägen och missar markering osv. men jag tycker även att sättet vi spelar på till viss del bäddar för trubbel. det börjar redan i offensiv zon där forecheckingen många gånger är osynkad, vilket gör att motståndarna ganska lätt kan spela sig ur pressen. Med 2 forwards överspelade blir det sedan lätt att ta sig genom mittzon och numera vet de flesta lagen att man lätt kan återerövra pucken i vår zon om man lägger puckarna djupt och sätter hård press på backarna samtidigt som man skär av avlastningsmöjligheten framför vårt mål. Då blir det en massa stressade kortpassningar och eftersom vi spelar med så små marginaler krävs det att alla passningar sitter som de ska för att vi inte ska hamna i farliga situationer.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by Larzon »

Chippen wrote:Det är ju i defensiv zon som jag upplever att MP har de största problemen. I offensiv zon är han helt OK måste jag säga.
Håller inte med om att han och Djuse försätter sig i konstiga situationer. Skulle nästan tyvärr vilja lägga över det mesta av det på MP.
Såg inte så mycket av det förra matchen, men tipsar om att titta på när han åker rakt ut i hörnet nästan bara för att bli upphunnen av en motståndarspelare. Händer ungefär fem gånger per match.
Jag pratar alltså om Djuse nu.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by Chippen »

Mjo, det har jag noterat lite löst.
Det jag tänker på att MP försöker vara konstruktiv med pucken, men ser ut att ha för dåligt självförtroende plus inte tekniken och farten för att klara det. Han kör fast, tvingas vända hem och blir fastcheckad eller bara lämpar över pucken till Djuse i sämre läge. Lite mera muskler skulle han må bra av, så att han kan trycka sig runt forward såsom Alm gjorde i senaste hemmamatchen när han låg bakom målet i BP.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by LeeGoren »

Tror att MP är i samma fas som Johan Alm var i när han kom fram i A-laget. MP måste förstå vilken typ av back han ska vara för att bli så bra som möjligt.MP(och Alm när han kom fram)sätter press på sig själva att i sann SkellHell-stil vara en väldigt konstruktiv back, även i egen zon. När Alm lärde sig att inte försöka spela som David Rundblad, utan började spela efter resurserna i egen zon blev han ju riktigt bra. Om MP kan se till att spela snabbare förstapass och chippa ut när det behövs är mycket vunnet. Han behöver inte spela som Aho, Nisse i egen zon, han har inte samma smidighet och skridskoåkning för att försöka vända bort checkande forwards vid sargerna. Spela enkelt och rejält! Han är väldigt duktig på att läsa spelet, bra räckvidd och är således duktig på att bryta spel. Jag är inte orolig för hans defensiva dpel framöver. Däremot bör coacherna sätta sig ner med honom och videoanalysera hur han ska göra med pucken i egen zon för att bli effektiv.
Däremot tycker jag att han ska våga gå framåt i offensiv zon. Eftersom han har fin spelförståelse kan han läsa av när det är läge att gå framåt och ta andravågen. Tycker att han har ett bra skott också.
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by Mange »

snorhyveln wrote:Tycker vi sparkar Öbba för han ser trött ut.
MP sparkar vi för han försöker vara kontruktiv.
Lindgren sparkar vi för han har inte värvat ihop laget, utan det gjorde Johansson.

Vilken djävla dagisnivå det är här inne.
Exakt!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by smogz »

Spännande statistik på Oskar Möller, 6 matcher, 6 poäng, -3 i plus/minus.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
StigVig
Posts: 1575
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by StigVig »

smogz wrote:Vill inte hoppa på en Cmore abb direkt. Får fiber om några dagar så jag väntar in det och då för vi se vad lösningen blir
Com Hem hade ett erbjudande på CMores sportkanaler, tyvärr gick väl erbjudandet ut 20/11.
Halva priset i 6 månader (215 kr/mån), kanske de har förlängt erbjudandet?
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
StigVig
Posts: 1575
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by StigVig »

MP började väl i A-laget förra hösten och var lika klappkass då, så det är inte mycket som hänt på drygt ett år.
Låna ut han till Allsvenskan och värva in en sheriff (Sevc-kopia)
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by smogz »

Inte sugen på com hem. Klart dyrast på allt annat
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by persson82 »

StigVig wrote:MP började väl i A-laget förra hösten och var lika klappkass då, så det är inte mycket som hänt på drygt ett år.
Låna ut han till Allsvenskan och värva in en sheriff (Sevc-kopia)
Tror inte man kan låna ut han då han är utlånad till oss....däremot måste ju aik kunna säga till Anaheim att dom får tillbaka han, annars blir det läktarn
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by Chippen »

smogz wrote:Inte sugen på com hem. Klart dyrast på allt annat
Varför kör du inte Cmore Play elller kör enstaka matcher via cmore.se?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by svea_man »

persson82 wrote:
StigVig wrote:MP började väl i A-laget förra hösten och var lika klappkass då, så det är inte mycket som hänt på drygt ett år.
Låna ut han till Allsvenskan och värva in en sheriff (Sevc-kopia)
Tror inte man kan låna ut han då han är utlånad till oss....däremot måste ju aik kunna säga till Anaheim att dom får tillbaka han, annars blir det läktarn
+1 han har endå gjort nästa 100 shl matcher o jag kan då inte se att han gjort så mycke till framsteg
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 23 - Brynäs IF - Skellefteå AIK - 1/12 kl. 19.00

Post by smogz »

Chippen wrote:
smogz wrote:Inte sugen på com hem. Klart dyrast på allt annat
Varför kör du inte Cmore Play elller kör enstaka matcher via cmore.se?
Jag väntar som sagt in min fiber innan jag bestämmer mig helt enkelt. Ids inte köra nån av dom före det. Så det får bli fulstream så länge. Var riktigt trevligt att se med engelsk kommentator. Han var grymt positiv till matchen igår, det här är hockey som hockey ska spelas.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Locked