Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nishog04 »

Trollet wrote:Värst var ändå "Jonathan Granström klar för Skellefteå AIK".

En 16-åring.
Jo, minns det där. Kommer också ihåg att jag inte heller den gången klickade på länken (tyvärr av ilska och förakt gentemot Norran), eftersom en värvning av DEN Jonathan Granström vore höljt i den totala orimlighetens skimmer.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Håkan Loob erkänner att han är "avundsjuk på Skellefteå"
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... r-alla-ar/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

Öberg bjuder Perra på lite "glimten i ögat"-skoj under upptaktsträffen: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3483775.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Inte särskilt hockeyrelaterat, men ändå!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Lindgren i intervju med mrmadhawk

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Skellefteå AIK i media

Post by micktålbot »

nr86 wrote:Lindgren i intervju med mrmadhawk

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hur kan det finnas människor som utvecklar en webplayer man inte kan ändra volym på? Chockerande varje gång jag stöter på det.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Balotelli »

Någon som har aftonbladet plus och vill kopiera in texten i senaste artikeln?
rejkmaister
Posts: 14
Joined: 15 Jun 2011, 14:01

Re: Skellefteå AIK i media

Post by rejkmaister »

Balotelli wrote:Någon som har aftonbladet plus och vill kopiera in texten i senaste artikeln?
Djupanalys: Kan göra att de går hela vägen
Hans Abrahamsson granskar Skellefteå

SHL-premiären är bara en vecka bort!
Nu har det kommit till turen för Skellefteå AIK att sättas under Hans Abrahamssons lupp.
Djupanalys av truppen Startuppställningen Värvningsbetyg Detta behövs

ABRAHAMSSONS ANALYS:
Den obestridlige ledaren under Skellefteås stormaktstid, general manager Lasse Johansson, är borta.
Huvudtränaren Hans Wallson likaså.
Skellefteå hade två av Hockeysveriges största skor att fylla.
Man har valt att ersätta Johansson med en sportchef (Mikael Lindgren) som inte har någon erfarenhet alls av ledaruppdrag inom sportens värld. Wallsons efterträdare (Fredrik Öberg) har efter spelarkarriären varit assisterande tränare på juniornivå.
Lindgren och Öberg har en riktig utmaning framför sig, precis som hela Skellefteå AIK. Nu utgår jag från att Lindgren får en hel del hjälp av Lars Johanssons högra hand under många år, Micael Engström.
Okänd och oerfaren behöver absolut inte vara likhetstecken med felrekrytering. Det har inte minst Skellefteå visat.
När just Lasse Johansson rekryterades som ny sportchef efter färgstarke Peo Larsson var han tränare för klubbens juniorlag. Före det var han tränare i Kiruna och Piteå. Johansson var mer eller mindre okänd för 99 procent av alla i Hockeysverige. Wallson plockades upp från juniorlaget.

Henrik Evertsson var (en för de flesta okänd) assisterande tränare för Växjö när han tog steget upp som sportchef.
Men min känsla är att det blir väl tufft att ersätta två så strategiskt viktiga personer med i sammanhanget två riktiga rookies. Wallson och framför allt Johanssons oväntade sorti kommer inte att göra Skellefteå starkare.

Även om spelare kommit och gått under alla år som Skellefteå dominerat svensk ishockey har kontinuiteten på ledarsidan varit snudd på total. Nu försvinner två absoluta nyckelpjäser samtidigt och det ska bli väldigt intressant att se vad det innebär.
Skellefteå har byggt starkt på många håll i klubben och visst kan det komma att fungera ändå. Det finns fortfarande många genuina hockeymänniskor med många bra idéer kvar. Sex raka SM-finaler talar sitt tydliga språk.
Men ju fler år man är på toppen, desto närmare kommer det också en nedgång. Det drabbar alla, bara titta på klubbar som Färjestad, HV 71 och tidigare Frölunda.
Sett till spelartruppen är givetvis både Oscar Möller och Joakim Lindström drömförstärkningar. Skellefteå blir ett topplag även den här säsongen, men för första gången på väldigt många år tippar jag inte laget i någon SM-final.




MÅLVAKTER
Före värvningen av Joni Ortio blev klar skrev jag så här: Erik Hanses och Gustaf Lindvall känns inte som en guldduo och jag blir inte alls förvånad om målvaktsparet ser annorlunda ut i februari när transferfönstret stänger.
Nu hann vi inte ens till SHL-premiären innan Skellefteå gjorde den förändring som de flesta trodde skulle ske redan i våras.
Joni Ortio såg jag första gången under junior-VM i Buffalo för snart sex år sedan. Då var han väldigt bra. En ganska klassisk finsk målvakt som gjort en riktigt bra säsong i IFK Helsingfors och ett 40-tal NHL-matcher med Calgary. Det är inget snack om att Ortio bör vara en målvakt på toppnivå i SHL.
Han kan mycket väl vara den stabila förstemålvakt som gör att Skellefteå går hela vägen.

En finsk kontakt sms:ade när Ortio var klar: ”Mycket bra säsong i HIFK. Fin kille, lugn i sitt spel. Fighter, spelar klart alla situationer”.
Att Ortio dessutom är fullständigt briljant i sin imitation av den något fyrkantiga och hetlevrade finländska coachen Hannu Jortika är en extra bonus.
Gustaf Lindvall är tillbaka i sin moderklubb. Förrförra säsongen stuvade han bagage på Arlanda och på fritiden spelade han division 1-hockey med Arlanda. Med hjälp av erkänt skicklige målvaktstränaren Stefan Persson växte Lindvall till allsvenskans kanske bästa målvakt förra säsongen. Kan Skellefteåkillen fortsätta sin utveckling blir jag inte ett dugg förvånad om han på allvar utmanar Hanses under hösten.
Mitt tabelltips gjordes före värvningen av Ortio, men så är det i en bransch där ingen trupp är spikad förrän i mitten av februari.
Och jag står fast vid mitt tips. (Han tippar AIK som 3:a i tabellen)

BACKAR
I stort sett en helt ny backsida, desto viktigare då att både Niclas Burström och Fredrik Lindgren är kvar. Det skapar ändå en grundtrygghet som lär behövas. Burström kan spela i princip hur mycket som helst och är fullt ut en tvåvägsback av högsta SHL-kvalitet.
När vi ändå är inne på att bära mycket istid. Kyle Cumiskey är tillbaka i SHL och under sin tid i Modo spelade han snudd på halva matcherna. Givetvis oerhört viktigt att Skellefteå lyckades ro i land den värvningen, även om det lär ha kostat en hel del. Men pengar är som alla vet inget större problem i Guldstan, där varje säsong slutat med ett rejält överskott. Den skridsko- och spelskicklige kanadensare var inte i speldugligt skick när han kom och det lär dröja ytterligare några veckor innan han gör debut. När han väl spelar får Cumiskey en nyckelroll i det offensiva spelet i allmänhet och power play i synnerhet. Johan Alm är tillbaka och han blir också en viktig pjäs. Bakom de här fyra är det mycket ungt. Där är jag mest intresserad av att se vad storväxte högerskytten Filip Berglund hittar på i vinter. Vi fick små smakprov redan förra säsongen.

FORWARDS

Några skickliga ytterforwards finns det, inte minst återvändarna Oscar Möller (ser ut att missa premiären) och Joakim Lindström. Andrew Calof och även Jesper Olofsson kan bevisligen göra mål. Men jag tycker bredden på toppen är lite svagare än vi vant oss vid.
Om jag vore motståndartränare hade jag satt in mina bästa (och elakaste) defensiva spelare varenda byte som Lindström & Möller är på isen.
Bland centrarna gillar jag verkligen Emil Pettersson och med Skellefteåträning i kroppen har han alla möjligheter att lyfta ytterligare en nivå. Jag blir inte förvånad om han spelar någon Euro Hockey Tour-turnering med Tre kronor i vinter.
Pär Lindholm? Ja, möjligt att jag underskattar honom.
Axel Holmström, 20, hade en i ordets rätta bemärkelse väldigt tung säsong. Både i klubblaget och i junior-VM. Slutspelets poängkung 2015 orkade inte alls ta det steg som många förväntade sig.
Avslutade säsongen med en knäskada som han ska rehabilitera en bit in på hösten. En fulltränad Holmström har en enorm kapacitet, det vet alla som såg honom för två år sedan.
Fördelen för Skellefteå med Holmströms tunga säsong är att Detroit väntar (minst) ett år till innan de plockar över honom.
Jimmie Ericsson hinner fylla 37 år innan slutspelet drar igång.
Nyttiga, lojala krigare finns det gott om, jag tänker på namn som Hetta, Petterström, Pär Lindholm och Adam Pettersson.
Däremot försvann VM-spelaren Mattias Ritola oväntat och känslan är ändå att Skellefteås offensiva spets inte har samma bredd som tidigare. Åtminstone inte om vi jämför med guldåren. Jag ser inte riktigt sex-sju forwards som ligger på 25 poäng eller mer.

VÄRVNINGSBETYG SÅ HÄR LÅNGT +++
Tunga namn som Patrik Zackrisson, John Norman, Markus Svensson, Tim Heed, Anton Lindholm, Martin Lundberg och Janne Pesonen har försvunnit. Skellefteå har värvat in några riktiga stjärnspelare men min känsla är att slagstyrkan är ungefär som förra säsongen.

DET BEHÖVS
Som jag varit inne på var det största frågetecknet runt målvaktssidan. Ska man önska något nu är det ytterligare någon ytterforward/center.

Genombrottet: Emil Pettersson har alla förutsättningar att ta nästa steg. Något av en klassisk svensk tvåvägscenter.

Floppen: Så här långt är det att Kyle Cumiskey inte var i speldugligt skick när han kom.

Poängkungen: Joakim Lindström i Skellefteå är lika med poänggaranti. Snittade 59 poäng under sina tre SHL-säsonger. Dock jobbig start på försäsongen med hjärnskakning i första bytet.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Från artikel i Expressen om Hetta:
Vid det tillfället hade SPORT-Expressen redan avslöjat att Hetta uppvaktades starkt av Skellefteå och att en affär var nära.

– Mer och mer rykten placerar sig i Skellefteå nästa säsong, säger Westberg i intervjun.

Hetta svarar:

– Jag kommer sätta mig ner efter säsongen och bestämma mig för var jag ska spela de två kommande åren.

Att Henrik Hetta, redan då, sa "de två kommande åren" var det kanske inte så många som reflekterade över där och då. Men när vi med facit vet om att Hetta presenterades av Skellefteå AIK den 28 april, på just ett tvåårskontrakt, så vet vi nu också om att när denna intervjun gjordes så hade Hetta exakt tvåårsofferten från Skellefteå i huvudet när han svarade på frågan.

Han erkänner också nu efterhand att han tvingades ta ett beslut av Skellefteå senast den 7 mars – annars skulle de gå vidare med andra spelare.

– Dagen innan vi spelade mot Linköping i sista seriematchen (8 mars). Skellefteå ville ha ett svar, de hade satt ut en deadline, säger Hetta.

Den 8 mars avslöjades hela övergången av SPORT-Expressen.
Visst presterades han 28/4 för?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Balotelli »

Tackar!
rejkmaister wrote:
Balotelli wrote:Någon som har aftonbladet plus och vill kopiera in texten i senaste artikeln?
Djupanalys: Kan göra att de går hela vägen
Hans Abrahamsson granskar Skellefteå

SHL-premiären är bara en vecka bort!
Nu har det kommit till turen för Skellefteå AIK att sättas under Hans Abrahamssons lupp.
Djupanalys av truppen Startuppställningen Värvningsbetyg Detta behövs

ABRAHAMSSONS ANALYS:
Den obestridlige ledaren under Skellefteås stormaktstid, general manager Lasse Johansson, är borta.
Huvudtränaren Hans Wallson likaså.
Skellefteå hade två av Hockeysveriges största skor att fylla.
Man har valt att ersätta Johansson med en sportchef (Mikael Lindgren) som inte har någon erfarenhet alls av ledaruppdrag inom sportens värld. Wallsons efterträdare (Fredrik Öberg) har efter spelarkarriären varit assisterande tränare på juniornivå.
Lindgren och Öberg har en riktig utmaning framför sig, precis som hela Skellefteå AIK. Nu utgår jag från att Lindgren får en hel del hjälp av Lars Johanssons högra hand under många år, Micael Engström.
Okänd och oerfaren behöver absolut inte vara likhetstecken med felrekrytering. Det har inte minst Skellefteå visat.
När just Lasse Johansson rekryterades som ny sportchef efter färgstarke Peo Larsson var han tränare för klubbens juniorlag. Före det var han tränare i Kiruna och Piteå. Johansson var mer eller mindre okänd för 99 procent av alla i Hockeysverige. Wallson plockades upp från juniorlaget.

Henrik Evertsson var (en för de flesta okänd) assisterande tränare för Växjö när han tog steget upp som sportchef.
Men min känsla är att det blir väl tufft att ersätta två så strategiskt viktiga personer med i sammanhanget två riktiga rookies. Wallson och framför allt Johanssons oväntade sorti kommer inte att göra Skellefteå starkare.

Även om spelare kommit och gått under alla år som Skellefteå dominerat svensk ishockey har kontinuiteten på ledarsidan varit snudd på total. Nu försvinner två absoluta nyckelpjäser samtidigt och det ska bli väldigt intressant att se vad det innebär.
Skellefteå har byggt starkt på många håll i klubben och visst kan det komma att fungera ändå. Det finns fortfarande många genuina hockeymänniskor med många bra idéer kvar. Sex raka SM-finaler talar sitt tydliga språk.
Men ju fler år man är på toppen, desto närmare kommer det också en nedgång. Det drabbar alla, bara titta på klubbar som Färjestad, HV 71 och tidigare Frölunda.
Sett till spelartruppen är givetvis både Oscar Möller och Joakim Lindström drömförstärkningar. Skellefteå blir ett topplag även den här säsongen, men för första gången på väldigt många år tippar jag inte laget i någon SM-final.




MÅLVAKTER
Före värvningen av Joni Ortio blev klar skrev jag så här: Erik Hanses och Gustaf Lindvall känns inte som en guldduo och jag blir inte alls förvånad om målvaktsparet ser annorlunda ut i februari när transferfönstret stänger.
Nu hann vi inte ens till SHL-premiären innan Skellefteå gjorde den förändring som de flesta trodde skulle ske redan i våras.
Joni Ortio såg jag första gången under junior-VM i Buffalo för snart sex år sedan. Då var han väldigt bra. En ganska klassisk finsk målvakt som gjort en riktigt bra säsong i IFK Helsingfors och ett 40-tal NHL-matcher med Calgary. Det är inget snack om att Ortio bör vara en målvakt på toppnivå i SHL.
Han kan mycket väl vara den stabila förstemålvakt som gör att Skellefteå går hela vägen.

En finsk kontakt sms:ade när Ortio var klar: ”Mycket bra säsong i HIFK. Fin kille, lugn i sitt spel. Fighter, spelar klart alla situationer”.
Att Ortio dessutom är fullständigt briljant i sin imitation av den något fyrkantiga och hetlevrade finländska coachen Hannu Jortika är en extra bonus.
Gustaf Lindvall är tillbaka i sin moderklubb. Förrförra säsongen stuvade han bagage på Arlanda och på fritiden spelade han division 1-hockey med Arlanda. Med hjälp av erkänt skicklige målvaktstränaren Stefan Persson växte Lindvall till allsvenskans kanske bästa målvakt förra säsongen. Kan Skellefteåkillen fortsätta sin utveckling blir jag inte ett dugg förvånad om han på allvar utmanar Hanses under hösten.
Mitt tabelltips gjordes före värvningen av Ortio, men så är det i en bransch där ingen trupp är spikad förrän i mitten av februari.
Och jag står fast vid mitt tips. (Han tippar AIK som 3:a i tabellen)

BACKAR
I stort sett en helt ny backsida, desto viktigare då att både Niclas Burström och Fredrik Lindgren är kvar. Det skapar ändå en grundtrygghet som lär behövas. Burström kan spela i princip hur mycket som helst och är fullt ut en tvåvägsback av högsta SHL-kvalitet.
När vi ändå är inne på att bära mycket istid. Kyle Cumiskey är tillbaka i SHL och under sin tid i Modo spelade han snudd på halva matcherna. Givetvis oerhört viktigt att Skellefteå lyckades ro i land den värvningen, även om det lär ha kostat en hel del. Men pengar är som alla vet inget större problem i Guldstan, där varje säsong slutat med ett rejält överskott. Den skridsko- och spelskicklige kanadensare var inte i speldugligt skick när han kom och det lär dröja ytterligare några veckor innan han gör debut. När han väl spelar får Cumiskey en nyckelroll i det offensiva spelet i allmänhet och power play i synnerhet. Johan Alm är tillbaka och han blir också en viktig pjäs. Bakom de här fyra är det mycket ungt. Där är jag mest intresserad av att se vad storväxte högerskytten Filip Berglund hittar på i vinter. Vi fick små smakprov redan förra säsongen.

FORWARDS

Några skickliga ytterforwards finns det, inte minst återvändarna Oscar Möller (ser ut att missa premiären) och Joakim Lindström. Andrew Calof och även Jesper Olofsson kan bevisligen göra mål. Men jag tycker bredden på toppen är lite svagare än vi vant oss vid.
Om jag vore motståndartränare hade jag satt in mina bästa (och elakaste) defensiva spelare varenda byte som Lindström & Möller är på isen.
Bland centrarna gillar jag verkligen Emil Pettersson och med Skellefteåträning i kroppen har han alla möjligheter att lyfta ytterligare en nivå. Jag blir inte förvånad om han spelar någon Euro Hockey Tour-turnering med Tre kronor i vinter.
Pär Lindholm? Ja, möjligt att jag underskattar honom.
Axel Holmström, 20, hade en i ordets rätta bemärkelse väldigt tung säsong. Både i klubblaget och i junior-VM. Slutspelets poängkung 2015 orkade inte alls ta det steg som många förväntade sig.
Avslutade säsongen med en knäskada som han ska rehabilitera en bit in på hösten. En fulltränad Holmström har en enorm kapacitet, det vet alla som såg honom för två år sedan.
Fördelen för Skellefteå med Holmströms tunga säsong är att Detroit väntar (minst) ett år till innan de plockar över honom.
Jimmie Ericsson hinner fylla 37 år innan slutspelet drar igång.
Nyttiga, lojala krigare finns det gott om, jag tänker på namn som Hetta, Petterström, Pär Lindholm och Adam Pettersson.
Däremot försvann VM-spelaren Mattias Ritola oväntat och känslan är ändå att Skellefteås offensiva spets inte har samma bredd som tidigare. Åtminstone inte om vi jämför med guldåren. Jag ser inte riktigt sex-sju forwards som ligger på 25 poäng eller mer.

VÄRVNINGSBETYG SÅ HÄR LÅNGT +++
Tunga namn som Patrik Zackrisson, John Norman, Markus Svensson, Tim Heed, Anton Lindholm, Martin Lundberg och Janne Pesonen har försvunnit. Skellefteå har värvat in några riktiga stjärnspelare men min känsla är att slagstyrkan är ungefär som förra säsongen.

DET BEHÖVS
Som jag varit inne på var det största frågetecknet runt målvaktssidan. Ska man önska något nu är det ytterligare någon ytterforward/center.

Genombrottet: Emil Pettersson har alla förutsättningar att ta nästa steg. Något av en klassisk svensk tvåvägscenter.

Floppen: Så här långt är det att Kyle Cumiskey inte var i speldugligt skick när han kom.

Poängkungen: Joakim Lindström i Skellefteå är lika med poänggaranti. Snittade 59 poäng under sina tre SHL-säsonger. Dock jobbig start på försäsongen med hjärnskakning i första bytet.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Skellefteå AIK i media

Post by arsenal »

http://saik.ebiljett.nu/EventList?q=d7b ... 916b5fb99d" onclick="window.open(this.href);return false;

Visst låter detta ganska löjligt döpa hemmamatcherna till nått varje match,,...jag är tveksam till detta..vi minns ju NHL temat dom försökte med som blev sådär....

Brynäs hemma - klackens dag
Färjestad - sponsormatch

Örebro - Senior kick off
hv71 hemma - pappas match

osv osv...
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skellefteå AIK i media

Post by dovienya »

Så länge namnet syftar till något, typ "framtidens AIK" så går alla aktiva <20 år in gratis, eller alla under 10 kostar gratis eller något.

Pappas match så är det halva priset på _en_ vuxenbiljett tillsammans med en barnbljett.
Klackens dag är det extra billigt på stå samt att plakat med klappförbud delas ut till var 100:e ståplatsbiljett... eller nåt sånt.

Finns inga sådana kopplingar blir det ju meningslöst..Har ingen koll alls om det är så nu? Ovanstående var bara tankar på hur namnen borde kunna användas?

Blev fyra sittplatsfullprisare för min familj mot Växjö. Känns halvovärt; eller egentligen känns det svindyrt, men vi skulle ändå upp till stan.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

så mycket gnäll det brukar vara på AIKs marknadsavdelning så är väl ändå detta ett steg i rätt riktning. Om det är som dovineya säger, att de gör något av temat.
Last edited by smogz on 18 Sep 2016, 05:35, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Jag tycker det är positivt att vi får se lite action/aktivitet från marknadssidan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Tycker Mrmadhawks intervjuer med sportcheferna i SHL klubbarna är riktigt intressanta.
Ska lyssna på Evertsson i dag tänkte jag. En del kommer ju fram som inte jag visste när man signar/hyr ut/scoutar spelare osv. Jag trodde det var Urbom som ville lämna men det var Lasse som tog kontakten med DIF ang uthyrningen av honom. Jag visste inte det även om säkert många andra säger sig vetat detta. En annan sak är ju hur en del verkligen bara går på hörsägen ang spelare man signar för x antal miljoner kr. -Skrämmande var ordet sa Bull! -Skrämmande är var det är sa Bill....... :D
Det är kul att höra är hur många andra lag vill ha en "röd tråd" genom hela föreningen på ett sätt man ska spela hockey. Copy and paste a la AIK. På frågan vilken annan spelare de skulle välja om de fick välja fritt i SHL kommer nästan alltid Jockes namn upp. Är det inte han så kommer Möller upp. Vilken respekterad duo vi har i dessa herrar!
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Skellefteå AIK i media

Post by schteffe »

Instämmer, Mr M gör ett bra journalistiskt arbete och är dessutom insatt och kunnig, om alla lag. Mycket bra lyssning.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Vad i helvete inte i år igen! Trodde att det var en engångsföreteelse med gratismatchen förra säsongen.
http://www.skellefteaaik.se/artikel/ywr2aitzr-5n5bi1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Fan vad bra drag av AIK och sponsorerna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

ante08 wrote:Vad i helvete inte i år igen! Trodde att det var en engångsföreteelse med gratismatchen förra säsongen.
http://www.skellefteaaik.se/artikel/ywr2aitzr-5n5bi1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Varför är det så negativt?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
shaquille
Posts: 1977
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

Kan inte heller se vad som är så dåligt med det, en utsåld arena måste ju alltid vara bättre än 2000 lediga platser.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Skellefteå AIK i media

Post by schteffe »

Risken är att man devalverar produkten såvida man inte når nya målgrupper.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

Inte med en match per säsong. Där överväger möjligheterna riskerna
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Karius
Posts: 30
Joined: 23 Jun 2011, 22:26

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Karius »

http://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/
Veckans… Mini kris
De senaste årens giganter Skellefteå har tre raka förluster och en viss oro börjar sprida sig hos lagets supportrar. Jag manar till lugn. Skellefteå kommer att vara ett topplag när seriens väl summeras.
Fram till dess hade det dock varit trevligt om lagets supportar började gå på matcherna i en större utsträckning.
Eller har all framgång skämt bort er?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Foppas skridskocoach »

Visst, vi kanske är bortskämda. Men glöm inte bort att vi dessutom är snåla och jävligt bekväma av oss.
Tigerränderna går aldrig ur.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Skellefteå AIK i media

Post by don_tomassso »

enda gången de blir fullsatt numera.Är då de e gratis.Samt första isträningen.
Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Sed »

Det var slutsålt mot lule. Men visst lutar det åt en rejäl nedgång i år. Men det verkar gälla det flesta lag.
shaquille
Posts: 1977
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

Brukar alltid vara svårt att locka i början av säsongen.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

shaquille wrote:Brukar alltid vara svårt att locka i början av säsongen.
Tyvärr verkar ju "början av säsongen" vara fram till Semifinal i Slutspelet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
shaquille
Posts: 1977
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Skellefteå AIK i media

Post by shaquille »

Tänkte närmast på samtliga klubbar å inte bara på AIKs publik ;)
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

shaquille wrote:Tänkte närmast på samtliga klubbar å inte bara på AIKs publik ;)
Haha...jo, misstänkte det :)

Och där har du väl riktigt rätt...men jag tror nog tyvärr att det är ganska lika på andra arenor oxå...att säsongen startar rent generellt i Slutspelet, om man ska se till publiksäsongen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jathy
Posts: 375
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Jathy »

http://m.kuriren.nu/bloggar/hockeyblogg ... ry=9009921" onclick="window.open(this.href);return false;

Så fruktansvärt patetiskt av Norrbotens Kuriren, skulle inte de där kunna räknas som förtal egentligen?
Post Reply