Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Den kedjan fungerade faktiskt inte så bra i landslaget när de spelade ihop. Sjögren gjorde det inte heller så bra i Kazan när han gick mellan Möller och Azevedo. Jag tycker ni har lite för höga förhoppningar om honom.
Han skulle mer vara en ersättare till Martin Lundberg och en dyr sådan. Kuriren benämner honom som en "klassisk tredjecenter" och även om det kanske är lite väl att ta i, så är de inte helt fel ute.
http://kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen ... ry=8872223" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ossian »

Sjögren är duktig i sin roll, men lär vara dyr. Ser hellre en mer teknisk center. Kastar ur mig ett namn jag jättegärna skulle se i laget:

Derek Ryan
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2016/2017

Post by päran »

ossian wrote:Sjögren är duktig i sin roll, men lär vara dyr. Ser hellre en mer teknisk center. Kastar ur mig ett namn jag jättegärna skulle se i laget:

Derek Ryan
Sjögren tror jag mycket på, men Ryan eller Christensen om de kan underkasta sig hård träning vore fantastiska värvningar.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

En kille som Derek Ryan som gör 60 p från centerposition vill nog varje SHL-lag ha (http://na.se/sporten/ishockey/nedslapp/ ... te-orebro-" onclick="window.open(this.href);return false;), men han lär nog hamna i KHL eller Schweiz. Christensen tror jag inte heller är aktuell då han börjar närma sig de där tre åren då skattesatsen förändras. Det skulle dock vara värt att slanta upp rejält för en spelare som Ryan om möjligheten uppenbarade sig. Aaltonen hade jag också gärna sett i laget, men han verkar gå till Pelicans.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Rasmussen kanske trots allt är på glid till Luleå. http://www.kuriren.nu/fb/nhl-centerns-a ... 74252.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Han är precis vad vi behöver, men Luleå kommer nog att vinna en budstrid där. På något sätt skulle det nästan vara ironiskt då han är precis vad Luleå inte behöver: De behöver inte mer fysik utan skulle behöva mer av en playmaker-center till sitt ganska likriktade lag.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

p-play wrote:En kille som Derek Ryan som gör 60 p från centerposition vill nog varje SHL-lag ha (http://na.se/sporten/ishockey/nedslapp/ ... te-orebro-" onclick="window.open(this.href);return false;), men han lär nog hamna i KHL eller Schweiz. Christensen tror jag inte heller är aktuell då han börjar närma sig de där tre åren då skattesatsen förändras. Det skulle dock vara värt att slanta upp rejält för en spelare som Ryan om möjligheten uppenbarade sig. Aaltonen hade jag också gärna sett i laget, men han verkar gå till Pelicans.
Vi var tydligen inte intresserade av Ryan.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... l-klubbar/" onclick="window.open(this.href);return false;
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Silly Season 2016/2017

Post by msoe »

p-play wrote:
p-play wrote:En kille som Derek Ryan som gör 60 p från centerposition vill nog varje SHL-lag ha (http://na.se/sporten/ishockey/nedslapp/ ... te-orebro-" onclick="window.open(this.href);return false;), men han lär nog hamna i KHL eller Schweiz. Christensen tror jag inte heller är aktuell då han börjar närma sig de där tre åren då skattesatsen förändras. Det skulle dock vara värt att slanta upp rejält för en spelare som Ryan om möjligheten uppenbarade sig. Aaltonen hade jag också gärna sett i laget, men han verkar gå till Pelicans.
Vi var tydligen inte intresserade av Ryan.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... l-klubbar/" onclick="window.open(this.href);return false;
Till NSD:s reporter Henrik Danielsson säger Ryan att hans agent talat med bland andra Frölunda, HV 71 och Örebro.

Svårt att säga utifrån den artikeln.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Okej, vi var kanske inte hetast på då.
User avatar
vonschnauser
Posts: 988
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Känns som att Silly har kallnat lite just nu. Förmodligen fram till 15juni...

Hoppas nästan det är dödstyst fram tills dess för då betyder det att Nisse är kvar & det är den bästa nyheten på länge.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ante08 »

Bekräftat att Adam Thilander lämnar.
http://norran.se/hockeybloggen/klart-ba ... aik-603349" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Aaltonen är nu bort från marknaden och kan strykas från listan med prospekt.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ante08 »

Burström är på väg bort. Men inte NHL utan till Schweiz säger källan. Källan säger vidare att Burström tycker att AIK har tagit honom för given.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

ante08 wrote:Burström är på väg bort. Men inte NHL utan till Schweiz säger källan. Källan säger vidare att Burström tycker att AIK har tagit honom för given.
Med tanke på att han har skrivit på ett kontrakt och har existerande kontrakt så skulle jag också ta honom för given om han inte får ett NHL-erbjudande. Han är en mycket bra back på stor rink, men har inget i NHL att göra. Jag antar att när en efter en av lagkamraterna lämnar så sätter det igång en dominoeffekt och plötsligt börjar alla tänka i samma banor. Vi såg det även efter vårt senaste SM-guldet där det blev ett par extra som lämnade utöver vad som var förväntat. Förhoppningsvis kan vi åtminstone få lite pengar för honom. Det känns mer och mer oövertänkt att vi släppte Arvid L.
Last edited by p-play on 10 Jun 2016, 15:07, edited 2 times in total.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

ante08 wrote:Burström är på väg bort. Men inte NHL utan till Schweiz säger källan. Källan säger vidare att Burström tycker att AIK har tagit honom för given.
Klart som fan att AIK tar honom för givet. Han har ju ett giltigt kontrakt. Vore ju konstigt om AIK inte tog honom för givet då, eller vad tycker du?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Special Brew »

Har han också problem med öronen vid flygning?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Jag har hört talas om att det schweizarna erbjuder är s k öronmärkta pengar. 8-)
andy
Posts: 94
Joined: 16 Jun 2011, 21:41

Re: Silly Season 2016/2017

Post by andy »

Nu har jag vid 2 möten hört Micke Lindgren säga att Burtröm spelar i AIK om det inte blir NHL, absolut ingen annanstans. Alltså kan vi väl förvänta oss att det blir Schweiz då. Det känns ungefär så just nu med förtroendet för AIKs uttalande.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Special Brew »

andy wrote:Nu har jag vid 2 möten hört Micke Lindgren säga att Burtröm spelar i AIK om det inte blir NHL, absolut ingen annanstans. Alltså kan vi väl förvänta oss att det blir Schweiz då. Det känns ungefär så just nu med förtroendet för AIKs uttalande.
Spelar han inte i AIK så är ju förtroendet för Lindgren redan förstört. I alla fall om det du skriver stämmer.
User avatar
vonschnauser
Posts: 988
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Special Brew wrote:
andy wrote:Nu har jag vid 2 möten hört Micke Lindgren säga att Burtröm spelar i AIK om det inte blir NHL, absolut ingen annanstans. Alltså kan vi väl förvänta oss att det blir Schweiz då. Det känns ungefär så just nu med förtroendet för AIKs uttalande.
Spelar han inte i AIK så är ju förtroendet för Lindgren redan förstört. I alla fall om det du skriver stämmer.
Spelar han i NHL har han ju inte talat osanning :roll:
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Larzon »

Det blir AIK eller NHL för Burström. Kommer EJ gå till Schweiz/KHL.

Han har fått erbjudanden från KHL vad jag vet.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ossian »

Kul för Burström att han blir uppvaktad från NHL, KHL och Schweiz. Klart han kan gå till NHL om någon där vill ha honom. Däremot vill jag absolut inte att AIK släpper honom till KHL/Schweiz då han har kontrakt. Vi har 7 backar under kontrakt, och förutom honom själv, Lindgren och en skadad Alm har vi fyra ungdomar med en snittålder på 20 år.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Special Brew »

vonschnauser wrote:
Special Brew wrote:
andy wrote:Nu har jag vid 2 möten hört Micke Lindgren säga att Burtröm spelar i AIK om det inte blir NHL, absolut ingen annanstans. Alltså kan vi väl förvänta oss att det blir Schweiz då. Det känns ungefär så just nu med förtroendet för AIKs uttalande.
Spelar han inte i AIK så är ju förtroendet för Lindgren redan förstört. I alla fall om det du skriver stämmer.
Spelar han i NHL har han ju inte talat osanning :roll:
Jag menar förutom NHL. ;)
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nishog04 »

I år blir det väl Andreas Jämtin och någon annan föredetting som renoveringsobjekt. Kanske även någon som är riktigt gammal, typ Kjell Samuelsson, så öron och hörsel - och för den delen även synen - inte blir något problem i slutspelet.
Balkomhems farsa
Posts: 21
Joined: 20 Apr 2012, 19:53

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Balkomhems farsa »

P.Ledin :?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Både Alm, Holmström och Jimmie är omfattande renoveringsobjekt. Möller och Lindström har väl också skadebekymmer (osäkert dock hur omfattande). Jag tror knappast att de strävar efter ytterligare projekt.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Den här killen är enligt Vikfancentral ute på marknaden. Ung, utvecklingsbar och med bra händer. Han skall dessutom enligt diverse forum vara riktigt duktig defensivt. Han skulle kunna vara en perfekt Forsell-ersättare.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23663" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

p-play wrote:Den här killen är enligt Vikfancentral ute på marknaden. Ung, utvecklingsbar och med bra händer. Han skall dessutom enligt diverse forum vara riktigt duktig defensivt. Han skulle kunna vara en perfekt Forsell-ersättare.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23663" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv med namnet på spelarna när man droppar någon, i det här fallet Michael Sgarbossa.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Simon Hjalmarsson verkar gå till Frölunda.
Hade gärna sett honom hos oss
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Roger Rönnberg verkar verkligen vara bra på att snacka in sig och sälja sitt koncept till spelarna. Han var väl i princip överens med Växjö. Förhoppningsvis kostar den värvningen en betydande del av deras budget för spetsspelare.
Hetsig
Posts: 14
Joined: 22 Jun 2015, 21:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Hetsig »

Hur mycket plats för ytterligare spetsspelare finns det i budgeten tror vi? Är det isf. en duktig center man letar efter?
Locked