Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Silly Season 2016/2017

Post by msoe »

Men kan inte alla närvara är det väl mer rättvist att man skippar mötet helt och hållet? Typiskt AIK att bara skita i sina fans på det här sättet.
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

msoe wrote:Men kan inte alla närvara är det väl mer rättvist att man skippar mötet helt och hållet? Typiskt AIK att bara skita i sina fans på det här sättet.
Men vänta nu lite? Körde inte dina tankegångar lite i diket här?
Hur tänker du att det ens är möjligt att NP ska kunna få 100 % närvaro på mötet av alla sina medlemmar? Det är ju inte ens rimligt, men om man ska gå efter det du säger så om en (1) person inte kan komma så ska han få förstöra för resten av medlemmarna. På vilket sätt blev det bra tycker du?

Sedan vet jag inte om det rätt av dig att klanka ner på AIK i detta fall. De blir väl inbjudna till mötet, som en typ av dragplåster, och sedan ställer de ett rimligt motkrav.
Jag tycker inte att de är så att AIK skiter i sina fans, snarare så ställer upp för sina fans och de som bryr sig om NP och orkar/kan närvara på mötet. Det gör ju hela mötet mera exklusivt att delta på. Om man sedan väljer bort det av en eller annan anledning så finns ju inte direkt någon annan att skylla på än sig själv. Inte på NP, inte på AIK, inte på grannen etc.
Valet är helt och hållet ditt.

Jag var inte på mötet, så jag förväntar mig inte att få ta del av det som sades på något. Det jag förväntar mig är att få ta del av protokollet som fördes men det är allt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Chippen wrote:
msoe wrote:Men kan inte alla närvara är det väl mer rättvist att man skippar mötet helt och hållet? Typiskt AIK att bara skita i sina fans på det här sättet.
Men vänta nu lite? Körde inte dina tankegångar lite i diket här?
Hur tänker du att det ens är möjligt att NP ska kunna få 100 % närvaro på mötet av alla sina medlemmar? Det är ju inte ens rimligt, men om man ska gå efter det du säger så om en (1) person inte kan komma så ska han få förstöra för resten av medlemmarna. På vilket sätt blev det bra tycker du?

Sedan vet jag inte om det rätt av dig att klanka ner på AIK i detta fall. De blir väl inbjudna till mötet, som en typ av dragplåster, och sedan ställer de ett rimligt motkrav.
Jag tycker inte att de är så att AIK skiter i sina fans, snarare så ställer upp för sina fans och de som bryr sig om NP och orkar/kan närvara på mötet. Det gör ju hela mötet mera exklusivt att delta på. Om man sedan väljer bort det av en eller annan anledning så finns ju inte direkt någon annan att skylla på än sig själv. Inte på NP, inte på AIK, inte på grannen etc.
Valet är helt och hållet ditt.

Jag var inte på mötet, så jag förväntar mig inte att få ta del av det som sades på något. Det jag förväntar mig är att få ta del av protokollet som fördes men det är allt.
Helt riktigt, Chippen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

Nu släpper vi mötet är man inte där får man inte veta bara att ta ..
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Silly Season 2016/2017

Post by tord »

Samma visa varje år...
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Hedman »

Livet är orättvist!!
User avatar
vonschnauser
Posts: 987
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Chippen wrote:
msoe wrote:Men kan inte alla närvara är det väl mer rättvist att man skippar mötet helt och hållet? Typiskt AIK att bara skita i sina fans på det här sättet.
Men vänta nu lite? Körde inte dina tankegångar lite i diket här?
Hur tänker du att det ens är möjligt att NP ska kunna få 100 % närvaro på mötet av alla sina medlemmar? Det är ju inte ens rimligt, men om man ska gå efter det du säger så om en (1) person inte kan komma så ska han få förstöra för resten av medlemmarna. På vilket sätt blev det bra tycker du?

Sedan vet jag inte om det rätt av dig att klanka ner på AIK i detta fall. De blir väl inbjudna till mötet, som en typ av dragplåster, och sedan ställer de ett rimligt motkrav.
Jag tycker inte att de är så att AIK skiter i sina fans, snarare så ställer upp för sina fans och de som bryr sig om NP och orkar/kan närvara på mötet. Det gör ju hela mötet mera exklusivt att delta på. Om man sedan väljer bort det av en eller annan anledning så finns ju inte direkt någon annan att skylla på än sig själv. Inte på NP, inte på AIK, inte på grannen etc.
Valet är helt och hållet ditt.

Jag var inte på mötet, så jag förväntar mig inte att få ta del av det som sades på något. Det jag förväntar mig är att få ta del av protokollet som fördes men det är allt.
Jag antar & jag hoppas för mänsklighetens skull att han var ironisk.
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2016/2017

Post by päran »

msoe wrote:Men kan inte alla närvara är det väl mer rättvist att man skippar mötet helt och hållet? Typiskt AIK att bara skita i sina fans på det här sättet.
Passa dig för att köra ironiska inlägg. Det finns några på forumet som inte klarar att se det uppenbara. Å andra sidan är det kanske det du vill, få dig ett gott skratt :-)
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Silly Season 2016/2017

Post by msoe »

Det var såklart ett försök till ironi, men med tanke på innehållet i Trollets inlägg på sidan innan så är det nog inte helt lätt att avgöra alla gånger. Ber om ursäkt för sidospåret och tycker att vi återgår till att diskutera AIK:s silly season i denna tråd.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Nä, vi håller oss till mötet ett tag till utan att säga något hemligt. Vilka var där från AIK? Var Lindgren där? Vad fick ni för intryck av honom? Öberg? Samma fråga. Och utan att avslöja vad som sades. Hur känns det efter mötet med ny sportslig ledning. Lugnare efter mötet eller?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by GroovyEd »

Jeff Taffe öppnar för SHL-comeback. Kan han vara av intresse? Har grym potential men också historia av att vika ner sig i slutspel.
Hetsig
Posts: 14
Joined: 22 Jun 2015, 21:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Hetsig »

GroovyEd wrote:Jeff Taffe öppnar för SHL-comeback. Kan han vara av intresse? Har grym potential men också historia av att vika ner sig i slutspel.
Ritolas ersättare kanske? Eller finns det ens någon i samma klass som Ritola ute på marknaden idag?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

smogz wrote:Nä, vi håller oss till mötet ett tag till utan att säga något hemligt. Vilka var där från AIK? Var Lindgren där? Vad fick ni för intryck av honom? Öberg? Samma fråga. Och utan att avslöja vad som sades. Hur känns det efter mötet med ny sportslig ledning. Lugnare efter mötet eller?
Båda var där + Pea och Billing.

Micke och Öbba känns betydligt öppnare än Lasse och Wallson. Tydligare med hur de vill spela och bygga laget.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Belsibub
Posts: 83
Joined: 16 Jun 2011, 20:43

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Belsibub »

Måste bara skriva pga. allt djävla gnäll...är lurkare i vanliga fall.

Funderar själv på att gå med i NP pga. av att jag älskar laget, men jag har INGEN möjlighet att delta på något av
de förmåner som åtnjuter medlemmar. Varför gör jag då det kan man tro....




Skellefteå AIK
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Belsibub wrote:Måste bara skriva pga. allt djävla gnäll...är lurkare i vanliga fall.

Funderar själv på att gå med i NP pga. av att jag älskar laget, men jag har INGEN möjlighet att delta på något av
de förmåner som åtnjuter medlemmar. Varför gör jag då det kan man tro....




Skellefteå AIK
Snygg tanke, och det är ju det vi hör från nästan alla medlemmar långt från stan. "Kan inte gå på så många matcher men 150 spänn är nästan ingenting, klart jag vill vara med och stötta". Typ så.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Trollet wrote:
smogz wrote:Nä, vi håller oss till mötet ett tag till utan att säga något hemligt. Vilka var där från AIK? Var Lindgren där? Vad fick ni för intryck av honom? Öberg? Samma fråga. Och utan att avslöja vad som sades. Hur känns det efter mötet med ny sportslig ledning. Lugnare efter mötet eller?
Båda var där + Pea och Billing.

Micke och Öbba känns betydligt öppnare än Lasse och Wallson. Tydligare med hur de vill spela och bygga laget.
Låter bra. Så den allmänna känslan runt spelet är att det känns rätt bra?

Satsningen då. Känns det som de har läget under kontroll? Utan att avslöja nått
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

p-play wrote:Jag skulle gissa att Frölunda, Växjö eller HV är mest aktuella i det fallet.
Och Växjö det blir för Hjalmarsson.
Last edited by p-play on 02 Jun 2016, 15:10, edited 1 time in total.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

De kommer att ha ett grymt starkt lag nästa år.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by svea_man »

Skulle fan inte förvåna mig om dom tar in back till o är nöjda sen
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2016/2017

Post by marre »

Då blir det en tung säsong :cry:
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by GroovyEd »

Mattias Sjögren lämnar sin KHL-klubb. Kanske sugen på att åter utgöra VM-kedjan med Möller och Jocke?
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Det skulle fan förvåna mig. Gissar att en ny sportchef snarare får lite mer att röra sig med.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

GroovyEd wrote:Mattias Sjögren lämnar sin KHL-klubb. Kanske sugen på att åter utgöra VM-kedjan med Möller och Jocke?
Lindgren har säkerligen ställt frågan och det är inte en helt orimlig värvning då vi nog letar efter en förstacenter som dessutom gärna har lite fysik. På SHL-nivån så fungerar han, men jag måste ändå erkänna att jag tycker att han är överskattad i förhållande vad man skulle få för pengarna. Jag såg en del KHL-matcher och jag var inte alltför imponerad. Han prislapp är dessutom troligtvis på Zackrisson-nivå. Jag skulle faktisk betydigt hellre ta Rasmussen om man fick välja, men han går nog till Växjö om han återvänder till SHL.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by lobo »

Jadu, Sjögren är ingen dålig Forre-ersättare! KÖP! Exakt vad vi behöver tycker jag

Skickat från min E6653 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by lobo »

Nu börjar det spinna i huvudet, kan Möller ha försökt övertala Sjögren (barz kazan)

Skickat från min E6653 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Det jag sett av honom verkar riktigt lovande. Blir överlycklig om vi lyckas landa honom.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Jag tror inte att Kazan var överlyckliga över vad han presterade. Han är ganska trubbig offensivt trots att han fått spelat i extremt bra omgivning i både Linköping och Kazan. Det är ingen kille som direkt säljer biljetter. Han är dock en bra kille att ha vid viktiga moment i matcherna då han är stabil defensivt och vi behöver få in en stabiliserande center. Frågan är bara om han är värd pengarna. Det borde finnas mycket mer prisvärda spelare där ute som har mer offensiv kapacitet.
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 2016/2017

Post by päran »

Landa Sjögren eller Christensen, Salmela eller Bäckman. Det är den kalibern vi har råd med och ska satsa på.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Hetsig
Posts: 14
Joined: 22 Jun 2015, 21:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Hetsig »

päran wrote:Landa Sjögren eller Christensen, Salmela eller Bäckman. Det är den kalibern vi har råd med och ska satsa på.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Har vi verkligen råd med två spelare i denna kaliber?
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by lobo »

Spräck budgeten direkt Micke; Sjögren, Tim Erixon, Anders Nilsson

Skickat från min E6653 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Locked