Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Iom Alm kan ju helt och hållet räkna bort Lindholm nu
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2016/2017

Post by jowa »

Chippen wrote:Iom Alm kan ju helt och hållet räkna bort Lindholm nu
Tror du inte att de hade gjort plats för Alm oavsett?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Jo det tror jag, men inte det jag säger heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2016/2017

Post by jowa »

Ok, då förstod jag inte vad du ville säga.
golf
Posts: 19
Joined: 15 Jun 2011, 21:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by golf »

Chippen wrote:Iom Alm kan ju helt och hållet räkna bort Lindholm nu
Själv gissar jag att urbom lämnar!!
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Finns inte på kartan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
shaquille
Posts: 1977
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly Season 2016/2017

Post by shaquille »

Vart står det att Alm är klar ?
golf
Posts: 19
Joined: 15 Jun 2011, 21:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by golf »

Chippen wrote:Finns inte på kartan.
Vi får väl se...
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

shaquille wrote:Vart står det att Alm är klar ?
Jag skrev det några inlägg längre upp i tråden. Anger inga källor så du får tro det om du vill!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

golf wrote:
Chippen wrote:Finns inte på kartan.
Vi får väl se...
Håller med Golf här. Väldigt mycket faktiskt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Urbom var bäste back i slutspelet. Skulle man skicka honom så vore det ett stort avbräck. Han hade visserligen problem i grundserien och drog på sig idiotiska crosschecking-utvisningar mest hela tiden, men i slutspelet när domarna tillät allt så var han dominant. Alm är väl ett medicinskt pussel i dagsläget.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Silly Season 2016/2017

Post by zacce »

Nä.. Tror fan inte de. Han skulle inte lämna om inte han blev petad,å de blir han inte. Vi har stooort tålamod me dom flesta spelare vi värvar..
User avatar
Scandic24
Posts: 1878
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Silly Season 2016/2017

Post by Scandic24 »

Urbom bryter m AIK. Drar t DIF.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Trollet wrote:
golf wrote:
Chippen wrote:Finns inte på kartan.
Vi får väl se...
Håller med Golf här. Väldigt mycket faktiskt.
Som sagt :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Trodde inte AIK skulle släppa Urbom, som var en av de bättre i Slutspelet men då mrMadhawk skriver om det blir det nog så.

Riktigt tråkigt, och inte riktigt likt AIK.
Samtidigt ökade chanserna att Lindholm inte drar över pölem trots allt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Först Arvid och nu Urbom. Om Heed, Lindholm och Burström lämnar så får vi bygga om i princip hela backlinjen. Lindgren är i den åldern att han kan tappa skridskoåkningen och gå över kullen vilken dag som helst. Den enda som återstår som har varit en del av stommen i år är Aho och om han blir draftad så kan han säkert också lämna.
Jag kan inte förstå att man släpper Urbom. Han var otroligt dominant i slutspelet. Dålig relation med Bert?
Denna silly började bra, men går snabbt utför. Som om det inte räckte med de mardrömmar man hade i natt om Djuses positionsspel. :D
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lappmössan »

Gött med Alm. Urbom är meh, han blev bättre i slutspelet men fortfarande för dyr för vad han presterar (om man får tro lönerykterna).

Dock lär ju Alm rehabba i några månader till? Behövs en Lindholm...
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

Urboms lön är ju en av få vi inte behöver spekulera kring. Han har 170-200, han fick ju böter baserade på lönen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

p-play wrote:Först Arvid och nu Urbom. Om Heed, Lindholm och Burström lämnar så får vi bygga om i princip hela backlinjen. Lindgren är i den åldern att han kan tappa skridskoåkningen och gå över kullen vilken dag som helst. Den enda som återstår som har varit en del av stommen i år är Aho och om han blir draftad så kan han säkert också lämna.
Jag kan inte förstå att man släpper Urbom. Han var otroligt dominant i slutspelet. Dålig relation med Bert?
Denna silly började bra, men går snabbt utför. Som om det inte räckte med de mardrömmar man hade i natt om Djuses positionsspel. :D
Var han verkligen otroligt dominant? Han var rätt bra, lyfte från en usel nivå till att vara bland de bästa i laget. Men vilka var bra i andra halvan av slutspelet? Forre? Tycker hela laget var mentalt och fysiskt tröttkört och i det läget tillhörde han toppen i laget. För mig är det lite "varning för lumparminnen" att minnas Urbom som otroligt dominant.

Besvikelse från mitt håll över prestationen som helhet, verkar inte särskilt smart heller (tänker på alla överfall efter avblåst spel). Förstår att man vill frigöra den lönen när möjligheten finns.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly Season 2016/2017

Post by kriwi »

Rätt vanligt att man har en viss procentuell löneökning
på flerårskontrakt också. Men visst någonstans där ligger han ju.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Om man nu väljer att bryta kontraktet då två år återstår så är det ju nära tills att tro att AIK inte scoutat alltför väl.

Iofs så vet vi ju inte riktigt hur det ligger till här heller.
Om detta är på initiativ av AIK eller Urbom själv.

Jag kan bara tycka att det är lite märkligt och inte likt AIK att ha så lite tålamod ändå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Trollet wrote:
p-play wrote:Först Arvid och nu Urbom. Om Heed, Lindholm och Burström lämnar så får vi bygga om i princip hela backlinjen. Lindgren är i den åldern att han kan tappa skridskoåkningen och gå över kullen vilken dag som helst. Den enda som återstår som har varit en del av stommen i år är Aho och om han blir draftad så kan han säkert också lämna.
Jag kan inte förstå att man släpper Urbom. Han var otroligt dominant i slutspelet. Dålig relation med Bert?
Denna silly började bra, men går snabbt utför. Som om det inte räckte med de mardrömmar man hade i natt om Djuses positionsspel. :D
Var han verkligen otroligt dominant? Han var rätt bra, lyfte från en usel nivå till att vara bland de bästa i laget. Men vilka var bra i andra halvan av slutspelet? Forre? Tycker hela laget var mentalt och fysiskt tröttkört och i det läget tillhörde han toppen i laget. För mig är det lite "varning för lumparminnen" att minnas Urbom som otroligt dominant.

Besvikelse från mitt håll över prestationen som helhet, verkar inte särskilt smart heller (tänker på alla överfall efter avblåst spel). Förstår att man vill frigöra den lönen när möjligheten finns.
Okej då. Bäste defensive back då. För det var han. Han var försvarsgeneralen som stod upp och visade vägen defensivt. Han har sina brister, men man kan inte bara bygga ett lag med små spelskickliga backar såsom domarnivåerna ser ut i slutspelen. I grundserien är det inga problem, men nivån höjs och tempot går ned i slutspelen. Fysik blir mycket viktigare där. Man måste helt enkelt ha några Urboms och Lindholms om man skall ta bucklan. Alm är en kanonvärvning (och en bra defensivback) om han lyckas bli återställd efter skadorna och kommer tillbaka till hans forna nivå (vilket är osäkert då knäskadan verkar vara av den svårare formen). Nu får vi väl vänta och se vad som kommer in istället. Om Tim Erixon ansluter så förstår jag att man väljer honom före Urbom.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by BubbelVe »

Som jag förstod så tar Djurgården över kontraktet.....har aldrig älskat Djurgården men just nu är de bäst...

att beskriva Urbom som dominant i slutspelet är som efter en kväll med en hel vinare, en dryg kvarting hembränt och ett tiotal bärs med borttappad flickvän och skor vakna av spya i ansiktet på en hyrsläp i Sorsele och minnas att kvällen före var skitrolig för alla. Det är tur man inte minns det dåliga.

Och för att inte vara otydlig så tycker jag inte Alexander var bra i slutspelet heller, han var bara inte usel som de femtiotalet matcher innan!
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Jag har aldrig förstått hatet mot Urbom som du och de som skriver i Norrans kommentatorsfält uttrycker. Killen var bra i slutspelet och han blev bättre ju längre säsongen gick. Att han sedan tog korkade utvisningar och inte var speciellt bra i grundserien må så vara. Det delas inte ut några pokaler där. De flesta spelare behöver en säsong för att växa in i vår spelmodell och vår träningsbelastning.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2016/2017

Post by don_tomassso »

Så vår backlinje blev ännu tunnare.Status på Alm.Hur länge e han skadad?
hade gärna haft kvar Urbom faktiskt-Även om man har gnällt på han i vinter.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

#SJSharks have signed UFA D Tim Heed

Tim Heed (SJS)
1 yr @ $775,000 cap hit
Base: $675,000
SB: $100,000
AHL: $100,000, $200,000 guaranteed
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2016/2017

Post by lobo »

Men sjukt va spännande, det är ju bara slutspelet som är bättre än det här ;-) Varje silly slits man mellan hopp och förtvivlan.. Nu gäller det för Micke att hålla stången i detta BP och kanske till och scora i numerärt underläge

Skickat från min E6653 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Det här med Urbom var överraskande. Nu blir omsättningen rekordstor igen. Tänk om Tim kunde komma hem igen. Då slipper men knapra prozak under vår/sommaren.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Nu hör ju jag till de som gnällt på Urbom, tycker han var kass och är glad att han drar. Och ja det innefattar slutspelet. Ja han var faktiskt ok rejäl framför mål men alldeles för begränsad i det övriga spelet. Alm känns rätt ok att få tillbaka, lite beroende på fysisk och skadestatus. Tim Erixon, han var jag heller aldrig särskilt imponerad av. Men han är förstås välkommen.
Last edited by smogz on 21 May 2016, 11:10, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ossian »

Kul att Heed som 25-åring får chansen i NHL.
Känner mig övertygad om att Burström försvinner till NHL då han är bäste back i hela SHL.
Anton Lindholm lär också försvinna över och tampas i Colorado då deras rättigheter försvinner annars.

Kul för alla dessa killar, något jag unnar dem! Urbom var bäste back i slutspelet tillsammans med Lindholm. Inte bra i grundserien, men det brukar ta tid för nya spelare att komma in i spelet. Lysande i slutspelet och den som höjde sig mest i laget. Tråkigt att han lämnar, tror inte se att det är AIK som bryter?

Säger samma sak som så många gånger tidigare: OBEGRIPLIGT ATT MAN SLÄPPER ARDVID LUNDBERG! FAN!
Locked