Målvakter 2016/17

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

krysset
Posts: 2005
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Målvakter 2016/17

Post by krysset »

Så vi tror vi ska få en som är bättre än Mackan?
John
Posts: 257
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Målvakter 2016/17

Post by John »

Det blir Hanses PUNKT
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Målvakter 2016/17

Post by p-play »

John wrote:Det blir Hanses PUNKT
Information eller intuition?
Personligen har jag svårt att se detta. Med tanke på att vi vissa år har haft två landslagsmålvakter har jag svårt att se att LJ nu plötsligt skall satsa på två ganska osäkra kort.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Målvakter 2016/17

Post by LeeGoren »

Hanses är klar. John Doe har rätt.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Målvakter 2016/17

Post by jokarfo »

krysset wrote:Så vi tror vi ska få en som är bättre än Mackan?
Om du med "vi" menar mig så nej. Däremot tror jag inte att i det fall man letar en etablerad målis att axla rollen som förstemålis nöjer sig med nån som är så märkbart mycket sämre än Markus som både Hanses och Karlsson faktiskt är. Hade Hanses utvecklats enligt samma kurva som Jocke och Mackan gjord i skuggan av en hyggligt stabil förstemålis och sen kunnat kliva fram och själv ta rollen så hade det hela varit en simpel fråga men nu är väl de flesta smärtsamt medvetna om att det inte riktigt står till på det viset med Hanses. Ergo, jag tror att AIK letar nån annan och då nån son fixar att ha förstaspaden.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Målvakter 2016/17

Post by smogz »

AIK har varit alldeles för skitnödiga gällande Hanses. Han borde ha fått stå mycket mer i grundserien. Klart man inte utvecklas på bänken. Sen när Svensson gick sönder då var det ju tydligt att det var en Hanses helt utan självförtroende. Nästa år hoppas jag på mycket jämnare fördelning mellan vilka det nu blir.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Målvakter 2016/17

Post by pttr »

krysset wrote:Varför är det osannolikt?
Visst, jag skulle också vara skitnöjd med Anton Forsberg, Jonas Gustavsson eller Anders Nilsson men att de skulle komma till oss nästa år är ytterst osannolikt! Anton Forsberg lär inte sluta sin NHL-dröm redan och Anders Nilsson och Jonas Gustavsson stod båda ca 25 matcher i NHL i fjol. Går de någonstans lär de vara till pengarna!

Av de tänkbara svenskar så är det knappt någon som ger mig speciella rysningar om nu Fasth är helt körd (ex. Engstrand, Torpet, Henrik Karlsson). Därav min kommentar att det känns osannolikt att vi på förhand kan få en bra svensk målvakt.
number 7
Posts: 778
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Målvakter 2016/17

Post by number 7 »

Är inte Erik Hanses klar redan?
Har inte tvivlat en sekund på det.
;-)
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Målvakter 2016/17

Post by StigVig »

KHL klubbarna får väl först imorgon 1 Maj offentliggöra sina övergångar, med andra ord så lär Mackans övergång till Spartak Moskva offentliggöras. Vi lär med andra ord rätt snart få veta om vi måste dras med Leksingen eller inte.
Tiden före finalserien var Leksingen säkerligen högaktuell, efteråt är han inte värt vatten, med all rätt.
Om LJ (mot förmodan) skrivit ett kontrakt med Leksingen, hoppas han river det i tusen bitar.
Klubben har pengar och man får helt enkelt ta smällen.
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Målvakter 2016/17

Post by Special Brew »

Målvaktsplatsen är värd att pröjsa för. Hanses är bra emellanåt men alldeles för ojämn.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Målvakter 2016/17

Post by Markman »

StigVig wrote:KHL klubbarna får väl först imorgon 1 Maj offentliggöra sina övergångar, med andra ord så lär Mackans övergång till Spartak Moskva offentliggöras. Vi lär med andra ord rätt snart få veta om vi måste dras med Leksingen eller inte.
Vad har Svenssons kontrakt med Hanses att göra? Att Svensson sticker är redan klart, att det (kanske) offentliggörs genom att klubben går ut med det påverkar väl inte tänkbara förhandlingar med andra målvakter?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Målvakter 2016/17

Post by Chippen »

StigVig wrote:KHL klubbarna får väl först imorgon 1 Maj offentliggöra sina övergångar, med andra ord så lär Mackans övergång till Spartak Moskva offentliggöras. Vi lär med andra ord rätt snart få veta om vi måste dras med Leksingen eller inte.
Tiden före finalserien var Leksingen säkerligen högaktuell, efteråt är han inte värt vatten, med all rätt.
Om LJ (mot förmodan) skrivit ett kontrakt med Leksingen, hoppas han river det i tusen bitar.
Klubben har pengar och man får helt enkelt ta smällen.
Nja, visst är det bara från KHL som 30/4 gäller?
Har för mig att det är officiellt att t.ex Fantenberg går till KHL redan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Målvakter 2016/17

Post by StigVig »

Markman wrote:
StigVig wrote:KHL klubbarna får väl först imorgon 1 Maj offentliggöra sina övergångar, med andra ord så lär Mackans övergång till Spartak Moskva offentliggöras. Vi lär med andra ord rätt snart få veta om vi måste dras med Leksingen eller inte.
Vad har Svenssons kontrakt med Hanses att göra? Att Svensson sticker är redan klart, att det (kanske) offentliggörs genom att klubben går ut med det påverkar väl inte tänkbara förhandlingar med andra målvakter?
Har säkrerligen med respekt att göra man väntar till Svenssons nya klubb meddelar att han är klar för dom.
Har för mig att 1 Maj är datumet när KHL Klubbarna kan berätta om sina nyförvärv och vilka spelare man tappat.
Finns väl ett datum i NHL också.
Sen om spelare, agenter & andra klubbar i andra ligor har glappkäft vad kan t.ex. Spartak Moskva göra åt det?
Men vi kan nog förvänta oss besked från AIK i målvaktsfrågan inom en snar framtid
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
ossian
Posts: 3676
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Målvakter 2016/17

Post by ossian »

Jag tycker att Hanses är riktigt jäkla när han är i flowet, men dalarna är för djupa. Kan han höja lägstanivån samt jobba lite med att täcka bättre längst isen så kommer han bli jävligt bra. Spelet med klubban är det bästa jag någonsin sett efter Myllys, sen är Hanses väldigt lugn i kassen vilket sprider trygghet, Hanses släpper sällan returer. Svensson är mer spektakulär i kassen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Målvakter 2016/17

Post by Trollet »

Själv tycker jag Hanses har obefintlig koll på returer och var han har pucken. Den där panikblicken över axeln efter ett skott rakt i magen har jag sett nog av under hans två år. Likaså returerna som studsar likt flipperkulor. Svensson är otroligt bra på att styra returerna rätt.

Hans lägstanivå är för låg, det är vi överens om. Jag tycker han har haft nog med tid för att rätta till det, han har inte tagit särskilt stora steg sedan han kom tyvärr.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Målvakter 2016/17

Post by zacce »

Då va Lindvall officiellt klar också..
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Målvakter 2016/17

Post by Bilderberg »

Trollet wrote:Själv tycker jag Hanses har obefintlig koll på returer och var han har pucken. Den där panikblicken över axeln efter ett skott rakt i magen har jag sett nog av under hans två år. Likaså returerna som studsar likt flipperkulor.
Håller helt med! Dessutom så sprider han den paniken till övriga laget som också agerar därefter. Svensson å andra sidan ingjuter trygghet och harmoni i gruppen - tyvärr en oerhört underskattad egenskap.

Men får vi bara bort Hanses så kan det här bli riktigt bra!
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Målvakter 2016/17

Post by Chippen »

Jag kan nästan tycka att Svensson stundtals gjort oss en björntjänst i defensiven.
Han har många gånger räddat baklängesmål trots att försvaret varit helt ute och cyklat. Det har som aldrig synts hur illa det kanske varit tackvare Svensson.

Säger inte att det är kul att vi kommer bli av med Svensson, för det är allt annat än kul. Däremot kanske det kan gå att få ut något gott ur det genom att vi får en homogenare defensiv
Last edited by Chippen on 01 May 2016, 17:45, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Målvakter 2016/17

Post by Larzon »

Är ju redan klart att han lämnar.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Målvakter 2016/17

Post by Markman »

Svensson har ju till och med själv skrivit på sociala medier något i stil med "tack för fyra fantastiska år" eller vad han då skrev.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Målvakter 2016/17

Post by Chippen »

Larzon wrote:Är ju redan klart att han lämnar.
Tack kompis
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Målvakter 2016/17

Post by Chippen »

http://skellefteaaik.se/artikel/81069/

Då kan vi sluta tro på andra målvakter. Hanses förlänger.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Målvakter 2016/17

Post by nishog04 »

Under kommande säsong siktar man tydligen på kvartsfinal.
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Målvakter 2016/17

Post by StigVig »

Bilderberg wrote:Men får vi bara bort Hanses så kan det här bli riktigt bra!
Gick åt helvete detta, inget guld kommande säsong heller
Tar vi oss till slutspel får vi va glad, Leksandsupportrarna jublar just nu :(
Hatar verkligen LJ AIK så jäkla mycket :roll:
Krossa Skiten!!!!!
addebeck
Posts: 538
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Målvakter 2016/17

Post by addebeck »

Känns för svagt. Lindvall är oprövad på högsta nivå och behöver tid. Hanses blandar och ger och har då inte vunnit mitt förtroende, i synnerhet inte efter finalspelet. Som nämnt är lägstanivån hans akilleshäl. Nu har jag en klump i magen, fan också.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Målvakter 2016/17

Post by Trollet »

Vem ska Lindvall se och lära av då? Hittills har vi skapat toppmålvakter genom att de fått gå bakom en etablerad målvakt. Hela vägen från Hadelöv till idag har det sett ut så. Dessutom tog vi in Henke Karlsson som spets, totalt misslyckad men ambitionen var hög.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Målvakter 2016/17

Post by smogz »

Man kunde ju önska att de kunde lära av vår målvaktstränare. Men han är ju tydligen för dålig.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Målvakter 2016/17

Post by Hedman »

Känns inte stabilt alls! Inte alls!
Chippen
Posts: 14292
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Målvakter 2016/17

Post by Chippen »

smogz wrote:Man kunde ju önska att de kunde lära av vår målvaktstränare. Men han är ju tydligen för dålig.
...fast det är ju Hanses fel att han är dålig om du frågar Bilderberg
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Målvakter 2016/17

Post by Poet »

Chippen wrote:
smogz wrote:Man kunde ju önska att de kunde lära av vår målvaktstränare. Men han är ju tydligen för dålig.
...fast det är ju Hanses fel att han är dålig om du frågar Bilderberg
Vems fel skulle det annars vara?
2012-05-19
Locked