Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Kort intervju med Lindström: http://norran.se/hockeybloggen/jocke-li ... gen-578296" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Fdskebo »

Jag tror fan att det kommer att förlängas med Forre.

Beroende på vad som är alternativet som defensiv center vet det tusan om jag inte håller med. En kulturbärare som ger stabilitet till en 4e kedja, ta viktiga tekningar och att logga istid i BP så kan det vara en vettig idé att signa honom för ett år till. Förutsatt att priset är rätt och att han accepterar rollen.
p-play
Posts: 6829
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Det kände tungt när man bröt med "Antos", och kanske ändå tyngre om man bryter med Forsell. Det är dock dags att göra det nu. Visst är han nyttig, men han hade också stundtals svårt att hänga med i år. Det var först i slutspelet när tempot gick ned p g a alla hakningar och fasthållningar som han åter igen började visa lite. Det är inte framförallt åldern utan att han har tappat tempo som gör att vi behöver säga adjö. Vi bör generationsväxla honom och Pontus P i år och sedan kanske Lindgren och Jimmie nästa år. Det är viktigt att man vågar ta dessa beslut även om de inte är lätta, speciellt inte när det gäller någon som har bidragit med så mycket som Forsell över tid.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lidlund »

Personligen känner jag att Forre borde få ett år till, sen bli tränare i organisationen.. PP ska ha ett stort tack för allt och gå till typ Rögle!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lappmössan »

Image
:D
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by StigVig »

Självklart skall Forre & Pontus spela en säsong till med tanke på hur bra man var i slutspelet.
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Forre ja tack. Petterström nej tack.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lappmössan »

Ändå lite orolig för vårt BP om vi tappar Lundberg+PP+Forre...
User avatar
nr86
Posts: 5380
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Lappmössan wrote:Ändå lite orolig för vårt BP om vi tappar Lundberg+PP+Forre...
Ingen fara då vi stänker dit några puckar i pp istället. :D

Om jag ska vara lite seriös så är jag inte speciellt orolig då vi har Sveriges bästa def coach i Robertsson. Att förstöra kreativt spel är alltid lättare än det motsatta. Det kan ta några omgångar innan våra enheter kuggar i varandra men jag är inte orolig för vårt kommande bp spel. Hetta kommer att vara gjuten för en plats där.
Däremot måste målvakts frågan lösas. Känns en aning oroligt på den den posten tycker jag.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by snorhyveln »

Sam Marklund klar för Wäxjö på 2 år.
Hade kunnat tänka mig honom i PP:s roll.
Tobbe
Posts: 138
Joined: 15 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Tobbe »

Hoppas iallafall på en bredare trupp än denna säsong.
krysset
Posts: 2018
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

Sam i rollen som Pontus P ....jodå men förmodligen bättre kontrakt i Växjö.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Skidrow »

Pontus P JA, Forsell kanske.
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Ripper83 »

Hetta klar

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Hetta, Lindholm, Pettersson, plus förhoppningsvis en defensivstark center (antingen ny eller Forre). Jimmie kan stötta där, liksom Olsson.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lidlund »

Skulle vilja ha en "Melker" mellan Oskar och Jimmie.. En snabb, stark kamakize spelare.. En ung, snabbare jimmie.. Nån som har en sån på lager :D
Chippen
Posts: 14312
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Är det någon som kan säga att de noterat hur Jesper Olofsson är som lirare?

Jag kan då inte säga att jag tänkte på någon annan spelare i Karlskrona än Guter.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
krysset
Posts: 2018
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

Lidlund wrote:Skulle vilja ha en "Melker" mellan Oskar och Jimmie.. En snabb, stark kamakize spelare.. En ung, snabbare jimmie.. Nån som har en sån på lager :D
Emil Pettersson, Tim Söderlund.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

krysset wrote:
Lidlund wrote:Skulle vilja ha en "Melker" mellan Oskar och Jimmie.. En snabb, stark kamakize spelare.. En ung, snabbare jimmie.. Nån som har en sån på lager :D
Emil Pettersson, Tim Söderlund.
Adam Pettersson!
Adam är 1,5 år yngre än Melker (och borde kunna få ett genombrott motsvarande Melkers snart!), samma storleksordning, arbetsmoral, bra händer, hyfsad känsla. Jag tror absolut att han kan utvecklas in i en sån roll!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by StigVig »

Spelare som viker ner sig i slutspel som Zacke t.ex. såna spelare kan vi inte ha kvar.
Spelare som däremot höjer sig i ett slutspel (Forre & Pontus) eller håller en likvärdig och hög nivå som i grundserien.
Det är såna spelare som jag vill se i laget kommande säsong.
Skit i CHL & Serieseger det är SM-Guld som gäller och bygger laget därefter
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Bilderberg »

Markman wrote:
krysset wrote:
Lidlund wrote:Skulle vilja ha en "Melker" mellan Oskar och Jimmie.. En snabb, stark kamakize spelare.. En ung, snabbare jimmie.. Nån som har en sån på lager :D
Emil Pettersson, Tim Söderlund.
Adam Pettersson!
Adam är 1,5 år yngre än Melker (och borde kunna få ett genombrott motsvarande Melkers snart!), samma storleksordning, arbetsmoral, bra händer, hyfsad känsla. Jag tror absolut att han kan utvecklas in i en sån roll!
Visst är Adam bra, men upplever ändå att hans spelsinne inte riktigt är på nivå med Melkers.

Melker är kvicktänkt och snabb som en kobra på returer, studspuckar etc.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

Bilderberg wrote:
Markman wrote:
Lidlund wrote:Skulle vilja ha en "Melker" mellan Oskar och Jimmie.. En snabb, stark kamakize spelare.. En ung, snabbare jimmie.. Nån som har en sån på lager :D
Adam Pettersson!
Adam är 1,5 år yngre än Melker (och borde kunna få ett genombrott motsvarande Melkers snart!), samma storleksordning, arbetsmoral, bra händer, hyfsad känsla. Jag tror absolut att han kan utvecklas in i en sån roll!
Visst är Adam bra, men upplever ändå att hans spelsinne inte riktigt är på nivå med Melkers.

Melker är kvicktänkt och snabb som en kobra på returer, studspuckar etc.
Som sagt, jag tror han kan utvecklas in i rollen. Klart de har sina för- och nackdelar, men jag tror verkligen att Adam skulle fixa rollen!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Marcus Pettersson ska spela AHL-slutspel nu. https://twitter.com/SDGullsAHL/status/7 ... 1943731200" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ossian
Posts: 3701
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ossian »

En potentiell förstakedja skulle väl kunna vara Möller-Calof-Lindström? Calof har tidigare spelat center, är rightare, väldigt bra på rören och jobbar hårt åt båda håll.

Andrakedjan just nu blir väl med Ritola och Jimmie på vingen? Där skulle Forssell kunna spela, eller en speedig center med näsa för mål.
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly Season 2016/2017

Post by schteffe »

Calof tekar väl sisådär?
Chippen
Posts: 14312
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

ossian wrote:En potentiell förstakedja skulle väl kunna vara Möller-Calof-Lindström? Calof har tidigare spelat center, är rightare, väldigt bra på rören och jobbar hårt åt båda håll.

Andrakedjan just nu blir väl med Ritola och Jimmie på vingen? Där skulle Forssell kunna spela, eller en speedig center med näsa för mål.
1. Calof är ingen bra center och tekar inget vidare. Ser hellre Pär Lindholm där.

2. Jimmie och Ritola är ingen bra kombo rent spontant. Båda vill hålla puck rätt mycket så jag tror det skulle påverka varandra negativt. Sedan är båda relativt långsamma och tunga. Bättre ha dem i varsinn kedja
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Markman »

ossian wrote:En potentiell förstakedja skulle väl kunna vara Möller-Calof-Lindström? Calof har tidigare spelat center, är rightare, väldigt bra på rören och jobbar hårt åt båda håll.

Andrakedjan just nu blir väl med Ritola och Jimmie på vingen? Där skulle Forssell kunna spela, eller en speedig center med näsa för mål.
Har svårt att se Calof som center! Snarare att sätta Calof-Ritola som någon slags Möller-Lindström lightversion i andrakedjan. Hellre Jimmie som center, än Calof! Dock långt ifrån optimalt det med!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Silly Season 2016/2017

Post by burk »

Möller-NY-Lindström
Ritola-Lindholm-Calof
Jimmie-Emil P-Adam
Jesper O-Wingerli-Hetta
Ohlsson,Söderlund

Nisse-Heed
Urbom-Aho
Lindgren-Ny/Alm
Berglund- Pettersson

Ny-Jesper E/Ny

Förutsatt att dom som inte har skrivit nytt kontrakt försvinner och Lindholm drar över så känns de som att AIK behöver värva en toppcenter och en lite mera defensiv back för offensiven finns redan i laget och en toppmålvakt och kanske en backup.
Tycker detta lag faktiskt ser riktigt giftigt ut och är självklart en utmanare till guldet i år igen
User avatar
GroovyEd
Posts: 1881
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by GroovyEd »

Everberg utesluter KHL, vill till SHL. Skulle gärna se honom i svartgult men lär väl gå till antingen Frölunda eller Luleå.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Trollet »

MrMadhawk pratar om Henke Karlsson som tänkbar målvakt i AIK nästa år.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Locked