Silly Season 2016/2017

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2016/2017

Post by smogz »

Han spelar med oss nästa säsong. Bra nog för mig.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

Visst kan man tycka det e märkligt att vi skriver långa kontrakt och hyr ut spelare men så är det. I detta fall med oscar så vad säger att han annars hade spelat med oss överhuvudtaget kommande säsong. Låt säga han sagt at det blir SHL ja då kanske flera klubbar varit intreserade.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

smogz wrote:Han spelar med oss nästa säsong. Bra nog för mig.
Så du bryr dig inte om att det först hette att Möller skulle vara vår spelare till 18/19?
Märklig inställning kan jag tycka
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
vonschnauser
Posts: 988
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Chippen wrote:
smogz wrote:Han spelar med oss nästa säsong. Bra nog för mig.
Så du bryr dig inte om att det först hette att Möller skulle vara vår spelare till 18/19?
Märklig inställning kan jag tycka
Däremot kan man ju få bli lite glad att han väljer att komma tillbaka till nästa säsong innan man börjar hitta nya saker att klaga på.

Folk är i allmänhet för negativa :D :D :D
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Nya saker? Ja, iofs är det rätt nytt att han bara har ett år kvar på ett kontrakt som skulle vara till 18/19, men det tycker du kanske är OK helt plötsligt?

Självklart är det bra, kul etc att han spelar med oss kommande säsong, men bättre hade ju varit om han spelat ut kontraktet som han verkar ha en vilja att göra, och då det kontrakt som AIK gick ut med att de hade tecknat när han åkte.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
vonschnauser
Posts: 988
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2016/2017

Post by vonschnauser »

Chippen wrote:Nya saker? Ja, iofs är det rätt nytt att han bara har ett år kvar på ett kontrakt som skulle vara till 18/19, men det tycker du kanske är OK helt plötsligt?

Självklart är det bra, kul etc att han spelar med oss kommande säsong, men bättre hade ju varit om han spelat ut kontraktet som han verkar ha en vilja att göra, och då det kontrakt som AIK gick ut med att de hade tecknat när han åkte.
Självklart vill jag också att han ska spela med AIK så länge som möjligt. Men av det som kom fram igår om Möller var alltså en bra nyhet(han spelar med oss nästa säsong) & en dålig nyhet(hans kontrakt är inte lika långt som vi tidigare trott) & då fokuseras det bara på den dåliga nyheten.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Det är mer än en dålig nyhet. Om man låtit kortat kontraktet utan att ha fått något tillbaka så vill man veta varför. Om det nu inte är så att det var ett kontrakt med en massa optioner (men då skulle man ha kommunicerat det)så är det rent bedrövligt att man går med på det och det kommer att slå tillbaka på klubben. Om det är så att när spelarna blir långtidsskadade (såsom Pesonen), ja då ska klubben betala och när spelarna vill ha möjlighet lämna för bättre erbjudanden skall klubben bara gå med på allt möjligt. I sådana fall är det bättre att skippa kontrakten och låta spelarna spela för timpenning. Nästa år sitter LJ i Schweiz med en jävla sedelbunt att handla för och den konspiratoriskt lagde kan inte undgå att tänka tanken. Kan inte Norran leasa Janne Josefsson för en dag så att det blir någon fart på det där stället? 8-)
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

vonschnauser wrote: Självklart vill jag också att han ska spela med AIK så länge som möjligt. Men av det som kom fram igår om Möller var alltså en bra nyhet(han spelar med oss nästa säsong) & en dålig nyhet(hans kontrakt är inte lika långt som vi tidigare trott) & då fokuseras det bara på den dåliga nyheten.
Nu är det ju så att vi inte riktigt trott att kontraktet skulle vara längre, utan det är ju AIK själva som kommunicerat ut längden på det.
Om de sedan nu väljer att återgå till orginalkontraktet, som skulle löpa ut 16/17, och att tiden i Ryssland har tickat på och inte varit pausad så är det fan inte OK att de väljer att säga en annan sak.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Jag hör till dem som var övertygad om att 45an var kontrakterad av AIK fram till säsongen 17/18 dvs 2 år till. Man blir lite snopen då det visar sig bara vara 1 år. Kontrakten börjar kännas lite pajas aktiga då man säger till media en sak när det i själva verket är en helt annan. Inte 1a gången vi supportrar blir förda bakom ljuset. Samma sak när Lasse utnyttjade en "klausul" i kontraktet och sa upp sig. Luktar hittepå lång väg bara för att man skulle få en anledning att få det att se snyggare ut utåt.
Sedan blir man väldigt glad när man läser att Möller längtar tillbaka till AIK och stan. Han kommer att bli betydelsefull i nästa års trupp!
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2016/2017

Post by ante08 »

AIK tycks ha gjort det till en sport att hålla nya spelare inlåsta så länge som möjligt.
http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybl ... eftea-aik/" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2016/2017

Post by p-play »

Det är en liknande situation i Luleå. Osten har sagt att han har ett antal spelare klara.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2016/2017

Post by GroovyEd »

Dennis Everberg (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13549) sugen på att ta ett avstamp i SHL/KHL. Något för Skellefteå?

Kanske inte iofs om de som sagts ska ansluta ansluter.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2016/2017

Post by nr86 »

Visst var Everberg klar för groko någon månad innan han drog över?
Minns att jag gärna sett honom i AIK men det är ju inte så troligt i år.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Jo, när du säger det så.
Tror inte det var ens 2 månader han var deras spelare
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Lubbe »

ante08 wrote:AIK tycks ha gjort det till en sport att hålla nya spelare inlåsta så länge som möjligt.
http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybl ... eftea-aik/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag utgår nästan från att det ingår i nån slags code of conduct (antagligen inte på papper, men ändå uttalad) som klubben jobbar med att man vill att spelare vars kontrakt går ut ska hålla inne med var de tar vägen nästa år, så att gänget man svetsat ihop säsong 15/16 kan få göra ett samlat avslut i godast möjliga stämning dagarna efter säsongen tar slut. Knappast så att nån är tvungen att göra så, men att man gör det ändå för att det är en allmän hederssak mot sina forna lagkamrater att inte basunera ut att nu sticker jag, det absolut första man gör efter slutsignalen har gått. Och av samma anledning går inte klubben ut med värvningar direkt. Och jag tycker det är ett mått på att klubben sköts med klass.

Man ser ju också väldigt tydligt att det finns vissa klubbar som överhuvudtaget inte jobbar med såna här frågor.
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Silly Season 2016/2017

Post by eiderwall »

Lubbe har helt rätt. +1


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Lubbe wrote:
ante08 wrote:AIK tycks ha gjort det till en sport att hålla nya spelare inlåsta så länge som möjligt.
http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybl ... eftea-aik/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag utgår nästan från att det ingår i nån slags code of conduct (antagligen inte på papper, men ändå uttalad) som klubben jobbar med att man vill att spelare vars kontrakt går ut ska hålla inne med var de tar vägen nästa år, så att gänget man svetsat ihop säsong 15/16 kan få göra ett samlat avslut i godast möjliga stämning dagarna efter säsongen tar slut. Knappast så att nån är tvungen att göra så, men att man gör det ändå för att det är en allmän hederssak mot sina forna lagkamrater att inte basunera ut att nu sticker jag, det absolut första man gör efter slutsignalen har gått. Och av samma anledning går inte klubben ut med värvningar direkt. Och jag tycker det är ett mått på att klubben sköts med klass.

Man ser ju också väldigt tydligt att det finns vissa klubbar som överhuvudtaget inte jobbar med såna här frågor.
Känns ju både ock.
Värvningar som varit illa dolda hemligheter som t.ex Lindvall känns ju snarare fånigt att inte släppa speciellt då Gnaget redan bekräftat övergången.
Detsamma gäller med Hetta. Där ser jag ingen nytta med att hålla på publicering heller, då Malmö bekräftat.

Men på det stora hela håller jag med dig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Jmaarklund »

Kan tycka att det är bra att man inte offentliggör nya spelare direkt efter säsongen är slut. Hade man gjort det igår så hade det bara varit fel och hade man gjort det idag så hade det väl känts lite sådär.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2016/2017

Post by dovienya »

Känns som att Möller och Calof borde gå bra ihop... rent mentalt alltså. :)
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2016/2017

Post by marre »

Jocke+Möller blir ju en helt annan spets än Pesonen,Zacce eller Norman. Blir intressant silly i år :D
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2016/2017

Post by kopitar »

Så ja då var lasse j och wallson klara för lions. Enligt norran ska de vara bekräftat nu
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Rollie »

Blir intressant att se om Jocke kan komma upp i den nivå han hade när han lämnade, eller om han rent av är bättre...
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

Intressant om någon spelare följer med Lasse o Walle? Aho? Lindgren?
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Rollie »

Tror inte dom tar med någon spelare - en hederssak- förutom möjligen någon som inte har/erbjuds kontrakt i AIK så klart (Forssell, Petterström?)
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by krysset »

svensson kanske?
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Rollie »

aldrig
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2016/2017

Post by persson82 »

Nu när det är klart att Walle och lj ska till Zürich så kan det inte vara så långt bort med ny tränare
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Enligt mrMadhawk så får inte spelare som återvänder till SHL från KHL presenteras före 30/4, kan det vara därför som AIK inte officiellt gått ut med att Möller/Lindström ska återvända`?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Hank »

Det är ju redan officiellt i och med deras kontraktssituation.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2016/2017

Post by Chippen »

Fast det måste väl ha funnits ett stoppdatum i kontrakten som respektive spelare hade med sina klubbar?
och nej, jag skulle vilja säga att det är långt ifrån officiellt att Lindström spelare med AIK nästa säsong.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked