F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Biocellatus
Posts: 355
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Biocellatus »

Förlorar hellre med en Skeletbo i mål..
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by StigVig »

Tappar aggressiviteten som vanligt efter att vi gjort mål = baklängesmål
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by BubbelVe »

Helt allvarigt talat Sveriges bästa lag håller på att tappa finalen till Sveriges näst bästa lag. (Det går inte vinna guld med Sveriges bästa målis skadad och stjärnorna kallare än en piggelin mellan skinkorna)
Oavsett hur det går så har laget gjort en djävligt bra säsong och ska ha kredd för det innan man lackar ur och bara gräver ner sig.
Tror med en dåres envishet att det fortfarande går att vända!!!

KÖÖR
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Empress »

BubbelVe wrote:Helt allvarigt talat Sveriges bästa lag håller på att tappa finalen till Sveriges näst bästa lag. (Det går inte vinna guld med Sveriges bästa målis skadad och stjärnorna kallare än en piggelin mellan skinkorna)
Oavsett hur det går så har laget gjort en djävligt bra säsong och ska ha kredd för det innan man lackar ur och bara gräver ner sig.
Tror med en dåres envishet att det fortfarande går att vända!!!

KÖÖR
Men nog är man lite stressad om det stämmer att nästa års trupp är mer eller mindre klar?
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by smogz »

Ja. Det går fortfarande vända. Jag vägrar ge upp. Men om det inte går har laget gjort en grym säsong.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by freddus »

smogz wrote:Ja. Det går fortfarande vända. Jag vägrar ge upp. Men om det inte går har laget gjort en grym säsong.
Absolut, det är bara frustrerande att 2 av de sämsta insatserna kommer i finalserien på hemmaplan.
User avatar
TigerShark
Posts: 3908
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by TigerShark »

Det är ju tråkigt att varje gång vi gör ett mål så får dom 1 anfall och lyckas sätta den. Det är ju psykologiskt tungt att det blir så varje gång. Laget har gjort en bra säsong, samtidigt så spelar ju inte det så stor roll då dom är sämst när det gäller.

Hoppas inte det stämmer att Hanses blir kvar nästa säsong, tycker han har fått alla chanser han förtjänar.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by nr86 »

Just nu känns skönt att Pesonen och Zackrisson inte är kvar i laget nästa år.
De har ju verkligen vikit ner sig när det gäller som mest.
Tror Hetta kommer att bli bra med hårt jobb i täta slutspelsmatcher.
F Berglund gör verkligen inte bort sig. En gåta att han inte fått fler minuter i det här slutspelet.
Tycker han är några nivåer bättre A Lundberg.
Hoppas nästa års lag tar tillbaka Le mat till Schtaaaan.
Det är ju " bara " målvaktssidan som känns lite skakig med denna finalserie på näthinnan.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by freddus »

Borde inte en förlängning på Hanses ha aviserats om det stämde?
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Jmaarklund »

Kom igen nu i tredje.. dags för alla halvsovande/mumlande människor att vakna upp lite... Ta i allt vad ni jävla kan för vårt AIK, den som inte ger sitt allt ska fan inte klaga på laget heller.

Oavsett vad det står så finns det bara en sak som gäller och det är full jävla fart!!

FRAMÅT KAMRATER!!
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by p-play »

Redan efter ifjol borde man ha insett att man behöver ytterligare någon fysisk spelare som klarar av att gå i trafik och vinna sargdueller. LJ:s största svaghet har varit att han har varit alldeles för förtjust i små spelskickliga spelare. Man kan ha ett par stycken, men de kan inte bilda stommen eller utgöra i princip hela laget om man skall vinna slutspel.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by p-play »

Jag kan inte tänka mig att de förlänger med Hanses. LJ brukar prioritera målvaktssidan högt.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Akerman2 »

Jepp. Laget har gjort det bra, final i år igen är starkt. Sen går väl 10 millar + så allt är frid och fröjd!

Varför gjorde vi inte som ex. Frölunda som tog in Crabb, eller Växjö som ifjol tog in Hennessy och någon till (minns ej namnet). Menar inte att just dom namnen skulle plockas in men satsningen som uteblir stör mig enormt! Lasse pratar om bred trupp.. Jo tjena. Men kassan växer vilket såklart är bra, men guldmedaljerna blir inte fler.

Förlänger Hanses så visar ju Lasse att han skiter fullständigt i vår framtid.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by nishog04 »

Nästa säsong är det dags att ta bort "Hey, här é vi!". Blir inte finalspelet bättre än så här ska låten inte heller spelas.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by freddus »

3-5 innan 8 max 10 så finns det lite hopp.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by dovienya »

Sebbe Aho har varit AIKs bästa spelare i finalspelet...
För övrigt tycker jag anfallsspelet ser helt okej ut; det saknas inte chanser överhuvudtaget och ser hästlängder bättre ut än senaste matchen.
Däremot ger vi bort frilägen heeeeela tiden. Med våra defensiva backar inne.
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Larstage »

Utan skadan på Svensson hade inte Skellefteå varit helt chanslösa i finalen. Darriga målvakter påverkar hela lagets spel, det är en del av förklaringen. Den andra är att laget inte varit optimalt byggt för att vinna täta matchserier av slutspelskaraktär.

Man kan inte säga annat än att Frölunda är bäst när det gäller och att det verkar som vi återupptagit en ful ovana från svunna tider.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by smogz »

På nått sätt är det ett underbetyg att vi är så beroende av en hel förstamålis.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by don_tomassso »

Kan fan bli en,rätt jobbig silly season i år.Många spelare som lämnar.Å vi får in mediokra spelare istället.Å kanske Möller eller Jocke.
Tobbe
Posts: 138
Joined: 15 Jun 2011, 21:08

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Tobbe »

Kan inte bli sämre silly än vi hade till denna säsongen iallafall.
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by StigVig »

p-play wrote:Jag kan inte tänka mig att de förlänger med Hanses. LJ brukar prioritera målvaktssidan högt.
Hur kunde man då värva Leksingen?
Han var ju usel i Leksand också
Hoppas Fasthryktet stämmer, Lindvall är kort i rocken men hoppas Han fixar det som lassefjanten i Lule gör
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by BubbelVe »

Wingerli och Ohlsson är ungefär dubbelt så bra som Zacke och Pesonen???
Aho är bättre än Heed??
Pontus är bättre än Calof??
Nisse B är osynlig
Mackan är inte ens med...!!!!
Martin Lundberg är inte hårdast i laget ens.?
Erik Forsell vinner inte ens tekningar. ??
Anton L har inte tacklats.?


Jag förstår varför Frölunda är starkare
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by nr86 »

don_tomassso wrote:Kan fan bli en,rätt jobbig silly season i år.Många spelare som lämnar.Å vi får in mediokra spelare istället.Å kanske Möller eller Jocke.
Vet inte om jag håller med.
Vi kommer att behöva lite nytt hungrigt blod i detta lag.
Får vi hem Jocke och Möller så är det grym spets. Ser dem som bättre spelare än Zacke och Pesonen.( När det gäller )
Backsidan tror jag blir bättre till hösten.
Det är bara målvaktssidan som oroar om man tänkt starta med Linwall och Hanses.
Last edited by nr86 on 24 Apr 2016, 16:49, edited 1 time in total.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by p-play »

Akerman2 wrote:Jepp. Laget har gjort det bra, final i år igen är starkt. Sen går väl 10 millar + så allt är frid och fröjd!

Varför gjorde vi inte som ex. Frölunda som tog in Crabb, eller Växjö som ifjol tog in Hennessy och någon till (minns ej namnet). Menar inte att just dom namnen skulle plockas in men satsningen som uteblir stör mig enormt! Lasse pratar om bred trupp.. Jo tjena. Men kassan växer vilket såklart är bra, men guldmedaljerna blir inte fler.

Förlänger Hanses så visar ju Lasse att han skiter fullständigt i vår framtid.
Jag gillar inte att LJ får bygga nästa års lag. Man borde ha växlat sportchef redan i höstas. Alla de som ryktas hit är sk typiska skellefteåspelare som Wallson brukar utrycka det: spelare som spelar med puckkontroll, men är veka fysiskt. Såsom vår spelfilosofi har utvecklats under detta år med mycket bågar och pucksläpp så påminner det mer om bandy. Jag hoppas att Lindgren får lägga sista handen på bygget och ta in två Johan Sundström-typer.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Chippen »

Alltså, spelmässigt så är vi fortfarande bättre än Frölunda, tycker jag.

Frölunda vinner just på att har alldeles för kalla målvakter och en del spelare som inte höjer sig över mängden.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Empress »

Wallson såg uppgiven ut. Cant blame him.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by p-play »

StigVig wrote:
p-play wrote:Jag kan inte tänka mig att de förlänger med Hanses. LJ brukar prioritera målvaktssidan högt.
Hur kunde man då värva Leksingen?
Han var ju usel i Leksand också
Hoppas Fasthryktet stämmer, Lindvall är kort i rocken men hoppas Han fixar det som lassefjanten i Lule gör
Jag var en av de som ifrågasatte det då han t o m var petad i Almtuna under ett tag, men sanningen är nog att de behövde en billig backup och då man fick lova att höja lönen rejält för att lyckas behålla Svensson. Man har ju faktiskt gått ned i spelarbudget sedan toppåren.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by Chippen »

Rädslan att förlora är störra än viljan att vinna
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by smogz »

Ser ut som att de gett upp nu.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: F5 Skellefteå AIK - Frölunda HC 24/4 15:00

Post by p-play »

Det är pinsamt att man har gett upp. Man har ju fortfarande chansen.
Locked