Slutspel 2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

rocket man
Posts: 87
Joined: 03 Jul 2011, 15:47

Re: Slutspel 2016

Post by rocket man »

Växjö till semi
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Slutspel 2016

Post by Special Brew »

:D :D :D. Bye bye LHC. Blir inte mycket hockeysnack på SAAB framöver.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Slutspel 2016

Post by Jmaarklund »

Nog för att jag inte unnar LHC något men helvete också att växjö gick vidare. De har tagit över platsen som äckligaste laget och fansen i SHL. Så fruktansvärt äckliga med sina klappor och cheerleaders m.m fyyyfaaaan
Anti Allo
Posts: 648
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: Slutspel 2016

Post by Anti Allo »

Revanschdax.
Gäller att se upp med Lakers första kedja.

Kommer att bli tufft och tight men förhoppningsvis vinner vi
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Slutspel 2016

Post by Lidlund »

Special Brew wrote:
Lidlund wrote:
Special Brew wrote:Hoppas jag verkligen inte. Unnar inte LHC-fansen minsta lilla glädje. Ut med dom bara! Ju fortare desto bättre!
Visste inte att LHC hade fans...
Fans kanske är fel ord. En gnällig folkhop kanske stämmer bättre.
Aldrig sett dom i grupp heller iofs :D
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Slutspel 2016

Post by p-play »

Evertsson strategi med att värva in spets i sista transferfönstret har lyckats igen. Dock så tror jag att vi piskar dem den här gången. Personligen tycker jag att det var skönt att slippa gris-Luleå i semin då de garanterat fixat ett par skador på några av våra nyckelspelare.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Slutspel 2016

Post by BubbelVe »

Undrar hur Wallson och vänner tänker slå Växjö med detta stillastående försvarsspelet med egna forwards så långt i knät på egen målvakt så han knappt ser andra kortsargen, (som faktiskt gav HV chansen). Vi har passivare försvarsbox i spelet fem mot fem än vad som gäller i riktigt boxplay med färre spelare. Så fort motståndare får tag i pucken i vår zon får de långa anfall för de kan alltid avlasta på sina helt omarkerade backar som med hur gott om tid som helst kan sikta skott eller skottpass.
Det är säckenhockey som INTE känns Skellefteå AIK, fast som seriesegrare låter man väl bra pantad som kritiserar det. Farten försvinner från spelet och spelvändningar blir tunna och kortvariga, och med backar som spelar hem och spelar hem och spelar hem (förrutom 55, 61 och 63som gärna spelar till fel tröjfärg) så lossnar aldrig farten som dödat motståndare tidigare år. Nu känns offensiven mer beroende på powerplay eller någon som har tur (skicklighet) hellre än kollektivt anfallsspel. Därav saknar vi Zacke, Ritola, Calof och Norman så mycket när de inte levererar
. Snälla snälla tränare och spelare SLÄPP BROMSEN OCH GASA
Går det så går det, annars har ni min fulla respekt för att ni försökte men torska mot Växjö för att Gynge och Rosen fått stå och sikta i våras zon eller styrt in en massa backavslut så skiter jag i att gå på matcherna. GE MIG UNDERHÅLLNING och ett sm guld...... Är det för mycket begärt?....... ;-)
lobo
Posts: 1577
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Slutspel 2016

Post by lobo »

Ser ni Lulä - Fhc? Är det inte bedrövligt (?) spel.. :o
Känns som AIK och Växjö är bästa lagen
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Slutspel 2016

Post by jokarfo »

lobo wrote:Ser ni Lulä - Fhc? Är det inte bedrövligt (?) spel.. :o
Känns som AIK och Växjö är bästa lagen
Såg inte matchen och kommer nog inte göra det heller, haha. Skämt åsido, har sett lite highlight och läst lite referat från gårkvällen och måste väl säga att intrycket jag får är att LHF kör med precis samma "taktik" som ifjol, läs CHL-slutspel. Det ska skjutas puckar vid matchvärmning, stopp-sprutas snö och snackas och knuffas och bla bla bla. Överlag sjukt lågt underhållningsvärde om det är hockey man vill se om ni frågar mig. Bara av den anledningen så hoppas jag att Frölunda samlar sig ordentligt och vinner den här matchserien för det vore en så intellektuell grottifiering av svensk hockey så motstycke tamejfan saknas i modern tid, om den sortens waller som LHF tydligen har som spelidé fick fira triumfer.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Slutspel 2016

Post by Lidlund »

Fast alla i media kapprunkar över bråket som inträffade vid värmningen
User avatar
Biocellatus
Posts: 355
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Slutspel 2016

Post by Biocellatus »

Enl. Lulefansen har de redan vunnit guld låter det som. Efter EN vinst av fyra mot FHC.....
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Slutspel 2016

Post by nishog04 »

Den dag Granström lägger grillorna på hyllan kommer jag att jubla av glädje.

Rahimi är en motståndarspelare man älskar att hata, Granström är bara ett svin som flännar hela tiden. Precis som Jämtin, precis som Ledin.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Slutspel 2016

Post by Trollet »

Ledin var ju en oerhört mycket mer kompetent hockeyspelare än Granström är/har varit.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Slutspel 2016

Post by nishog04 »

Trollet wrote:Ledin var ju en oerhört mycket mer kompetent hockeyspelare än Granström är/har varit.
Förvisso, men ett flännande svin lika fullt. Däremot kan jag inte minnas att han höll på att skjuta puckar på motståndare under uppvärmningen eller dylikt. Så en liten applåd till Ledin för det åtminstone :lol:
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Slutspel 2016

Post by snorhyveln »

Ledin ville nog men vågade inte.
päran
Posts: 539
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Slutspel 2016

Post by päran »

Frölunda får nog gälla som favoriter till bucklan.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
hillbilly
Posts: 857
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Slutspel 2016

Post by hillbilly »

Visst var det Granström som sandade i motståndarnas bås inför en match nåt år sen?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Slutspel 2016

Post by p-play »

päran wrote:Frölunda får nog gälla som favoriter till bucklan.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
De ser ut att vara i en oerhört bra form fysiskt. I slutet av serien såg de halvslitna ut till skillnad mot oss, medan vi trampar vatten oerhört snabbt i matcherna.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Slutspel 2016

Post by nishog04 »

Jaha, 2-2 i bägge serierna. Det krävs mycket för att skilja lagen åt i år. Frustrerande med samtidigt också väldigt spännande! :shock:
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Slutspel 2016

Post by don_tomassso »

Vilket jävla misstag å göra sen.Spelade orken honom ett spratt tro?
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Slutspel 2016

Post by nishog04 »

don_tomassso wrote:Vilket jävla misstag å göra sen.Spelade orken honom ett spratt tro?
Ja, där kan det verkligen bli svårt att somna ikväll. Och mötet Luleå-Frölunda lär inte göra saken bättre. Det verkar, åtminstone ur Norrbottens perspektiv, vara det största hatmötet som bara möjligt är. Lagen har så att säga historia. :)
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Slutspel 2016

Post by mellan 3 & 20 tecken »

nishog04 wrote:
don_tomassso wrote:Vilket jävla misstag å göra sen.Spelade orken honom ett spratt tro?
Ja, där kan det verkligen bli svårt att somna ikväll. Och mötet Luleå-Frölunda lär inte göra saken bättre. Det verkar, åtminstone ur Norrbottens perspektiv, vara det största hatmötet som bara möjligt är. Lagen har så att säga historia. :)
Enligt lulefans har Luleå bara hatmöten.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Slutspel 2016

Post by schteffe »

Frölunda klara för final, har 1-6 i början av tredje.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Slutspel 2016

Post by Special Brew »

1-7 nu. Luleå skämmer ut sig.
User avatar
PackSwede
Posts: 1015
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Slutspel 2016

Post by PackSwede »

2-8 slutresultat i Luleå. Inga kaxiga Luleåfans på jobbet imorgon...
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Slutspel 2016

Post by Markman »

Fy fan, äckliga jävla skitlag! Rönnberg förtjänar inga framgångar!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Os72
Posts: 922
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Slutspel 2016

Post by Os72 »

Markman wrote:Fy fan, äckliga jävla skitlag! Rönnberg förtjänar inga framgångar!
Kan inte annat än hålla med. Vad som än händer får inte Frölunda vinna. Den där tomten på GP som skriver om FHC (som är gnagare enligt säkra källor) kommer att go bananas. Han har tjatat om Götaplatsen i så många år nu. Å andra sidan får inte äckel-Växjö heller vinna. Alltså finns det inget annat val att det blir skärpning i leden och att AIK tar hem det här nu. :twisted:
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Slutspel 2016

Post by msoe »

Os72 wrote:
Markman wrote:Fy fan, äckliga jävla skitlag! Rönnberg förtjänar inga framgångar!
Kan inte annat än hålla med. Vad som än händer får inte Frölunda vinna. Den där tomten på GP som skriver om FHC (som är gnagare enligt säkra källor) kommer att go bananas. Han har tjatat om Götaplatsen i så många år nu. Å andra sidan får inte äckel-Växjö heller vinna. Alltså finns det inget annat val att det blir skärpning i leden och att AIK tar hem det här nu. :twisted:
Haha, kan bara hålla med! Har stor respekt för Hallam, men Lakers tråkspel ska inte få räcka till ännu ett sm-guld. Dessutom ska Växjö fan inte få ta över som Sveriges nya hockeydynasti. Frölunda spelar ju kanske den bästa och roligaste hockeyn, men unnar fan inte Roger ett guld. AIK måste alltså ta sitt ansvar och sopa hem det här nu!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Slutspel 2016

Post by Rampa »

Oavsett Rönnberg och hur äcklig han eller laget må vara, när Frölunda spelar sitt bästa spel är det nog just nu Sveriges bästa lag.
De har bra försvar och backar som kan sätta skotten på mycket bra sätt, genom att värdera lägena för skott respektive passning/styrskott.
Varenda spelare jobbar intensivt med hela registret. Inte bara petande och vispande med klubba eller armar. Man går på motståndare med hela kroppen och är skickliga på att sno med sig puck.
Dessutom så lägger dom inte ner spelet för att de leder med 4-1 inför sista perioden.

Nu hade dom ju div1-motstånd i sista semin igår. Det såg då inte ut som om Luleå hade nåt att spela för. Men jag har set Frölunda spela så där i tidigare matcher där motståndet varit bättre. Typ mot oss.
För mig får de gälla som favoriter i finalen, oavsett motståndare.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Slutspel 2016

Post by Rampa »

Sorglustiga kommentarer igår på Luleforum.

"I övrigt så tycker jag att det här är ett av de tråkigaste slutspelen någonsin. Inga större fighter, fula tacklingar/andra grejer, lite trashtalk.. Är som en förlängning av grundserien. Kanske därför jag var så lugn inför match idag - känns inte som att slutspelet ens börjat"

"Alla vill eg se Skellefteå Vs Frölunda i en final, 2st spelande lag enl massmedia inte mycket fysik där inte"

Ett sätt att ursäkta Luleås oförmåga till att spela till sig framgång eller?
Locked