S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Os72
Posts: 922
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Os72 »

Nu jävlar ska Växjö-spelarna skickas på semester! Om inte för äran och chansen på Le Mat, för att få slippa få se Wennerholms tjatiga Leksandsjämförelse (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 2611790.ab" onclick="window.open(this.href);return false;).
Freke
Posts: 20
Joined: 08 Oct 2013, 23:08

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Freke »

Om spelarna är en tiondel så negativa som snittet här inne kan vi lika gärna lämna wo... Kom igen, en sjunde helt avgörande hemmamatch, det finns ingenting Hollywood kan producera som slår detta! Tänk vilken underbar känsla att få vinna i sudden i morgon. Hoppas att Lulä vinner ikväll så att finalmotståndaren också har sju semifinalmatcher i benen!

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by snorhyveln »

Vilken Flashback.
I år en totalt obegåvad utvisning tagen av Arvid när vi redan stängt matchen.
Ifjol en puckout av Kabanossen när matchen var stäng.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Empress »

Var det en solklar crosschecking i ansiktet på Martin? Anmälan? Rullade aldrig ngn vra repris i går.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by GroovyEd »

Freke wrote:Hoppas att Lulä vinner ikväll så att finalmotståndaren också har sju semifinalmatcher i benen!

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Inte om Växjö vinner, då vill åtminstone jag ha fräscha ben på Frölundaiterna så att de kan hindra Växjö från ett guld.
User avatar
Jathy
Posts: 375
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Jathy »

Vaknade precis ännu mer hes och möjligtvis ännu mer arg och bitter över att det fick hända, hur fan kan man låta dom göra ett 3-3 mål, är väl bara att grisa fast pucken i hörnet när man väl har den där med 5 sek kvar.

Men men nya tag på onsdag, för en stad som kallar sig "stolt hockeystad" och där läktarna gapar halvtomma i årets viktigaste match har absolut inget o göra i en final.

Frågan är ju om man inte hatar Växjö mer än Luleå nu alltså, publik med varseljackor och klappor har fått mig o drömma mardrömmar hela natten.

Var bara tvungen o spy ut lita galla... :)
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Skidrow »

Det är nu i match 7 hjältar föds så imorgon vill jag se AIK spelarna med mycket vilja och jävla anamma.
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by msoe »

jag antar att den här intervjun visades efter matchen igår kväll, men jag antar också att många gjorde som jag och skickade ut tv:n genom rutan nån sekund efter att Växjö hade avgjort och därför missade den.

Wallsson visar som vanligt i efter matchen-intervjuer ingen vidare förståelse för varför vi förlorade utan "vi möter ett bra lag" och vi har otur med studsar osv. Tror dock och hoppas att dessa uttalanden mest är taktiska för att inte sumpa lagets självförtroende och för att inte ge motståndarna några ledtrådar kring hur lagledningen tänker göra för att ändra matchbilden i nästa match (för visst måste de försöka göra det tills på onsdag iaf?). Oerhört frustrerande att våra tränare aldrig kan erkänna att vi har gjort en dålig match dock.

Sanny, som väl tyvärr är den enda hockeyjournalisten i Sverige som har någon som helst koll på spelet hockey, och därför är den enda som verkar kunna ställa frågor kring spelet, ställer därefter en berättigad fråga angående vårt misslyckade presspel. Detta har ju som bekant behandlats av flertalet skribenter på detta forum under en längre tid. och då bekräftar i alla fall Wallsson att man är medveten om problemet.

Småintressant intervju som kan vara värd att kolla in för er som har några minuter till övers helt enkelt:

http://www.tv4.se/sport/klipp/wallson-v ... et-3341092" onclick="window.open(this.href);return false;
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Rampa »

snorhyveln wrote:Vilken Flashback.
I år en totalt obegåvad utvisning tagen av Arvid när vi redan stängt matchen.
Ifjol en puckout av Kabanossen när matchen var stäng.
@ Snoris
Jag kan hålla med om att det var en onödig utvisning (även hårt dömd)
Däremot inte att det skulle vara obegåvat. Han får visserligen höger arm och klubba på fel sida om motståndaren, men då denne ska ta sig loss glider armen upp till halsen under en sekund och då skyndar sig domaren att blåsa. Arvid gör alltså som han lärt sig av Linkan, men har en del otur också.
Däremot kan man väl påstå att AIK:s spel hela tredje perioden och tydligast sista sekunderna var otroligt obegåvat.
Jag tycker hela laget, inklusive coacher, ska anklagas för denna förlust. För mer beklämmande fegspel har då jag aldrig skådat i högsta serien i Sverige.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Skidrow »

Nu tar ni i, AIK spel i tredje var klart mycket bättre än Växjös i tredje i match 5.

Inser att jag har en känsla i kroppen nu som jag inte haft på länge, sist var 2012 final mot Brynäs även om den inte var så kraftig då som nu, kommer däremot att tänka på alla kval till elitserien det kändes som jag känner nu.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by p-play »

msoe wrote:jag antar att den här intervjun visades efter matchen igår kväll, men jag antar också att många gjorde som jag och skickade ut tv:n genom rutan nån sekund efter att Växjö hade avgjort och därför missade den.

Wallsson visar som vanligt i efter matchen-intervjuer ingen vidare förståelse för varför vi förlorade utan "vi möter ett bra lag" och vi har otur med studsar osv. Tror dock och hoppas att dessa uttalanden mest är taktiska för att inte sumpa lagets självförtroende och för att inte ge motståndarna några ledtrådar kring hur lagledningen tänker göra för att ändra matchbilden i nästa match (för visst måste de försöka göra det tills på onsdag iaf?). Oerhört frustrerande att våra tränare aldrig kan erkänna att vi har gjort en dålig match dock.

Sanny, som väl tyvärr är den enda hockeyjournalisten i Sverige som har någon som helst koll på spelet hockey, och därför är den enda som verkar kunna ställa frågor kring spelet, ställer därefter en berättigad fråga angående vårt misslyckade presspel. Detta har ju som bekant behandlats av flertalet skribenter på detta forum under en längre tid. och då bekräftar i alla fall Wallsson att man är medveten om problemet.

Småintressant intervju som kan vara värd att kolla in för er som har några minuter till övers helt enkelt:

http://www.tv4.se/sport/klipp/wallson-v ... et-3341092" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, han verkar vara medveten om problemet, men han skyller på att 3:an (den forward som skall täcka mittzon ) är för låg när han borde inse att problemet redan ligger i vår alibi-forecheck som vi använt av oss de senaste säsongerna, dvs tvåan borde täcka passningsvägen mot icke spelförande back istället för att inta en en alibi-position där han inte gör någon nytta. Dessutom är vårt lag extremt långt vilket gör att det blir mycket ytor i mittzon. Backarna borde göra som Växjös, dvs trycka upp istället för att backa av.
Last edited by p-play on 12 Apr 2016, 14:01, edited 1 time in total.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by snorhyveln »

Helt riktigt iaktagelse Rumpa.
MEN, jag kallar den obegåvad för han har samma "octopus"beteende som Lindgren haft i alla år, med alla dessa utvisningar som följd. Han hänger inte med i Wäxjöspelarens riktningsändring utan litar på att bläckfiskbeteendet ska hjälpa honom.
Tycker fö inte det är konstigt att AIK drar sig för kontraktsskrivande med Arvid. I mina ögon spelar han mer brett än långt.
Rampa wrote:
snorhyveln wrote:Vilken Flashback.
I år en totalt obegåvad utvisning tagen av Arvid när vi redan stängt matchen.
Ifjol en puckout av Kabanossen när matchen var stäng.
@ Snoris
Jag kan hålla med om att det var en onödig utvisning (även hårt dömd)
Däremot inte att det skulle vara obegåvat. Han får visserligen höger arm och klubba på fel sida om motståndaren, men då denne ska ta sig loss glider armen upp till halsen under en sekund och då skyndar sig domaren att blåsa. Arvid gör alltså som han lärt sig av Linkan, men har en del otur också.
Däremot kan man väl påstå att AIK:s spel hela tredje perioden och tydligast sista sekunderna var otroligt obegåvat.
Jag tycker hela laget, inklusive coacher, ska anklagas för denna förlust. För mer beklämmande fegspel har då jag aldrig skådat i högsta serien i Sverige.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Rampa »

Trots det har han bara 4 minuter på botbänken. Dessutom "bara" 21 år ung, vilket vi inte ska glömma.
Kanske nåt för Robertsson att ta tag i. Lära om vissa beteenden.
Locked