S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Talbot25 »

Kan nog ha varit den sämsta semifinalen jag någonsin sett. Nästa match kvittar jag orkar ändå inte se ännu en serie med Wallson.
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Tjernan »

Eran är slut... hoppas och önskar en vinst på Onsdag, men är lite tveksam. Bara att vänja oss, nästa år är vi ett mittenlag.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Special Brew »

Calof har ett gyllene läge att avgöra, men missar målet med en halvmeter! Hur har han blivit så iskall???
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by micktålbot »

Är det inte AIK som ska vara "det moderna laget" som spelar med hög fart och forecheck och puck possession? Det är iaf vad media sagt i många år nu, vilket är detta AIK som de ställer på isen i detta slutspel? Känns som att Wallson när som helst ska dra av sig en mask och det visar sig att han egentligen varit Särkijärvi hela tiden.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by nishog04 »

Musslan wrote:Inför bästa match ...
- wallson , Vi ska ge hundratio procent från start...
10 minuter ini första , 2 - 0 ledning Växjö och noll energi, inte en passning rätt..
Synd man int kan betta på de scenariot , skulle ge en jävla utdelning
Nä, du skulle gå back på den affären. Han har ju sagt så varenda gång han intervjuats. Klyschan Wallson har säkert någon klockren analys av varför man - återigen - "glömde ta betalt".
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by nishog04 »

Vore ju lika bra att korthuset ramlade nu, så det blir slut på det där eviga dravlet om att AIK är ett säkert finallag och spelet är så otroligt briljant och fartfyllt. Herregud, vi blir segare och segare för varje säsong nu. Mer och mer robotliknande. Det finns ingen kreativitet och ingen finess längre. Direkt uppspelet börjar vet man hur pucken kommer gå, vilket är trist som fan. Det här laget har lika mycket talang som guldlaget, men hockeyn man spelar är rent ut sagt skitdålig om man tänker på hur topplag ska spela.

Gud så arg jag är på ledningen nu. Att man gång på gång försöker manövrera ut Växjö med den skittråkiga V-stilen man spelar. Kom med nåt nytt någon gång - överraska oss alla!
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Musslan »

Hela jävla lager borde ju skämmas som man spelad nu , fan är farten ?? Har wallson glömt betala för den eller ..?..
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3068
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Foppas skridskocoach »

Tycker ändå att det såg bättre ut idag än i lördags. Finns inte en chans att vi vinner på onsdag om vi släpper in första målet.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Chippen »

Alltså, vad har egentligen Wallsson gjort för bra sedan han kom in istället för Forsberg?
På vilket sätt har han tagit laget framåt?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Musslan »

Skicka wallson til alperna nu !! En 2 åring coacha ju bättre !!! Så jävla less på hans klyschor !! Agera istället för fan !!
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by smogz »

Kul att se alla som gett upp. Jag tror vi vinner på onsdag. Komfortabelt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by nishog04 »

Vi är FBK 2.0

Era är slut, övertron är för stor. Allt tas för givet, så ingen behöver brinna eller längta efter guld - det ska ju lösa sig automatiskt med det där otroligt häpnadsväckande spelet vi spelar. Bah, det här är defensiv zonspelshockey utan glöd och passion.

Är det något lag som ska se till att bryta hemmatrenden i det här slutspelet är det Skellefteå. Mark my words.

Men varför är man så arg? Växjö vill ju mer, alltså förtjänar de finalplatsen mer än AIK gör.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by BubbelVe »

Rättvis seger till ett lag som varit bättre i fyra matcher och två perioder.

Skellefteå spelar den tråkigaste hockeyn sedan Säcken höll på att förbjuda anfallsspel. Vi gjorde en hyfsad grundserie med makalös poängutdelning (ofta inte rättvis poängfördelning) men sedan decemberuppehållet har den dödliga farten sakteliga match för match försvunnit .
Underhållning har lagom till slutspelet ebbat ut till en skugga av det jobbigaste laget i SHLs historia.

Nästa coachsammansättning MÅSTE få tillbaka farten igen.

Forre ska ha blommor och bort
Linkan ska ha blommor och bort
Urbom ska bara bort
Pontus ska ha blommor och bort
Jimmie får fan ta och spotta upp sig, men eftersom alla tror det är så svårt stå framför mål så han får vara kvar
Martin får stanna om han inte vill ha en topplön
Arvid L......jag vet faktiskt inte...
Gud som haver barnen kär låt oss Jocke och Möller få!

Hoppas som fan att Skellefteåspelarna har NÅGON hockeykunskap och fattat att de inte vinner STILLASTÅENDE MOT VÄXJÖ. En bra match (och en period ) och resten patetisk skit för att vara övertydlig. Så även om det blir seger på onsdag så är det inte rättvist men det skiter jag i. Hoppas på publiktryck ala sista tio förra matchen så tar vi dem...
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Musslan »

smogz wrote:Kul att se alla som gett upp. Jag tror vi vinner på onsdag. Komfortabelt.
Suger av mig själv om vi vinner med mer än 1 mål
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by p-play »

Det är svårt att begripa och smälta att Wallson sätter in Anton Lindholm som har haft en riktigt tung afton i sista teken när det är sekunder kvar. Vem som helst med lite hockeykänsla hade förstått att rutin och dagsform är livsviktigt där.
Tobbe
Posts: 138
Joined: 15 Jun 2011, 21:08

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Tobbe »

Wallson coachar väl forwards inte backar?
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Musslan »

p-play wrote:Det är svårt att begripa och smälta att Wallson sätter in Anton Lindholm som har haft en riktigt tung afton i sista teken när det är sekunder kvar. Vem som helst med lite hockeykänsla hade förstått att rutin och dagsform är livsviktigt där.
Det enda man behöver göra som back där är ju att låsa pucken ... Anton är helt enkelt en sjukt begränsad back .. Spelsinne som en dement 95 Åring som är döv och blind
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by p-play »

Vi har nu spelat 10 slutspelsmatcher och bara en match har spelmässigt varit i nivå med vad vi presterat i grundserien. Det känns som ifjol att vi spelar med lägre och lägre tempo ju längre serierna går.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by nishog04 »

p-play wrote:Vi har nu spelat 10 slutspelsmatcher och bara en match har spelmässigt varit i nivå med vad vi presterat i grundserien. Det känns som ifjol att vi spelar med lägre och lägre tempo ju längre serierna går.
Ja, och observera dessutom att vi denna säsong har 0 (noll) matcher där vi varit bra i 60 minuter. Luleåmatchen i september räknas inte, för där var Luleå sämre än någonsin.

NOLL MATCHER är katastrof!
User avatar
Larstage
Posts: 685
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Larstage »

En sak är säker. Att vara superstar i grundserielunken är något helt annat än att spela slutspelshockey när fysik och kampmomenten blir avgörande. Det ser inte ut som att det är någon go i laget just nu. En ny röst i båset för att väcka laget? Den ser faktiskt ut som att det är som micktålbot skrev att det egentligen är Särkijärvi med en Wallsonmask som står i vårat bås.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
Os72
Posts: 922
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Os72 »

Det är egentligen otroligt imponerande att Skellefteå har tagit detta till en sjunde avgörande match när de egentligen inte har spelat bra mer än en match (och en period) som en del skriver och skriver. Växjö måste vara otroligt dåliga som inte kunnat avgöra detta tidigare. Det finns inte en chans att de kan vinna detta (Växjö). Nu kan det bara bli bättre!
Last edited by Os72 on 11 Apr 2016, 23:28, edited 1 time in total.
User avatar
StigVig
Posts: 1577
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by StigVig »

Pojklaget hade spelat av sista 12 sekunderna på ett bättre sätt.
Snälla AIK lämna WO på onsdag, klarar inte av att se Smålandsjävlarna igen.
Samma sak med dessa domare som dömer lika uselt som man gjorde i finalen ifjol.
:cry:
Är det 7 raka övertidsvinsten mot oss?
Horribelt
Krossa Skiten!!!!!
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by p-play »

En del spelare verkar inte klara av trycket. De ser otroligt nervösa och bara kastar bort eller dumpar puck.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by nishog04 »

p-play wrote:En del spelare verkar inte klara av trycket. De ser otroligt nervösa och bara kastar bort eller dumpar puck.
Det komiska är att flera av dessa spelare som inte klarar trycket spelat ett antal finaler. Snacka om att rasa samman mentalt.

AIK har slutat tro på sitt eget spel. Och ärligt sagt, jag har också slutat tro på AIK:s spel - det spel man sjösatte i fjol och fortfarande spelar. Det är kasst och det kommer alltid att suga. Det är fantasilöst, initiativlöst, tempolöst och orkeslöst. Det fyller en inte av glädje, utan får en snarare att känna sig som världens taktiker bara för att man kan läsa AIK:s uppspel. Det beror förstås på att AIK bara har ett sätt att spela upp pucken.

Dessutom blir man gråhårig när man ser backarna spela pucken fram och tillbaka, fram och tillbaka i väntan på att läget ska komma. Och när de äntligen spelat sig förbi motståndets två forecheckande spelare och man själv utropar "Hurra!", vad gör de då? Jo, då spelar de ner pucken igen och sen börjar de om. Det är fan "Myten om Sisyfos" - han som dömdes rulla upp ett stort stenblock för en kulle. Man försöker intala sig att AIK är lyckliga över sitt spel, men jag tvivlar.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Bilderberg »

Benpass>målpass...
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Rampa »

Jag tror inte jag någonsin blivit så förbannad på ett mål, som sista igår.
Men jag valde då, som tur var, att stänga både tv och dator. För att fortsätta och posta i affekt, det blir bara lika mycket skit som matchslutet.

Vi vände 1-3 hemma senast. Nu vände Växjö 1-3 på sin hemmaarena, ingeVIDAre arena, eller vad den heter.
Vändningen denna gång kommer efter en utvisning som i mitt tycke aldrig setts i slutspel de senaste åren, men som där domarna tydligen inte kunde stå emot publikens ursinniga tjutande. Dock var det AIK:s spel i tredje som la grunden till vändningen. Precis som för Växjö i semi 5. Så där har AIK sig själva att skylla.

Att sen några av våra spelare skulle få sparken efter denna match, tjaa, inför nästa säsong kommer säkert någon/några kanske inte att få förlängt, men kanske inte på grund av en enda specifik match.
Nu har AIK chansen att på hemmaplan bevisa att överlägsna förstaplatsen i serien var välförtjänt. Har förresten någon av våra många slutspelsserier gått till sju matcher?

Återigen, tur att sport i grunden bara är en lek. ;)
User avatar
stellam
Posts: 2
Joined: 21 Apr 2015, 05:54
Location: Stockholm

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by stellam »

Vi tar dem i morgon, nu ska det gå. Skit i att de råkade få en sväng av tur, för Skellefteå AIK står över sånt och behöver enbart ta fram kraften i laget under avgörande match så ordnar det sig. Jag (minsann... :) ) är med er från Stockholms horisont och ska ta mig någonstans och kika på match. Stort lycka till!

Stella Marklund
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3068
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Foppas skridskocoach »

Rampa wrote:Jag tror inte jag någonsin blivit så förbannad på ett mål, som sista igår.
Men jag valde då, som tur var, att stänga både tv och dator. För att fortsätta och posta i affekt, det blir bara lika mycket skit som matchslutet.

Vi vände 1-3 hemma senast. Nu vände Växjö 1-3 på sin hemmaarena, ingeVIDAre arena, eller vad den heter.
Vändningen denna gång kommer efter en utvisning som i mitt tycke aldrig setts i slutspel de senaste åren, men som där domarna tydligen inte kunde stå emot publikens ursinniga tjutande. Dock var det AIK:s spel i tredje som la grunden till vändningen. Precis som för Växjö i semi 5. Så där har AIK sig själva att skylla.

Att sen några av våra spelare skulle få sparken efter denna match, tjaa, inför nästa säsong kommer säkert någon/några kanske inte att få förlängt, men kanske inte på grund av en enda specifik match.
Nu har AIK chansen att på hemmaplan bevisa att överlägsna förstaplatsen i serien var välförtjänt. Har förresten någon av våra många slutspelsserier gått till sju matcher?

Återigen, tur att sport i grunden bara är en lek. ;)
Två kvartar mot LHC och semin mot AIK åtminstone. Samtliga tre vann vi för övrigt om det nu är relevant...
Tigerränderna går aldrig ur.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by Rampa »

stellam wrote:Vi tar dem i morgon, nu ska det gå. Skit i att de råkade få en sväng av tur, för Skellefteå AIK står över sånt och behöver enbart ta fram kraften i laget under avgörande match så ordnar det sig. Jag (minsann... :) ) är med er från Stockholms horisont och ska ta mig någonstans och kika på match. Stort lycka till!

Stella Marklund
Riktiga takter det...av en med Skellefte-ursprung...???
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: S6 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 11/4 kl. 19.30

Post by smogz »

Kom igen nu. En 7e match. Det blir inte mycket roligare än såhär.

Jag skulle ha krattat gräsmattan och bytt till sommardäck på onsdag.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Locked