Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

ante08 wrote:Ikväll hoppas jag och tror Modo ordnar upp det här. Är bra för Skellefteå AIK att Modo stannar tror jag också.
Ja, där har vi ju 12 säkra poäng på bussavstånd. Heja Modo!
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Enormt viktigt nu! 3-3.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Fy fan. Skulle inte vilja vara Modo-fan nu
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Vi har ju varit i liknande situation 100 gånger. Men det är ju värre att åka ur just nu förstås. :?
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Såg ni Leksan går upp!!!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Så grymt jobbigt att vara backen som gör missen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by freddus »

Fy fan i helvete så vidrigt
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Poet »

Usch så jävulskt äckligt med Leksand i shl..
2012-05-19
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Jag lider som fan med MoDo
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Special Brew wrote:Vi har ju varit i liknande situation 100 gånger. Men det är ju värre att åka ur just nu förstås. :?
Jag tycker inte det. Vi har varit nära att gå upp och snubblat på mållinjen flera gånger. Men jag tror det är tio resor värre att vara laget som är påväg neråt.

Detta är mycket möjligt Modos död.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

smogz wrote:
Special Brew wrote:Vi har ju varit i liknande situation 100 gånger. Men det är ju värre att åka ur just nu förstås. :?
Jag tycker inte det. Vi har varit nära att gå upp och snubblat på mållinjen flera gånger. Men jag tror det är tio resor värre att vara laget som är påväg neråt.

Detta är mycket möjligt Modos död.
Ja, det var ju det jag skrev.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Men jag har inga känslor för Modo. En del här verkar ju ha det. Eller om det är Leksand till SHL ni menar så kan jag förstå det. För dom hör inte heller hemma i SHL.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by don_tomassso »

Så tragiskt för hockeyn i norr.Given supporter resan som försvinner dessutom.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by p-play »

Tråkigt för norrhockeyn och för oss då vi får lite dyrare och besvärliga resor. På ett sätt kan det vara bra för dem att få till en nystart och satsa på sina yngre spelare istället för importer. På ett annat kommer det att bli svårare och svårare att gå upp och vem vet hur deras ekonomi ser ut efter den här säsongen. Jag skulle inte bli förvånad om deras ekonomi är körd i botten.
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by haggloader »

Det är nog lägligt att Foppa gjorde en vinst på 1 miljard!
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Tror det är för många okunniga som toppstyrt föreningen. Dom gav bort ledningen till legendarer som inte kunde sköta föreningen.
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by jowa »

don_tomassso wrote:Så tragiskt för hockeyn i norr.Given supporter resan som försvinner dessutom.
Sundsvall och Asplöven åker dessutom ner i ettan. Det går onekligen inte bra för hockeyn i norr nu.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by nishog04 »

Dags att sluta använda sig av f.d. stjärnspelare i ledande positioner. Det är Foppa, Näslund och Svartvadet som sänkt detta lag! Sen Uffe Samuelsson lämnade klubben har det bara gått stadigt utför. För vem kommer på att man ska värva en massa föredettingar med NHL-rutin och förvänta sig att det ska hålla? Huras måste vara den sämsta tränaren en SHL-klubb haft på bra många år. Och Brashear är för mig fortfarande en gåta. Borde i bästa fall ha använts som pausunderhållning med tanke på hur jävla dålig han var.

Det måste vara tungt att vara MODO-supporter just nu. Lider med dem.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by p-play »

Det är otroligt viktigt att man träffar rätt i GM-positionen. Man får bara hoppas att vi lyckas så att det inte blir vi som står där om 5-6 år.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Lidlund »

Brashers vikt är 100% relativt till ekonomi.. GISSAR att Modo inte gav han "lön", utan mer.. "Utgifter"..

Dvs han bodde och levde gratis i Ö-vik.. Och han hav Modo Mediautrymme..
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Lidlund wrote:Brashers vikt är 100% relativt till ekonomi.. GISSAR att Modo inte gav han "lön", utan mer.. "Utgifter"..

Dvs han bodde och levde gratis i Ö-vik.. Och han hav Modo Mediautrymme..
Du menar att han åkte dit endast för mat och boende? Jag tvivlar.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by dovienya »

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/ju ... a#Ishockey" onclick="window.open(this.href);return false;

Återigen finns det otroligt mycket hockey på knattenivå och på ungdomsnivå. På juniornivå har de några 98:or, 99or och 00:or; att uttalat "börja om på nytt" är helt rätt väg att gå. Förstår dock inte hur det kan bli ett sånt "glapp" på vägen dit?
Nicklas Sundström känns som en vettig person att ha i ledningen hos Modo för övrigt; han har kommit in för sent i bilden bara...
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by p-play »

Det kommer inte att vara någon lek att gå upp i SHL framöver. Även om både Karlskrona och Leksand kommer att vara relativt svaga nästa år så kommer det att bli svårt att slå dem 7 matcher. Modo skall dock vara glada att det inte var Solna som gick upp för då hade det varit ändå tuffare. Frågan är dock vilken typ av lag de får nästa år. Visar det sig att de har kört ekonomin i botten i år så kan de i värsta fall vara ett som inte är så speciellt mycket bättre än Timrå.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by ossian »

En bra chans till nystart för MoDo för att hitta tillbaka till sin verkliga identitet. Norrlandslag med egna talanger.

Fattar inte varför ni inte gillar Leksand? Ett roligt lag att få upp, ett klassiskt lag som vi haft många bataljer emot.

Dags för Pea och gänget att skicka en bucket till MoDos kansli.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by dovienya »

Foppa och Näslund och Sundström kan nog hålla klubben ekonomiskt flytande om det skulle krävas, med lite personlig sponsring... De har för stort bygdeintresse för att låta klubben konka.

Hade varit intressant att se de tre herrarna i en comeback i en förstakedja efter en redig sommarträning med thomson...:D
de är ju bara 42, 42 och 40 år?

Tycker att det är kul att Leksand gick upp, men jag tycker det är betydligt tristare att Modo åkte ur...
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by p-play »

Det har väl varit just deras problem, att de har gått in med pengar så fort det knipit. Lite grann som det var i Malmö. Det bästa de kan göra är att inte göra någon jättesatsning utan att börja om och försöka bygga ungefär som Solna gör , d v s satsa på egna talanger och försöka behålla någon etablerad som stöttning (t ex Djuse och Hedman).
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Lidlund »

Special Brew wrote:
Lidlund wrote:Brashers vikt är 100% relativt till ekonomi.. GISSAR att Modo inte gav han "lön", utan mer.. "Utgifter"..

Dvs han bodde och levde gratis i Ö-vik.. Och han hav Modo Mediautrymme..
Du menar att han åkte dit endast för mat och boende? Jag tvivlar.
Mat husrum och all övrig kostnad betald,

Han har sina pengar från NHL, såg det som ett äventyr att spendera ett par månader i norra Sverige med ledighet ett par veckor däremellan
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by p-play »

Det kommer att bli intressant att se vad som händer med HG i Ö-vik. Allt sedan Ahos årgång har i princip alla från Skellefteå Södra gått till Modo. Nu borde vi kunna få in dem på de rätta tankarna och rena deras själar.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Lappmössan »

^ Precis vad jag skulle skriva. Jag har absolut inga problem med att Modo åkte ur med tanke på att vi just blev det givna valet för alla ungdomar i västerbotten.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Foppas skridskocoach »

Lappmössan wrote:^ Precis vad jag skulle skriva. Jag har absolut inga problem med att Modo åkte ur med tanke på att vi just blev det givna valet för alla ungdomar i västerbotten.
...och numera även Ångermanland.
Tigerränderna går aldrig ur.
Post Reply