Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Jag har hårddisk på tvboxen så jag pausar och spolar över pauserna när jag lägger barn. Funkar bra även om man måste akta sig för internet när man ligger efter.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Jag har en fru som tar hand om allt med läggningsprocedur etc när det är hockey. Funkar ypperligt :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Publiken

Post by Foppas skridskocoach »

Chippen wrote:Jag har en fru som tar hand om allt med läggningsprocedur etc när det är hockey. Funkar ypperligt :)
Smart. Min fru har ett jobb som innebär att hon ofta arbetar kvällstid. 99 gånger av 100 är det fördelaktigt ur idrottssynpunkt, men inte i det här fallet.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Sant, men för att återgå till tv-tiderna så är det lite sisådär med dem. 19:30 kan jag väl köpa med 18:30 är inte bra
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Publiken

Post by Rampa »

Här jobbar klubbarna för att fylla arenorna och så plötsligt börjar hockeyligan vimsa med matchtiderna. Hur många inom serviceyrken jobbar inte till 18-19-tiden på vardagar. Tror man att fler kommer till arenan då så skjuter man sig i foten på samma sätt som med senare matchstart på lördagar.
Min särbo hade velat gå på semi2, om den börjat 19:00. Men nu hinner hon inte på grund av jobbet så där tappade AIK 2 besökare.
Dags sluta svamla nu, kostymnissar på Shl. :evil:
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken

Post by ante08 »

Rampa wrote:Här jobbar klubbarna för att fylla arenorna och så plötsligt börjar hockeyligan vimsa med matchtiderna. Hur många inom serviceyrken jobbar inte till 18-19-tiden på vardagar. Tror man att fler kommer till arenan då så skjuter man sig i foten på samma sätt som med senare matchstart på lördagar.
Min särbo hade velat gå på semi2, om den börjat 19:00. Men nu hinner hon inte på grund av jobbet så där tappade AIK 2 besökare.
Dags sluta svamla nu, kostymnissar på Shl. :evil:
Största boven när det gäller matchtiderna i Semifinalen och finalen är nog TV4.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken

Post by ante08 »

I fem till sex år har ”Besviket AIK-fan” parkerat på samma plats under matcherna. Det har aldrig varit ett problem – tills nu.
http://norran.se/asikter/insandare/varf ... nan-557465" onclick="window.open(this.href);return false;
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Publiken

Post by Hank »

700 spänn för fem-sex års felparkering är ändå rätt billigt.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Publiken

Post by Larzon »

Hank wrote:700 spänn för fem-sex års felparkering är ändå rätt billigt.
180 fel = 1 Rätt.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

+1 Hank.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Haha, vilket stolpskott till skribent.
Bara för att man kommit undan tidigare, och gjort sin parkering till "laglig" så är den trots allt inte det.

Intressant att skribenten även verkar veta att man inte får stå på trottoaren, men väljer att göra det igen.

Även komiskt att man väljer att göra det till AIK's grej att ta tag i för att inte publiken ska svika.
Finns gott om parkeringsplatser där man får stå, men det innebär iofs en liten promenad alt en kostnad på 20 kr.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Publiken

Post by Rampa »

Jag är fundersam till kommentaren från kommunens parkeringsansvarige, Sandlèn, "Vi rekommenderar, om man har behov av att ta bilen till matcherna, att man använder de upplåtna parkeringsplatserna som finns i området"
Räcker verkligen parkeringsplatserna till alla när det är fullt på arenan?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Lidlund »

Känns inte som "alla" har behov att ta bilen..
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Man behöver ju inte vara så slö att man står just bredvid Arenan heller. Norrvalla går ju ypperligt att parkera på, och man kommer fan snabbare från matchen trots en liten promenad.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Rampa wrote:Jag är fundersam till kommentaren från kommunens parkeringsansvarige, Sandlèn, "Vi rekommenderar, om man har behov av att ta bilen till matcherna, att man använder de upplåtna parkeringsplatserna som finns i området"
Räcker verkligen parkeringsplatserna till alla när det är fullt på arenan?
Det är väl ett korrekt uttalande? Behöver man ta bilen bör man parkera på tillåtna platser. Det säger ju sig självt att ingen kan garantera att alla får plats, det vore fullständigt orimligt om det skulle göras P-plats för 3-4000 bilar. Det i sig gör dessutom inte att man har nån slags moralisk rätt att parkera som man vill, vilket den där insändaren tycks tro.

Jag har aldrig misslyckats att få plats inne på Folkparken ens vid fullsatta matcher när jag kommit sent, så det kan inte vara jättevanligt. Man kan också stå vid Norrvalla, det är inte långt att gå. Eller så kan man ta hockeybussen, vilket väldigt många fler borde göra.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Tycker det är rätt i sak, MEN satan så dålig bollkänsla av kommunen.
1. Man parkerar upp på trottoaren för att hjälpa till
2. Har alltid varit ok..
3. Generellt kaos vid så stort evenemang
4. Man kunde gått ut i tidningen och varnat att från och med nu gäller detta
5. Återigen visar kommunen att man inte är till för att göra denna kommun en behaglig stad att leva i, utan man tvär-pissar på folk utan nån som helst känsla.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Syftet med att lappa bilarna är att avskräcka från att parkera där. Genom masslappningen och den ovanligt imbecilla, efterföljande insändaren har man nu med råge uppfyllt syftet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

lobo wrote:Tycker det är rätt i sak, MEN satan så dålig bollkänsla av kommunen.
1. Man parkerar upp på trottoaren för att hjälpa till
Så för att man vill "hjälpa till" så ska det vara OK att begå lagbrott och vara ett hinder för de som använder trottoaren?
2. Har alltid varit ok..
Kanske det sämsta argumentet någonsin.
3. Generellt kaos vid så stort evenemang
Ja, och det beror ju till stor del på att man väljer att parkera där man själv tycker att man får parkera oavsett om det är lagligt eller inte.
4. Man kunde gått ut i tidningen och varnat att från och med nu gäller detta
Varför ska man gå ut och varna för något som inte är tillåtet?
5. Återigen visar kommunen att man inte är till för att göra denna kommun en behaglig stad att leva i, utan man tvär-pissar på folk utan nån som helst känsla.
Jag tycker snarare att det återigen visar hur slöa, lata och snåla folket i denna stad är. Man hittar på sina egna bestämmelser och gör dem till sanningar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Publiken

Post by Hank »

Själv hävdar jag urminnes hävd till min parkeringsplats på Slalomvägen.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Chippen wrote:
lobo wrote:Tycker det är rätt i sak, MEN satan så dålig bollkänsla av kommunen.
1. Man parkerar upp på trottoaren för att hjälpa till
Så för att man vill "hjälpa till" så ska det vara OK att begå lagbrott och vara ett hinder för de som använder trottoaren?
2. Har alltid varit ok..
Kanske det sämsta argumentet någonsin.
3. Generellt kaos vid så stort evenemang
Ja, och det beror ju till stor del på att man väljer att parkera där man själv tycker att man får parkera oavsett om det är lagligt eller inte.
4. Man kunde gått ut i tidningen och varnat att från och med nu gäller detta
Varför ska man gå ut och varna för något som inte är tillåtet?
5. Återigen visar kommunen att man inte är till för att göra denna kommun en behaglig stad att leva i, utan man tvär-pissar på folk utan nån som helst känsla.
Jag tycker snarare att det återigen visar hur slöa, lata och snåla folket i denna stad är. Man hittar på sina egna bestämmelser och gör dem till sanningar.
Jag skrev ju rätt i sak. Men "Bollkänsla" i det här fallet betyder att man genom att ha en dialog, informera och tillsammans försöka hitta en lösning som funkar så har fortsättningsvis glada medborgare.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Men vad ska de informera om?
Att de blundar ibland och ibland inte?

Tycker det är som att "tjuvparkera" på ICA Torgstaket. Man gör det på egen risk och ibland funkar det, ibland inte.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Löjligt att klaga när man bryter mot lagen och får böter. Visst blir jag förbannad när jag åker på fortkörning men jag skriver inga insändare. Bara att bita ihop och acceptera.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

För engångs skull är vi helt överens smogz :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken

Post by ante08 »

SHL om de olika starttiderna: ”En bra kompott”
http://norran.se/hockeybloggen/shl-om-d ... ott-561112" onclick="window.open(this.href);return false;
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Man testar alltså nya starttider bara för att. Och det gör man i semi och finaler där fan inte starttiden ska påverka antalet åskådare på plats då det alltid SKA vara fullt (nu är jag däremot inte fullt övertygad om att det blir fullsatt på tisdag).
User avatar
vonschnauser
Posts: 985
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Publiken

Post by vonschnauser »

freddus wrote:Man testar alltså nya starttider bara för att. Och det gör man i semi och finaler där fan inte starttiden ska påverka antalet åskådare på plats då det alltid SKA vara fullt (nu är jag däremot inte fullt övertygad om att det blir fullsatt på tisdag).
Låter ju idiotiskt att börja mixtra nu.

Detta hade man ju kunnat göra tidigare under serielunken!
msoe
Posts: 1632
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Publiken

Post by msoe »

Självklart är det bara något de säger för att de inte vill erkänna hur stor makt tv-bolagen har. tyvärr ä'r det här bara en av de frågor där shl endast ser till kortsiktiga vinster i form av sponsoravtal och inte ser till hur det påverkar sporten långsiktigt.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Publiken

Post by Hank »

Så, hur påverkar ändrad matchstart 30 min sporten långsiktigt?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Hank wrote:Så, hur påverkar ändrad matchstart 30 min sporten långsiktigt?
Mindre publik. Tappar du en så är det inte lätt att få igen den personen igen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Publiken

Post by Hank »

Om nu detta är av någon som helst betydelse, borde det inte i sådana fall ge mer publik på matcherna som flyttas 30 min i motsatt riktning?
Post Reply