Slutspel 2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: Slutspel 2016

Post by Halford »

msoe wrote:
Special Brew wrote:LHC får 5 mot 3 läge efter att Lundgren i Växjö åkt ut för att ha bromsat upp snö på LHC:s målvakt. Har aldrig sett det förut. Och givetvis kvitterar LHC. Jävla dålig nivå på vad man dömer utvisning på i detta slutspel.
Ja, man tillåter cross checkingar, hakningar och fasthållningar till förbannelse, men en för häftig inbromsning ger 2 minuter..
Må så vara, men svårt för domarna att hävda att inbromsningen "var inget"... Numera ska man ju åka ut för det.
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: Slutspel 2016

Post by Anti Allo »

Halford wrote:
msoe wrote:
Special Brew wrote:LHC får 5 mot 3 läge efter att Lundgren i Växjö åkt ut för att ha bromsat upp snö på LHC:s målvakt. Har aldrig sett det förut. Och givetvis kvitterar LHC. Jävla dålig nivå på vad man dömer utvisning på i detta slutspel.
Ja, man tillåter cross checkingar, hakningar och fasthållningar till förbannelse, men en för häftig inbromsning ger 2 minuter..
Må så vara, men svårt för domarna att hävda att inbromsningen "var inget"... Numera ska man ju åka ut för det.
Det är en "billig" utvisning jämfört med vad domarna väljer att blunda för. Domarna kunde ha haft lite mer fingertoppskänsla i den situationen och även tagit en utvisning på Rautio för att slår med klubban på motståndaren.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Slutspel 2016

Post by Markman »

Hur som helst är det ingen satsning mot en lös puck, utan en väldigt medveten osportslig handling i syfte att irritera Rautio och LHC. Sjukt klantigt gjort av Lundgren i ett känsligt läge, och bara dumheten i sig motiverar en utvisning, kan jag tycka. Ska man komma undan med en sån sak måste man se till att sköta det snyggare.
Märk väl: Därmed inte sagt att det är rätt att släppa det spelförstörande moment som msoe nämner i sitt inlägg!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5695
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Slutspel 2016

Post by smogz »

Vilka hoppas ni på i Semi då?

Vi kan väl i princip möta alla lag utom Linköping och Frölunda i teorin. I praktiken är väl känslan att det lutar åt Luleå.

Jag hoppas på Luleå. Även om det skulle vara pinsamt att förlora mot dom så är det verklig nerv och tryck i den matchserien. Skulle bli ett jävla krig. Dessutom två olika spelstilar som möts.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Slutspel 2016

Post by Chippen »

Jag ser helt att vi möter Färjestad faktiskt. Ser dem som det minst farliga lag av de som är kvar (räknar bort Djurgården).
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Slutspel 2016

Post by schteffe »

Tror också att FBK vore lättast för oss, därefter LHF. Räds VLH, så hoppas att LHC vinner där och att vi får LHC/FHC i ev final.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Slutspel 2016

Post by Rampa »

Jag vill också hellre möta Fbk än Lhf. Dels för att jag tror risken för skador är högre mot Luleå, bara därför de ser som sin främsta uppgift att försöka tysta storebror från Västerbotten. Rent spelskickligt tycker jag inte det skiljer de två lagen så mycket emellan, men just Lhf har flera spelare som bara går in för att tackla, helst sönder, motståndarna.
Även det faktum att jag jobbar på ett företag med anhängare med ca hälften av varje lag och skulle tvingas utstå lulefansens dryghet, om vi skulle förlora. OM! De lever ju kvar i tron att dom blev "världsmästare" 1996. Så klart med nästan halva laget från Piteå.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Slutspel 2016

Post by Foppas skridskocoach »

Glöm inte att de varit bäst i Europa ett antal år. :D
Tigerränderna går aldrig ur.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Slutspel 2016

Post by Rampa »

Foppas skridskocoach wrote:Glöm inte att de varit bäst i Europa ett antal år. :D
Har dom inte varit bäst sedan -96, bara haft otur och domarna mot sig?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Slutspel 2016

Post by Skidrow »

Rampa wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Glöm inte att de varit bäst i Europa ett antal år. :D
Har dom inte varit bäst sedan -96, bara haft otur och domarna mot sig?
Några år var det puckens fel :twisted:
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Slutspel 2016

Post by Foppas skridskocoach »

Skidrow wrote:
Rampa wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Glöm inte att de varit bäst i Europa ett antal år. :D
Har dom inte varit bäst sedan -96, bara haft otur och domarna mot sig?
Några år var det puckens fel :twisted:
Och disciplinnämndens...
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5695
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Slutspel 2016

Post by smogz »

Inte omöjligt att det blir repris på fjolårets final i semi. Långt ifrån klart än dock
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Slutspel 2016

Post by Rampa »

Jag har ändrat mig. Hoppas Växjö vinner nästa match mot Lhc. Då tar vi revansch för finalen i fjol våras.
Ska vi möta Luleå, bör det vara i en final, så blir det i vart fall ett Pitelag som tar guld.
Piteå Norra eller Piteå Södra. :D
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Slutspel 2016

Post by Hank »

Livrädd för Växjö.
User avatar
smogz
Posts: 5695
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Slutspel 2016

Post by smogz »

Också orolig för dom.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Slutspel 2016

Post by Chippen »

Nu ska vi se, det står alltså mellan Luleå och Växjö nu va?
Av dessa två vette fan vad som är värst, ett Växjö som kommer in ett jävla självförtroende efter att slagit ut ett ganska tufft motstånd eller Luleå som faktiskt inte behövde förta sig mot FBK.

Känns som pest eller kolera faktiskt, jag känner att har större chans att slå ut Växjö än Luleå, så jag väljer nog dem.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Slutspel 2016

Post by zacce »

Revansch!!! Spöa växjö i semi å krossa frölunda i final,jatack!!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Slutspel 2016

Post by Foppas skridskocoach »

Fördelen med att få möta Växjö är att det blir Frölunda (och inte vi) som får sina nyckelspelare skadade mot Luleå. Tror faktiskt inte att vi behöver vara särskilt oroliga för varken Luleå eller Växjö rent spelmässigt.
Tigerränderna går aldrig ur.
lh=1
Posts: 543
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Slutspel 2016

Post by lh=1 »

zacce wrote:Revansch!!! Spöa växjö i semi å krossa frölunda i final,jatack!!

+1
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Slutspel 2016

Post by Chippen »

Foppas skridskocoach wrote:Fördelen med att få möta Växjö är att det blir Frölunda (och inte vi) som får sina nyckelspelare skadade mot Luleå. Tror faktiskt inte att vi behöver vara särskilt oroliga för varken Luleå eller Växjö rent spelmässigt.
Om man ska det fysiska spelet i beaktning, vilket man bör göra, så är Växjö att föredra. Luleå besitter faktiskt riktigt många tacklingsvilliga spelare i Petrell, Hedman, Sylvegård, Mellart, Schira och även Forsberg. Sedan ska man inte glömma Granström heller.
Så när det kommer till den punkten ligger vi faktiskt i lä, anser jag iaf. Vidare anser jag oxå att Luleå har bättre sista utpost än Växjö.

Däremot borde vi spela ut båda lagen, men jag tror att det skulle kosta mera möta Luleå än Växjö så mina förhoppningar går till att Växjö slår ut LHC.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Slutspel 2016

Post by krysset »

Blir tufft vilka vi än möter men risken finns mot Luleå at det kanske urartar och spelare trots allt blir avstängd eller skadade. Spelmässigt vill jag ha Växjö och där vore det märkligt om vi inte har den exakta planen klar ju.

Det gå undan i anfallszon då vi har pucken vilket jag snarare tror Växjö har större problem med än Luleå. Sedan har vi ordet REVANSCH....................

Luleå-Frölunda-Växjö och vi är ju på förhand intressanta semifinallag................Är docj en lite n skräll att Linköping ev åker ur i kvarten med tanke på hur de sett ut sista 1/4 av serien.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Slutspel 2016

Post by Erwynn »

Växjö ser sylvassa ut framåt. Usch. Saknas inte spelare som kan kliva fram när det tätnar där.
Hata allt.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Slutspel 2016

Post by bsa »

Semi är väl normalt tufft, AIK har väl haft lite tur tidigare och och mött svaga lag som fått kämpa sig trötta innan de mött AIK, det är inte normalen men vinner man serien så ökar de möjligheterna. AIK sak vinna GULD och då får man se till att vinna mot vilket lag som helst. 8-)
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Slutspel 2016

Post by Special Brew »

Hoppas verkligen att LHC åker ut i morgon. Då blir det så härligt tyst på jobbet. ;)
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Slutspel 2016

Post by schteffe »

Nej, pressa gärna VLH till en sjunde åtminstone.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Slutspel 2016

Post by Jmaarklund »

LHC har 1-0 efter första och tycker de ser mycket bättre ut än Växjö i största delen av perioden. Hoppas det fortsätter så
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Slutspel 2016

Post by Special Brew »

Hoppas jag verkligen inte. Unnar inte LHC-fansen minsta lilla glädje. Ut med dom bara! Ju fortare desto bättre!
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Slutspel 2016

Post by Lidlund »

Special Brew wrote:Hoppas jag verkligen inte. Unnar inte LHC-fansen minsta lilla glädje. Ut med dom bara! Ju fortare desto bättre!
Visste inte att LHC hade fans...
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Slutspel 2016

Post by Special Brew »

Lidlund wrote:
Special Brew wrote:Hoppas jag verkligen inte. Unnar inte LHC-fansen minsta lilla glädje. Ut med dom bara! Ju fortare desto bättre!
Visste inte att LHC hade fans...
Fans kanske är fel ord. En gnällig folkhop kanske stämmer bättre.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Slutspel 2016

Post by Special Brew »

Tryck dit en till nu Växjö.
Locked