K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by nr86 »

Årets mål!!!!!!!
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Empress »

Top Jimmie, he is the man!!

https://m.youtube.com/watch?v=d681GuMZj6Y" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by p-play »

Lagkapten. Behöver inte sägas mer.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by barrskog »

Vilken loser till coach HV har som skyller på tur i post game intervjun.
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Anti Allo »

Härligt att kapten Jimmie steppar upp när det som bäst behövs.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Markman »

https://www.youtube.com/watch?v=SVYPyCW7OtM" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by nishog04 »

barrskog wrote:Vilken loser till coach HV har som skyller på tur i post game intervjun.
Tja, jag skyller minst ett av HV:s mål på tur, då det uppenbarligen styrde fem centimeter. Han vill ju vinna trots allt.

Undrar om man inte borde vila Marcus Pettersson i nästa match, till förmån för Urbom. Pettersson har agerat som ett slakt den senaste tiden, inklusive slutspelet så här långt.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by ossian »

Res en staty av JIMMIE ERICSSON längst upp på Vitberget där han kan blicka ned på oss andra vanliga dödliga i evigheten, amen!
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by msoe »

Hv gör en riktigt bra match och lyckas störa oss ordentligt, även om vi slarvar onödigt mkt. Det kändes som att backarna missade varenda uppspel där ett tag. Saknar också den desperation som fan s framför mål och även i övriga närkamper i den första matchen. Jävligt starkt ändå att hämta igenom 2 underlägen och lyckas vinna det här. Det kan förhoppningsvis göra oss starkare när vi stöter på hårt motstånd senare under slutspelet.

Jimmie är kung!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by nishog04 »

msoe wrote:Hv gör en riktigt bra match och lyckas störa oss ordentligt, även om vi slarvar onödigt mkt. Det kändes som att backarna missade varenda uppspel där ett tag. Saknar också den desperation som fan s framför mål och även i övriga närkamper i den första matchen. Jävligt starkt ändå att hämta igenom 2 underlägen och lyckas vinna det här. Det kan förhoppningsvis göra oss starkare när vi stöter på hårt motstånd senare under slutspelet.

Jimmie är kung!

+1

Skillnaden mellan kaptenerna Jimmie och Forre blev vi alla nyss vittnen till.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Lappmössan »

Special Brew wrote:Jimmie spelar som min mormor.
Är hon osignad?
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Special Brew »

Lappmössan wrote:
Special Brew wrote:Jimmie spelar som min mormor.
Är hon osignad?
Hon är död. Men det var en bra antijinx.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Lappmössan »

Special Brew wrote:
Lappmössan wrote:
Special Brew wrote:Jimmie spelar som min mormor.
Är hon osignad?
Hon är död. Men det var en bra antijinx.
Absolut, det gillar en certifierad antijinxare. Påminner mig om semifinalen mot Luleå för några år sedan när jag hörde en liten tjej skrika "Du ser sämre än min farmor domarn och hon har varit död i ett halvår" och insåg att jag själv kanske måste tona ned när jag tar med sonen på hockey...
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by msoe »

https://twitter.com/moritzdaniel/status ... 8027739136" onclick="window.open(this.href);return false;

Tåls att ses några gånger. Geni!
User avatar
StigVig
Posts: 1576
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by StigVig »

barrskog wrote:Vilken loser till coach HV har som skyller på tur i post game intervjun.
Var det inte Stenis som sa att "Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag"
:)
Krossa Skiten!!!!!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Skidrow »

Zakrisson och Svensson hade inte en bra dag men det gick vägen ändå.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Chippen »

Det är så jävla fräckt av Jimmie och egentligen har han ju inget att förlora att testa det heller.
Däremot är det så jävla uselt av PW. han är ju för fasen inte ens bredd på tekningen. Står ju upp hela tiden.

Men Pesonen händer inte mycket runt nu. han åker och åker, kommer dock inte riktigt till och får jobba lite med puck.
Hoppas att det är pga skadan som det ser ut som det gör nu, för just nu är han verkligen inte ett hot ute på isen
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by lobo »

StigVig wrote:Var det inte Stenis som sa att "Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag"
:)
Japp, the one and only sa precis så!
Jimmie är så jävla kung. Han är det som väger över för att vinna 9 till! Måste vara extremt skönt med en sådan kapten som bara biter ihop och tänder matchen på egen hand, fast han är allmänt rätt så kass i övrigt ;-)
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Chippen wrote:Det är så jävla fräckt av Jimmie och egentligen har han ju inget att förlora att testa det heller.
Däremot är det så jävla uselt av PW. han är ju för fasen inte ens bredd på tekningen. Står ju upp hela tiden.
Andra gången som Jimmie gör bort PW, han satte ju en från mittzon under finalserien mot Färjestad när PW stod också.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Larzon »

Kändes allmänt som att hela laget var nertränade.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Chippen »

mellan 3 & 20 tecken wrote:
Chippen wrote:Det är så jävla fräckt av Jimmie och egentligen har han ju inget att förlora att testa det heller.
Däremot är det så jävla uselt av PW. han är ju för fasen inte ens bredd på tekningen. Står ju upp hela tiden.
Andra gången som Jimmie gör bort PW, han satte ju en från mittzon under finalserien mot Färjestad när PW stod också.
Jasså? Det kommer jag då rent inte ihåg ::)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Rampa »

Larzon wrote:Kändes allmänt som att hela laget var nertränade.
Antar att du menar AIK. Jag fick samma känsla trots att jag bara såg sista perioden. Hörde dock sportradion de två första och där återkom ständigt kommentatorn till att vi hade svårt hänga med i HV:s tempo.
Wallson körde ju hårt med grabbarna dagen före (som vanligt) Och hur bra är det med matcher varannan dag? Det diskuterades ju även i fjol. Då såg vi ju ut lika mot Växjö.
Ett tag i början av tredje var det mer "gå-hockey" än fart som i match 1 och 2. Till och med Norman förlorade en åkduell mot en HV-back. Blev dock bättre ju längre perioden led.
Får dom ta det lugnt idag, så petar vi in en växel till imorgon. 8-)
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by msoe »

Visst är det en tavla från PW, men det mest genialiska med Jimmies mål är ju fattningen han har när han tekar. Det finns ju inte att man skjuter därifrån med den fattningen..
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by p-play »

[/quote]

Antar att du menar AIK. Jag fick samma känsla trots att jag bara såg sista perioden. Hörde dock sportradion de två första och där återkom ständigt kommentatorn till att vi hade svårt hänga med i HV:s tempo.
Wallson körde ju hårt med grabbarna dagen före (som vanligt) Och hur bra är det med matcher varannan dag? Det diskuterades ju även i fjol. Då såg vi ju ut lika mot Växjö.
[/quote]
Jag hoppas verkligen att man lärt sig läxan från ifjol att man inte kan köra hårda pass mellan varje match när matcherna ligger så tätt. Man behöver helt klart återhämta sig mellan matcherna. Grundjobbet vad beträffar fysen skall redan vara gjort. Att man lägger in något hårdare pass då och då kan vara okej då man måste underhålla den. Jag tycker dock att den underhållande träningen huvudsakligen skall ske mellan matchserierna inte mitt i. Jag håller med om att tendensen ser ut precis som ifjol att vi blir segare och segare ju längre varje matchserie går. Det är faktiskt lite oroväckande. I den här matcherien spelar det ingen roll, men längre fram när vi möter piggare lag som klarar av att checka oss i en hel match så kan det bli besvärligt.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by smogz »

Håller med. Viktigt att lätta upp träningen. Kanske inte riktigt än men snart. Kondisen finns redan där. Den kommer inte att gå ner märkbart när man spelar tuffa matcher varannan dag. Verkar idiotiskt att inte trappa ner. Men vet vi att man inte gör det eller är det spekulation?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Larzon »

Dom tränar nog för nästa säsong redan nu.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
StigVig
Posts: 1576
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by StigVig »

Larzon wrote:Kändes allmänt som att hela laget var nertränade.
Är det så så är det helt åt helvete, har man inte lärt sig sen ifjol då det var stumma ben under hela finalserien. :roll:
Sluta upp med detta experimenterande, sånt skit kan föreningen hålla på med under serielunken.
Ge f****n i det under slutspelet.
Krossa Skiten!!!!!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Skidrow »

StigVig wrote:
Larzon wrote:Kändes allmänt som att hela laget var nertränade.
Är det så så är det helt åt helvete, har man inte lärt sig sen ifjol då det var stumma ben under hela finalserien. :roll:
Sluta upp med detta experimenterande, sånt skit kan föreningen hålla på med under serielunken.
Ge f****n i det under slutspelet.
Man har lyckats 2säsonger före så känns som man gör rätt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by Trollet »

StigVig wrote:
Larzon wrote:Kändes allmänt som att hela laget var nertränade.
Är det så så är det helt åt helvete, har man inte lärt sig sen ifjol då det var stumma ben under hela finalserien. :roll:
Sluta upp med detta experimenterande, sånt skit kan föreningen hålla på med under serielunken.
Ge f****n i det under slutspelet.
Ironi på nätet är svårt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K3 - Skellefteå AIK - HV71 - 20/3 kl. 16.00

Post by p-play »

smogz wrote:Håller med. Viktigt att lätta upp träningen. Kanske inte riktigt än men snart. Kondisen finns redan där. Den kommer inte att gå ner märkbart när man spelar tuffa matcher varannan dag. Verkar idiotiskt att inte trappa ner. Men vet vi att man inte gör det eller är det spekulation?
Det verkar som dagens träning varit lugnare, vilket är bra.
Locked