Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Jag kritiserar absolut inte den frånvarande publiken, snarare förstår dem. Jag ogillar att AIK, shl och alla andra som säljer sin produkt inte gör sitt yttersta för att skapa hype runt den. Och AIK fall vill jag dessutom att dom försökte för lagets skull. Dom förtjänar VERKLIGEN fullsatt, folkligt, festligt.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Publiken

Post by haggloader »

Jag tror man skulle differentiera priserna mer, höja rejält på bra platser och sänka priset på sittplatserna på borta-kortsidan bl.a. Sedan skulle man sänka priserna innan löning vid mindre attraktiva lag i grundserien. Alla priserna skulle bli ett nollsummespel mot för vad det är nu.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

Säljer vi säsongskort för hela familjer?
Hata allt.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

haggloader wrote:Jag tror man skulle differentiera priserna mer, höja rejält på bra platser och sänka priset på sittplatserna på borta-kortsidan bl.a. Sedan skulle man sänka priserna innan löning vid mindre attraktiva lag i grundserien. Alla priserna skulle bli ett nollsummespel mot för vad det är nu.
Japp. Helt enkelt försöka! Vara aktiv! Ha som mål att fylla! Billings jävla svar säger bara "vi skiter i vilket, synd att folk inte kommer". Vilken annan bransch gör så? Ingen jag känner till
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

Ser i alla fall klart bättre ut till kvällens match, även om det är lite pinsamt att det fortfarande finns platser kvar: Kvartsfinal 3 20/3
Sittplats: 190 st
Ståplats: 484 st
Rullstolsplats: 0 st
Uppdaterad 2016-03-20, 09.20
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Publiken

Post by Jmaarklund »

Tråkigt att det inte blir fullt men vi lär ändå kunna skapa ett jävligt bra tryck.

Se till att dra dit några ni känner nu också så att så många som möjligt är på plats
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Känns som det är läge att bygga bort mer ståplats. Och som någon tidigare skrivit differentiera priserna ytterligare.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Nej... Anledningen till att ståplats har svårt att sälja är att stämningen försvunnit, men tar vi bort ännu mer tar vi även bort chansen att få tillbaka den.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

smogz wrote:Känns som det är läge att bygga bort mer ståplats.
Det var nog det korkaste du skrivit på mycket länge.
Fast vem är förvånad att det slinker ur grodor på en söndag....
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Publiken

Post by ossian »

Varför var det så dumt? Om det match efter match säljs slut på sittplats (förutom nedersta raderna) men ståplats gapar tomt, vore det då inte logiskt att bygga om?
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

Har sett rätt belagt ut på stå utom dom nedersta raderna sen man byggde om, skillnaden?
Hata allt.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

ossian wrote:Varför var det så dumt? Om det match efter match säljs slut på sittplats (förutom nedersta raderna) men ståplats gapar tomt, vore det då inte logiskt att bygga om?
Jag vet inte riktigt om jag tycker att Ståplats gapar så tom sedan ombyggnaden. Det är snarare så att jag tycker det ser bättre ut. Räknar inte in senaste matchen, för då gapade det tomt på många håll.

Sedan bör man väl tänka längre än nuet vad gäller ombyggnation. Tänker det att det inte är gratis att bygga om heller.

Men om Stå hade varit tokfullt och Sitt hade varit sämre belagt, hade du då tyckte att man ska riva sittplatser?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Chippen wrote:
smogz wrote:Känns som det är läge att bygga bort mer ståplats.
Det var nog det korkaste du skrivit på mycket länge.
Fast vem är förvånad att det slinker ur grodor på en söndag....
Hur länge ska vi behöva stå ut med dina ständiga påhopp här?
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

freddus wrote:
Chippen wrote:
smogz wrote:Känns som det är läge att bygga bort mer ståplats.
Det var nog det korkaste du skrivit på mycket länge.
Fast vem är förvånad att det slinker ur grodor på en söndag....
Hur länge ska vi behöva stå ut med dina ständiga påhopp här?
Påhopp? Får man inte tycka något är korkat?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Publiken

Post by Perli »

Har man inget snällt att säga är det lika bra att vara tyst. Eller åtminstone sköta det privat..
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Chippen wrote:
freddus wrote:
Chippen wrote:
Det var nog det korkaste du skrivit på mycket länge.
Fast vem är förvånad att det slinker ur grodor på en söndag....
Hur länge ska vi behöva stå ut med dina ständiga påhopp här?
Påhopp? Får man inte tycka något är korkat?
Klart man får, men man kan sköta det snyggare och finns olika nivåer.
Speciellt med tanke på att dina inlägg alltid har samma ton mot smogz, blir tröttsamt då du kan bidra till diskussioner.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Tja, jag kopierade endast hans repliker mot mig.
Men visst borde jag vara smartare än honom, jag håller med.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Publiken

Post by Larzon »

Stupid is as stupid does.
/Forrest Gump
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Bra stämning idag och bra publiksiffra.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Hur mycket folk var det?
Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Publiken

Post by Sed »

5537
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Ja, det var en rejäl förbättring.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Chippen wrote:
smogz wrote:Känns som det är läge att bygga bort mer ståplats.
Det var nog det korkaste du skrivit på mycket länge.
Fast vem är förvånad att det slinker ur grodor på en söndag....
Du anklagar mig som vanligt att vara korkad och antyder något istället för att argumentera.

Tillbaka till det jag skrev. Du får gärna bemöta det istället för det du håller på med. Jag tycker att det nästan alltid bara är halvfullt på ståplats. Med det är bättre beläggning på sittplats. Det går väl dessutom ca 3 ståplatser per sittplats i intäkt. De som inte står på sittplats, dvs de tomma platserna bidrar inte till ökad stämning. Det gör kanske inte heller några extra sittplatser. Men de bidrar till intäkter. Varför är det korkat?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Varför det är korkat? Tycker är fruktansvärt kortsiktigt att tänka som du gör.

Ståplats är redan minskad, och maxkapaciteten har minskat rätt kraftigt redan. Visst skulle en minskning igen kanske öka intäktera men på vilken bekostnad? Den redan ifrågasatta stämningen skulle säkerligen bli sämre och folk skulle gnälla mera på priserna. Dessutom kostar en ombyggnation säkerligen en del oxå, och har man tagit bort en del av Ståplats lär man aldrig bygga ut den igen heller.

Så nej, jag tycker det är korkat och kortsiktigt. Går inte att bygga efter hur det ser ut i nuet.
Då är det bättre att man tillsammans med NP försöker öka beläggningen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Publiken

Post by ossian »

Hoppas då att beläggningen på ståplats ökar då. För det Smogz skriver är då inte ett dugg korkat. Snarare korkat att angripa honom.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Publiken

Post by Poet »

Klart det är korkat när man vill ha bort ståplats.
Hej premier league och NHL...
2012-05-19
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Publiken

Post by Poet »

Men in med en oljeshejk och byt färg på stället för Pengar är allt.
2012-05-19
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Publiken

Post by Poet »

Tycker att östra är gles ofta.
Ska vi bygga om till bättre sittplatser där?
2012-05-19
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

ossian wrote:Hoppas då att beläggningen på ståplats ökar då. För det Smogz skriver är då inte ett dugg korkat. Snarare korkat att angripa honom.
På vilket sätt skulle det bli bättre att minska ståplats ännu mera?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Publiken

Post by ossian »

Det handlar inte om pengar, utan om att fylla arenan. Just nu så har föreningen problem att sälja platserna till ståplats. Då får väl fansen visa att de vill ha kvar ståplats genom att köpa fler sådana biljetter?

Nu ska jag inte klaga för mycket, tycker det verkade vara riktigt bra stämning idag på läktarna( i TV rutan).
Post Reply