K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by doc.Holiday »

BubbelVe wrote:Så blev det klapptyst i hallen äntligen
dom har klappbrand utanför Kinnarps Arena :D
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Special Brew wrote:
nishog04 wrote:När Calof och Ritola kommer hem får de ligga hur mycket de vill :lol:
Med dig?
Kommer dessa två herrar fortsätta avgöra matcherna är det väl bara att ställa upp :o
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Måste förresten tillägga att domarna hittar nivån längre in i matchen idag. Betydligt bättre jobb än sist!
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by Special Brew »

nishog04 wrote:Måste förresten tillägga att domarna hittar nivån längre in i matchen idag. Betydligt bättre jobb än sist!
Håller med.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by lobo »

Läser på hvfans och dom är uppgivna att dom inte lyckades vinna idag. Samtidigt erkänner dom att (S)AIK är bättre och "skoningslösa" och spelar runt på 4 fräscha kedjor och straffar ett slutkört HV till slut. Känns lite skönt att läsa måste jag säga ;-) Bäst av 7, yes baby!!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by ossian »

Special Brew wrote:
ossian wrote:Man kan säga så här: spelarna och ledarna är bättre än fansen.
Du menar att vi blir besvikna när motståndarna kvitterar med 12 sekunder kvar?
Vi gör en jävligt bra match och det är fan helt jävla osannolikt att vi inte avgör med ett par kassar under ordinarie matchtid. Då ska det gnällas på tränare och spelare ska hängas ut. Det är dåligt.

Vi vinner väldigt rättvist till slut. Vi spelar med jättestora marginaler men är ändå helt överlägsna.

Klaga på det om ni kan.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by Special Brew »

Om du har problem med att vissa supportrar slits mellan hopp och förtvivlan, och även uttrycker det får du nog stänga ner forumet under match. Skål ;)
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by Hank »

ossian wrote:
Special Brew wrote:
ossian wrote:Man kan säga så här: spelarna och ledarna är bättre än fansen.
Du menar att vi blir besvikna när motståndarna kvitterar med 12 sekunder kvar?
Vi gör en jävligt bra match och det är fan helt jävla osannolikt att vi inte avgör med ett par kassar under ordinarie matchtid. Då ska det gnällas på tränare och spelare ska hängas ut. Det är dåligt.

Vi vinner väldigt rättvist till slut. Vi spelar med jättestora marginaler men är ändå helt överlägsna.

Klaga på det om ni kan.
Vi är ju tydligen "mer effektiva" än HV, vilket alltså ska förstås som dominanta och skjuter mycket mer än motståndet.
montreal
Posts: 51
Joined: 15 Jun 2011, 23:10

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by montreal »

Skönt att dif vann! Hoppas ni också att FBK vinner mot Luleå i morrn! H L
hillbilly
Posts: 857
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by hillbilly »

Grymt härlig mach. Hockeypsykopat som man är ser man reprisen igen ifall man missade några gynnsamma kommentarer,.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by ossian »

Special Brew wrote:Om du har problem med att vissa supportrar slits mellan hopp och förtvivlan, och även uttrycker det får du nog stänga ner forumet under match. Skål ;)
Okej, jag överreagerade, och du har rätt i sak. Gillar bara inte den negativa tonen från de allra flesta. Vi har ett grymt jävla bra lag som krigar för vårt klubbmärke och fler borde uppskatta nuet för det kommer inte att vara för evigt.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by freddus »

"Minst tre personer skadades när en man föll flera rader ner under HV-matchen. Foto: Carl-Cedric Persson
Skellefteå-supportern
firade segern – då föll
han handlöst 8 rader
En Skellefteå-supporter blev så glad när Skellefteå avgjorde i förlängningen att han föll åtta rader ner. Han landade på ett sällskap där minst tre personer skadades.

Skellefteå slog HV71 i förlängningen. Då blev Skellefteå-supportern så glad att han ramlade flera meter ner från rad 17 och ner till rad 9. Tre personer skadades medan han landade på dem i fallet.

Enligt en supporter-polis i Kinnarps Arena ville mannen själv inte följa med till sjukhus men minst en kvinna på en av de lägre raderna skadades.
– Han fick ner foten mellan ryggstödet och det är en glipa där. Och så tappade han balansen, säger supporter-polisen.

Minst tre personer, två kvinnor och en man, skadades efter att mannen fallit på dem. Det är oklart hur allvarliga skador det är. Enligt obekräftade uppgifter ska de två kvinnorna föras till sjukhus med oklara skador."
http://www.jkpglive.se/kvinna-skadad-ne ... v-matchen/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by Lappmössan »

Härligt med ett ordentligt målröj :D

(Hoppas det inte blev något allvarligt!)
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by Special Brew »

ossian wrote:
Special Brew wrote:Om du har problem med att vissa supportrar slits mellan hopp och förtvivlan, och även uttrycker det får du nog stänga ner forumet under match. Skål ;)
Okej, jag överreagerade, och du har rätt i sak. Gillar bara inte den negativa tonen från de allra flesta. Vi har ett grymt jävla bra lag som krigar för vårt klubbmärke och fler borde uppskatta nuet för det kommer inte att vara för evigt.
Jag lovar att här på forumet alla älskar laget och de flesta runt det. Men under match får man se både frustration, besvikelse och glädje uttryckas. Så är det. Så funkar jag i alla fall.
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by msoe »

Precis, det är som för spelarna själva ungefär, under matchens gång är man så jävla nervös och full av adrenalin att det man säger inte alltid är så genomtänkt. En slutspelsmatch är ju oftast en jävla ångestplåga som man lider sig igenom, det är ju bara när vi leder stort eller efter slutsignalen som man har någon positiv känsla i kroppen.

Med det sagt så skulle det nog inte skada om vi supportrar oftare tänkte på lagets historia de senaste 15 åren och vilken osannolik utveckling aik har genomgått och hur lyckligt lottade vi är som har fått vara med på den resan (och att den fortfarande pågår). Det är många inom organisationen som förtjänar en staty på torget!

Det övertag vi har i denna matchserie gör förhoppningsvis att man kan njuta lite mer under de återstående kvartsfinalerna innan det är dags för semifinal, för dit tar vi oss i år igen. Framåt kamrater!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by Rampa »

Vilka otroliga lirare vi har i Calof och Ritola. Två spelare som kan vara tungan (varför just den kroppsdelen) på vågen i jämna matcher. Två killar som kan avgöra vilken slutspelsmatch som helst. Snälla gode Wallson, låt dem spela ihop fortsättningsvis. Deras 0-1 var hockey-porr av yttersta klass.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by Chippen »

Glöm inte att Pesonen är väg uppåt och där har vi även en matchvinnare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by Rampa »

Jag har inte glömt någon i laget. Bara konstaterat vilka "trollgubbar" Calof och Ritola kan vara. Och varit så hittills.
Tyvärr har jag inte sett mycket av den "gamle" Pesonen, som vi vant oss vid.
Antagligen fortfarande något dåligt matchtränad ser det ut som. Har undrat varför han inte spelade de två sista matcherna i serien.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by p-play »

Det var säkert skadeproblem som gjorde att han inte spelade de matcherna. Sedan så har hela den kedjan problem. Lundberg är ingen finlirare så det blir Zackrisson som får ta hand om framspelningarna och han har det överraskande svårt. Han hade problem i slutspelet ifjol när det blev fysiskt, men jag trodde nog att han skulle klara sig bättre i år (åtminstone fram till vi möter Luleå), framförallt mot HV som inte är jättefysiska. Han verkar dock fastna precis som ifjol i många närkamper. Han är dock duktig defensivt och gör sitt jobb. Ritola är dock en positiv överraskning. Han är superstark i sargduellerna, samtidigt som han kan snurra upp försvaren och avgöra.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by Rampa »

Ja jag hoppas ju så klart att Janne hittar tillbaka snart. Den sniper vi lärt oss han är, har ju Calof axlat en del i vinter. Dom där snygga "direkt-drag-handledsskotten" upp i krysset. Med Pesonen i form har vi två-tre ypperliga målskyttar. Jobb för ytterligare brunkarkedja hos motståndarna kanske.
Sen säger ju Jimmie i en intervju att han känner hur formen är i uppåtgående. Han är inte tillräckligt framfusig och småelak för att övertyga mig ännu.
Forre tycker jag har spelat bättre senast i de två kvartarna vi avverkat.
Hela laget tror jag som Wallson, dom har en bit kvar till topp. Hoppas den infinnar sig lagom innan semifinal, För visst ska vi dit.
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by ossian »

Jag tycker att det var en otroligt jäkla bra laginsats igår. Ruggigt bra försvarsspel, och mycket finess framåt. Vi har drivet in på mål och den rätta offerviljan, och uppträder som en unit i alla lägen ute på isen där ingen faller ur ramen. BP är magnifikt.

Man blir glad när man läser inne på HVs forum. De anser själva att de gör årets bästa insats, men förlorar rättvist mot ett lag som är klass rakt igenom.

Visst är Urbom tillbaka nästa match? Jag skulle nog sätta honom som 7eback i detta läge.

Framåt så har vi bra balans i kedjorna med 3 stycken giftiga enheter, i 4e har SHLs två bästa BP-spelare så där kan man inte heller klaga.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by p-play »

Jag håller med om att Forsell sett kvickare ut. Uppehållet gjorde nog honom gott. HV är ett konstruktivt lag precis som oss så det blir inte speciellt fysiskt spel. Jimmie kommer mer till sin rätt när det blir mer stationärt spel och inte så mycket nord-syd som det är i den här serien.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: K2 - HV71 - Skellefteå AIK - 18/3 kl. 19.00

Post by Rampa »

ossian wrote: Man blir glad när man läser inne på HVs forum. De anser själva att de gör årets bästa insats, men förlorar rättvist mot ett lag som är klass rakt igenom.
Det har du verkligen rätt i. Nyanserat och genomtänkt mestadels. Likt laget som detta år verkar försöka spela hockey och inte som tidigare säsonger försöka få våra killar ur humör med smågruffande hela tiden. Som Luulä - Fbk.
Locked