Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by bsa »

Form i betydelsen av fysisk form är en sak, när det kommer till psykisk sinnesstämning som slutspel och kval är annat. De flesta äldre spelare som berättar om negativa kval menar att det är det värsta de hat varit med om. Kvalserie där det egna laget inte har något att förlora är positiva upplevelser. Har ett minne av att första året när AIK kvalade sig tillbaka var Perra tränar, AIK förlorade först och i stället för att hetsa upp sig så avdramatisera han den missen, om nu det var inställd träning med museum besök eller något annat avledande manöver kommer inte ihåg. Men något för att mjuka upp hjärnans stålarm. Det blir ett mentalt spel som är tuffare än en SM final, börjar det bra vinner MODO LÄTT, MEN......
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Lidlund »

bsa wrote:Har ett minne av att första året när AIK kvalade sig tillbaka var Perra tränar, AIK förlorade först och i stället för att hetsa upp sig så avdramatisera han den missen, om nu det var inställd träning med museum besök eller något annat avledande manöver kommer inte ihåg.
När Perra tränade AIK i KS så förlorade vi först 3e matchen :) Och på 10 matcher så förlorade vi bara 1 ;)

Därmed förstår jag dock din poäng och håller med :)
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Toppform kanske var väl starkt uttryckt men att de är i bra form är ju iallafall rätt tydligt. Kan dock inte låta bli att tänka att Mora - Leksand var en läggmatch.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

smogz wrote:Toppform kanske var väl starkt uttryckt men att de är i bra form är ju iallafall rätt tydligt. Kan dock inte låta bli att tänka att Mora - Leksand var en läggmatch.
Som att Löven ska göra läggmatch mot AIK.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Jo jag tänker också förstås det. Samtidigt har varken Mora ekonomi eller arena för att klara SHL-kraven. Så den lilla konspirationsteoretikern i mig kan ändå inte låta bli att tänka tanken.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Perli »

Isåfall är det väl bättre att vinna och sen tacka nej till att gå upp
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

smogz wrote:Jo jag tänker också förstås det. Samtidigt har varken Mora ekonomi eller arena för att klara SHL-kraven. Så den lilla konspirationsteoretikern i mig kan ändå inte låta bli att tänka tanken.
Om man går efter det: vad gör då Tingsryd i kval?

Att man ens på allvar är och traskar kring läggmatchtankar är ju riktigt knas.
Men vem är förvånad med tanke på.....
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Ny verkar ju Tingsryd förlora kvalet. Problem solved.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Ja de har ju redan varit i toppform enligr ditt sätt att se det på så.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Du förstår inte vad jag menar. Inte oväntat.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

Intressant avsnitt av Powerplay med Sanny:
http://www.fantv.se/hockey/slutspel-med ... -powerplay" onclick="window.open(this.href);return false;
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Rampa »

Saxat ur J-nytt om matchen HV71-Skellefteå AIK

"Men, när folk började lämna Kinnarps Arena i besvikelse dök det upp en chans från tomma intet i och med att Chris Campoli passade in framför Markus Svensson. Och där fanns Simon Önerud som stötte in pucken u mål – HV71:s andra skott på mål i tredje perioden"

Det är alltså den publik som vi så många gånger fått höra hyllas av många av Cmore's kommentatorer.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Markman »

http://www.hockeysverige.se/2016/03/27/ ... kt-sakrat/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Karlskrona spelar i SHL också hösten 2016. Man gjorde processen kort med de allsvenska vinnarna AIK, och vann med 4-1 i matcher."
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Grattis till dom. Trots att dom inte fick rättvisa förutsättningar som övriga SHL-lag rent ekonomisk så hänger dom kvar. Bra gjort.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by p-play »

Dock så hade de fördel jämfört med de allsvenska lagen som har fått spela hårda kvalmatcher för att ta sig fram till kvalfinalerna. Solna fick slut på bränslet i förra matchen och Leksand uppvisar liknande tendenser även om de mirakulöst lyckats vinna två matcher på slutet.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by lobo »

Ångest i Övik idag.....
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Rätt enkelt att säga att det kag som vinner ikväll spelar i SHL nästa säsong
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Sjukt ojämna Modo är. De är klart bättre än Leksand och när de vinner vinner de klart och stort. Ändå har de två förluster. Ger mig fan på att det blir 7 matcher och förlängning innan det är avgjort.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Lidlund »

Handlar (enligt min doktorsavhandling) om första målet för Modo.. Slippa jaga ett Leksand som bara försvarar och ingen spelare som gör det där osannolika/oväntade..

Plus att jag anser att Leksand är ojämnare än Modo.. Antingen jämna steg eller individuella misstag som resulterar i en i arsle..
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Hyfsat snyggt 3-1-mål av Filppula!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Helvete vad Leksand sprattlar till. Trodde inte vinst för dem ikväll.

Men satan vilken jävla dålig utv på Torp. Påminner ju om den tidigare på säsong, kommer ej ihåg vem som åkte ut då.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by schteffe »

Galen match!
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by päran »

Chippen wrote:Helvete vad Leksand sprattlar till. Trodde inte vinst för dem ikväll.

Men satan vilken jävla dålig utv på Torp. Påminner ju om den tidigare på säsong, kommer ej ihåg vem som åkte ut då.
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... farjestad/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by schteffe »

"Dessutom är jag imponerad av domaren Mikael Nord som efter matchen godkände att han gjort fel som tog en utvisning som gav Leksand 4–3. Himmelens skönt att det målet inte blev avgörande."

Rogga strikes again...
http://norran.se/hockeybloggen/perra-ku ... ger-560955" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Jag skulle nog vilja säga att det gansks matchavgöre trots allt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by lobo »

Reagerade också på den, vadå "inte matchavgörande". OM modo åker ut och jag hette Foppa skulle jag faaan överklaga tills SHL har tillåtelse för domare att granska, och ändra sig. Varför inte göra som i NFL för man har en challenge per match för man sätter en timeout på spel för granskning av vad man anser vara ett felaktigt beslut
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

Kom dom med ett annat intressant avsnitt i powerplay, där dom pratar med domaransvarig i svenska hockeyförbundet.
http://www.fantv.se/hockey/domarfokus---powerplay" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
qerzeboy
Posts: 95
Joined: 16 Jun 2011, 18:21

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by qerzeboy »

lobo wrote:Varför inte göra som i NFL för man har en challenge per match för man sätter en timeout på spel för granskning av vad man anser vara ett felaktigt beslut
De har ju det i NHL också
“Interviewer: 'So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?'
Frank Zappa: 'You have a wooden leg. Does that make you a table?”
Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Sed »

qerzeboy wrote:
lobo wrote:Varför inte göra som i NFL för man har en challenge per match för man sätter en timeout på spel för granskning av vad man anser vara ett felaktigt beslut
De har ju det i NHL också
Det vore en ganska bra grej att införa(challenge/utmana domarn) . Det blir ju även ganska spännande att se när man väljer att ta den och hur ofta man får rätt.


Vem skickar in en motion till ishockeyförbundet? Så kanske vi har det till 2026.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by ante08 »

Ikväll hoppas jag och tror Modo ordnar upp det här. Är bra för Skellefteå AIK att Modo stannar tror jag också.
Post Reply