Lagbygge/formationer 16/17

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Lubbe »

Grymt att få tillbaks Möller! :)
Scouten låter ju rätt trovärdig.
http://norran.se/hockeybloggen/mollers- ... tea-547183" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska väl inte ropa hej förrns AIK gått ut med det, och före 15 juni, men tror i vart fall inte scouten skulle uttala sig som han gör, om det inte verkligen fanns fog för att det blir comeback i svartgult för Oscar.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Lappmössan »

Tror fortfarande att han kommer dra till NHL men det är mest för att jag är en tråkig jävel.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by don_tomassso »

Är också pessimist.Tror först när NHL övergångs fönstret är stängt att han stannar kvar.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Markman »

Jag skulle inte ens kalla det att vara pessimist, utan snarare realist. Jag tror på att han kommer spela i AIK först 16 juni, om han inte fått NHL-kontrakt då naturligtvis. Att han inte är intresserad av KHL skulle jag också ta med en nypa salt...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Chippen »

Sedan måste man också ta i beräkningen att Möller inte så mycket annat att säga då han står under kontrakt med AIK fram till 18/19.

Vad gäller uttalande om inget mera KHL så kan de ändras väldigt fort. Sa inte Jocke att han inte skulle till Ryssland igen?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Lubbe »

Chippen wrote:Sedan måste man också ta i beräkningen att Möller inte så mycket annat att säga då han står under kontrakt med AIK fram till 18/19.
Jag tycker det osar av nånting mer än bara en pliktskyldig intresseanmälan. Varför skulle agenten börja tala om att "familjen" vill till Skellefteå. Och det är också starka ordval. Inte "skulle gärna vilja" utan "är jätteglad att få spela där igen". Som om det redan är bestämt.
Chippen wrote: Vad gäller uttalande om inget mera KHL så kan de ändras väldigt fort. Sa inte Jocke att han inte skulle till Ryssland igen?
Klart inställningen kan förändras, men varför skulle agenten säga "– Nej, det är uteslutet. Blir det inte NHL så blir det Skellefteå." om Möller vill avvakta och se vilka bud som kan komma från KHL. Hade det varit så hade agenten sagt nåt i stil med att han vill avvakta och se vad som kommer hända framöver på budfronten.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Chippen »

Det är ju redan i princip bestämt att han ska spela i Skellefteå kommande säsonger, om inget bättre bud dyker upp så det är ju inte alls "en pliktskyldig intresseanmälan". Han uttalar sig ju om sin nya klubb och är inte ute fiskar efter kontrakt. Så han kan ju som inte säga annat heller.

Nu tror jag att Möller är sanningsenlig, antingen Skellefteå eller NHL men som sagt. Möller har ju råd att späda på uttalandena då han redan är kontrakterad.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Lidlund »

Den intervjun sa inte mer än att det förmodligen blir NHL.. Så läser jag det..
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Sargade Sune »

För mig skulle det här funka på forwardssidan.

Lindström
Eriksson
Möller

Calof
Pettersson
Ritola

Lundberg
Lindholm
Emanuelsson

Wingerli
Forsell
Olsson

Rätt trevlig uppställning, kanske skulle kryddas med lite Holloway eller Pesonen.
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Sargade Sune »

Backarna skulle helst få se ut som följer

Lindgren
Aho

Burström
Lindholm

Lundberg
Heed

Petterström
(Lovande junior!)

Då var det sagt.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by snorhyveln »

Sargade Sune wrote:Backarna skulle helst få se ut som följer

Lindgren
Aho

Burström
Lindholm

Lundberg
Heed

Petterström
(Lovande junior!)

Då var det sagt.
Lindgren?
Petterström?
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by p-play »

Med tanke på Berts uttalanden så lär det noga vara tveksamt om Urbom blir kvar nästa år.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Chippen »

Jag tror inte att Urbom kommer att råka ut för ett brutet kontrakt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by p-play »

Chippen wrote:Jag tror inte att Urbom kommer att råka ut för ett brutet kontrakt.
Frågan är väl snarare om han vill vara kvar.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Chippen »

Det tror jag, för han vill utvecklas som alla andra.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Foppas skridskocoach »

Jag tycker inte att Berts kommentarer är så jävla farliga. Han påstår ju inte att Urbom är den enda som agerar på det sättet utan påtalar ett systemfel i svensk hockey. Visst, Urbom hade väl hellre hört honom gnälla över DN a la Osten men de där kommentarerna ska han kunna ta.
Tigerränderna går aldrig ur.
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Sargade Sune »

Lindgren?
Petterström?[/quote]


Pettersson menade jag såklart . :)
Jag tycker också att Lindgren ska fullfölja sitt kontrakt och köra en säsong till.
Kan ta tid att skola in juniorer så vi behöver bredd även på backsidan.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Chippen »

Foppas skridskocoach wrote:Jag tycker inte att Berts kommentarer är så jävla farliga. Han påstår ju inte att Urbom är den enda som agerar på det sättet utan påtalar ett systemfel i svensk hockey. Visst, Urbom hade väl hellre hört honom gnälla över DN a la Osten men de där kommentarerna ska han kunna ta.
Håller med. Tycker att Bert gör det bra, för att skapa en disukssion och belysa något som jag tycker att Ligan har fallerat med.
Sedan lär ju Urbom ha fått höra annat bakom en stängd dörr, och han hänger ju inte ut Urbom heller kan jag tycka. Bert påtalar att systemet är galet och att han inte tolererar ett sådant spel från något håll.

Jag personligen blir då fan så mycket nöjdare över att han säger som han gör, istället för att skydda sina spelare och hojta efter för hårda straff på enbart sina egna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by kriwi »

Nästa års forwardssida kan se snuskigt bra ut. OM nu Jocke & Möller kommer hem och Lundberg signar nytt.
Norman räknar jag bort. Centersidan mer frågetecken runt?
Tänker dom Hetta som center eller ytter är frågan?

Jocke-NY-Möller
Ritola-Pär-Calof
Jimmie-Hetta-Lundberg
Adam-Axel-Wingerli/Ohlsson
Grundström
Petterström/Junis


IN UT
Jocke - Zacke
Möller - Pesonen
Hetta - Norman
Grundström - Terry
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Lidlund »

Väldigt orolig för sur-Martin!
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by nr86 »

Lidlund wrote:Väldigt orolig för sur-Martin!
Är han sjuk? :D

Nä skämt och sido tror jag också att han är förlorad. För det var väl det du menade?
Men att Calof stannade var en riktig bonus! :D
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by GroovyEd »

Någon som lyssnat på Norrand podd? De påstår att de har en "rykande färsk nyhet kring nästa års lagbygge".
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Lappmössan »

GroovyEd wrote:Någon som lyssnat på Norrand podd? De påstår att de har en "rykande färsk nyhet kring nästa års lagbygge".
Jimmie lirar i AIK nästa säsong också.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by GroovyEd »

Lappmössan wrote:
GroovyEd wrote:Någon som lyssnat på Norrand podd? De påstår att de har en "rykande färsk nyhet kring nästa års lagbygge".
Jimmie lirar i AIK nästa säsong också.
Seriöst? Det var ju isf ingen jätteskräll.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by snorhyveln »

Jimmie blir bra att ha kvar. Detta ger per automatik en junior speltid i hälften av nästa års matcher.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by nr86 »

snorhyveln wrote:Jimmie blir bra att ha kvar. Detta ger per automatik en junior speltid i hälften av nästa års matcher.
Ha ha så sant så sant :) :) :D
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Colton »

Intressant att se hur vi kommer värva till nästa år, om värvningsstategin kommer förändras något.

Tror vi att Möller/Lindström verkligen återvänder?

Jag tror på något liknande detta när vi summerar värvningarna inför 16/17
UT
Norman=>> Djurgården/NHL
Zacke=>> NLA
Pesonen=>> Kärpät
M Lundberg=NHL( att döma av intervjun med savonen på Waynes)
Petterström=Karlskrona/Malmö eller liknande

IN
Lindström
Möller/Rightare
Hetta
XXX
Söderlund
Lindström

Backsidan kan de hända grejjer på men för oklart för att spekulera i ännu. F Berglund känns då given. Får M Pettersson stanna? Varit en katastrof i år.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by schteffe »

Tycker inte Forre växlat upp ännu i slutspelet, och var ju degraderad till fjärde igen igår. Kan inte se att man förlänger där, hoppas att man vågar gå vidare, lite som när Antos fick lämna. Detsamma gäller Petterström, vi behöver platsen i fjärde/13:e att slussa in juniorer på. Det som talar emot att man släpper Pontus är möjligtvis att så mycket talar för att Martin lämnar och att man inte kan tappa både 18, 20 och 27 i boxspelet. Kanske kan Hetta (som får anses klar) täcka upp för åtminstone en av dessa. Ser heller inget problem att vi tappar viss rutin i och med att spelare som Jimmie och Adam är kvar. Tror vi behöver värva 3 forwards som i huvudsak är produktiva.

Kvar:
Ericsson
Holmström
Ritola

Calof
Lindholm
Pettersson

Hetta
Wingerli
Olsson

När man sett vad som kommer underifrån på backsidan, inte minst Berglund, är det nästan synd att vi har en dyr Urbom på kontrakt nästa år. Om han växer i slutspelet kanske man vill ha kvar honom och jobba upp honom under sommaren, annars vore det kanske läge att söka en lösning som gör att man sparar pengar. Och prio måste ju vara att försöka ha kvar både Lundberg och Lindholm. Värvning utifrån borde vara fullständigt uteslutet.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by nr86 »

Och så har vi Alm och Erixson som säkert kan vända hemåt.
Synd om de skulle dressa ett annat lags färger.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Nästa års lagbygge (16/17)

Post by Chippen »

Jag tror inte att Erixon vänder hem hit om han lämnar NHL.
Han känns som en person som kommer testa på kanske KHL eller drar söderut i Europa för pengarnas skull.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked