Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Svenska avundsjukan. Så jävla löjligt! Ambulanssjukvårdarna behöver få se nåt annat än elände. All heder åt dom!
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaster ... r-mutbrott" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

ante08 wrote:Svenska avundsjukan. Så jävla löjligt! Ambulanssjukvårdarna behöver få se nåt annat än elände. All heder åt dom!
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaster ... r-mutbrott" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag ser inte riktigt problemet med avtalet. Hade de fått pengar motsvarande två säsongskort utöver den nuvarande ekonomiska ersättningen hade ingen sagt något. Skillnaden nu är att ambulanspersonalen slipper besväret med att boka säsongskorten, och AIK löser sina åtaganden om att ha ambulans på plats på ett smidigt sätt.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Det som kan vara problemet är att de som är personal på matchen inte har samma avtalade lön för beredskap, i rena pengar, som de hade haft vid beredskap i regi av Landstinget.

Att de sedan får biljett som en del av lönen bör inte ses som muta enligt mig utan snarare för vad det just är, nämligen lön.
Detta görs ju trots allt på frivillig basis och på tid där personalen egentligen borde vara lediga.

Förstår egentligen inte syftet med artikeln heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Skellefteå AIK i media

Post by BigGuyJohan »

såklart lövenfolk som klagar.. i mina ögon ser det ut som ett bra och smart avtal.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Hade de fått pengar motsvarande två säsongskort utöver den nuvarande ekonomiska ersättningen hade ingen sagt något.
Jo, hade de fått pengar motsvarande kortens kostnad hade det varit svart lön.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
perra
Posts: 32
Joined: 16 Jun 2011, 00:20

Re: Skellefteå AIK i media

Post by perra »

Cecilia Edström intervjuar Lasse Johansson
http://blogg.svt.se/hockey/lasse-johans ... fa-betalt/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lappmössan »

perra wrote:Cecilia Edström intervjuar Lasse Johansson
http://blogg.svt.se/hockey/lasse-johans ... fa-betalt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fick lite sagt med många ord :roll:

Men vad ska vi gissa, ca 90% chans att han lämnar?
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

Cissi gjorde det bra men Lasse säger verkligen ingenting. Inte minsta anekdot ens, "det kan jag inte säga".
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Fjärde raka seriesegern bärgad.
http://www.shl.se/artikel/78421/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grundseriesegern kommer att firas efter sista seriematchen 8 mars, då Skellefteå AIK spelar hemma mot HV71. SHL:s VD Jörgen Lindgren är då på plats för att dela ut grundseriepokalen.
http://skellefteaaik.se/artikel/78432/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

ante08 wrote:SHL:s VD Jörgen Lindgren är då på plats
Synd.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
msoe
Posts: 1643
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Skellefteå AIK i media

Post by msoe »

Trollet wrote:Cissi gjorde det bra men Lasse säger verkligen ingenting. Inte minsta anekdot ens, "det kan jag inte säga".
Jag tyckte ändå att intervjun var intressant och att man fick ökad insyn i hur klubben jobbar i vissa frågor.
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Tycker också att den var matnyttig. Däremot svårt att läsa av hur han tänker om framtiden.
Kan vara åt båda hållen. Stanna länge till i AIK eller utomlands alt bygga en ny klubb.
Undrar om han är så bitter många säger att han är på AIK.
Något som slog mig var att vi verkar haft riktig röta ang Calof. Man har tydligen aldrig sett honom live innan man signade honom. Verkar varit samma visa med Terry men det visade sig vara en nitlott.
Otroligt att vi inte scoutat spelarna bättre än så. Skönt att vi lyckades skeppa Terry. Jag tror inte han var så billig.
Bud och Calof har varit injektioner i laget helt klart men annars så är vi inte lika vassa som tex LHC på att scouta transatlanter.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

nr86 wrote:Tycker också att den var matnyttig. Däremot svårt att läsa av hur han tänker om framtiden.
Kan vara åt båda hållen. Stanna länge till i AIK eller utomlands alt bygga en ny klubb.
Undrar om han är så bitter många säger att han är på AIK.
Något som slog mig var att vi verkar haft riktig röta ang Calof. Man har tydligen aldrig sett honom live innan man signade honom. Verkar varit samma visa med Terry men det visade sig vara en nitlott.
Otroligt att vi inte scoutat spelarna bättre än så. Skönt att vi lyckades skeppa Terry. Jag tror inte han var så billig.
Bud och Calof har varit injektioner i laget helt klart men annars så är vi inte lika vassa som tex LHC på att scouta transatlanter.
Helber har nog gjort en hel del för LHC där!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

nr86 wrote:T
Undrar om han är så bitter många säger att han är på AIK.
.
Han, om någon borde veta innebörden av ett kontrakt. Det enda som framkom var att han rykt ihop förut med PeA. Hur om helst är det han som är ansvarig för lagbygget och jag tror inte att Rysslandshistorien påverkar jobbet speciellt mycket. Om han vill bort så är det bästa sättet att leverera toppresultat.
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Norrans pod var riktigt kul att höra också.
Får känslan att vi får ett riktigt fint lag på isen till hösten.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK i media

Post by smogz »

nr86 wrote:Tycker också att den var matnyttig. Däremot svårt att läsa av hur han tänker om framtiden.
Kan vara åt båda hållen. Stanna länge till i AIK eller utomlands alt bygga en ny klubb.
Undrar om han är så bitter många säger att han är på AIK.
Något som slog mig var att vi verkar haft riktig röta ang Calof. Man har tydligen aldrig sett honom live innan man signade honom. Verkar varit samma visa med Terry men det visade sig vara en nitlott.
Otroligt att vi inte scoutat spelarna bättre än så. Skönt att vi lyckades skeppa Terry. Jag tror inte han var så billig.
Bud och Calof har varit injektioner i laget helt klart men annars så är vi inte lika vassa som tex LHC på att scouta transatlanter.
För mig kanske det inte är helt nödvändigt att se någon live så länge man kan se honom i hela matcher på video. Inte bara klipp. Kanske framförallt täta slutspelsmatcher och såna när det går jävligt dåligt för laget. Men framförallt bör man ha kontakt med en källa som känner personen utan att vara bästa kompis med honom som kan berätta hur han är.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Lidlund »

nr86 wrote:Norrans pod var riktigt kul att höra också.
Får känslan att vi får ett riktigt fint lag på isen till hösten.
Synd att den kom så nära inpå bara..
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Synd att den var så lik Edströms intervju.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

http://norran.se/sport/skelleftea-aik/j ... lag-544578

Väldigt intetsägande intervju.
Kan sammanfattas ganska bra med: "Vi får se vad som händer" och att Lasse lovar att vi ska ha ett bra lag till nästa säsong.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2605
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

SHL.se bjuder på läsning om Skellefteå AIK:s utveckling genom åren. Intervjuer med bl a Lasse Marklund, Pea Israelsson och Bert Robertsson.
http://www.shl.se/artikel/78658/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 2398867.ab" onclick="window.open(this.href);return false; Otroligt befriande att läsa.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
vonschnauser
Posts: 1004
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by vonschnauser »

Kan någon låsa upp :mrgreen:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true" onclick="window.open(this.href);return false;
persson82
Posts: 667
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by persson82 »

Panelen: De tar sista kvartsfinalplatsen
Slutspelspanelen svarar på fyra heta frågor – och utser säsongens flipp och flopp

Vilka kniper den sista kvartsfinalplatsen?
Avskaffa eller fortsätta med åttondelsfinalerna?
Vilket lag bör de andra se upp med lite extra i kvartsfinal enligt experterna?
Får vi nytt lag i SHL i höst?
Sportbladets hockeyprofiler Johan Garpenlöv, Linus Norberg, Mats Wennerholm, Tomas Ros och Hans Abrahamsson svarar!
Johan Garpenlöv: Johan Garpenlöv.
Johan Garpenlöv.
Växjö eller Djurgården direkt till slutspel – och varför?
– Jag tror Djurgården går direkt till slutspel. Båda lagen har fördel av hemmaplan, så det kommer handla om vem man möter. Djurgården är starka på hemmaplan och brukar vinna mot Färjestad på hovet. Växjö möter Luleå som verkligen har hittat formen och spelar om att behålla sin tredjeplats.
Vad tycker du om åttondelsfinalerna/play in? Avskaffa eller fortsätta?
– Avskaffa. Jag tycker de åtta första lagen går till slutspel och ettan möter åttan, tvåan möter sjuan osv. Gillar inte att man ska kunna ha en bedrövlig säsong, hamna på tionde plats för att sedan ha en möjlighet att vinna SM-guld.
SM-slutspelet startar nästa onsdag. Vilket lag vill du varna lite extra för?
– Linköping. De har en bra blandnings av rutin, ungdomlig entusiasm och importer som levererar. Tycker även att man är ett väl coachat lag där man ligger i toppen av både powerplay och boxplay statistiken.
Karlskrona och Modo tvingas kvala för att behålla sin SHL-status. Får vi nåt nytt lag i SHL i höst?
– Jag önskar att AIK tar steget upp till SHL och vi får de efterlängtade derbyna i Stockholm, men tyvärr så kommer det inte ske. Både Karlskrona och Modo är för starka.
Spelarnivå nu. Utse säsongens flipp och flopp?
– Flipp – Djurgårdens Patrick Thoresen som jag gillar skarpt. Han besitter alla delar i spelet plus att han är en ledare av rang. Flopp – alla utländska spelare som redan lämnat på grund av att de inte levererat.


Linus Norberg: Linus Norberg.
Linus Norberg.
Växjö eller Djurgården direkt till slutspel – och varför?
– Växjö möter ett Luleå som kommer att sluta trea eller fyra. Vad spelar det för roll tänker nog många? Kommer Luleå inte vara inspirerat mot Växjö i sista omgången? Jo, tvärtom. En tredjeplats innebär att Luleå slipper Skellefteå i en eventuell semifinal och kommer att kriga stenhårt och besegra Växjö. Samtidigt vinner Djurgården och tar slutspelsplatsen.
Vad tycker du om åttondelsfinalerna/play in? Avskaffa eller fortsätta?
– Kluven. Det minskar möjligheterna för het streckdramatik. Där mycket står på spel. Nu är det inte lika farligt att missa direktplatsen till slutspelet. Men samtidigt vore det tråkigt om fyra lag tvingas avsluta säsongen i det här skedet.
SM-slutspelet startar nästa onsdag. Vilket lag vill du varna lite extra för?
– Djurgården såg ut att vara en liten joker för bara ett par veckor sedan. Nu känns laget plötsligt iskallt. Så... Linköping! De smyger lite i skymundan med en riktigt vass offensiv och spelare med slutspelskaraktär.
Karlskrona och Modo tvingas kvala för att behålla sin SHL-status. Får vi nåt nytt lag i SHL i höst?
– Nej. Mest osäker på Modos framtid i SHL, men hittills har inget hockeyallsvenskt lag övertygat och visat att de har kvalitet för att besegra ett SHL-lag.
Spelarnivå nu. Utse säsongens flipp och flopp?
– Jag vill plocka fram ett gäng flippar. Förra Djurgården- och Leksandsspelarna Patrick Cehlin och Mattias Guter har överträffat alla förväntningar. Skellefteås John Norman också. Flopp? Det är många. Jere Karalahti? Och förstås alla spelare som sparkats under säsongens gång. Ryan Whitney lyftes fram som en värvningsbomb, men spelade bara två matcher. Jag kommer komma ihåg honom som en floppvärvning för Modo.

Mats Wennerholm: Sportbladets Mats Wennerholm.
Sportbladets Mats Wennerholm.
Växjö eller Djurgården direkt till slutspel – och varför?
– Växjö. De känns starkare just nu och är dessutom en poäng före i tabellen. Vinner Frölunda mot Djurgården har de till och med råd att förlora mot Luleå.
Vad tycker du om åttondelsfinalerna/play in? Avskaffa eller fortsätta?
– Avskaffa. Jag kan inte se att de fyller någon som helst funktion. Det blir bara ett onödigt avbrott inför kvartsfinalerna. Dessutom anser jag att de lag som är sjua och åtta efter 52 omgångar förtjänat en direkt kvartsfinalplats. Det här är en ren skrivbordsprodukt. Gör om, gör rätt.
SM-slutspelet startar nästa onsdag. Vilket lag vill du varna lite extra för?
– Växjö. Lurigt lag där sena värvningar fått laget att lyfta precis som de gjorde i fjol. Har alla ingredienser och får Sam Hallam ihop alla bitar kan de bli giftiga i ett slutspel. Många spetsspelare som kan avgöra och SHL:s bästa förstakedja.
Karlskrona och Modo tvingas kvala för att behålla sin SHL-status. Får vi nåt nytt lag i SHL i höst?
– SHL-lagen kommer att vara stora favoriter. Men det är så mycket annat som spelar in. Inte minst det mentala. Ett utmärkt exempel är kvalspelet i fjol, då Malmö kom trea i slutspelesserien och tog den sista kvalplatsen i absolut sista omgången. Sedan slog de ut SHL-elvan Leksand och visade att ingenting är omöjligt.
Spelarnivå nu. Utse säsongens flipp och flopp?
– Som flipp väljer jag Växjös Rickard Gynge, Jag visste att han var bra, men han har överträffat alla förväntningar. Hade vunnit poängligan om han inte varit skadad. Som flopp väljer jag Modos Maxim Lapierre. Han står för allt som symboliserar Modos misslyckande i vinter. En upphaussad och meriterad NHL-spelare (614 NHL-matcher) som skeppades vidare till Lugano med - 20 i plus/minus i baken.

Tomas Ros: Tomas Ros.
Tomas Ros.
Växjö eller Djurgården direkt till slutspel – och varför?
– Växjö. Tror Växjö tar tre poäng mot Luleå. Då spelar det ingen roll vad Djurgården hittar på i Hovet.
Vad tycker du om åttondelsfinalerna/play in? Avskaffa eller fortsätta?
– Vi testar spelformen ett år till. Blir det så att lagen som tar sig vidare från Play in blir pansar-mat i kvartarna så kan vi avskaffa nytänket.
SM-slutspelet startar nästa onsdag. Vilket lag vill du varna lite extra för?
– Linköping. Vasst lag i powerplay. Och man har två segrar och två förluster mot både Frölunda och Skellefteå. Men finns vinnartradition i Linköping – nja.
Karlskrona och Modo tvingas kvala för att behålla sin SHL-status. Får vi nåt nytt lag i SHL i höst?
– Modo kommer klara sig kvar. Jag tror AIK kan chocka Karlskrona. Men SHL-lagen ska vinna bäst av sju matcher.
Spelarnivå nu. Utse säsongens flipp och flopp?
– Flipp. Patrik Zackrisson. +24 i den så viktiga plus-minusstatistiken. Har gått från att vara en normal SHL-spelare till att vara en av seriens fem bästa.
– Flopp: Johan Gustafsson. Kom från Nordamerika. Skulle bli räddaren/frälsaren i Frölunda. Den där som skulle spika igen i Scandinavium. Står nu med sämst räddningsstatistik i SHL.

Hans Abrahamsson: Hans Abrahamsson.
Hans Abrahamsson.
Växjö eller Djurgården direkt till slutspel – och varför?
– Växjö. Det känns otroligt svårtippat så jag väljer laget med bäst utgångsläge. Växjö är dessutom Djurgårdens motsats när det gäller formkruva. De hade sex raka segrar innan förlusten senast i Göteborg.
Vad tycker du om åttondelsfinalerna/play in? Avskaffa eller fortsätta?
– Jag får knappt vilopuls av play in och det blir en bromskloss för hela slutspelet. Avskaffa. Åtta bästa lagen till kvartsfinal. Punkt.
SM-slutspelet startar nästa onsdag. Vilket lag vill du varna lite extra för?
– Jag har varnat för Växjö, och fortsätter med det. Slipper de play in kan det mycket väl bli nytt finalspel. Men att något lag ska kunna rubba Skellefteå? Nej, det är bara att glömma.
Karlskrona och Modo tvingas kvala för att behålla sin SHL-status. Får vi nåt nytt lag i SHL i höst?
– Ny svår fråga, men jag svarar nej. Vore skräp om inte de två SHL-lagen, med så många fler miljoner i sina spelarbudgetar, kan manövrera ut sin motståndare i bäst av sju matcher.
Spelarnivå nu. Utse säsongens flipp och flopp?
– Utifrån förväntningarna måste jag svara Linköpings Chad Billins som flipp. Gillade vad jag såg av honom redan i Luleå, men att han skulle få en sån här säsong kunde jag aldrig tro. Floppar finns det definitivt en hel del kandidater. Men jag svarar Adam Burish, att Malmö gick bom så fullständigt med en spelare som redan var i Sverige är snudd på chockerande
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Konk »

Tragisk uppställning, iaf när man får se det på pappret, det där. Borde inte Sveriges största tidning kunna få tag i vettigare tänkare? Kul dock att alla sågar play-in på något sätt. Men finns det någon som är odelat positiv till det utom Circle of Jerk på SHL-kansliet? Är så uppgiven på Wennerholm att jag trodde han skulle sjunga lovord om det. Inte för att hoppets låga får farten ändå när det gäller den karln. Han har dränkt veken för länge sen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

Tomas Ros:
"Spelarnivå nu. Utse säsongens flipp och flopp?
– Flipp. Patrik Zackrisson. +24 i den så viktiga plus-minusstatistiken"
Jag säger inte emot att Zacke är en flipp, men herrejösses! "Den så viktiga plus-minusstatistiken"?!? Det finns väl typ ingen statistik över huvud taget som är MINDRE viktig än den för att avgöra om en spelare är bra eller inte! Fruktansvärt slumpmässig. Men blir man förvånad över dumma uttalanden från Ros? I think not!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
micktålbot
Posts: 553
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Skellefteå AIK i media

Post by micktålbot »

Jag tar för givet att han sa det där med glimten i ögat, jag kan inte tänka mig att han som sportjournalist är så jävla dum.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

micktålbot wrote:Jag tar för givet att han sa det där med glimten i ögat, jag kan inte tänka mig att han som sportjournalist är så jävla dum.
Det är verkligen inte jag lika övertygad om!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

Nya AIK-låten: https://open.spotify.com/track/1CbBqSNYQ8RJ3gD7rtbrhE" onclick="window.open(this.href);return false;
Personligen känner jag att Dan & Dom börjar vara lite uttjatade, och den popsången går inte till historien som ett mästerverk direkt.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14321
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Tycker den var helt oki, blir bättre och bättre ju fler gånger man lyssnar på den.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Jmaarklund »

Tycker det är bästa låten på länge
Post Reply