Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

På tal om MadHawk:
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... for-hetta/" onclick="window.open(this.href);return false;
Han hävdar att Hetta har bestämt sig för AIK eller Malmö, så det finns ju i alla fall goda möjligheter för att Lasse är med på marknaden där. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Poet »

Lägger min röst på Mattias Karlin som ersättare om vi inte tar internt.

http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=3127" onclick="window.open(this.href);return false;
2012-05-19
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Varför just Karlin?
Vad grundar du det på?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Hank »

Tydligen en del i dealen med St Petersburg. Wallson går dit och deras Trebor Nossral till oss. Någon som hört samma?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Larzon »

Gamle Trebor är ju oerhört kunnig och vet att han har rätt bra insyn i AIKs sätt att spela, så varför inte.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Är Hetta klar?
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Rollie »

Undrar om inte en sån som Marcus Högström kan vara lite aktuell, beroende då förstås på vad som händer m Alm eller lill X:et och nuvarande backar. Han har ju bevisligen tagit något kliv och har en koppling hit. När han var här senast och testade vill jag minnas att han var lyrisk att han fick chansen i sitt "favoritlag".
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Foppas skridskocoach »

Hank wrote:Tydligen en del i dealen med St Petersburg. Wallson går dit och deras Trebor Nossral till oss. Någon som hört samma?
Enligt mina kjellor är Daniel Branda aktuell om Wallson lämnar.
Tigerränderna går aldrig ur.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Skidrow »

Foppas skridskocoach wrote:
Hank wrote:Tydligen en del i dealen med St Petersburg. Wallson går dit och deras Trebor Nossral till oss. Någon som hört samma?
Enligt mina kjellor är Daniel Branda aktuell om Wallson lämnar.
Nej Chris Contos blir det :)
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Rollie wrote:Undrar om inte en sån som Marcus Högström kan vara lite aktuell, beroende då förstås på vad som händer m Alm eller lill X:et och nuvarande backar. Han har ju bevisligen tagit något kliv och har en koppling hit. När han var här senast och testade vill jag minnas att han var lyrisk att han fick chansen i sitt "favoritlag".
Jag trodde också det ett tag och tar gärna honom. Jag tror också att han är intresserad, men vem skall han ersätta? Backsidan verkar bli ganska intakt. Lindholm kanske lämnar. Arvid Lundberg verkar vilja vara kvar, men Djurgårdens intresse kanske förklaras av att han inte får stanna. Lägg därtill till att vi har backar i Allsvenskan som Söderberg och Andersson plus en hel del talanger i J20 som trycker på underifrån. Frågan är om Alm eller Erixon ens får plats? Jag vill definitivt behålla Arvid Lundberg då han är riktigt stabil. Det enda som är säkert är att vi kommer att ha en riktigt bra backsida nästa säsong, nästan vad som än händer.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Hank »

Om både Erixon och Alm är intresserade av att komma hem en säsong borde man överväga att göra ett Möller-upplägg med Nisse och låta honom bryta för nästa säsong mot att han signar upp för två säsonger efter det. Ja, under förutsättning att han själv vill förstås.
User avatar
lill-akka
Posts: 174
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2015/2016

Post by lill-akka »

Aftonbladet spekulerar återigen om ett KHL-lag i Sverige. Det kanske är dit som Lasse, Wallson, Norman och Zachrisson är på väg, och Burström och Calof och....
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nr86 »

lill-akka wrote:Aftonbladet spekulerar återigen om ett KHL-lag i Sverige. Det kanske är dit som Lasse, Wallson, Norman och Zachrisson är på väg, och Burström och Calof och....
Har spekulerats om detta ända sedan khl startade. Tror inte det kommer hända.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

OM det kommer ett svenskt lag till KHL så är det väl nästan tvingande att det blir som en helt ny förening som startas upp. Till det lär det ju behövas en bunt ganska starka finansiärer etc, så jag känner väl att det ligger alldeles för långt borta för att hända redan till nästa säsong.

Att ett nuvarande lag i SHL/Allsvenskan ska gå över till KHL känns väldigt orealistiskt då de måste kliva ur svenskt seriespel och det tror jag inte att någon klubb är beredda att göra.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Jag har svårt att se att man skall få till någon finansiering. Man måste säkert dra in 75-100 miljoner i sponsring innan man kan dra igång något. Jag har svårt att se att de skall få någon privatperson, som i Ryssland, att gå in med dessa summor. Det tar säkert ett par år att kunna ordna tillräckligt med kapital.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Trollet »

Eftersom förbundet är så extremt emot ett KHL-lag skulle jag tro att de vägrar licensiera spelare i det laget. Vilket alltså innebär att en svensk spelare inte kan spela landslagsmatcher.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

För en kille i slutet av karriären är det nog inte några problem. Spelar man i KHL som svensk är man troligtvis inte tillräckligt bra för de stora turneringarna och VM är ju som bekant lite urvattnat.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Trollet »

p-play wrote:För en kille i slutet av karriären är det nog inte några problem. Spelar man i KHL som svensk är man troligtvis inte tillräckligt bra för de stora turneringarna och VM är ju som bekant lite urvattnat.
Förra VM var sju spelare från KHL så intresset finns uppenbarligen från spelarna att vara med.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by mellan 3 & 20 tecken »

lill-akka wrote:Aftonbladet spekulerar återigen om ett KHL-lag i Sverige. Det kanske är dit som Lasse, Wallson, Norman och Zachrisson är på väg, och Burström och Calof och....
Inte AB som spekulerar utan en av de som jobbar med att skapa det här laget som har gått ut med det.

https://www.skanesport.se/article/fran- ... a-khl-lag/" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Det verkar som om de inte behöver bry sig om finansieringen utan att KHL tar hand om eventuella underskott. De kanske ändå är närmare än åtminstone jag trodde. Det blir dock svårt att hinna redan till nästa säsong.
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Silly Season 2015/2016

Post by msoe »

Man blir verkligen äcklad av såna här formuleringar:
"– Hela idén med ett svenskt KHL-lag grundar sig på att det vore väldigt nyttigt för näringslivet. Det är en god affärsmöjlighet helt enkelt."
Men skulle det verkligen fungera med att skapa ett helt nytt lag som dessutom har en ambulerande hemmaplan? vilka skulle kunna tänkas bli supportrar till ett sådant lag? Fast iofs. kanske det inte spelar så stor roll. Bara man säljer tillräckligt många sponsorstolar så fixar väl cheerleaders och pappersklappor stämningen..
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Silly Season 2015/2016

Post by msoe »

Har nån koll på hur publiksnittet ser ut för Jokerit nu när nyhetens behag borde ha lagt sig? Misstänker att de har fortsatt god beläggning, annars borde man väl ha hört nåt om det.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Fdskebo »

Jokerit går ju inte att jämföra med. Det var ett etablerat lag med historik och trogna fans.

Att starta ett nytt lag, som inte ska ha någon riktig hemmaplan eller lokal förankring utan flytta runt. Och inte bara flytta runt i Sverige som det "Svenska KHL-laget" utan även husera i Danmark och kanske i Norge... och som ska möta lag som knappt går att uttala från en liga som för random svensk är rätt ointressant, och där avstånden till bortamatcher dessutom är lika långt som till en söderhavsö. Hur tänker man då?

Om det inte ens finns potential till hjärta på läktaren, vem ska då se på matcherna?

Ta CHL som exempel, rätt ointressant för gemene man och publikintresset är lågt eftersom det inte finns någon känsla för/emot motståndarlaget eller tävlingen som sådan. Och då ska man betänka att det ändå är etablerade lag med trogna fans som möts.

Att då skapa ett "nytt" lag utan lokal eller nationell förankring i en liga som ingen vanlig svensson direkt följer? Hur j-vla korkad får man bli?
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Försöker se positivt på det hela.
Känns krystat att inte ha en bas, en riktig hemmaplan med en om några år trogen hemmapublik. Möjligen kan ett fåtal matcher outsourcas. Ett nytt lag skulle förstås ha lite problem med publik till en början men är matcherna bättre och man får se fler världsstjärnor (nivån under NHL) så är det väl inte omöjligt att publiken börjar strömma till.

Men man måste ha tillräckligt med pengar för att klara några år med lite publik gissar jag.

Har man bara budget så tror jag inte det blir något problem att värva organisation runt laget och spelare. Om jag ändå ska spela i KHL och tjäna pengar skulle jag personligen hellre bo i Malmö än i Vladivostok.

Nja. Inte helt negativ men långt ifrån helt positiv också.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Frågan är om man kan bo i Malmö och tjäna pengar? Jag är tveksam till att spelarna av skattetekniska skäl kan vara stationerade i Sverige om man vill kunna konkurrera.
Det är naturligtvis inte optimalt att vara en kringresande cirkus, men man skall också komma ihåg att i storstäder som Stockholm och Malmö skulle man nog se det mer som ett event och komplement till sitt favoritlag. Det kräver dock att man har riktigt stora stjärnor som lockar publik. Det räcker liksom inte med Greg Scott eller Erik Christensen.
Last edited by p-play on 26 Feb 2016, 16:33, edited 1 time in total.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nr86 »

Kanske dags att flytta de senaste inläggen till andra lag och serier?
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ossian »

Känns inte som någon höjdare att flyga till Vladivostok och Kina och Boratland vecka in och ut. Måste vara oerhört tröttsamt, och sen känns inte flygsäkerheten 100% i dessa b-länder. Förstår att man som outbildad hockeyspelare skulle vara sugen på att casha in som 32-åring, men annars skulle då jag tacka nej till att spela i något fakelag i Malmö KGB-KHL.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Special Brew »

Vilket jävla påhitt! Hoppas verkligen att det rinner ut i sanden ännu en gång. Det är ju fullständigt omöjligt att få plats för ett nytt lag i hjärtat! Har fan svårt för att ens se andra hockeymatcher än de som AIK spelar.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Kevin lindskoug och Alex hutchkins sägs vara klar för en shl klubb. Man får kanske vänta tills shl laget spelat färdig.
ante08
Posts: 2586
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ante08 »

Modo ska vara muntligt överens med Joacim Eriksson till nästa säsong, förutsatt att Modo klarar sig kvar i SHL.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2340948.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Locked