Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Poet »

Har Lasse hoppat av?
2012-05-19
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lappmössan »

Han försöker få Mike Dunham att göra comeback
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Jepp, och då skall man inkludera att Petterström, Ritola och Pesonen har haft skadebekymmer, samt att Jimmie är nyoperererad. Vi är två forwards kort just nu jämfört med vad som var planerat. Det känns inte som LJ:s normala strategi med en bred trupp i slutspel. Lite skador och vi kan få stora problem då jag är tveksam till att de uppräknade juniorerna är redo för fysiskt tuffa matcher. Vi får hoppas att LJ lyckas ragga upp någon. Om han inte hittar spets hoppas jag att han tar in en breddspelare med bra arbetsmoral.
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Halford »

Blir visst inget...
http://norran.se/hockeybloggen/uppgifte ... ren-534510" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lappmössan »

Halford wrote:Blir visst inget...
http://norran.se/hockeybloggen/uppgifte ... ren-534510" onclick="window.open(this.href);return false;
Image
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Special Brew »

Då kunde man lika gärna behållit Broadhurst.
Last edited by Special Brew on 15 Feb 2016, 22:22, edited 1 time in total.
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: Silly Season 2015/2016

Post by groenahulken »

Kan säkert vara nån spelare klar som isåfall presenteras om en dryg vecka?
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Special Brew wrote:Då kunde man lika gärna behållit Broadhurst.
Ja det framstår ju inte som något genidrag att släppa honom om man inte tar in någon. Truppen är rekordtunn och det kommer säkert att krävas fler slutspelsmatcher i år än tidigare år för att bärga ett guld. Vi får hoppas att Norran har fel.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Halford wrote:Blir visst inget...
http://norran.se/hockeybloggen/uppgifte ... ren-534510" onclick="window.open(this.href);return false;
Riktigt oväntat om det inte skulle komma in en spelare på den plats som Broadhurst öppnade upp.

Fast jag är inte förvånad över uppgifterna till bloggen, "att AIK är nöjda och att inte rätt spelare är ute på marknaden". Lite förvånad att inte tilliten till egna leden nämndes är jag dock.

Iofs, ser man till vad andra lag har pysslat med så är vi ju i paritet med dem oxå.
Är nog fan den mest stillsamma "sistadag" på väldigt länge.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Sportis
Posts: 692
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Sportis »

Herregud. Man skickar Terry och tar inte in någon ny spelare ? Oerhört svagt agerande från GM. Fruktansvärt känsliga för skador är vi nu.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly Season 2015/2016

Post by schteffe »

Växjö hade aldrig tagit guldet ifjol utan Hennessy och Tambellini som värvades kring nyår. Just sayin...
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Om det nu stämmer vilket vi inte får hoppas så borde man åtminstone ha plockat in någon breddvärvning. Någon som kan komma in och göra ett bra jobb i BP. Är det någon som sett Zetterberg i J20? Han verkar ha lite bättre fysik och kan kanske klara ett slutspel bättre än Wingerli och Olsson.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lappmössan »

Hur ska vi tolka det?

A. Lasse satte sig på tvären när han inte fick gå till Ryssland
B. PEA drog åt svångremmen
C. Alla i föreningen har hybris
D. Alla supportrar är pessimister
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2015/2016

Post by BigGuyJohan »

eller E. Ingen spelare passade in i lagbygget

skulle iaf rösta på D och E
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

F. Lasse/AIK luras som vanligt när det gäller nya spelare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2587
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ante08 »

Öka takten sista kvarten, Lasse.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

För lagmoralen är det nog bra att man inte värvar om man inte är absolut säker på att spelaren kan ta en ledande position. Vi kommer dock att ha en tunnare trupp än Luleå och Frölunda och därigenom vara oerhört skadekänsliga. Med tanke på hur mycket skador vi hade ifjol i slutspelet så är det väl naturligt att man blir lite pessimistisk.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

ante08 wrote:Öka takten sista kvarten, Lasse.
Han har nog tagit lite Prozac och redan gått och lagt sig. 8-)
Hällgren
Posts: 206
Joined: 01 Oct 2013, 17:40

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Hällgren »

Tack för "julklappen", Lasse. Nu har man gått och hoppats i onödan.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Special Brew »

A. Man skickade Broadhurst för att ge utrymme i budgeten så att man kunde vara med och buda, men det gick åt helvete lika fan.
B. Dom ĺjuger och har en spelare som ej presenterats ännu.

Jag tror på A.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly Season 2015/2016

Post by schteffe »

Antiklimax.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Foppas skridskocoach »

Å andra sidan har ju inget annat lag värvat heller.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Foppas skridskocoach wrote:Å andra sidan har ju inget annat lag värvat heller.
Tänkte på det också imorse. Var ju väldigt stiltje på alla hålla och kanter i SHL. Det enda som hända var väl att någon klubb stärkte upp med en tredje målvakt, precis som vi redan gjort med Backe.
Många klubbar är nog nöjda med de redan har och att det kostar för mycket att plocka in en chansning idag, vilket det inte gjorde för några år sedan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Foppas skridskocoach wrote:Å andra sidan har ju inget annat lag värvat heller.
Frölunda stärkte upp med Crabb i förra veckan, vilket är en kompletteringsspelare som kan bli guld värd för dem i fysiska matcher. Växjö tog in Salminen och Leino inför slutspurten för att få två producerande enheter. Djurgården tog in Lehtonen. HV tog in Arlbrandt. Färjestad tog in spelare i januari. Brynäs tog in Broadhurst osv., så visst har det värvats under transferfönstrets sista del, bara inte i går.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Vad tror ni att Sportchefmötet igår handlade om och varför kom det just igår?

Jag tror följande: Klubbarna hade tidigt kommit överens om att inte värva in en bunt spelare på deadline-dagen, utan mera att nu kör vi på det har. Säkert inte troligt, men det var för lite aktivitet rakt igenom SHL.

Sedan tror jag att det pratades om trader, och att införa det i en större utsträckning. Jag tror på något sätt att det är en bra väg för SHL att gå med ur ett ekonomiskt perspektiv.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Nej på första och sannolikt ja på andra. Sanningen är den att det inte fanns några spelare tillgängliga. Skulle man plocka upp någon spelare så skulle man bli tvingad att stå för hela deras KHL-lön i tre månader netto, vilket blir brutala summor. Eftersom den ryska ekonomin är i fritt fall är det märkligt att man inte tar chansen att spara pengar, men Ryssland är Ryssland och KHL styrs inte på rationella grunder. Med andra ord så fanns det i princip bara överblivna spelare från finska och schweiziska ligan och där hade guldkornen redan plockats. Dock så kan man tycka att det borde ha kunnat komma loss något från Medvescak som hade kunnat hjälpa oss att bredda truppen. De verkar ha släppt Mertl och Kvapil så Brule' borde kanske ha kunnat vara något. Men det är omöjligt att veta hur LJ tänker då han inte släpper någon info alls. Han borde kunna öppna upp lite grann som Sylvegård.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2015/2016

Post by snorhyveln »

Chippen har en 20 wattare där.
Känns overkligt att tex Karlskrona inte drog in ett par dyra värdelösa inför kvaalspelet.
Chippen, respekt,,,, även om det känns lite långsökt. Men å andra sidan älskar jag konspirationer,,,,,, å att pissa i sängen.
Har man faan rätt att göra vid min ålder :D
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

p-play wrote:Nej på första och sannolikt ja på andra. Sanningen är den att det inte fanns några spelare tillgängliga. Skulle man plocka upp någon spelare så skulle man bli tvingad att stå för hela deras KHL-lön i tre månader netto, vilket blir brutala summor. Eftersom den ryska ekonomin är i fritt fall är det märkligt att man inte tar chansen att spara pengar, men Ryssland är Ryssland och KHL styrs inte på rationella grunder. Med andra ord så fanns det i princip bara överblivna spelare från finska och schweiziska ligan och där hade guldkornen redan plockats. Dock så kan man tycka att det borde ha kunnat komma loss något från Medvescak som hade kunnat hjälpa oss att bredda truppen. De verkar ha släppt Mertl och Kvapil så Brule' borde kanske ha kunnat vara något. Men det är omöjligt att veta hur LJ tänker då han inte släpper någon info alls. Han borde kunna öppna upp lite grann som Sylvegård.
Jo, jag vet att det första är riktigt långsökt och otroligt men samtidigt så var det riktigt tyst i lag som skulle behöva förstärka.
T.ex Karlskrona för jag tror inte att spelarna som fanns på marknaden helt plötsligt sinade på en vecka. Fabian Brunnström är ju t.ex ledig och skulle ju förstärka upp dem och bredda deras trupp och även Niklas Norgren (om han inte lagt av pga skador)
Tror att en överenskommelse oxå kan grunda sig i ett ekonomiskt perspektiv för att inte bara dränera klubbar på pengar, vilket även då påverkar Ligan. För helt ärligt, känns det inte så troligt att alla 14 klubbar skulle vara helt nöjda med den trupp som de har just nu. Finns ju en del långtidsskador på spelare som klubbar säkerligen skulle vilja stärka upp på.

Tidigare har vi ju plockat in bredd för skadade spelare. Stefan Warg anslöt sent om jag tror mig läst att det var lite för att man var osäker på hur Johan Alm skulle hinna läka ihop inför slutspelet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Alla klubbar har ju också lägre inkomst än de budgeterat för iochmed att SHL fortfarande inte lyckats sälja reklamplatsen i mittcirkeln.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Rampa »

snorhyveln wrote: Chippen, respekt,,,, även om det känns lite långsökt. Men å andra sidan älskar jag konspirationer,,,,,, å att pissa i sängen.
Har man faan rätt att göra vid min ålder :D
Pinka på...Göbbe. :mrgreen:
Locked