Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Ja, den värvningen var ju lite svår att förstå. Personligen tycker jag att det är en mycket bättre strategi att värva unga killar som Pettersson eller Olofsson än att plocka in någon Broadhurst på vinst eller förlust. Jag förstår att man inte vill vara lönedrivande på unga spelare då det även driver upp lönerna på de egna talangerna, men det får man lösa med en sign-on (bonus), precis som man gjorde med Lindholm när han anslöt. Man får otroligt mycket för pengarna om man tar in en sådan som Olofsson jämfört med att värva en dåligt tränad AHL-amerikan.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Silly Season 2015/2016

Post by schteffe »

Dahlén från TIK till nästa vinter kanske? Vad som händer idag vete katten.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly Season 2015/2016

Post by kriwi »

Svensson till Växjö. Ros har sällan fel på silly grejer.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2015/2016

Post by don_tomassso »

Enligt Aftonblaskan å Rosen.Är Markus Svensson på glid till Växjö nästa säsong.Va fan ska han dit å göra???
MBB

Re: Silly Season 2015/2016

Post by MBB »

Ryssland känns väl som ett bättre alt? Han lär ju ha fått erbjudanden.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lidlund »

don_tomassso wrote:Enligt Aftonblaskan å Rosen.Är Markus Svensson på glid till Växjö nästa säsong.Va fan ska han dit å göra???
Tja.. Han är ju från Karlmar..
Last edited by Lidlund on 15 Feb 2016, 18:32, edited 1 time in total.
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly Season 2015/2016

Post by phx70 »

Svensson är från Kalmar
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Vad ska han till Växjö och göra. Det kan bara handla om pengar. Vi har hitintills haft en sämre Silly Season än Modo och det säger ganska mycket. Zacke, Norman och nu Mackan. Det här ser inte bra ut. Vi får hoppas att det bara är en förhandlingsmanöver från agenten.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

Kolarik blir kvar i Kloten, enligt tränaren Sean Simpson, så han kan vi stryka från potentiella värvningar just nu.
https://twitter.com/69Abris/status/699188277140725760" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nr86 »

Säkert är det så att Svensson gör sin sista vår i Västerbotten.
Nu börjar Backlund värvningen att klarna.
AIK vet säkert vad som är på g.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Madhawk är inne på samma spår och han brukar ha rätt. Hanses och Backlund känns väl inte helt bra då man inte vet vad man får av Hanses när det väl gäller (han har stått för lite). Jag antar att man vill känna lite på Backe och se vilken nivå han håller. Målvaktsposten är den absolut viktigaste positionen och här skall man verkligen inte snåla.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

p-play wrote:Madhawk är inne på samma spår och han brukar ha rätt. Hanses och Backlund känns väl inte helt bra då man inte vet vad man får av Hanses när det väl gäller (han har stått för lite). Jag antar att man vill känna lite på Backe och se vilken nivå han håller. Målvaktsposten är den absolut viktigaste positionen och här skall man verkligen inte snåla.
Ska man vara ärlig så visste vi väl egentligen inte det om Svensson förrän säsongen han vann guld heller, han var ju rätt oprövad i slutspelssammanhang då också. 4 PO-matcher hade han innan det slutspelet. Hanses har ju dock ingen, iofs.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Ja, men Hanses har bara stått 13 matcher och oftast i matcher som åtminstone på förhand setts som lite lugnare. Svensson delade på målvaktssysslan första säsongen hos oss och stod 27 matcher i grundserien.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

p-play wrote:Ja, men Hanses har bara stått 13 matcher och oftast i matcher som åtminstone på förhand setts som lite lugnare. Svensson delade på målvaktssysslan första säsongen hos oss och stod 27 matcher i grundserien.
Absolut, jag menar bara att Svensson hade lite blekare förutsättningar tidigare också, men löste det väldigt bra också.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

p-play wrote:Vad ska han till Växjö och göra. Det kan bara handla om pengar. Vi har hitintills haft en sämre Silly Season än Modo och det säger ganska mycket. Zacke, Norman och nu Mackan. Det här ser inte bra ut. Vi får hoppas att det bara är en förhandlingsmanöver från agenten.
Hand på hjärtat så är det inga överraskningar om de tre spelarna inte förlänger med AIK.

Norman har höjt sitt spel ocj marknadsvärde hos oss. Lasse kommer inte överbetala honom, men det kommer DIF göra för att gå hem honom.

Zacke drar dit han kan tjäna mera pengar, och det kommer han nog inte göra hos oss. Visst skulle han nog få en löneökning men vi kan inte konkurrera med t.ex Lugano.

Svensson har väl varit på glid tidigare och att det skulle bli Växjö är ju ingen överraskning heller, om han stannar kvar i SHL. Han är från Kalmar och han lär väl få den lön han vill.
Däremot tror jag nog mera på utlandet ändå.

Däremot tror jag att Pesonen kommer stanna kvar. Han har ju i ärlighetens namn inte spelat så mycket sedan han kom så jag tror han kritar på ett år till för jag tror inte han är lika attraktiv på marknaden nu som då han kom.

Vad gäller Jocke och Möller så tror jag inte att någon av dem återfinns hos oss nästa år.
Möller får nog kontrakt i NHL och AIK kommer nog att hyra ut Jocke igen, för pengar verkar väga riktigt tungt för AIK.

Så just nu, med knappt 5 timmar kvar innan fönstret stänger har vi alltså signat en målvakt, lånat en J20-spelare och skickat en breddforward.
Känns verkligen inte ok.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Trollet »

Chippen wrote:AIK kommer nog att hyra ut Jocke igen, för pengar verkar väga riktigt tungt för AIK.
Krävs att nån ska vilja väga upp den där vågen på andra sidan också. Det går ju inte ens bra för Jocke, tror han är iskall i Ryssland nästa säsong.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Hans öde avgörs nog under KHL-slutspelet.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nr86 »

Jag tror inte Pesonen kommer att stanna i AIK.
Jocke hoppas jag kommer hem igen. Ingen har någonsin dominerat i AIK som han gjort. Magkänslan säger att han kommer att ligga i toppen av poängligan 16/17 i de svart gula färgerna.
Erixzon
Posts: 10
Joined: 15 Oct 2012, 19:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Erixzon »

Behöver nog inte va allt för oroliga om vi tappar Svensson, zacke, calof, Norman....

Såg betydligt mörkare ut säsongen när vi tappade Lindström. Möller, holloway, alm, Emanuelsson, Jimmie, Lindberg, Arvidsson, bellmare, Jocke Eriksson... Rätta mig om jag har fel, kan ha varit vissa som stack säsongen innan? Då hade vi ett gäng spelare i toppen av poängligan. Alla trodde de va slutet för Skellefteå. Men LJ löste även det utan större problem
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Ja, men det är många lag som tar kraftiga steg framåt för varje sekund nu. Djurgården kommer säkert att vara på samma nivå som oss och Frölunda nästa år med ett strukturellt likartat bygge. Luleå och Växjö har mer pengar än de kan hantera och träffar de bara nästan rätt så kommer de att vara hyperfarliga. Örebro är ekonomiskt starka och kommer att studsa tillbaka när de väl har blivit av med sina finska spelare. Färjestad är på uppgång och kommer att ta ytterligare ett litet steg framåt. Brynäs har en duktig sportchef och en bättre tränare än på många år så de kommer också att ställa ett bra lag på benen.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nr86 »

Detta visar bara ännu mer på hur värdefullt det är att ha övervikt av spelare från trakten.= färre spelare som får hemlängtan.
Vi har otroligt mycket att tacka vår fina organisation. Många fina talanger kommer underifrån.
Jag ser med tillförsikt framtiden an.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Trollet wrote:
Chippen wrote:AIK kommer nog att hyra ut Jocke igen, för pengar verkar väga riktigt tungt för AIK.
Krävs att nån ska vilja väga upp den där vågen på andra sidan också. Det går ju inte ens bra för Jocke, tror han är iskall i Ryssland nästa säsong.
Så är det ju, men Jocke kan väl lika gärna hyrad ut till Tyskland eller Schweiz?
Eller funkar inte det på samma sätt som mot KHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

Ja fy satan så tragiskt om Mackan går till Växjö... Fy helvete så illt det kommer ta.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Special Brew »

Vafan ska han i Växjö och göra? Pengar, pengar, pengar.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Jag trodde faktiskt att LJ hade klart med en spelare när han skeppade Broadhurst, men det verkar faktiskt inte så. Det är väl tveksamt om han lyckas landa något nu även om det verkar finnas en del bra spelare tillgängliga som t ex Casey Wellman (han är dock lite fel spelartyp för oss). Det är nästan så att man saknar Peos sistaminutenragg, men å andra sidan så kanske vi hade stått där med fyra målvakter om han hade haft ansvaret. :D
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Silly Season 2015/2016

Post by freddus »

Svensson kan vi sörja senare, men blir det fan ingen förstärkning alls inför slutspelet?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lappmössan »

Image
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Special Brew wrote:Vafan ska han i Växjö och göra? Pengar, pengar, pengar.
Äh, han vill väl närmare hem precis som Norman?
Fast det är klart, när bärande spelare lämnar vill man ju inte att de ska gå till en konkurrent.

Iofs borde det betyda att Torpet blir ledig och även om han blandar och ger så känns det som om Holm skulle få pli på honom.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2015/2016

Post by BigGuyJohan »

Fast mer troligt me Utomlandsäventyr för Svensson. Klart Växjö flörtar med honom. Men knappast något påskrivet eller nära ens.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2015/2016

Post by marre »

Har jag räknat rätt eller har vi bara 12 forwards?! +dom tre junisarna? (Ohlsson,Wingerli och Söderlund)
Locked