Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Det blir inget av, finns inte en chans att kommunen går in och bygger en till hall/is.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Okej. Då kan man subtrahera ytterligare minst en miljon från herrarnas spelarbudget. Jag har hyllat klubbens satsning ända från att man började stå i vägen från politiskt korrekta och populistiska satsningar, d v s man införde tidig elitsatsning, man avstod damverksamhet, alkoholservering osv.
Snart är vi tillbaka på ruta ett. Minus 1 mille innebär i praktiken en gnuggare istället för en offensiv spets. Produkten lär inte bli mer lockande i framtiden.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by bsa »

HEJ HEJ, vilket århundrade är dina idéer från. Vad ställer stora långsiktiga sponsorer för krav?
Trångsynta patriarkala idéer står inte högt i kurs. Tur att andra idéer än dina finns i ledningsgruppen. :D
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Jag tror inte att det inte finns en enda större sponsor som ställer krav på att en förening också måste bedriva damhockey, en sport som i bästa fall endast lockar de närmast sörjande. För vilka andra är det tur? Det lär i alla fall inte vara tur för alla som håller på herrlaget eftersom damhockey bara kostar pengar.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Perli »

Min dotter blev glad av nyheten iallafall, kul att även hon kan ha som mål att få spela i sitt favoritlag när hon blir stor.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Men mindre kul för oss andra som får betala för att hon ska få göra det. Jag skulle också vilja spela i mitt favoritlag, men jag kräver knappast att klubben skall starta ett veteranlag som kostar över en miljon per år.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Och nu skall vi eventuellt vara med och medfinansiera en ishall för damerna.
http://norran.se/sport/skelleftea-aik/i ... gen-524205" onclick="window.open(this.href);return false;
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Skidrow »

Rent ekonomiskt känns inte som ett så stort problem, utan är isyta som är hindret.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Skellefteå AIK i media

Post by BigGuyJohan »

p-play wrote:Men mindre kul för oss andra som får betala för att hon ska få göra det. Jag skulle också vilja spela i mitt favoritlag, men jag kräver knappast att klubben skall starta ett veteranlag som kostar över en miljon per år.
rent ekonomiskt ska det nog gå att få fram dom pengarna utan att A-laget får mindre att röra sig med. Sponsormässigt ska det inte vara några större problem som så. Den delen är nog det minsta problemet.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by bsa »

Ställa krav är en sak, uppskatta är en annan sak. Omvändelse under galen är ett tecken på trångsynthet.
Hällgren
Posts: 206
Joined: 01 Oct 2013, 17:40

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Hällgren »

Haha mycket skit i den här tråden nu. Det finns en enda anledning att AIK vill skaffa ett damlag och det är pengar. Pengar, pengar, pengar. Man sprider ut riskerna med ytterligare ett lag och man kommer garanterat få sm-finaler på lång sikt. Det ger mer pengar i bingen.

Hade det kostat pengar hade AIK aldrig startat ett damlag.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Ett damlag genererar inga pengar. Det är som ett svart hål. Du kan ju fråga de i Luleå. Det gnälls ganska mycket där hur mycket den delen kostar.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Skellefteå AIK i media

Post by BubbelVe »

Jo det är bara en utgift, det är ett politiskt korrekt beslut för att inte stå som svarte petter i hockeysverige. Det finns nog inget riksserielag som ens bär sina egna kostnader än mindre går med vinst. Nu hoppas (och kräver) jag att många (alla) gaphalsar som kräft ett damlag bekostat av herrverksamheten tar sig till hallen och betalar in sig då riksserien kommer på besök annars är det återigen solidaritet med andras pengar. Det är magiskt vad enkelt det är att berätta vad andra ska betala när man själv inte är en del av det....

Tycker jag inte tjejer ska få spela hockey? Självklart ska de få det, jag kommer uppmuntra min egen dotter att börja då det är en rolig intresant sport för ALLA. Tycker fler borde hålla på även pojkar och män men då alla verkar tänka Skellefteå AIK eller inte alls är det synd då det inte blir någon bredd på sporten. Tänk en levande div fem med en massa avdankade herrar och pojkar som inte ville elitsatsa (ska vi inte kräva AIK på pengar till det med)
Kommunen kan väl välja billigare fönster på kulturhuset eller minska den flådiga entrén med ett par m2 så har damerna spelkassa i tio år i jämnställhetens namn...
Ni som skriker efter damlaget jag vill se er omnämnas i norran som en bra publik när jag läser sporten i framtiden annars var ni hycklare ... eller bara lite p.k.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Special Brew »

BubbelVe wrote:Jo det är bara en utgift, det är ett politiskt korrekt beslut för att inte stå som svarte petter i hockeysverige. Det finns nog inget riksserielag som ens bär sina egna kostnader än mindre går med vinst. Nu hoppas (och kräver) jag att många (alla) gaphalsar som kräft ett damlag bekostat av herrverksamheten tar sig till hallen och betalar in sig då riksserien kommer på besök annars är det återigen solidaritet med andras pengar. Det är magiskt vad enkelt det är att berätta vad andra ska betala när man själv inte är en del av det....

Tycker jag inte tjejer ska få spela hockey? Självklart ska de få det, jag kommer uppmuntra min egen dotter att börja då det är en rolig intresant sport för ALLA. Tycker fler borde hålla på även pojkar och män men då alla verkar tänka Skellefteå AIK eller inte alls är det synd då det inte blir någon bredd på sporten. Tänk en levande div fem med en massa avdankade herrar och pojkar som inte ville elitsatsa (ska vi inte kräva AIK på pengar till det med)
Kommunen kan väl välja billigare fönster på kulturhuset eller minska den flådiga entrén med ett par m2 så har damerna spelkassa i tio år i jämnställhetens namn...
Ni som skriker efter damlaget jag vill se er omnämnas i norran som en bra publik när jag läser sporten i framtiden annars var ni hycklare ... eller bara lite p.k.
+1
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Perli »

Jag ser ärligt talat inte problemet. De är ju tydliga med att det inte ska belasta den befintliga verksamheten, varken ekonomiskt eller konkurrens om istider.
Lyckas de inte med det blir det inte något lag, vad de gjort är ju att de satt upp ett mål, något att arbeta långsiktigt för. Hur kan det vara fel?
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Hyfsat taktiskt av PeA att
1. gå ut med tydligt mål att ha ett damlag och sträva efter högsta serien = AIK vill officielt och slipper kritiken
2. MEN det krävs en ny ishall = det kommer inte att hända eftersom kommunen har fullt upp med kulturhus och resecentrum och den s.k. trafiklösningen. En till hall nu vore nog hyfsat tufft rent politiskt.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lobo »

Amen!! (tråkigt bara att folk ser och kan ta efter....)
http://sjoaguden.se/2016/02/03/nu-forstar-jag-varfor/" onclick="window.open(this.href);return false;
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Skellefteå AIK i media

Post by msoe »

lobo wrote:Amen!! (tråkigt bara att folk ser och kan ta efter....)
http://sjoaguden.se/2016/02/03/nu-forstar-jag-varfor/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kul läsning, men som sagt bör väl andra lag försöka kopiera så gott det går..

"Har haft den ovanliga förmånen att se Skellefteå AIK träna, för att sedan se Växjö Lakers göra samma sak. Så nu förstår jag varför Skellefteå AIK är där man är. Det var väldigt imponerande att bevittna.

Att Skellefteå AIK gör många saker rätt i sin verksamhet är nått jag förstått och insett för längesedan. Och när jag fick den ovanliga förmånen och möjligheten att se dom träna, tog jag den. Wooow säger jag bara. Det märks att man implementerat klara generella krav på alla sina spelare. Här gäller det att komma till jobbet varje dag och ge 100%, varje träning, varje match, utan undantag. Klarar man inte det är man på fel arbetsplats. Och jag kan ärligt säga att ALLA fullständigt flög fram på detta ispass i Vida Arena. Det var INGEN som naggade på nånting. Det var full fart, stenhårda pass på bladen, 100% skridskoåkning i varje läge. Och man kunde också se ett otroligt fokus i allas ögon, ett otroligt fokus i varje enskilt avslut spelarna gjorde. Det var 4 fantastiskt engagerade tränare på isen där Bert Robertsson var den som höll i det mesta och drev på alla. Det fanns också övningar som liknade övningar som även Lakers körde på sin träning strax efter. Och jag kan säga att det var en gigantisk skillnad på intensitet och tempo. Det står väldigt klart varför Skellefteå är ett topplag varje år. Och detta är garanterat något som genomsyrar föreningen redan från U16 och upp till A-lag. Som sagt, det var väldigt imponerande att se, och något jag även hoppas ledande personer i Växjö Lakers uppmärksammade."
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by bsa »

Sponsorerna har önskat en damsatsning. Norran

Tycker många (några gör det) att AIK ska vänta till sponsorer KRÄVER damlag. Vi gör en travistering.
"För Skellefteå i tiden".
Han med orginalet har väl inte så många rätt, men i alla fall. 8-)
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by p-play »

Norrans kampanj fortsätter. Det är väl självklart att kommunala bolag (och andra svarar) politiskt korrekt när de intervjuas offentligt. De kan väl passa på att intervjua sponsorerna med dold kamera i en vardagssituation. Jag är ganska säker att svaren blivit helt annorlunda. Som biljettköpare kräver jag att de som kräver damlag ska vara där på varje match och finansiera det. För annars handlar det om att vara solidarisk med andras pengar.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Skellefteå AIK i media

Post by zacce »

Tyvärr är ett damlag en ekonomisk katastrof hur än man vänder å vrider på det..
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Chippen »

Det jag inte är med på i denna diskussion om Damlag i AIK, är vad folk egentligen tror.

Det pratas om Riksserien, men det är ju väldigt avlägset ändå för, som jag kan tänka mig, är att AIK måste starta längst ner i seriesystemet och sedan jobba sig upp. Kommer AIK som förening att ha det tålamod som krävs för att det ska inträffa?

Sedan ska vi alltså helt plötsligt ha två Damlag i stan, både Clemensnäs och AIK. Det jag kan tänka mig då är att Clemens Dam kommer "dödas" för jag betvivlar att AIK kommer fortsätta skicka över pengar till Clemens.
Dessutom så lär det knappast finnas underlag idag för att ha två lag i stan.

Näe, jag tycket faktiskt att det är bättre att AIK fortsätter som det är idag men att de utökar stödet till Clemensnäs istället som redan har fungerande organisation runt Damhockeyn.

Alternativet till det är naturligtvis att AIK tar över allt som har med Damlaget i Clemens och på så sätt får en grund och kan bygga vidare på det. För hur mycket jag vänder och vrider på det så är det inte tillräckligt med Damspelare i stan för två lag just nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2587
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

TV-puckens gruppspel spelas i Skellefteå.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas ... skelleftea" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK i media

Post by nr86 »

Skellefteå och miljonerna......

http://bloggar.expressen.se/ek/2016/02/ ... iljonerna/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Fdskebo »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... kelleftea/" onclick="window.open(this.href);return false;

Trevlig läsning, hade för mig att hans kontrakt gick ut i vår... Trevligt att ha fel ibland.
ante08
Posts: 2587
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Starttider och sändningar för SM-slutspelet 2016 är klara. Väldigt ojämna matchtider från semifinalen och framåt. Tv4 envisas altså även i år att har tre dagars uppehåll mellan final fyra och fem bara för att det spelas någon fjoll innebandy-finalen under Lördagen mistänker jag.
http://www.shl.se/matcher/slutspelet-2016" onclick="window.open(this.href);return false;
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Skellefteå AIK i media

Post by freddus »

19:30, blir väl 19:45 nedsläpp då. Inte alls vettiga tider där.
User avatar
vonschnauser
Posts: 989
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by vonschnauser »

Någon vänlig med aftonbladet plus som kan posta denna artikel:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true" onclick="window.open(this.href);return false;

För oss snåla :D
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Trollet »

SHL går in i sitt avgörande skede.
Spelare från alla lagen svarar på sex heta frågor:
Vem har varit bäst i SHL?
Vem är seriens största talang?
Vilka som vinner SM-guld?
Vilka fans har varit bäst under säsongen?
Vilken spelare har underpresterat mest?
Vilka åker ur serien?
BRYNÄS
Anton Rödin, 25.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
– Patrik Zackrisson. Jag tycker att han har varit stabil hela säsongen som har varit. Han är ju jäkligt skicklig.
Vilken spelare har underpresterat mest?
– De där killarna i Modo som fick sparken. Ja... någon av Modos värvningar.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– Djurgårdens. Det är väl att det är högljutt, ett full Hovet är alltid roligt att spela inför.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Jag vill säga Oskar Lindblom, men om man inte får säga sitt eget lag? Då vet jag inte...
Vilka vinner SM-guld?
– Frölunda. Jag tycker att de är väldigt bra, även mot Skellefteå. Det vore kul.
Vilka åker ur?
– Jag tror inte att något lag åker ur faktiskt.

DJURGÅRDEN
Marcus Högström, 26.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
– Ryan Lasch är väldigt bra: stark i offensiven hela året.
Vilken spelare har underpresterat mest?
– Nej, jag vill säga någon där. Pass.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– HV71. Det är alltid bra tryck där med mycket folk.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Sebastian Olsson i Skellefteå. Av det jag har sett har han varit bra och kör stenhårt hela tiden. Det kommer blir mycket bra.
Vilka vinner SM-guld?
– Det gör vi i Djurgården. Varför? För vi kan smyga lite bakifrån och har en bra form på gång.
Vilka åker ur?
– Karlskrona. De är liksom... längst i från.

FÄRJESTAD
Magnus Nygren, 25.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
– Anton Rödin var bra innan han blev skadad. Av de som inte är skadade nu måste jag säga Thoresen. Det är starkt att efter så många år från ligan komma tillbaka och spela så bra som alla förväntat sig.
Vilken spelare har underpresterat mest?
– Det finns säkert någon, men jag passar på den, haha.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– Djurgården. Det är alltid härlig stämning på Hovet. Och de matcher som varit på Globen har varit folkfester. Det är en stor del av publiken som är delaktiga i sången, det blir bra stämning.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Jag har tyvärr ganska dålig koll, så jag måste passa.
Vilka vinner SM-guld?
– Jag hoppas att vi gör det, såklart. Men det kommer bli tufft. Det står nog mellan fyra-fem lag, jag tror det är jäkligt öppet.
Vilka åker ur?
– Jag tror inte något av lagen åker ur. Jag var tveksam till Karlskrona, men de har gjort det jättebra de tio-15 senaste matcherna. Jag tror att SHL-lagen är för starka för topplagen i Allsvenskan.

FRÖLUNDA
Nicklas Lasu, 26.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
– Anton Rödin. Han är helt enkelt en komplett spelare, det finns inga svagheter.
Vilken spelare har underpresterat mest?
– Den är svår. Det vet jag faktiskt inte.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– Linköpings. Det är starka hemma och det är alltid speciellt att möta dem.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Niklas Hansson i HV71. Det finns väldigt mycket hockey i honom.
Vilka vinner SM-guld?
– Det blir Frölunda. För när vi spelar som bäst är det ingen som hänger med.
Vilka åker ur?
– Karlskrona. Jag tänker att de är lite för tunna, även om det blivit lite bättre mot slutet.

HV71
Mattias Tedenby, 25.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
– Patrick Thoresen. En bra spelare, skicklig och stark.
Vilken spelare har underpresterat mest?
– Jag kommer inte på någon.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– Örebro. Det är alltid bra stämning och det är kul att spela där.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Oj jag vet inte faktiskt, det finns så många duktiga unga spelare.
Vilka vinner SM-guld?
– HV71. Vi kommer överraska på slutet!
Vilka åker ur?
– Karlskrona har spelat riktigt bra på slutet, jag tror inte något lag åker ur. De är för starka för de allsvenska lagen.

KARLSKRONA
Joakim Rohdin, 24.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
– Patrik Zackrisson. Jag tycker att han för spelet bra och skapar ofta farliga chanser. Han sätter upp sina lagkamrater.
Vilken spelare har underpresterat mest?
– Det vet jag faktiskt inte. Noa Welch har väl kanske inte varit så bra som jag trodde.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– Oj, vilka har varit bäst? Växjö. Det är ett bra tryck där. En bra ståplatsläktare där det brukar vara fullt.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Joel Eriksson Ek. Jag tycker att han är stabil. Andra yngre spelar ofta bara bra någon match, men han är stabil och presterar hela tiden.
Vilka vinner SM-guld?
– Det är svårt. Jag tror ändå på Frölunda. Det är ett skickligt lag som jobbar väldigt hårt tillsammans: ett vinnande koncept.
Vilka åker ur?
– Jag tror att alla håller sig kvar.

LINKÖPING
Gustav Forsling, 19.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
– Ryan Lash, Frölunda. Väldigt skicklig och målfarlig spelare.
Vilken spelare har underpresterat mest?
– Jag passar den, haha.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– Örebro har haft fullsatt nästan varje match vi spelat där. Det är bra stämning där.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Svårt. Men Jacob Larsson har varit bra för Frölunda.
Vilka vinner SM-guld?
– Vi har väldigt bra chans. Vi har bra känsla i laget och jobbar hårt som lag, det kan ta oss långt.
Vilka åker ur?
– Karlskrona har spelat bra, om de fortsätter med det kan de hålla sig kvar. Samma med Modo.

LULEÅ
Christopher Mastomäk, 19.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
– Jag måste nog säga Anton Rödin. Han är en produktiv spelare och han har visat att han är viktig för sitt lag.
Vilken spelare har underpresterat mest?
– Inga kommentarer.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– Jag kan bara säga våra fans.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Lukas Vejdemo i Djurgården. Han kom väl lite som en outsider inför säsongen, ingen visste hans kapacitet. Men jag tycker att han visat att han spelar bra på SHL-nivå och han har varit ganska produktiv.
Vilka vinner SM-guld?
– Luleå. Vi har alla lagdelar som behövs. Vi är bra på alla positioner. Staden, fansen och föreningen suktar för det och vi går för det stenhårt. Det hade vart en häftig finalserie om vi mötte Skellefteå med derby och fantastisk inramning. Tycker framförallt att det hade vart skönt att sätta dit dem. Jag tycker att deras tid är över nu och jag hoppas att vi kan ta över tronen och visa att vi är det bästa laget i Norrland.
Vilka åker ur?
– Karlskrona har gjort det bra på slutet och verkar fått ihop det. Tror att dom håller sig kvar, de blir nog tuffa att möta i bäst av sju. Jag tror att de som spelar i SHL i år gör det även nästa år.

MALMÖ
Nils Andersson, 24.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
– John Norman i Skellefteå. Han är komplett!
Vilken spelare har underpresterat mest?
– Kan inte svara något på det.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– Djurgården.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Jag tycker nog Gustav Forsling i Linköping. Han är både stabil och skicklig offensivt: en kombination som man inte brukar se bland unga spelare.
Vilka vinner SM-guld?
– Det gör Skellefteå. De är så kompletta och har den bredaste forwardstruppen. De har fyra lines som alla kan avgöra matcher: funkar inte en kedja så kommer de andra göra det.
Vilka åker ur?
– Jag skulle säga Karlskrona i så fall. De har kommit in i en dålig trend, även om det varit bättre den senaste tiden och fortsätter en de i en bra trend så kan de definitivt klara det.Men... har man förlorat så mycket som Karlskrona gjort den här säsongen så kan de gå snabbt att hamna i en negativ spiral.

MODO
Emil Pettersson, 22.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
– Oj, det finns några att välja på. Men jag måste nog säga Anton Rödin. Han har producerat hela tiden för Brynäs och är komplett på hela isen.
Vilken spelare har underpresterat mest?
– Inte tänkt på det faktiskt. Jag lägger ingen energi på sånt.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– Det är alltid roligt att spela på Hovet, alltid bra tryck.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Andreas Johnson och Artturi Lehkonen har gjort mycket poäng och har imponerat i Frölunda.
Vilka vinner SM-guld?
– Jag tror att Skellefteå tar det. Det lag som jobbar hårdast. De jobbar stenhårt allihopa och är ett jobbigt lag att spela mot. Fem raka finaler, de vet vad som krävs.
Vilka åker ur?
– Jag tror båda håller sig kvar. Jag tror inte nåt av de allsvenska lagen kan vinna en bäst av sju.

Rögle
Patrick Cehlin, 24.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
– Patrick Thoresen. Han är bra tvåvägsspelare, gör mycket poäng och har fått fart på Djurgården.
Vilken spelare har underpresterat mest?
– Jag vet inte. Inte tänkt i de banorna.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– Djurgården. Det är alltid bra tryck på Hovet.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Jacob Larsson, Frölunda. Han ser skön ut på isen och ser ut att ha bra självförtroende.
Vilka vinner SM-guld?
– Jag tror det blir Frölunda. De har fyra femmor som alla jobbar hårt och kan producera. De har även ett riktigt bra målvaktspar.
Vilka åker ur?
– Jag tror att SHL-lagen håller sig kvar.

Skellefteå
Patrik Zackrisson, 28.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
– Patrick Thoresen. Han har varit väldigt bra och gjort mycket bra för DIF. Joel Lundqvist har varit bra för Frölunda också.
Vilken spelare har underpresterat mest?
– Vet inte.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– Djurgården, förutom Skellefteå. Alltid jättebra tryck på Hovet, och alltid fullsatt mot oss. Grymt bra.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Gustav Forsling, Linköping, har vart bra. Han är ju inte gammal men redan vart i landslaget och så.
Vilka vinner SM-guld?
– Skellefteå. Vi har bred trupp och bra självförtroende.
Vilka åker ur?
– Jag tror att inte något gör det. Om det är något så är det väl Karlskrona, men jag tror att de har bra chans.

VÄXJÖ
Robert Rosén, 28.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
–Jag säger Rödin i Brynäs. En härlig fart, bra med klubban, härlig teknik och han vet var målet finns.
Vilken spelare har underpresterat mest?
– Dålig koll på det: läser för lite om andra lag.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– Jag säger Frölunda, Scandinavium när det är mycket fok är härligt.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Gustav Forsling i Linköping. Det är en spelskicklig ung svensk back med framtiden för sig. Han har varit bra såväl i JVM som Linköping.
Vilka vinner SM-guld?
– Jag tror på oss själva: vi har ett bra lag, även om vi inte fått det att funka helt. Vi kan flyta lite under radarn och blir farliga framöver.
Vilka åker ur?
– Jag säger Karlskrona i såfall. Det är väl egentligen bara att titta på tabellen, de har tagit väldigt lite poäng. De är har varit lite bättre på slitet och har såklart en bra chans att klara sig kvar. Men om något åker ur så blir det Karlskrona.

ÖREBRO
Martin Johansson, 28.
Vilken spelare har varit bäst i SHL – än så länge (inte egna laget)?
– Anton Rödin, Brynäs. Han är farlig framåt och alltid ett hot: en skicklig hockeyspelare.
Vilken spelare har underpresterat mest?
– Det där är svårt som fan att svara på.
Vilka fans har varit bäst (inte egna laget)?
– Djurgården har bra fans. Det är alltid mycket folk och många som sjunger. Då blir det ett jävla drag.
Vilken ung talang har imponerat mest (inte egna laget)?
– Joel Eriksson Ek. Han är stark med pucken och täcker den bra.
Vilka vinner SM-guld?
– Jag tror att Skellefteå vinner, bortsett från oss då. De ser starkare och starkare ut: de andra lagen i toppen har börjat tappa och ser trötta ut.
Vilka åker ur?
– Det är fan frågan det. Jag tror på Modo i så fall.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
vonschnauser
Posts: 989
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK i media

Post by vonschnauser »

Tusen tack! :)
Post Reply