#13 Mikko Lehtonen

Moderator: Styrelsen

p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by p-play »

Hank wrote:
tvivlar jag inte på. men att wikegård säger i sin videoblogg att Mikko sku haft 350k... :lol: :lol: :lol: han som fd tränare borde veta hur de funkar med spelare med ett par mediokra säsonger...

Har Lasse någonsin gjort något som inte är ett misstag enligt din mening?
[/quote]
Om du följt vad jag skrivet så ser du att jag hyllat LJ för hans långsiktighet, hur han och andra har byggt upp strukturen med stomspelare och ständigt slussat in nya talanger i laget även om de inte varit redo för SHL. Hur man lyckas utveckla spelare är också väldigt imponerande. Det är kvaliteten på de mindre dyra spelarna som gör att vi är där vi är i tabellen. Det jag kritiserat är väl i första hand vissa s k spetsvärvningar och hans dragning till turnaround-prospekt, som i slutändan inte blir så billiga som de först verkar. Alla har en åsikt om värvningar och visst är det lätt att kritisera då man inte känner till omständigheterna och framförallt då de finansiella. Han kanske mer eller mindre är tvungen att skeppa Lehtonen om han är dyr för att hålla budget, vad vet jag. Kritik är bra så länge den är saklig.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by don_tomassso »

Tycker han ser lite stel ut.Dom byten han gjort.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by 374 »

Jag tyckte han såg rätt pigg ut.
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by Empress »

28:13 1-0 (EQ) ÖHK 85. Olsson, Kalle (3)
8. Lehtonen, Mikko
12. Anttila, Marko
Pos. Part.: 8 , 12 , 33 , 85
Neg. Part.: 29
Goren13
Posts: 99
Joined: 11 Jul 2011, 18:06

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by Goren13 »

Lehtonen imponerar. Han sätter passningar på bladet och framförallt i tid. Han visar prov på snabba handleder och bra skott som inte går rätt i magen på keepern. Något vi inte fick se i AIK...
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by Empress »

Goren13 wrote:Lehtonen imponerar. Han sätter passningar på bladet och framförallt i tid. Han visar prov på snabba handleder och bra skott som inte går rätt i magen på keepern. Något vi inte fick se i AIK...
Fast det är nog lättare i Örebro kontra AIKs högre tempo.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #13 Mikko Lehtonen

Post by Chippen »

Tror ändå att Örebro gjort ett kap och att det blir en win-win för alla.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by Lappmössan »

Han får gärna vara grym så länge det går sämre för Örebro. :)
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by JockeL »

Bilderberg wrote:Alla kan inte göra allting. Niclas Burström är dåligt byggd för närkampsspel kring målgården, men kvick och teknisk i övrigt. Mikko Lehtonen behöver några skär för att få upp fart men är väldigt snabb och teknisk när han väl är i den. Dessutom när han inte har låg tyngdpunkt gör det honom svagare stillastående kring sargen. Men han kan samtidigt vara fruktansvärt stark på pucken när han väl snurrar i anfallzon...

btw: Hade varit kul att läsa en spelaranalys av användaren JockeL angående Lehtonen. :-D
Haha vad tänker du på? Brukar jag vara väldigt hård och kritisk eller vad är det som just taggar dig för att få en analys från mig?
Min analys på det jag sett från Lehtonen i år är att han inte har skallen trots att hans kropp besitter all behövlig kompetens. Han glider på vågen. Väldigt bra då han personligen har medgång (spela med Lindström), men inte mycket att ha då han har personlig motgång (vilket stämmer för alla matcher jag sett med honom i år). Alltså min åsikt är att han inte pressar sig själv 100 % för att göra en så bra prestation som möjligt för laget. Väldigt bekväm. Skulle kunna göra en längre analys men jag tror nästan vi alla håller med om detta, väl?

Dock roligt att gå in på forumet för att läsa om Lehtonens demise och det första inlägget man läser visar att forumet minns en trots att man varit tvungen att göra lite arbete långt borta från arenan eller ett hem med rätt tv-kanaler och tyvärr fasen bara kunnat se kanske 10 matcher i år, och dessutom mestadels varit borta från forumet. Hemma nu och dags att varva upp inför slutspel och försöka kunna se alla matcher från och med Växjö-matchen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by Bilderberg »

Älska finten™! http://www.orebrohockey.se/trupp/OHK/5240" onclick="window.open(this.href);return false;
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by nishog04 »

Man tycker nästan synd om Lehtonen numera. Han får verkligen ingenting att stämma längre! I efter matchen-intervjun med Kenta igår lät det som att Mikko kommer få kicken innan nyår. Fullt förståeligt, förstås. Dragningen mellan benen-finten, varvet runt i offensiv zon och det efterföljande handledsskottet från distans fungerar inte längre i svensk hockey. Alla verkar ha fattat det, förutom Mikko själv. Tragiskt och tråkigt.

På nåt obskyrt vis vill man att Lasse ska plocka hem honom igen, så Mikko äntligen får sin revansch. Men jag vet ju förstås att det aldrig skulle bli någon succé i dagens AIK. Det såg vi redan ifjol.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by ossian »

Jag tycker att Mikko verkar vara en sympatiskt person. Tyvärr är han för endimensionell i sitt spel och han är direkt dålig defensivt, men har ändå ett grymt jäkla handledsskott och bra skridskoåkning. Väldigt beroende av kedjekompisarna för att lyckas, men med en defensivt stark center och en kreativ forward (läs Warg och Jocke) så kan han lyckas.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by Bilderberg »

ossian wrote:J Väldigt beroende av kedjekompisarna för att lyckas, men med en defensivt stark center och en kreativ forward (läs Warg och Jocke) så kan han lyckas.
Med det tillkommer även omoderna spelsystem där försvarare inte sätter samma press på puckhållaren som man gör idag. Året Lehtonen var med Jocke och Warg var SHL en väldigt omodern liga spelmässigt.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by nishog04 »

Skansen verkar ha fått igång Lehtonens produktion. Önskar honom lycka till i fortsättningen (förutom när AIK står som motståndare) ;)

Tycker nämligen fortfarande det är synd att han inte lyckades hos oss.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by Bilderberg »

Intressant att han är 193 cm i Djurgården när han var 197 i AIK.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #13 Mikko Lehtonen

Post by schteffe »

Är väl känt att alla växer i AIK.
Post Reply