Division 1

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Division 1

Post by Bobby »

Herrejösses vilket jävla påhitt.
Jippofieringen har fan nått nya höjder..
Avgå!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Division 1

Post by GroovyEd »

Vissa saker är helt enkelt större än hockey, detta är en sådan sak. Bra initiativ Kiruna!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Division 1

Post by Bobby »

GroovyEd wrote:Vissa saker är helt enkelt större än hockey, detta är en sådan sak. Bra initiativ Kiruna!
Så du hade gärna sett att det var AIK som låg bakom detta?
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Division 1

Post by Foppas skridskocoach »

Bobby wrote:
GroovyEd wrote:Vissa saker är helt enkelt större än hockey, detta är en sådan sak. Bra initiativ Kiruna!
Så du hade gärna sett att det var AIK som låg bakom detta?
Bäst hade nog varit om samtliga lag i samtliga divisioner legat bakom detta och spelat i identiska regnbågsställ hemma med ett rosa feministinspirerat bortaställ. Då skulle nog både homofobin och sexismen i samhället vara ett minne blott inom fem grundserieomgångar.
Tigerränderna går aldrig ur.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Division 1

Post by p-play »

Och upphöra med all gruvbrytning eftersom guld är manligt kodat.
http://www.folkbladet.nu/822164/mer-vard-mindre-guld" onclick="window.open(this.href);return false;
Snart i en regering nära dig!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Division 1

Post by King Kong »

Jag tycker inte heller som någon skriver att idrottsklubbar skall ta politisk ställning, då tycker jag att man är ute på lite svag is..
En värdegrund är en helt annan sak och jag kan inte tänka mig att det finns någon hockeyförening i Sverige som är för någon som helst diskriminering eller någon form av "förtryck"..så vad är egentligen nytt med detta annat än regnbågströjorna?
Nä, det känns mer som jippo för att få synas och då är det ju fan tvärt om jävligt dåligt.

Men svenska ishockeyförbundet kanske skulle införa att alla spelare får tryckt vilken sexuell läggning man har under spelarnamnen, så att folk verkligen får veta det, det är ju på något sätt otroligt viktigt att veta i vems mun alla vill stoppa sin tunga..
Det är ju därför vi går på hockey..

Vidare tycker jag att det skall kvoteras in fler kvinnliga huvudtränare i SHL, det är en sån manlig idrott med så mycket machokultur att det bör åtgärdas..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Division 1

Post by 374 »

Sture Bergwall ger sitt stöd.
Bli Kiruna IF-supporter! http://www.kirunaif.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14287
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Division 1

Post by Chippen »

King Kong wrote:Jag tycker inte heller som någon skriver att idrottsklubbar skall ta politisk ställning, då tycker jag att man är ute på lite svag is..
En värdegrund är en helt annan sak och jag kan inte tänka mig att det finns någon hockeyförening i Sverige som är för någon som helst diskriminering eller någon form av "förtryck"..så vad är egentligen nytt med detta annat än regnbågströjorna?
Nä, det känns mer som jippo för att få synas och då är det ju fan tvärt om jävligt dåligt.

Men svenska ishockeyförbundet kanske skulle införa att alla spelare får tryckt vilken sexuell läggning man har under spelarnamnen, så att folk verkligen får veta det, det är ju på något sätt otroligt viktigt att veta i vems mun alla vill stoppa sin tunga..
Det är ju därför vi går på hockey..

Vidare tycker jag att det skall kvoteras in fler kvinnliga huvudtränare i SHL, det är en sån manlig idrott med så mycket machokultur att det bör åtgärdas..
Kloka ord.
Alla idrott innehåller förvisso politik, men man bör hålla det utanför så långt det går och är möligt.
Idrott ska vara för alla ja, så på ett sätt är detta bra men om det finns spelare i Kiruna som inte står bakom detta då?

Att ha det som värdegrund är en sak, och en bra sak. Detta känns fel.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Division 1

Post by Colton »

King Kong wrote:
Men svenska ishockeyförbundet kanske skulle införa att alla spelare får tryckt vilken sexuell läggning man har under spelarnamnen, så att folk verkligen får veta det, det är ju på något sätt otroligt viktigt att veta i vems mun alla vill stoppa sin tunga..
Det är ju därför vi går på hockey..

Vidare tycker jag att det skall kvoteras in fler kvinnliga huvudtränare i SHL, det är en sån manlig idrott med så mycket machokultur att det bör åtgärdas..
Det här visar ganska väl på varför det är bra att de här frågorna lyfts upp. Att få vara homo eller nått liknande utan att tvingas bli uthängd med ens läggning tryckt på tröjan utan bli accepterad för den man är, är ju tanken med hela kampanjen. Hur detta har med kvotering att göra är obegripligt, men du verkar vara väldigt klok så det är klart att du har rätt att de kommer bli så.

När jag själv lirade hade jag aldrig accepterat att spela med nån homosexuell, och verkligen inte duschat i samma rum som honom. Därför är det bra att få hockeyn lite mer accepterande mot oliktänkande. Inte minst för yngre hockeyspelare.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3064
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Division 1

Post by Foppas skridskocoach »

Colton wrote:
King Kong wrote:
Men svenska ishockeyförbundet kanske skulle införa att alla spelare får tryckt vilken sexuell läggning man har under spelarnamnen, så att folk verkligen får veta det, det är ju på något sätt otroligt viktigt att veta i vems mun alla vill stoppa sin tunga..
Det är ju därför vi går på hockey..

Vidare tycker jag att det skall kvoteras in fler kvinnliga huvudtränare i SHL, det är en sån manlig idrott med så mycket machokultur att det bör åtgärdas..
Det här visar ganska väl på varför det är bra att de här frågorna lyfts upp. Att få vara homo eller nått liknande utan att tvingas bli uthängd med ens läggning tryckt på tröjan utan bli accepterad för den man är, är ju tanken med hela kampanjen. Hur detta har med kvotering att göra är obegripligt, men du verkar vara väldigt klok så det är klart att du har rätt att de kommer bli så.

När jag själv lirade hade jag aldrig accepterat att spela med nån homosexuell, och verkligen inte duschat i samma rum som honom. Därför är det bra att få hockeyn lite mer accepterande mot oliktänkande. Inte minst för yngre hockeyspelare.
Jag har inte sett ett enda inlägg som andas något negativt om homosexuella. Kritiken går ut på att Kiruna sparkar in öppna dörrar, att homosexuella är fullt accepterade i samhället sedan många år tillbaka och att det var länge sedan folk höjde på ögonbrynen över att någon kom ut som homosexuell.

Jag anser inte att det här på något sätt "behövs" i Sverige 2014. Hade året varit 1986 så hade detta varit ett vågat tilltag, men idag behövs det helt enkelt inte. Och om man inte gör det utav godhet så kan man ju fråga sig vad det egentliga syftet är, och det ligger ju ganska nära till hands att tro att man gör detta för att marknadsföra sig själva.

Det finns bra många grupper i samhället som 2014 är mer utsatta än de homosexuella. Men precis som med de homosexuella står ingen upp för dem innan de blivit så accepterade att det inte längre är nödvändigt. DÅ passar det att komma springande med allehanda stöd. Detta förhållningssätt irriterar många, däribland mig. Ingen står upp för någon annan så länge som det innebär en risk att stöta på motstånd. Men så fort det är riskfritt ska alla visa hur fruktansvärt goda de minsann är.

På något sätt tycks det alltid som att det är svårt att acceptera att förtryck har försvunnit eller åtminstone reducerats till en obetydlig nivå. Jag hade respekterat Kiruna betydligt mer om de tagit ställning för något som är kontroversiellt på riktigt.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Division 1

Post by Lappmössan »

De som tror att homosexualitet är vida accepterat i hockeyns omklädningsrum har nog aldrig varit i den miljön själva.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Division 1

Post by King Kong »

Colton wrote:
King Kong wrote:
Men svenska ishockeyförbundet kanske skulle införa att alla spelare får tryckt vilken sexuell läggning man har under spelarnamnen, så att folk verkligen får veta det, det är ju på något sätt otroligt viktigt att veta i vems mun alla vill stoppa sin tunga..
Det är ju därför vi går på hockey..

Vidare tycker jag att det skall kvoteras in fler kvinnliga huvudtränare i SHL, det är en sån manlig idrott med så mycket machokultur att det bör åtgärdas..
Det här visar ganska väl på varför det är bra att de här frågorna lyfts upp. Att få vara homo eller nått liknande utan att tvingas bli uthängd med ens läggning tryckt på tröjan utan bli accepterad för den man är, är ju tanken med hela kampanjen. Hur detta har med kvotering att göra är obegripligt, men du verkar vara väldigt klok så det är klart att du har rätt att de kommer bli så.

När jag själv lirade hade jag aldrig accepterat att spela med nån homosexuell, och verkligen inte duschat i samma rum som honom. Därför är det bra att få hockeyn lite mer accepterande mot oliktänkande. Inte minst för yngre hockeyspelare.
Förstod du inte ironin?
Jag skiter väl fullständigt i vem som ligger med vem, jag går på ishockey för att se just ishockey, sexlivet kan dom gott hålla privat..
Jag har aldrig haft något problem med homosexuella, varför skulle jag, vad folk gör hemma på kammaren påverkar väl inte mig eller mitt liv på något sätt.

Jag har hållit på med lagidrott i 20 år, fotboll, ishockey och innebandy och jag har aldrig någonsin uppfattat ett hat mot homosexuella, däremot en jargong där det kan skämtas om det, på samma sätt som det skämtas om heterosex med flickvännen, eller övervikt eller liknande..
I omklädningsrummet driver man med alla om allt, det är min uppfattning, på ett hjärtligt sätt..

Vem man vill duscha med är väl sen upp till var och en?

Sen förändras såklart synen på folk om man får veta någonting privat om dem som kanske sticker ut, och det tycker jag också är upp till var och en och det behöver inte betyda homofobi eller att man hatar någon..
Min syn på Janne Huokko förändrades efter att hans film gick het på nätet..
Åter igen, han får göra vad han vill i sovrummet, bara alla inblandade är med på det, jag bryr mig inte, men självklart såg jag lite annars på honom efter den filmen..

Någon i AIK kanske vill ha en kvast i röven medan han har mysigt med flickvännen, en annan kanske gärna har trosor på sig, det skiter jag väl fullständigt i, men får jag veta det kommer självklart min bild av dom att se annars ut..
Jag föredrar att inte veta, jag vill se hockey..inte snacka om vad spelarna gör i sängen..

Vad gäller kvotering var det bara ett sidospår, skit i det :)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Division 1

Post by ante08 »

Kiruna IF:s ishockey A-lag skulle till Piteå för bortamatch. Men de fick göra en gemensam kraftansträngning innan hjulen på bussen kunde börja rulla söder ut.
http://www.kuriren.nu/nyheter/vad-har-l ... 85516.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Division 1

Post by Poet »

Scaniarinken är tillbaka | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2214574.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

Först Brynäs och nu Södertälje.
Skulle vara härligt om Skellefteå kunde byta tillbaka också.
2012-05-19
Post Reply