Omg 40 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 2/2 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

mrlim
Posts: 77
Joined: 09 Apr 2012, 23:17

Re: Omg 40 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 2/2 kl. 19.00

Post by mrlim »

Det här var ju trevligt efter senaste matchen :)
User avatar
Special Brew
Posts: 10065
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 40 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 2/2 kl. 19.00

Post by Special Brew »

Hoppas FBK håller i mot Frölunda nu bara.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 40 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 2/2 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Visst är Samhall lite ödmjukare i år? Tidigare år gjorde han aldrig något fel själv; det var alltid laget, domaren, publiken, lufttrycket, kudden eller hunden som inte lyssnade på honom.

Effektivt AIK idag, vilket var otroligt roligt att se. Heed vad matchens kung (äntligen!), tätt följd av Pontus Petterström som gjorde allt möjligt crazy idag (bara målet som saknades). Mackan gjorde en okej insats (vi har sett honom bättre).
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Omg 40 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 2/2 kl. 19.00

Post by msoe »

nishog04 wrote:Visst är Samhall lite ödmjukare i år? Tidigare år gjorde han aldrig något fel själv; det var alltid laget, domaren, publiken, lufttrycket, kudden eller hunden som inte lyssnade på honom.

Effektivt AIK idag, vilket var otroligt roligt att se. Heed vad matchens kung (äntligen!), tätt följd av Pontus Petterström som gjorde allt möjligt crazy idag (bara målet som saknades). Mackan gjorde en okej insats (vi har sett honom bättre).
Jag har alltid uppfattat hallam som vettig i intervjuerna. I övrigt håller jag med dig. Kul att vi som klagade på lagets trubbighet framåt fick äta upp våra ord idag! Riktigt skön seger till slut!
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 40 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 2/2 kl. 19.00

Post by Markman »

Gött, Färjestad håller undan och vinner med 2-1 mot Frölunda, det gör ingenting alls! :D
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 40 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 2/2 kl. 19.00

Post by nishog04 »

msoe wrote:Jag har alltid uppfattat hallam som vettig i intervjuerna. I övrigt håller jag med dig. Kul att vi som klagade på lagets trubbighet framåt fick äta upp våra ord idag! Riktigt skön seger till slut!
Sannerligen! Hoppas jag alltid får på nöten när jag klankar på AIK.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg 40 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 2/2 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Slå över till KHK-DIF nu! Sjuuukligt spännande match. Just nu ser man tre personer i båset, resten tar en nypa luft ute i det fria. "Örebrosyndromet", som det kallas.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 40 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 2/2 kl. 19.00

Post by p-play »

Vi får muta Mårts att skicka inbjudningar till Heed även under slutspelet. :D
Bra spelmässig insats med diverse toppar. Erik Forsell har dock det fortsatt tungt. Han har verkligen tappat fart. Han spelar hockey nästan stillastående numera. I BP hade han svårt att hinna ut på skytten.
User avatar
TigerShark
Posts: 3909
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Omg 40 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 2/2 kl. 19.00

Post by TigerShark »

nishog04 wrote:Visst är Samhall lite ödmjukare i år? Tidigare år gjorde han aldrig något fel själv; det var alltid laget, domaren, publiken, lufttrycket, kudden eller hunden som inte lyssnade på honom.
Gillat Hallam senaste 2-3 åren, då det känns som han mognat och blivit mer sympatisk. Kommer ihåg hur det var i början när han var huvudtränare för Växjö och stod tårögd i intervjuerna efter varje förlust och gnällde på domarna eller bjöd på någon annan bortförklaring.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 40 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 2/2 kl. 19.00

Post by Chippen »

Tror att hela Växjö som förening är rätt ödmjuka just nu med tanke på det som händer runt Evertsson
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg 40 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 2/2 kl. 19.00

Post by Chippen »

Nu har jag absolut inga bra underlag för mitt påstående, utan det är mest en känsla som jag går på men jag skulle vilja säga att det är dax att sära på Norman och Jimmie.
Detta för att jag har en känsla av att Norman producerar mera med poäng och faktiskt får ut mera av sitt spel då han inte spelar med Jimmie.

Nu kan jag ha helt fel i detta, så egentligen undrar jag mest om någon annan reflekterat över samma sak?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Omg 40 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 2/2 kl. 19.00

Post by Poet »

Markman wrote:Hahaha, det är så tyst i arenan att man hör "Hej, här är vi" från bortaklacken (antar jag i alla fall, det skulle ju kunna vara någon som sitter närmare kameran också)!
Växjö körde den ramsan ifjol också så kan vara hemmaklacken.
Tror inte att det är det men :)
2012-05-19
Locked