Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by 374 »

3-2-målet är inget att gnälla över.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by nishog04 »

Hade trejdat Terry mot Widing alla dagar i veckan. Båda är duktiga på att åka skitsnabbt och rakt fram. Skillnaden ligger i att Widing faktiskt tar sig fram till motståndarmålet, medan Terry stoppas på blålinjen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by snokia »

374 wrote:
snokia wrote:
smogz wrote:Men vad du är jobbig 374, orka vara en jobbig hela tiden. I den hör tråden har du kastat ut dig tre onliners vars enda syfte är att provocera. Är du fjorton år eller?

Tycker AIK spelar alldeles för runt, hänger i hörnen och offrar inget för att komma in på mål. Då vinner man inga matcher mot ett formstarkt Luleå. Sen har man haft många dagar utan match nu så jag gissar att man tränat väldigt hårt. Tycker det ser ut att vara sega ben.
Ser ut att vara äldre tycker jag... ;)
Frågan är väl hur gammal du är med dina inlägg som uteslutande består av ointressanta länkar och hatattacker mot spelare.

Ville visa att du är över 14 bara :)
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by lobo »

Rollie wrote:Lule är så jävla mycket starkare framför båda målen, där matcher avgörs.
Finalserie mot Växjö-vibbar...
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by Empress »

Chippen wrote:Hur fan kan Wallsson säga, och tro på det själv, att vi skapar tillräckligt för att vinna matchen?
Att Wallson även gnäller på 3-2 målet och vill ha det till utv för Crosschecking i ryggen på Svensson. Känns ju helt galet.
Wallson hänger väl aldrig ut spelare eller laget i intervjuer.
Vad han säger inom laget är vad som räknas.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by 374 »

snokia wrote:
Ville visa att du är över 14 bara :)
Tycker du ska ta bort inlägget, jag.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by Chippen »

Empress wrote:
Chippen wrote:Hur fan kan Wallsson säga, och tro på det själv, att vi skapar tillräckligt för att vinna matchen?
Att Wallson även gnäller på 3-2 målet och vill ha det till utv för Crosschecking i ryggen på Svensson. Känns ju helt galet.
Wallson hänger väl aldrig ut spelare eller laget i intervjuer.
Vad han säger inom laget är vad som räknas.
Nja, men man bör väl iaf vara lite ärlig. Vi var sämre idag och kom inte upp i kapacitet alls.
Sedan verkar ju 3-2 målet vara matchavgörande då det verkar som om AIK tycker det var regelvidrigt och efter det fokuserar för mycket på domarnas insats än sin egen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by jokarfo »

Vishåller att AIK har en del att jobba på med det mentala. Flera gånger under säsongen har det sett ut som att den mentala proppen gått - om än bara tillfälligt - när uppspelen inte sitter, utdelningen uteblir och motståndarnas kan störa AIK:s gameplan. De andra bättre lagen har så pas mycket skicklighet i offensiven att de kan kosta på sig att köra ett utstuderat press- och styrspel i kombination på typ samma sätt som Växjö gjorde i finalserien senast och lita på att de utnyttjar sina chanser. I alla fall då Mackan eller Hanses inte har nån sån där övermänsklighetsafton. Och det hade ju inte Mackan ikväll, utan att överdriva. Och med tyngd kommer man långt sålänge målet är att sänka farten hos motståndarna och hålla dem på utsidan och det är ju mer eller mindre en karbonkopia på valfri förlustmatch för AIK sedan den riktiga dominanstiden för två säsonger sen. Och här behöver ledningen fundera rejält över hur spelet ska utvecklas. Det har gått ett antal säsonger och även om vissa lag anpssat sitt eget spel till ett mer AIK-aktigt sätt att se på sitt eget spel så har ju samtliga lag hårdstuderat Växjös press- och styrspel och anpassat sitt eget spel därefter.

AIK har fantastiska mönster i grundspelet och en fin fart att komma med men för att fortsätta vara ledande behöver också vara beredd att utveckla spelet allteftersom motståndet anpassar sig. Här tror jag att variationsrikedomen i uppspelen blir en extremt viktig nyckel. Och inte fan blir det lätt men sen när ska att vara ledande i svensk hockey vara lätt?

Nä, LJ och ledarstaben har en hel del "ideologiskt" tankearbete framför sig. För att ytterligare förfina och utveckla farten och oförutsägbarheten. Tror ju dock att AIK fortfarande är en mycket stark finalkandidat och att det ska mycket till för att ytterligte ett finalspel inte äger rum i SKA MEN i den långa loppet är det nödvändigt med utveckling, även av AIK:s spel.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by 374 »

snokia wrote:Raderad post
Inte det minsta jobbigt men du bryter mot forumreglerna, man gör liksom inte på det sättet. Jag skulle kunna lägga ut mängder av namn på användare men avstår av lätt insedda skäl.

Och nej, jag kommer inte sluta torgföra min åsikt, det är det diskussionsforum är till för.

.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by smogz »

Nä men så länge du skriver en åsikt och bygger upp den brukar du resonera ganska bra. Men när du bara kastar ut dig en mening med enda syfte att trolla blir jag och många med mig jävligt less. Varför liksom? vad ger det dig? Förutsatt att du inte är 14? Det är bara så otroligt korkat och du ger inte ett korkat intryck när du resonerar. Varför hela tiden sjunka till den nivån gång på gång.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by p-play »

Det är ingen överraskning att vi har problem när det blir fysisk slutspelshockey. När dessutom Frölunda har bättre fart än oss så har jag svårt att se att vi skall kunna vinna i vår såvida inte vissa lag drabbas av mycket skador i slutspelet och vi förstärker truppen rejält.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by 374 »

smogz wrote:Nä men så länge du skriver en åsikt och bygger upp den brukar du resonera ganska bra. Men när du bara kastar ut dig en mening med enda syfte att trolla blir jag och många med mig jävligt less. Varför liksom? vad ger det dig? Förutsatt att du inte är 14? Det är bara så otroligt korkat och du ger inte ett korkat intryck när du resonerar. Varför hela tiden sjunka till den nivån gång på gång.
Jag trollar inte, jag uttrycker min åsikt, det jag sagt i den här tråden, som tydligen är så kontroversiellt, är att jag tycker Melart var bättre än Urbom. På vilket sätt är det en kontroversiell åsikt?
'
Gillar man inte det jag skriver är det väldigt lätt att bara skita i att läsa eller att svara, så gör jag om jag blir provocerad av ett inlägg. Det är nog så de flesta gör snarare än att köra med utpressningmetoder.

Är det verkligen så hemskt att försöka nyansera saker ibland? 90% av tiden tycker jag ju som de flesta.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by smogz »

Men du tjatar om Melart och Urbom hela tiden. Varför. Ingen annan i denna tråden har nämnt någon av dom. Vad är syftet? Provocera kanske? Du kan försöka förklara hur mycket du vill med, vad är det nu, fem-sex år på samma form kan du ju försöka att säga att det är din åsikt. Alla vi andra är fullt införstådda med att du försöker trolla. Och om du inte försöker med det måste du vara magiskt usel på att konversera.
Last edited by smogz on 15 Jan 2016, 06:52, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by p-play »

Empress wrote:Terry är inte bra. Hur länge får detta fortgå?
Det största problemet med honom är att han är så otroligt vek. Han har definitivt offensiva skills, men jag tror inte att han har vunnit en sargkamp på hela säsongen. Det verkar inte finnas så mycket spelare på marknaden så han blir säkert kvar. Vi har ju redan utrymme i budgeten för en spelare till så jag tror knappast att man dumpar honom då det är viktigt att ha en bred trupp. Dessutom brukar LJ ha extremt mycket tålamod med spelare. Hade det varit Evertsson som varit sportchef så hade han säkert tradat honom.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by 374 »

smogz wrote:Men du tjatar om Melart och Urbom hela tiden. Varför. Ingen annan i denna tråden har nämnt någon Ann dom. Vad är syftet? Provocera kanske? Du kan försöka flesta hur mycket du vill med, vad är det nu, med fem-sex år på samma form kan du ju försöka att säga att det är din åsikt. Alla vi andra är fullt införstådda med att du försöker trolla. Och om du inte försöker med det måste du vara magiskt usel på att konversera.
Är det något konstigt att man nämner Melart och Urbom i en matchtråd som handlar om Luleå mot Skellefteå, att man jämför dem är heller inget konstigt då de är liknande spelartyper och i den här matchen överglänstes Urbom av Melart, något som jag även tycker gäller över säsongen som helhet, det jag har sett av de båda. Gjorde inte Melart en bra aktion som föranledde utvisningen som ledde till deras 1-0?

Sammanlagt har jag nämnt dem i samma mening kanske 3-4 gånger.

Sen tycker jag det är lustigt att man anses vara troll om man tycker Melart gör en bra aktion men inte om man skriver"skicka valfri AIK-spelare åt helvete". Många blir provocerade av sådana inlägg.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by Rollie »

Melart är bättre än Heed
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by 374 »

Trodde Melart skulle vara stor oklumpig och ganska orörlig men han har visat sig vara oväntat rörlig. Jag personligen föredrar Heed men man får givetvis tycka att Melart är bättre utan att jag blir provocerad av det.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by Special Brew »

Har nu sett highlights från matchen och kan bara konstatera att jag är glad att jag inte kunde se den live. 2-1 målet ska ju Svensson bara ha! 5:e målet fattar jag inte hur Luleåspelaren kan få komma åkande så jävla omarkerad på bortre ytan?!
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by bsa »

Heed var bra i serien i fjol, gick ner sig i slutspelet och har aldrig kommit upp efter det. :cry:
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by king_louie »

p-play wrote:
Empress wrote:Terry är inte bra. Hur länge får detta fortgå?
Det största problemet med honom är att han är så otroligt vek. Han har definitivt offensiva skills, men jag tror inte att han har vunnit en sargkamp på hela säsongen. Det verkar inte finnas så mycket spelare på marknaden så han blir säkert kvar. Vi har ju redan utrymme i budgeten för en spelare till så jag tror knappast att man dumpar honom då det är viktigt att ha en bred trupp. Dessutom brukar LJ ha extremt mycket tålamod med spelare. Hade det varit Evertsson som varit sportchef så hade han säkert tradat honom.
Bara att inse att Terry är vår sämsta forward. Vek vid sargerna, tappar puckar till höger och vänster, och felpassar ofta på offensiv planhalva med kontring som följd. Helt misslyckad LJ-värvning tyvärr. In med Wingerli eller någon annan junior i stället!
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by king_louie »

bsa wrote:Heed var bra i serien i fjol, gick ner sig i slutspelet och har aldrig kommit upp efter det. :cry:
Heed är bra på en sak - att skjuta. Passningsspelet när han hamnar i minsta tidsnöd är bedrövligt (=felpass med efterföljande målchans för motståndarna), liksom defensiven där han mest irrar omkring som en yr höna i egen zon.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by Rampa »

Wingerli och även Tim Söderlund är grymt talangfulla killar, men inte är dom bättre än Broadhurst. Ännu.
Han har farten och puckkontrollen, men precis som ni säger, inte styrkan. Och väger man bara 75 kilo på 180 cm manskropp, då finns det kanske inte utrymme för tillräckligt med styrka.
De förstnämnda "småkillarna" väger nästan lika mycket som Terry och inom en säsong kommer de att vara bättre, men inte ännu.
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by msoe »

Special Brew wrote:Har nu sett highlights från matchen och kan bara konstatera att jag är glad att jag inte kunde se den live. 2-1 målet ska ju Svensson bara ha! 5:e målet fattar jag inte hur Luleåspelaren kan få komma åkande så jävla omarkerad på bortre ytan?!
En av anledningarna till det lär väl vara att Luleå var 6 spelare på isen vid tillfället. Kollar man på reprisen ser man att Harju är inne i AIK:s zon innan spelaren han byter med har första foten i båset.
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by king_louie »

Rampa wrote:Wingerli och även Tim Söderlund är grymt talangfulla killar, men inte är dom bättre än Broadhurst. Ännu.
Han har farten och puckkontrollen, men precis som ni säger, inte styrkan. Och väger man bara 75 kilo på 180 cm manskropp, då finns det kanske inte utrymme för tillräckligt med styrka.
De förstnämnda "småkillarna" väger nästan lika mycket som Terry och inom en säsong kommer de att vara bättre, men inte ännu.
Men Terry har alldeles för dåligt spelsinne. Fart ja, puckkontroll ja, men mestadels nyttjar han det till att köra full fart framåt tills han tappar pucken alternativt felpassar. Och det är speciellt felpassen jag hakar upp mig på för det blir ofta kontring i baken som följd. Wingerli och Tim S gör mindre 'skada' om du fattar vad jag menar.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by Foppas skridskocoach »

Jag tycker att Broadhurst påminner mycket om Norman under hans första säsong hos oss. Bra med speed, mer eller mindre värdelös i sarghörnen.
Tigerränderna går aldrig ur.
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by Pontusbackstrom »

Hatten av för AIK klacken som var på plats igår, hördes högt och bra i tv rutan hela matchen och även med en 5-2 underläge med 1 minut kvar!
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by nr86 »

Ja då har man smält förlusten från gårdagen.. Det tog lite tid men med lite distans tycker jag LHF ser riktigt vassa ut.
De påminner en hel del om VLH förra säsongen. Främlingslegion som lyckas få ihop alla delar till slut.
Känns som att AIK sitter på ett vassare målvaktspar och en kapten som visar vägen.
LHF har mer fysiskt/tyngre spelande spelare som AIK hade svårt att bemästra. Likt matcherna mot VLH i fjol.
Jag tycker inte Urbom gör någon dålig match alls. Visst något uppspel missade han men det var ofta en konsekvens av många andra faktorer så som långa byten och dåligt understöd. Jag tycker Urbom bara växer vad säsongen lider och han kommer att vara nyttig i Mars/April tror jag. Broadhurst tycker även jag är väldigt lik Norman när han först kom till oss.
Många tyckte han skulle skeppas men AIK hade tålamod med honom och nu är han kanske bäste AIK:are.
Nu är det säkert så att 73an har en annan prislapp och då hamnar frågeställningen i ett annat läge. Vad har AIK för plan med honom? Allt har och göra med lönekuvertet. Är han relativt billig så gör det mindre men betalar AIK bra för honom svider det att han bidrar så lite offensivt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by Skidrow »

Special Brew wrote:Har nu sett highlights från matchen och kan bara konstatera att jag är glad att jag inte kunde se den live. 2-1 målet ska ju Svensson bara ha! 5:e målet fattar jag inte hur Luleåspelaren kan få komma åkande så jävla omarkerad på bortre ytan?!
Enkelt Luleå var 6man på 5målet.

Man tappade allt när 3målet blev godkänt, fram till det hade man matchen under relativt bra kontroll.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by p-play »

Foppas skridskocoach wrote:Jag tycker att Broadhurst påminner mycket om Norman under hans första säsong hos oss. Bra med speed, mer eller mindre värdelös i sarghörnen.
Javisst, men Norman hade en väldigt låg lön. Broadhurst var åtminstone i AHL bra betald. Norman kom också hit som 22-åring, medan Broadhurst är 27. Det är enklare att utveckla en yngre spelare med potential snabbt. Låt säga att vi satsar ytterligare 2 år (och ett par miljoner i lönekostnader) i att utveckla Broadhursts fysik och han blommar när han är 29. Risken är betydligt större att en spelare i den åldern endast kommer att välja klubb beroende på lönecheckens storlek eftersom han vet att han kanske har 5 år kvar som yrkesverksam.
Om vi behåller honom säsongen ut så kommer han säkert att göra ett bra jobb som utfyllnadsforward, men jag tycker nog att det vore bättre att försöka agera och få in de spelartyper som vi saknar. Broadhursts spel skulle säkert också må bättre av att hamna i en klubb i nedre regionen av tabellen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Omg. 33 Luleå HF - Skellefteå AIK - 14/1 19.00

Post by schteffe »

Som vanligt lastar LHF puckar utifrån på mål och hade medstuds igår. Inte för inte som dom har näst minst antal skott från skottsektorn, medan vi bara spöas av FHC i den statistiken. Samtidigt är LHF duktiga på att boxa ut och spela tajt och hårt framför eget mål - samma statistik, skott i skottsektorn, fast mot eget mål visar att de är trea i det avseendet, bara vi själva och FHC släpper färre skott mot eget mål från skottsektorn. Är inte lika imponerad av LHF som vissa andra, både experter och forumiter, och tror de lika gärna kan hamna runt 6-8 som 3:a i serien.
Locked