Tränarna

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

Det som talar emot att Wallssom ska få förlängt är väl oxå det faktum att vi bytt tränare med tre-års intervaller de senaste gångerna, om jag inte räknar fel.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 538
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Tränarna

Post by päran »

Chippen wrote:Det som talar emot att Wallssom ska få förlängt är väl oxå det faktum att vi bytt tränare med tre-års intervaller de senaste gångerna, om jag inte räknar fel.
Intressant teori. Nämn en tränare som stannat i tre år. Varken mer eller mindre.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Tränarna

Post by Larzon »

nån gång är alltid den första.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tränarna

Post by Chippen »

päran wrote:
Chippen wrote:Det som talar emot att Wallssom ska få förlängt är väl oxå det faktum att vi bytt tränare med tre-års intervaller de senaste gångerna, om jag inte räknar fel.
Intressant teori. Nämn en tränare som stannat i tre år. Varken mer eller mindre.
Anders Forsberg (blev ju iofs kickad på sluttampen av sitt tredje år)

Men inser att jag har räknat fel också. Säcken och Perra hade 2 år och Tommy S hade ett års.

Ska sluta räkna mitt i natten :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tränarna

Post by Special Brew »

Enligt Aftonbladet har Bert förlängt med Skellefteå. Långtidskontrakt stod det.
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Tränarna

Post by Poet »

Hittar ingenting.
Länk?
2012-05-19
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Tränarna

Post by tord »

Guldtränaren blir kvar i SHL-klubben | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2086844.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tränarna

Post by Special Brew »

Poet wrote:Hittar ingenting.
Länk?
Gick inte att länka. Läste det i den elektroniska "pappersbilagan" som pluskunder får tidigt morgonen.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tränarna

Post by Markman »

Grymt viktigt, heja Bert! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Tränarna

Post by persson82 »

Kanske det börjar lossna med kontrakt och spelare nu när ledarstaben börjar vara klar
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Tränarna

Post by Perli »

Tycker inte det är något nytt som framkommit. Samma kommentar om att intresse finns från båda håll men inget som styrket att något skrivits under.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tränarna

Post by Markman »

Norran "bekräftar" ABs uppgifter, och säger att det gäller ett treårskontrakt med samma roll som tidigare.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Tränarna

Post by snorhyveln »

Samma roll som tidigare.
Måste betyda att huvudträ'nare är klar?

Bra eller dåligt? Vette f.n. Köra med samma kött år ut och år in brukar sluta med köttfärssås. Nepotism, ryggdunkande och slutligen har vi ett kopierat Färjestad.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Eller Manchester United
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Är förresten inte helt övertygad om Berts förträfflighet. Tycker AIK spelar ett mycket tråkigare försvarsspel, mindre intensivt, mindre aggressivt mer klassiskt svenskt än för några år sedan.

För visst har han fortfarande nån typ@ ansvarar för försvarsspel.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Tränarna

Post by mellan 3 & 20 tecken »

smogz wrote:Är förresten inte helt övertygad om Berts förträfflighet. Tycker AIK spelar ett mycket tråkigare försvarsspel, mindre intensivt, mindre aggressivt mer klassiskt svenskt än för några år sedan.

För visst har han fortfarande nån typ@ ansvarar för försvarsspel.
mycket tråkigare än före 2011 då han kom hit?
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Första säsongen med han här tyckte jag att de spelade rätt mycket mer underhållande försvarsspel. Sen har det sakta förändrats åt det tråkigare håller. Jag kan förstås ser poängen med att inte hela tiden sätta press med två spelare på puckhållaren. När han med pucken fick loss den var de ju en man mer. Det var klart fler missade bevakningar i egen zon då. Men å andra sidan klart mer vunna puckat och mål i anfallszon också. Och klart mer underhållande.

Tycker inte längre AIK spelar den modernaste mest underhållande hockeyn längre.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Tränarna

Post by nishog04 »

Kom dock ihåg att det inte direkt gynnade AIK:s försvarsspel när zonerna blev större. Kanske därför det inte är lika underhållande.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Tränarna

Post by p-play »

Att göra zonerna större var ett misstag. Jag tycker att intensiteten i matcherna har gått ned. Powerplay är också tråkigare då tempot har gått ned och det inte blir lika många direktskott.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Ja sant. Zonerna kan vara orsaken. Tror fortfarande att Wallson blir kvar. Blir han inte det gissat jag på Rönnken
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Tränarna

Post by schteffe »

smogz wrote:Är förresten inte helt övertygad om Berts förträfflighet. Tycker AIK spelar ett mycket tråkigare försvarsspel, mindre intensivt, mindre aggressivt mer klassiskt svenskt än för några år sedan.

För visst har han fortfarande nån typ@ ansvarar för försvarsspel.
Minst antal insläppta mål i serien (inför dagens skitmatch) talar för sig själv. Det och passionen. Kan vara viktigaste kontraktsförlängningen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tränarna

Post by 374 »

AIK gör väl sin bästa säsong någonsin?
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Minst antal insläppta mål men minst antal gjorda för att vara AIK de xx senaste säsongerna eller? Jag vill inte se ett lag parkera bussen. Tycker AIK går alldeles för mycket mot att säkra hem framför att göra mål. Det tycker jag är tråkigt och omodernt och det hör att jag hellre gör nåt annat än titta på hockey ibland när AIK spelar. Om det är Berts inflytande som ansvarig för försvar som orsakat det. Då är jag inte helt övertygad om hans förträfflighet. Och 374 - igen? Du kan inte låta bli? Oneliner med syfte att?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tränarna

Post by 374 »

Ge dig nu, det kan väl inte vara det minsta provocerande att påpeka att AIK gör sin bästa säsong någonsin sett till poängsnitt? Jag har ju inte ens sagt emot dig angående att försvarsspelet är tråkigare.

Vad säger du om schteffes oneliner då? Är inte den provocerande? Sluta fokusera på min person och bemöt i sak det jag säger istället.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tränarna

Post by smogz »

Är det så att vi gör den bästa säsongen nånsin sett till poängsnitt får jag be om ursäkt. Jag trodde verkligen inte att så var fallet.

Tycker dock inte att vi gör det spelmässigt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Tränarna

Post by persson82 »

Bekräftat

http://skellefteaaik.se/artikel/75794/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Tränarna

Post by Lappmössan »

Gött!
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Tränarna

Post by ossian »

Tack BERT! Du är kingen!
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Tränarna

Post by Rollie »

Seriespel hit och seriespel dit...finns bara slutspel som gäller, vem fan minns en serieseger förutom möjligen ekonomiansvarig. Lulä vann ju serien här för några år sen och åkte pladask i kvarten mot Gnaget tror jag det var. Max nivå är det som är intressant när ett lag ska bedömas i SHL, annat i ex allsvenska fotbollen där seriesegraren vinner guld.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tränarna

Post by Trollet »

Seriesegraren vinner oftast guldet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply