Junior VM U20 2016 - Helsinki

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by Markman »

Hällgren wrote:MP sätter sitt andra till 6-6. Hittills har tre mål gått igenom nätet på exakt samma punkt varav MP har stått för två.
Nej, det sista målet var ju typ mitt i målet, så långt ifrån samma ställe i nätet. Pinsamt för finnarna!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by Anti Allo »

Aho borta 4-6 veckor enligt Expressen. Synd om grabben som missar JVM.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by ossian »

Fy så tråkigt! Det kändes som denna turnering skulle ha vart Sebbes stora genombrott, och så händer det här.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by Markman »

"Nätskandalen" i gårdagens match berodde enligt Finland på att man satt dit nya nät av NHL-modell, vilket skiljer sig från de nät som används i SM-liiga.
– Av någon konstig anledning har de blivit elastiska och gett efter vid hårda skott. Pucken gick alltså igenom nätmaskorna tre gånger, men näten är helt intakta. Varför det skett vet vi inte. Jag har aldrig sett något liknande och jag har arbetet med ishockey i 20 år, säger Kivimäki.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by burk »

Axel har hittills varit riktigt usel i JVM, de ser ut som att han har tränat alldeles för mycket styrka och tappat skridskoåkningen för han hade inte en chans att hänga med dom amerikanska spelarna i dagens match
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by Markman »

Hyfsat kassa domare hittills i semin... Karlssons tvåa innan 2-1 är ju ren bullshit!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by Oliman »

Orkar inte kommentatorernas tjat om att någon ska "bjyta mönstej" och tjatar om innebandyspelaren timachov hela tiden. Problemet är att sverige åker på hälarna och inte kör. Hade de pumpat på som vanligt hade de haft detta...
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by Oliman »

De står HE L T stilla..
User avatar
TigerShark
Posts: 3908
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by TigerShark »

Vars fan är hjärtat?
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by freddus »

Vi brukar ju efterfråga coachning här. Otroligt dåligt idag.
När man inte längre är självspelande så händer ingenting. Man kör fast på egen blå i hela tredje men kommer inget motdrag.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by burk »

Konstigt att Markus P inte har fått mer speltid tidigare i turneringen än som 7e back, idag är han tillsammans med Englund (förutom hans korkade utvisning i slutet) bästa back och jag hoppas Markus kan behålla sitt spel när han kommer hem till AIK och gör han det så behöver vi inte sörja att rundblad inte kom tillbaka den här säsongen
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by 374 »

Förlust i en pojklagsturnering bryr sig väl ingen om men jag är riktigt orolig för att Grönborg ska ta över landslaget. Som matchcoach är han väl varken bättre eller sämre än någon annan men hans laguttagningar är ju helt åt helvete.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by dovienya »

Adrian Kempes första utvisning är väl den enda som är en utvisning överhuvudtaget idag?

Tråkig domarinsats när sopklara trippingar "missas" åt ena hållet, men en interferenceutvisning för att en finne åker in i en förvisso screenande men tydligt stillastående Kempe och råkar falla lite lagom snyggt. Englunds utvisning i slutet var ju inte heller en utvisning någonstans, och då står domaren tre meter bort och kollar rätt på händelsen, från rätt håll dessutom...

Sedan sedvanlig internationell slutspelshöjning av ribban i sista perioden. Riktigt trist eftersom det framförallt på juniornivå är relativt lätt att säcka ihop mentalt; känner man att man har domarna mot sig, förutom spelare och publik, tappar man nog lätt geisten...

Missade Sveriges femte utvisning dock (satt i bilen), så den har jag inte koll på. Kan ju ha varit ok?
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by burk »

Englund får skylla sig själv att han åker ut där, han kan ju lätt ta pucken men jag vet inte om han blir rädd för att få en tackling för han väntar ju in finnen så att finnen hinner ta pucken av honom och således måste Englund slita ner den finska spelaren som kanske faller lite lätt men trots alt utvisning
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by 374 »

Tycker Axel var rätt bra i matchen, klart bättre än han var i början på turneringen.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by dovienya »

Femte utvisningen var ju felaktigt byte som ju var korrekt dömd. Mindes inte den först.

Men i slutet:
Finnen suger tag i Englunds arm och hänger sig i den lite snyggt och självdör sedan. Visst är Englund och har någon form av kontakt, men det är ju inte så att han knölar ihop honom mot isen.. riktigt trist med tanke på nivån under resten av perioden.
dovienya
Posts: 2222
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by dovienya »

Skyller inte förlusten på domarna utan påstår hellre att de var en försvårande omständighet...
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by Hedman »

Avklädda av USA! Känns som om småkronorna nästan jämnt är sämst när det gäller!
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by Chippen »

Känns inte bra att Grönborg ska bli ny förbundskapten och leda laget i World Cup.
Hur fan ska han klara av det?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by zacce »

Nä,känns inte alls bra.. Jag ville inte ha han som huvudcoach för juniorerna heller. Saknar helt förmågan att ändra nåt inom laget under match.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by 374 »

Hans stora problem är att han står för en omodern hockey, han fattar liksom inte att man behöver pucksäkra och inte företrädesvis fysiska backar, att det är bättre att ha skickliga spelare än grinders.
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by zacce »

Nu kommer Putin att invadera Finland.. Sataniskt enögda domare de två sista matcherna,Sverige å Ryssland va helt chanslösa mot domarna..
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by burk »

burk wrote:Konstigt att Markus P inte har fått mer speltid tidigare i turneringen än som 7e back, idag är han tillsammans med Englund (förutom hans korkade utvisning i slutet) bästa back och jag hoppas Markus kan behålla sitt spel när han kommer hem till AIK och gör han det så behöver vi inte sörja att rundblad inte kom tillbaka den här säsongen
Hm jag får nog lov att kapa mig själv efter Markus match idag, va var han typ -6 ?
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Junior VM U20 2016 - Helsinki

Post by Lubbe »

burk wrote:
burk wrote:Konstigt att Markus P inte har fått mer speltid tidigare i turneringen än som 7e back, idag är han tillsammans med Englund (förutom hans korkade utvisning i slutet) bästa back och jag hoppas Markus kan behålla sitt spel när han kommer hem till AIK och gör han det så behöver vi inte sörja att rundblad inte kom tillbaka den här säsongen
Hm jag får nog lov att kapa mig själv efter Markus match idag, va var han typ -6 ?
Pettersson var -2 i bronsmatchen. A.Englund/J.Larsson däremot var -5 och -4.
Locked