Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Musslan »

SKA lirar ju inge förens den 4e så de är väl inte otroligt att spelarna har fått nån dag l3digt över nyår..
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Empress »

Musslan wrote:SKA lirar ju inge förens den 4e så de är väl inte otroligt att spelarna har fått nån dag l3digt över nyår..

Så är det nog.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

petterrr_dd wrote:
Markman wrote:
petterrr_dd wrote:Såg Jocke L på Coop idag !!!
Och du tog inte en bild.. Jag synar, till dess att mer odiskutabla bevis för att #10 Joakim Lindström skulle befinna sig i Skellefteå framläggs.

Haha nej jag smygtar inte kort på folk! Men tro du vad du vill! Ver vad jag såg iallafall :D
Jag har väl inte sagt något om att fota i smyg heller. Och ja, förklaringen som framläggs efter ditt inlägg låter mest rimlig
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
kurin
Posts: 111
Joined: 19 Jun 2011, 19:49

Re: Silly Season 2015/2016

Post by kurin »

Jockes fru bor i deras hus på forslundsgatan
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Var en del folk huset igår kväll enligt uppgifter. Gick städat till och bl.a var #21 och #61 där. Var också tydligen en del ikke hockeyfolk med. Förmodligen har väl jocke någon dag ledigt.
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by mellan 3 & 20 tecken »

börjar röra lite på sig i schweizisk press nu också.
http://swisshockeynews.ch/index.php/rum ... -zsc-lions" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

Robert P på Hockeysverige säger att KHLs transferfönster stängde 25 december, och således kan inte Rundblad hamna där: http://www.hockeysverige.se/2016/01/01/ ... -i-europa/" onclick="window.open(this.href);return false;

Innebär det också att de inte kan sparka spelare? För i så fall är ju Jocke "fast" i KHL resten av säsongen.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Empress »

Markman wrote:Robert P på Hockeysverige säger att KHLs transferfönster stängde 25 december, och således kan inte Rundblad hamna där: http://www.hockeysverige.se/2016/01/01/ ... -i-europa/" onclick="window.open(this.href);return false;

Innebär det också att de inte kan sparka spelare? För i så fall är ju Jocke "fast" i KHL resten av säsongen.
http://www.eurohockey.com/player/84354- ... alach.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne snubbe gick från KHL till ett icke-KHL lag den 30/12 om jag tolkar rätt?
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Silly Season 2015/2016

Post by burk »

Självklart kan en spelare lämna när transferfönstret inte är öppet, fönstret gäller bara spelare som ska till Ryssland så att säga
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Trollet »

Markman wrote:Robert P på Hockeysverige säger att KHLs transferfönster stängde 25 december, och således kan inte Rundblad hamna där: http://www.hockeysverige.se/2016/01/01/ ... -i-europa/" onclick="window.open(this.href);return false;

Innebär det också att de inte kan sparka spelare? För i så fall är ju Jocke "fast" i KHL resten av säsongen.
Självklart kan man lämna KHL, reglerna rör bara registrering av nya spelare.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

Ja men då så. Jag tänkte väl att det borde vara något sånt, men jag kunde inte komma på något bra exempel på det. Med andra ord lär väl Lindström-ryktena fortgå tills annat hörs, eller SHLs transfer-deadline nås...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Markman wrote:Ja men då så. Jag tänkte väl att det borde vara något sånt, men jag kunde inte komma på något bra exempel på det. Med andra ord lär väl Lindström-ryktena fortgå tills annat hörs, eller SHLs transfer-deadline nås...
Fast vi har ju redan kontrakt med Jocke, borde väl gå efter SHL-deadline också?
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

I Jockes fall är det väl frågan om det finns nån deadline eftersom vi har kontrakt. Jag vet inte.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Trollet »

mellan 3 & 20 tecken wrote:
Markman wrote:Ja men då så. Jag tänkte väl att det borde vara något sånt, men jag kunde inte komma på något bra exempel på det. Med andra ord lär väl Lindström-ryktena fortgå tills annat hörs, eller SHLs transfer-deadline nås...
Fast vi har ju redan kontrakt med Jocke, borde väl gå efter SHL-deadline också?
Nej, Jocke är inte registrerad i Sverige och det kan han inte bli efter SHL:s deadline.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Ok, du har förstås rätt. När är deadline I år då? Sista januari?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Trollet »

Verkar vara 15 februari:

http://www.swehockey.se/Nyheter/Nyheter ... 16slappta/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Hällgren
Posts: 206
Joined: 01 Oct 2013, 17:40

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Hällgren »

http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybl ... kelleftea/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lutar åt att varken Rundblad eller Jocke kommer tillbaka den här säsongen.
montreal
Posts: 51
Joined: 15 Jun 2011, 23:10

Re: Silly Season 2015/2016

Post by montreal »

Trist när SHL blir ett 3 eller fjärde alternativ! Tror inte att utvecklingen går framåt i ett lag från Mellaneuropa!
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Empress »

montreal wrote:Trist när SHL blir ett 3 eller fjärde alternativ! Tror inte att utvecklingen går framåt i ett lag från Mellaneuropa!
Cash tycks vara King även för Rundblad.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2015/2016

Post by lobo »

Är det inte länge för LJ att vara lite fräck i kommande silly.. Tar för givet att vi har Jocke nästa säsong. Men en dunder - back är nåt jag alltid önskat mig. Rundblad / Tim helt Ok, men hitta, bjuda och vinna en "Nygren", den där ryssen från SKA, eller typ Murphy. Nån som kan göra 30p och gärna med ett skott. Tänker jag fel? Skulle vara kul för publiken i alla fall med en profil på backen igen. Hersley ;-)
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Silly Season 2015/2016

Post by freddus »

Visst skulle det sitta fint med någon förstärkning nu, men skulle även kännas lite trevligare med några förlängningar.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

lobo wrote:Är det inte länge för LJ att vara lite fräck i kommande silly.. Tar för givet att vi har Jocke nästa säsong. Men en dunder - back är nåt jag alltid önskat mig. Rundblad / Tim helt Ok, men hitta, bjuda och vinna en "Nygren", den där ryssen från SKA, eller typ Murphy. Nån som kan göra 30p och gärna med ett skott. Tänker jag fel? Skulle vara kul för publiken i alla fall med en profil på backen igen. Hersley ;-)
Ja du tänker fel. ;) Vi har redan 4 förstklassiga pp-backar. Två av dem har dessutom stenhårda skott. Vi har aldrig varit så välbeställda på den här fronten som just nu. Det vi behöver är en riktigt vass rightforward som har både fart och målskytte och klarar av att hantera slutspelshockey.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2015/2016

Post by lobo »

Mp och Heed? Jag kan köpa att de är dugliga i pp , men jag menar en fräck värvning, en bomb, en publikfavorit! Kanske är din ytter viktigare.. Är inte det Jocke då?
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Jocke är en bra spelare men du hade redan räknat in honom. :D Om jag skall vara ärlig så tycker jag att vi redan nu playmaker-typer men kanske saknar en snabb rightare som tar kortaste vägen mot mål och gör mycket mål. Vad vi behöver är lite grann en Möller-typ.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly Season 2015/2016

Post by dovienya »

Möller och Arvidsson would be nice... intensiva, gritty OCH tekniska utan att för den skullen vara rädd att skjuta.
Dwell on the past, etc ;)

Eller en gammal monark till, utöver Möller och Bud: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=61228" onclick="window.open(this.href);return false; , Colin Miller - snabb rightback som kan skjuta... ?
Spelar iofs i Boston nu..
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Foppas skridskocoach »

Viktigaste är att han är rightare. Alla övriga egenskaper kan vi bortse ifrån.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Rundblad verkar ju mer eller mindre vara klar för Lions.

@SwissHockeyNews:

NLA : From Chicago to Zurich- David Rundblad will indeed join the ZSC Lions #ZSC #NLA http://swisshockeynews.ch/index.php/swi ... -zsc-lions" onclick="window.open(this.href);return false;


Men det är ju som många säger här, vi har ju ingen brist på backar. Hoppas han får tillbaka självförtroendet där. Blir väl Ryssland nästa år då.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Rampa »

p-play wrote:
lobo wrote:Är det inte länge för LJ att vara lite fräck i kommande silly.. Tar för givet att vi har Jocke nästa säsong. Men en dunder - back är nåt jag alltid önskat mig. Rundblad / Tim helt Ok, men hitta, bjuda och vinna en "Nygren", den där ryssen från SKA, eller typ Murphy. Nån som kan göra 30p och gärna med ett skott. Tänker jag fel? Skulle vara kul för publiken i alla fall med en profil på backen igen. Hersley ;-)
Ja du tänker fel. ;) Vi har redan 4 förstklassiga pp-backar. Två av dem har dessutom stenhårda skott. Vi har aldrig varit så välbeställda på den här fronten som just nu. Det vi behöver är en riktigt vass rightforward som har både fart och målskytte och klarar av att hantera slutspelshockey.
Har vi fyra förstklassiga pp-backar? Vilka då? Förmodar att du i första hand menar Heed och Marcus P. Men hur bra är dessa nu?
Heed tycker jag har missat en viktig detalj i sitt agerande. Att värdera lägena. Nu handlar det för hans del om att dundra på så hårt som möjligt varje gång skottillfälle uppstår. Att ta i för kung och fostervatten, när det står en hel gröt med spelare framför mål, leder oftast till att pucken studsar ut mot sarg. Han har en baksving som skulle gjort Ballesteros grön av avund. Såna gånger kan en så kallad myra ha bättre effekt. Hans skott fördröjs dessutom av hans lååånga ansats. Nu har han dessutom svårt att träffa mål. Hans mål-procent är låga 5,88%, jämfört med Burströms 19,05 för att ta ett exempel. Jag får mest -80 och -90-talsvibbar av Hägerfors' favorit Kenneth Kennholt av han numera. Nog borde väl någon av tränarna få han att variera sina skott lite bättre.

Marcus Pettersson har i alla fall gjort sitt ena av två mål på ett fint handledsskott, då han pricksköt vid ena stolpen när keepern var skymd. Får han spela mer i pp kanske han till och med skulle passera Burström. Han har för närvarande 11,11 i målprocent. Men han har mycket att lära i fråga om att våga kliva fram, skjuta snabbare och kanske prova finta någon attackerande forward. Men det växer väl förhoppningsvis fram med tiden.

Nu vet jag inte om en värvning är bästa lösningen på backsidan. Det skulle kanske vara aktuellt om Aho blir borta längre än väntat. Vet inte hur hans status är just nu. Men att hitta en powerplay-back av rang idag...??? var hitta en sån?
Då kanske en sniper både är lättare hitta och lättare smälter in i truppen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Silly Season 2015/2016

Post by snokia »

Bekräftat nu om Rundblad..

http://norran.se/hockeybloggen/bekrafta ... -ut-511010" onclick="window.open(this.href);return false;
litreb50
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:50

Re: Silly Season 2015/2016

Post by litreb50 »

Ser att Runblad är klar för alplandet, till världens bästa liga vill dom men sen duger det med någon halvdan liga. Nä jag tycker det är dåligt, magic nr. 7 nix inte för mig längre.
Locked