CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by Markman »

Ikväll går returmötet mot Davos av stapeln i Skellefteå Kraft Arena. Även till kvällens CHL-match mot Davos går man in gratis med NP-kortet utan att det klipps! Förutsättningarna är egentligen som vilken annan match som helst, i och med att lagen spelade 1-1 i Davos. Således är det helt enkelt det lag som gör flest mål ikväll som vinner kvartsfinalen i CHL.

Vinnaren i matchen kommer att möta vinnaren mellan Frölunda och Luleå, där Luleå har ett måls marginal från första mötet, efter vinst med 3-2
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by Chippen »

Helt ärligt vet jag inte om jag vill att AIK ska gå vidare då nästa motståndare är antingen Luleå eller Frölunda.

Känns som om det kommer ta för mycket kraft från SHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by Trollet »

Hoppas ärligt och innerligt att vi åker ur.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by Skidrow »

Ä vi tar trippeln och retar Osten.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by nr86 »

Nu blir jag lite fundersam?????
Vill folk på riktigt att AIK ska åka ur!!!!????
Det rimmar mot alla förtecken en supporter har för ögonen tycker jag.
Jag vill inget hellre än att vi tar hem hela CHL!! Varför ska vi vara sämre än Ostens gäng? Eller är det av avundsjuka att vi inte lyckats vinna för egen maskin och LHF lyckats med dito som lyser igenom?
Vad skulle en semi mot FHC eller LHF inbringa bara i entrepengar? En semi mot ett av dessa lag kommer garanterat att locka folk.
Mitt drömscenario vore att få tvåla dit Rönnbergs pojkar och visa vem som kan det här med cupspel;) Deras vinster i Gtbg svider något oerhört i mitt svartgula hjärta.

Självklart hoppas jag på vinst ikväll.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by Markman »

nr86 wrote:Jag vill inget hellre än att vi tar hem hela CHL!! Varför ska vi vara sämre än Ostens gäng? Eller är det av avundsjuka att vi inte lyckats vinna för egen maskin och LHF lyckats med dito som lyser igenom?
Sämre än Ostens gäng förstår jag inte hur vi kan vara, och det ser jag inte ens som ett argument. Att AIK spelar för att vinna, oavsett om det är en enstaka match, en serie eller CHL, det tar jag för givet. Att man ska försöka vinna för att Luleå har gjort det, det är bara skevt i mina ögon.

Jag vill så klart att AIK ska vinna varje match man spelar, men om jag måste välja ett av CHL och SHL så prioriterar jag SHL alla dagar i veckan. Frågan är hur mycket energi CHL tar från SHL-kampen, och till vilket pris. Klart det är kul med titlar, men en CHL-titel är inte värd så mycket i mina ögon. En kul grej, inte mycket mer än så. Sett till skaderisken och det potentiella energitappet vete fan om det är värt det.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by nr86 »

Men att hoppas att vi förlorar skriver jag inte under på.
Och jag tar hellre en vinst mot Davos ikväll än tre pinnar mot LHC på torsdag.
Samt att jag tror vi lär oss en av dessa möten mot icke SHL motstånd.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by persson82 »

Skadelistan utökas: Heed och Ritola missar dagens match
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by 374 »

Nästan roligare att vinna CHL än SM-guld. Det skulle vara en ny upplevelse, SM-guld börjar man vara less på.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by Rampa »

374 wrote:Nästan roligare att vinna CHL än SM-guld. Det skulle vara en ny upplevelse, SM-guld börjar man vara less på.
Jisses! :?: :?: :?:
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by Larzon »

Låt ostens gäng vinna, blir så dålig stämning annars.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by burk »

Låt Luleå vinna Chl och tro att dom är Europas bästa lag och sen slår AIK ut dom i SHL slutspelet :)
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by snokia »

CHL är en pajasturnering som vi aldrig borde ha hoppat in i från första början. Ikväll tar det slut!
Beckis
Posts: 16
Joined: 28 Jun 2011, 23:40

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by Beckis »

Så tråkigt att se/höra att alla är så negativa till CHL.

På samma sätt som jag inte förstår folk som inte går och ser matcherna i CHL, man går väl för att se på AIK inte bara på motståndarna?

Fan också, man har chansen att se nya lag/spelare till billigare pris? än vanligt men det duger fan inte....

Lite som då Junior-VM gick i Umeå och Skellefteå, det kom fan knappt närmast sörjande och det var/är en kanonturnering.

Allt snack senaste 10 åren om Skellefteå som en hockeystad är bara tomt snack och historia.
Det var bra tryck och positiv stämning sista åren i Kvalserien och kanske första två åren till i Elitserien.

Efter dess har det bara blivit mindre och mindre intresse(kanske lika många som ser på tv?) för att se hockey i Skellefteå.

Nu bor man inte i Skeå som man kan inte gå på matcherna längre men man både ser på tv och läser här inne så börjar jag tappa tron på intresset.

Är det inte över 4500 på plats ikväll är det direkt pinsamt, inte för AIK utan för alla andra som skiter i allt det AIK jobbar för.

Skitsnacket om att det inte är värt det för det är en blahaturnering är ännu mer irriterande.
Här har vi chansen att vara med och ta en tätposition i en turnering som precis har börjat, men siktar på att bli en riktigt stor grej.

Men näe vi är bättre än resten av hockeyeuropa och skulle helst bara spela matcher mot lag vi vet vi vinner mot.
Tror ni inte att vi går bra även där hjälper till att locka eventuella nyförvärv hit?

AIK har tagit beslutet att satsa på CHL varför gör inte publiken det också?
AIK har större/bredare trupper än de flesta lagen i SHL, tror ni inte CHL har med det att göra?

Blir fan arg och irriterad att folk inte kommer ihåg åren då man blev glad att det kom ett lag från Finland på träningsmatch, då resten av säsongen var typ Piteå, Kiruna, Sundsvall, Oskarshamn och övriga div1/allsvenska lag.

Nu har jag avreagerat mig lite iaf.

Mvh
/
Beckis
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by bsa »

Tror inte REALs fans går bananas övrt en match mot MFF. SHL är utom KHL den klart ledande ligan i eropa. För att bredda hockey så måste SHL bjuda på sig. Annars förblir nog hockey en C- sport i Eropa.
krekula
Posts: 48
Joined: 19 Jul 2012, 17:07

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by krekula »

Aik ställer ju dock upp med ett av dem tråkigaste lagen som entrat en hockeyplan sedan 2004, inte ett speciellt dålig lag, men riktigt stereotypt... Det kanske hjälper till att folk (kanske bara jag) inte är lika sugna på se.. Jag jobbar tex till 21, kan sluta 18 om jag vill, men för att se detta? Nja, då tjänar jag hellre pengar.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by Trollet »

Beckis wrote:Så tråkigt att se/höra att alla är så negativa till CHL.
Jag är intresserad av SHL och SM-guld. CHL tar bara kraft, fokus och innebär skaderisk för spelarna. För mig är prestigen i CHL noll, det kan därmed inte komma något positivt ur att vinna kvällens match. Går vi vidare får vi två stentuffa matcher mot Frölunda eller Luleå med samma förutsättningar som ikväll.
Beckis wrote:På samma sätt som jag inte förstår folk som inte går och ser matcherna i CHL, man går väl för att se på AIK inte bara på motståndarna?


Fan också, man har chansen att se nya lag/spelare till billigare pris? än vanligt men det duger fan inte....

Lite som då Junior-VM gick i Umeå och Skellefteå, det kom fan knappt närmast sörjande och det var/är en kanonturnering.

Allt snack senaste 10 åren om Skellefteå som en hockeystad är bara tomt snack och historia.
Det var bra tryck och positiv stämning sista åren i Kvalserien och kanske första två åren till i Elitserien.

Efter dess har det bara blivit mindre och mindre intresse(kanske lika många som ser på tv?) för att se hockey i Skellefteå.

Nu bor man inte i Skeå som man kan inte gå på matcherna längre men man både ser på tv och läser här inne så börjar jag tappa tron på intresset.
Beckis wrote:Är det inte över 4500 på plats ikväll är det direkt pinsamt, inte för AIK utan för alla andra som skiter i allt det AIK jobbar för.
Det blir sannolikt inte mer än 2500.
Beckis wrote:Skitsnacket om att det inte är värt det för det är en blahaturnering är ännu mer irriterande.
Här har vi chansen att vara med och ta en tätposition i en turnering som precis har börjat, men siktar på att bli en riktigt stor grej.

Men näe vi är bättre än resten av hockeyeuropa och skulle helst bara spela matcher mot lag vi vet vi vinner mot.
Tror ni inte att vi går bra även där hjälper till att locka eventuella nyförvärv hit?

AIK har tagit beslutet att satsa på CHL varför gör inte publiken det också?
AIK har större/bredare trupper än de flesta lagen i SHL, tror ni inte CHL har med det att göra?
Tror inte vår trupp har det minsta lilla med CHL att göra. Jag håller inte med om att AIK satsar på CHL, de har kommit med utan att köpa in sig och att de säger att de satsar på turneringen är ju det enda de kan säga utåt.

Dessutom ÄR det en "blahaturnering" eftersom den inte har någon status än. Jag säger inte att jag inte kommer gilla CHL om 5-10 år men där är vi inte nu. Det givna saknas, sportsligt kvalificerade lag och inget annat. KHL skulle också höja värdet rätt mycket.
Beckis wrote:Blir fan arg och irriterad att folk inte kommer ihåg åren då man blev glad att det kom ett lag från Finland på träningsmatch, då resten av säsongen var typ Piteå, Kiruna, Sundsvall, Oskarshamn och övriga div1/allsvenska lag.

Nu har jag avreagerat mig lite iaf.

Mvh
/
Beckis
Nu är inte resten av säsongen Piteå, Kiruna osv så det spektakulära i ett utländskt (ev topp-)lag finns inte kvar.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by Lappmössan »

Säsongens säkraste förlust. Undvik bara skador så är jag nöjd.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by smogz »

Jag ser personligen hellre en vinna eller försvinna-match mot Davos i december än en bortamatch mot Örebro, Rögle, Karlskrona eller Frölunda en tisdag mitt i serielunken.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by 374 »

Axelsson kanske kan vara något för AIK nästa säsong?
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by shaquille »

Många som är nöjda nu då.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by Special Brew »

Så jävla slarvigt!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by 374 »

Var det inte någon som sa att Svensson var bra på frilägen?
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by smogz »

Gillar deras spelvändningar. Tycker AIK helt har tappat förmågan att vända spelet snabbt sista åren. Se och lär.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
pajala
Posts: 78
Joined: 22 Aug 2011, 20:28
Location: Norrland

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by pajala »

Trollet wrote:Hoppas ärligt och innerligt att vi åker ur.
skämtar du ?
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Sådärja! Se och lär nu Bert och Walle. Se och lär hur kontringar ska se ut. Och var även uppmärksam på hur himla slarvigt försvaret är.
krekula
Posts: 48
Joined: 19 Jul 2012, 17:07

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by krekula »

Jag hoppas att denna säsong simuleras och sen hoppas jag att dem återgår 2åt bakåt i tänket med värvningar och spelsätt, kan inte förvandla en 3 center i AS till landslagslirare.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by nishog04 »

krekula wrote:Jag hoppas att denna säsong simuleras och sen hoppas jag att dem återgår 2åt bakåt i tänket med värvningar och spelsätt, kan inte förvandla en 3 center i AS till landslagslirare.
Du har så rätt!

Jag hoppas på guld, men tror inte laget orkar i år. Hoppas förstås jag har fel.
krekula
Posts: 48
Joined: 19 Jul 2012, 17:07

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by krekula »

nishog04 wrote:
krekula wrote:Jag hoppas att denna säsong simuleras och sen hoppas jag att dem återgår 2åt bakåt i tänket med värvningar och spelsätt, kan inte förvandla en 3 center i AS till landslagslirare.
Du har så rätt!

Jag hoppas på guld, men tror inte laget orkar i år. Hoppas förstås jag har fel.
Haha, det är större risk att jag får nhl kontrakt än att det blir guld, och då slutade jag för ca 8-9 år sedan. Så helt enig - right back at ya :)
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: CHL - K2 - Skellefteå AIK - HC Davos - 8/12 kl. 19.00

Post by nishog04 »

Jag tycker det blir Twilight Zone över detta möte. AIK sägs ju av hockeysverige vara så himla snabba, talangfulla och målfarliga. I mitt tycke är ju Davos spelare kompletta. Snabbhet, teknik och kämparanda - allt! AIK:s spelare ser ut som 2-taktsmoppar i jämförelse.
Last edited by nishog04 on 08 Dec 2015, 19:39, edited 2 times in total.
Locked