CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by Markman »

Dags för returmötet i CHL, där AIK minst sagt har det gott upplagt för sig. Vinst med 2-5 i bortamatchen gör att AIK till och med kan förlora med upp till 2 mål och ändå gå vidare i turneringen.

Matchen sänds på Eurosport 2, för den som är för lat för att pallra sig upp till Arenan och sjunga fram sitt lag!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by Trollet »

NP-kortet gäller för fri entré utan att kortet klipps.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by Empress »

Tycker man borde låta Janne vila/läka skadan.
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by persson82 »

Här var det lugnare än fan... även bloggen verkar ha gått i dvala...ingen rapport från matchvärmning, inget om Terry har hunnit tillbaka från lägret......


Hur som helst vinner vi ikväll med 4-1
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by TigerShark »

Matchen sänds på unibet!
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by snokia »

Målvakt: Svensson (Hanses)

Förstafemma: Urbom, Burström – Ericsson, Forssell, Norman

Andrafemma: Aho, Heed – Pesonen, Zackrisson, Calof

Tredjefemma: Lindgren, Pettersson – Pettersson, Holmström, Lundberg

Fjärdekedja: Petterström, Lindholm, Broadhurst

13:e forward: Wingerli

Sjundeback: Öhman

Saknas: Ritola, A Lindholm, Ohlsson, A Lundberg
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by burk »

TigerShark wrote:Matchen sänds på unibet!
Hur ser man de där ? Måste man vara medlem eller?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by 374 »

Lite synd att AIK dödade intresset genom att vinna klart borta.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by nishog04 »

374 wrote:Lite synd att AIK dödade intresset genom att vinna klart borta.
Säg inte det. Ser slappare än slappast ut för närvarande.
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by TigerShark »

burk wrote:
TigerShark wrote:Matchen sänds på unibet!
Hur ser man de där ? Måste man vara medlem eller?
Du måste va medlem + ha pengar på kontot eller ha gjort ett spel senaste 24 timmarna.
Vet dock inte om jag använder fel webbläsare eller något för bilden är sjukt liten och rätt dålig kvalité.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by nr86 »

Även denna finns men det hackar riktigt mycket,,,
http://livetv.sx/en/eventinfo/358822_sk ... 1|191|2|en" onclick="window.open(this.href);return false;

Någon som har någon annan som funkar?
User avatar
TigerShark
Posts: 3907
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by TigerShark »

nr86 wrote:Även denna finns men det hackar riktigt mycket,,,
http://livetv.sx/en/eventinfo/358822_sk ... 1|191|2|en" onclick="window.open(this.href);return false;

Någon som har någon annan som funkar?
Bättre än unibets stream, tackar!
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by Warder »

http://onhockey.tv/" onclick="window.open(this.href);return false;
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by smogz »

Gick rätt enkelt detta utan att förta sig. Kul ändå tycker jag att det blir ett lag från ett nytt land igen. Davos. Borde dra lite mer publik.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by p-play »

persson82 wrote:Här var det lugnare än fan... även bloggen verkar ha gått i dvala...ingen rapport från matchvärmning, inget om Terry har hunnit tillbaka från lägret......


Hur som helst vinner vi ikväll med 4-1
Ja, han hann tillbaka och han vann lika många närkamper som han brukar, d v s inga alls. Jag tror aldrig jag varit med om en spelare som förlorat samtliga närkamper i samtliga matcher han spelat. Han måste vara en rekordman.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by burk »

Jag förstår inte varför dom envisas med att spela Terry när det finns juniorer som gör samma jobb bättre, han har bra klubbteknik men i övrigt saknar han för mycket för att han ska duga i AIK
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by 374 »

Davos nästa, bör också bli ganska komfortabelt.
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by p-play »

burk wrote:Jag förstår inte varför dom envisas med att spela Terry när det finns juniorer som gör samma jobb bättre, han har bra klubbteknik men i övrigt saknar han för mycket för att han ska duga i AIK
Egentligen är det väl bara fysiken som han saknar (han har bra klubbteknik, speluppfattning och skott kombinerat med ganska bra skridskoåkning), men det lär ta ett par säsonger att bygga upp den och jag misstänker dessutom att han inte kommer att vilja träna fys hos oss under sommaren. Han är för övrigt vekare än Norman var när han kom och för honom tog det drygt 1,5 år innan ha började att bidra offensivt. Som det är nu måste han komma med fart eller få helt öppna ytor.för att det skall hända något positivt. Om han har problem i två matcher mot Berlin så kommer han att få ännu mer problem i ett tight slutspel. Han är inte heller någon klippa defensivt och är nog sämst bland forwards i egen zon (tillsammans med Holmström). Jag tycker det känns som att man antingen skall signa honom på flera år (förutsatt att han är någorlunda billig) och se det som ett projekt eller så skall man försöka sälja (eller trada) honom redan nu och spara pengar.
Rollie
Posts: 2052
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by Rollie »

Ja jag ser inte vad han ska kunna bidra med för att göra det här laget bättre denna säsong.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by smogz »

Utan att ha koll. När började Calof producera poäng ifjol? Ställer vi krav för tidigt, är han för otränad och därmed konstant nedtränad? Jag vet inte riktigt. Men vi har ju inget akut behov av honom i form just nu så för mig känns det rätt att fortsätta matcha honom som nu.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by 374 »

Broadhurst har producerat mer än exempelvis Erik Forssell och Pär Lindholm. Har inte full koll på alla som spelar i juniorlagen men finns det någon där som skulle kunna göra det?
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by persson82 »

Det känns som att det finns något i honom som är bra.....varför blir man annars uttagen i USA:s landslag och spelar en tränings turnering i Tyskland?

Tror att det kommer å lossna för honom
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by p-play »

374 wrote:Broadhurst har producerat mer än exempelvis Erik Forssell och Pär Lindholm. Har inte full koll på alla som spelar i juniorlagen men finns det någon där som skulle kunna göra det?
Han har haft konstant speltid i pp vilket de andra inte haft. Lindholm har dessutom varit förvisad till fjärdekedjan, vilket jag personligen tycker är fel då han har mycket offensiv i sig.
Visst har han säkert problem med träningsdosen, precis som alla andra som kommit haft. Calof visade dock ganska snabbt att han var en homogen spelare spelmässigt, vilket Broadhurst inte har. Calof fick enorma problem i slutspelet när det blev hårdare fysiskt och jag har svårt att se att Broadhurst skulle göra det så mycket bättre då han har problem redan nu. Han har problem t o m i CHL där det är ännu öppnare spel. Poängproduktionen är väl helt okej (och han glimrar stundtals till), det är snarare spelet som inte är det och att han hela tiden förlorar närkamper och tappar puck vilket gör att anfallen går förlorade.
Det är säkert smart precis som Smogz antyder att inte agera nu då vi behöver en bred trupp då vi är kvar i CHL och kommer att ha en hel del spelare borta för junior-VM. Vi har väl dessutom löneutrymme för ytterligare en spelare om det skulle dyka upp något på marknaden. Om det ser ut så här i januari så skulle jag dock gärna vilja se att han byts ut mot en fysiskt starkare spelare med lite slutspelskaraktär. Jag tycker rent generellt inte att importer skall vara breddspelare såvida de inte är unga med mycket utvecklingspotential. Broadhurst är definitivt på gränsen åldersmässigt då han fyller 27. Han har egentligen bara gjort en bra seniorsäsong under karriären.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by 374 »

Både Lindholm och Forssell har mer speltid än Broadhurst. Lindholm som någon här tyckte var en av seriens bästa centrar förra säsongen borde givetvis kunna prestera bättre. Forssell har varit "underskattad" den här säsongen.
p-play
Posts: 6801
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by p-play »

Jag håller med om att Lindholm varit oväntat svag. Sedan så beror poängproduktion lite grann vilken typ av speltid man får. Broadhurst spelar i pp och andra poängmässigt fördelaktiga situationer vilket inte Lindholm gör som matchas i bp och i en mer defensiv omgivning allt som oftast. Erik Forsell hade en större roll offensivt ifjol vilket påverkar. Det skall dock sägas att jag tycker att Forsell tappat ännu mer fart i skridskoåkningen till i år.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: CHL - Skellefteå AIK - Eisbären Berlin - 10/11 kl. 1900

Post by 374 »

Att Lindholm degraderats säger en del.
Locked