Gaming

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Gaming

Post by Jokard »

Hur går det för er GTA V-spelare?

Jag krigar på med Franklin runt gatorna och sparar lite pengar till storslagna prylar. Det slog mig idag, när jag tittade närmare på kartan, att den är helt jävla gigantisk!

Hur gör ni? Hoppar ni mycket mellan karaktärerna eller spelar ni mest med en av dem? Jag har inte ens provat byta någon gång utan kör fullt ut med Franklin tills vidare...
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Gaming

Post by Draper »

Jokard wrote:Hur går det för er GTA V-spelare?

Jag krigar på med Franklin runt gatorna och sparar lite pengar till storslagna prylar. Det slog mig idag, när jag tittade närmare på kartan, att den är helt jävla gigantisk!

Hur gör ni? Hoppar ni mycket mellan karaktärerna eller spelar ni mest med en av dem? Jag har inte ens provat byta någon gång utan kör fullt ut med Franklin tills vidare...
Går det ens? Du blir ju tvungen att byta. Speciellt då några karaktärer ligger lågt ett tag. Hur löser du uppdrag med bara ena karaktären? Känner att storyn blir lidande om jag inte väljer att hoppa mellan karaktärerna också på något sätt.

Är väl uppe i 30% eller något nu. Går segt som fan, som sagt, kartan är ju gigantisk. Tar ju en hel evighet och en kvart att köra från bergen med Trevor ner till Los Santos...
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Gaming

Post by Nick the little dick »

Verkar inte gå att åka taxi som i IV, eller har nån lyckats med det?
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Gaming

Post by Jokard »

Nick the little dick wrote:Verkar inte gå att åka taxi som i IV, eller har nån lyckats med det?
Hur åkte man taxi i IV?

Jag hade missuppfattat en del Draper :)

Självdisciplinen sätts på prov idag. Har hemtenta som måste göras, men GTA står redan på.......
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Gaming

Post by Draper »

Nick the little dick wrote:Verkar inte gå att åka taxi som i IV, eller har nån lyckats med det?
Åker ofta taxi. Tar ju som sagt en jävla tid annars att ta sig från punkt A till B. Bara slå dom en pling så kommer dom och hämtar upp dig.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Gaming

Post by Jokard »

Draper wrote:
Nick the little dick wrote:Verkar inte gå att åka taxi som i IV, eller har nån lyckats med det?
Åker ofta taxi. Tar ju som sagt en jävla tid annars att ta sig från punkt A till B. Bara slå dom en pling så kommer dom och hämtar upp dig.
Kostar pengar ju. Bara sno en bil istället. Kan man inte jobba som taxidriver?
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Gaming

Post by Nick the little dick »

Haha åkte du aldrig taxi i GTA IV Jokard?

Har lyckats nu Draper, men de är inte lika förekommande som i IV, ska prova ringa dem.

Pengar är inget problem Jokard.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Gaming

Post by Draper »

Jokard wrote:Kostar pengar ju. Bara sno en bil istället. Kan man inte jobba som taxidriver?
Jo.
Vadå inte lika förekommande Nick? Istället för att hitta en ledig taxi tar du ju bara och ringer till dom med mobilen? Sen rånar man givetvis tillbaka sina pengar när man nått sin destination ;)
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
TigerShark
Posts: 3899
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Gaming

Post by TigerShark »

Va fan, åka taxi i GRAND THEFT AUTO?

Snor ju hellre en bil, kör gasen i botten och ser hur långt jag kan köra utan att krocka :)
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Gaming

Post by Nick the little dick »

Draper wrote:
Jokard wrote:Kostar pengar ju. Bara sno en bil istället. Kan man inte jobba som taxidriver?
Jo.
Vadå inte lika förekommande Nick? Istället för att hitta en ledig taxi tar du ju bara och ringer till dom med mobilen? Sen rånar man givetvis tillbaka sina pengar när man nått sin destination ;)
Inte lika vanligt förekommande på gatan, utan att ringa. Därför ska jag ringa i fortsättningen 8-)
Vilket svin du är :!:
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Gaming

Post by Nick the little dick »

TigerShark wrote:Va fan, åka taxi i GRAND THEFT AUTO?

Snor ju hellre en bil, kör gasen i botten och ser hur långt jag kan köra utan att krocka :)
Staden i GTA V är abnorm. Ibland har man bråttom! Går nämligen att skippa själva resan istället för att sitta och kolla på bilen som åker. Mer som att "teleportera" sig.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Gaming

Post by Jokard »

Har man bråttom så går ju bilen ändå fortare än taxin. Tiden flyter ju ändå på, trots att taxin "teleporterar sig". Har man bråttom i det verkliga livet så finns en pausknapp, den är dock svår att hitta ibland :D
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Gaming

Post by Poet »

Jokard wrote:Har man bråttom så går ju bilen ändå fortare än taxin. Tiden flyter ju ändå på, trots att taxin "teleporterar sig". Har man bråttom i det verkliga livet så finns en pausknapp, den är dock svår att hitta ibland :D
Den sitter ofta nära mitten på dosan.
2012-05-19
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Gaming

Post by Nick the little dick »

Jokard wrote:Har man bråttom så går ju bilen ändå fortare än taxin. Tiden flyter ju ändå på, trots att taxin "teleporterar sig". Har man bråttom i det verkliga livet så finns en pausknapp, den är dock svår att hitta ibland :D
Menar inte bråttom i spelet. Ordet jag sökte var nog otålig :ugeek:
User avatar
TigerShark
Posts: 3899
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Gaming

Post by TigerShark »

Nick the little dick wrote:
TigerShark wrote:Va fan, åka taxi i GRAND THEFT AUTO?

Snor ju hellre en bil, kör gasen i botten och ser hur långt jag kan köra utan att krocka :)
Staden i GTA V är abnorm. Ibland har man bråttom! Går nämligen att skippa själva resan istället för att sitta och kolla på bilen som åker. Mer som att "teleportera" sig.
Haha okej, har inte hunnit köra så mycket ännu men är ju bra att veta att det går att taxi-teleportera :)

Syftade mest på ironin i att betala för en taxiresa i ett spel som heter "bilstöld"!
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

NHL 16 har släppt en EASHL Beta (där alltså EASHL är enda tillgängliga spelläget), som är öppen från idag till 6/8.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Gaming

Post by arsenal »

Någon som lirar nya hockey manager 2015?? finns köpa via steam,har ladda ner spelet,,men vill få dom senaste trupperna in i spelet,det blir förra årets trupper,hur fasiken gör ja?? någon som vet och kan skriva hur ja ska göra och länka???

HÅLLER på bli galen..... :)
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Gaming

Post by Lidlund »

Finns väl bara i beta ff?
User avatar
qerzeboy
Posts: 95
Joined: 16 Jun 2011, 18:21

Re: Gaming

Post by qerzeboy »

Lidlund wrote:Finns väl bara i beta ff?
Är ju typ som det gamla ehm, men med lite nytt.
arsenal wrote:Någon som lirar nya hockey manager 2015?? finns köpa via steam,har ladda ner spelet,,men vill få dom senaste trupperna in i spelet,det blir förra årets trupper,hur fasiken gör ja?? någon som vet och kan skriva hur ja ska göra och länka???

HÅLLER på bli galen..... :)
De arbetar på en uppdatering, om du menar sidan blue line.

http://www.ehmtheblueline.com/forums/vi ... 23&t=14918" onclick="window.open(this.href);return false;
“Interviewer: 'So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?'
Frank Zappa: 'You have a wooden leg. Does that make you a table?”
Post Reply