HV71

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: HV71

Post by 374 »

Vem bryr sig hur mycket HV lägger ut, de har ju pengar.
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: HV71

Post by patrik71 »

varför skulle de gå ut och dementera isåfall, det syns ju i samband med årsredovisningen så ganska lönlöst att ljuga.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: HV71

Post by Foppas skridskocoach »

patrik71 wrote:varför skulle de gå ut och dementera isåfall, det syns ju i samband med årsredovisningen så ganska lönlöst att ljuga.
Sant. Den gamla klassikern "externa sponsorer" kan ju också ha gått in med pengar. Till skillnad från de interna sponsorerna som inte har den möjligheten...
Tigerränderna går aldrig ur.
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: HV71

Post by Anti Allo »

Pär Ledins kompis Jämtin skämmer ut sig. Matchstraff.

Nyförvärvet Rajala tog inte någon intelligent utvisning därefter.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: HV71

Post by Chippen »

Patrask skämmer ut sig mera i intervjun i paus, då han inte fattar varför Jämtin åker ut.
Ser väl iofs inte ut att träffa så mycket, men faktum är Jämtin går med armbågen mot och det får mig att anse att det farligt spel mot huvudet och fullt avsiktligt. Så helt korrekt dömt, och Petrasek framstår för mig som en större idiot.

Tar man inte ut Jämtin och stänger av honom för det där är det lika bra att sluta döma checkIng to the head.
Last edited by Chippen on 30 Oct 2013, 21:18, edited 2 times in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: HV71

Post by Anti Allo »

Chippen. Det är pluspoäng på ditt inlägg.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: HV71

Post by Chippen »

Nu verkar det som matchstraffet på Jämtin sänker HV71 oxå och det är just för sådant här Jämtin är så bra att ha i motståndarlaget. Inte för att han försöker skada då, utan för att han pä egen hand kan sänka sitt eget lag och bli matchvinnare för HV's motståndare :-)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: HV71

Post by karjala »

Image
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: HV71

Post by Lappmössan »

Vad i
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: HV71

Post by Lidlund »

Inge egentligen konstigt med en "klassisk tröja".
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: HV71

Post by Chippen »

Betydligt snyggare än vad de spelar i idag.
Lite retro känsla.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Sv: HV71

Post by karjala »

Chippen wrote:Betydligt snyggare än vad de spelar i idag.
Lite retro känsla.
Kan hålla med om att dom inte är fulare än dagens hemma/borta.
Men som jag skrev till en HV-kille på twitter, så anser inte jag det är så mycket retrokänsla över ett klubbmärke grundat 1971, än.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: HV71

Post by Markman »

Ärligt talat måste jag säga att jag tycker att den är ful som stryk.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: HV71

Post by karjala »

Svårt att göra en snygg tröja när man har ett fult klubbmärke.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: HV71

Post by Chippen »

karjala wrote:
Chippen wrote:Betydligt snyggare än vad de spelar i idag.
Lite retro känsla.
Kan hålla med om att dom inte är fulare än dagens hemma/borta.
Men som jag skrev till en HV-kille på twitter, så anser inte jag det är så mycket retrokänsla över ett klubbmärke grundat 1971, än.
Menade retro i det avseendet att de går tillbaka till vad de haft en gång i tiden.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: HV71

Post by Bilderberg »

Ett klubblogga ska sitta på bröstet och inte som i det här fallet att hänga nere på magen. Ful.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: HV71

Post by Markman »

Klubbmärket går ju inte gärna att ta bort från tröjan, men rent allmänt tycker jag att HVs ordinarie matchställ tillhör de bättre i ligan. Lite mycket reklam (men det är det ju på alla tröjor), men annars tycker jag inte det är något större fel på den.
Sett till övriga i serien: http://1.bp.blogspot.com/-cEtZMJmNJ60/U ... G_0211.JPG, där HV visserligen inte har ordinarie ställ på bilden, så tycker jag nog att vi, Leksand, LHC och HV är de som ligger bäst till utseendemässigt. Den HV-tröja som jag menar då är den här: http://www.intersport.se/produkter/hv71 ... farg=97319. Röd-orangea packet i mitten går ju fetbort, Gnaget är ju mer en reklampelare än en matchtröja
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: HV71

Post by Chippen »

Skönt att klistra in en bild för att få fram sin ståndpunkt som inte visar det man vill :-)

Antar att de vill få in sina gamla färger mera. Sedan är det ett tredjeställ och hur ofta kommer de att lira i det?
Nja, känns mera bara som en PR-grej som de kör med.

Dock är ju allt bättre än den missbildade tjuren de hade på sina tröjor ett tag.

Sedan är ju Örebros tröjor helt bissart knasiga, och om man ska gå efter bilden så har ju inte Gnaget mera reklam än något annat lag.
Bara andra placeringar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: HV71

Post by Markman »

Johan Davidssons tröja kommer att hissas i taket på Kinnarps Arena i samband med match mot AIK den 27 september. Föga överraskande att det skulle komma att ske, enda frågan var väl egentligen när, och den är som synes besvarad nu.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: HV71

Post by Chippen »

HV spelar i ett ställ idag som påminner riktigt mycket om det gamla gula stället de hade innan den förvridna tjuren kom in i bilden.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: HV71

Post by Hedman »

Attans vad ful den tröjan var! Gräsligt ful!!
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: HV71

Post by Markman »

Jämtin har en skada på ledbandet i ena tummen, vilket kan göra att han är borta från spel upp till tre månader. Troligtvis blir det fråga om operation under lördagen.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: HV71

Post by Markman »

Jag kan inte riktigt avgöra om det är smart eller idiotiskt uttalande (primärt rubriken som åsyftas):
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1353329.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
’Fansen ska förvänta sig att HV tar guldet’
– Vi har alla möjligheter att gå hela vägen. Vi siktar på att vinna varje match, dag efter dag, säger Brithén.
Självklart siktar de på att vinna varje match, allt annat vore ju fullständigt sinnesrubbat, men å andra sidan att fansen ska förvänta sig guld i år är ju att måla en stor fet måltavla på ryggen om säsongen börjar lite sisådär, och det tror jag är det sista klubben behöver i nuläget... Det skruvar upp förväntningarna i ett redan pressat läge, och jag tror att risken är stor att man skjuter sig i foten, om man inte inleder säsongen med en position i toppen efter första veckorna...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: HV71

Post by Lubbe »

Måste ju vara nåt slags rekord i fula tröjor...

http://www.jnytt.se/sites/default/files ... k=G6SRE2oq" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: HV71

Post by smogz »

Jag gillar den
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: HV71

Post by Skidrow »

Lubbe wrote:Måste ju vara nåt slags rekord i fula tröjor...

http://www.jnytt.se/sites/default/files ... k=G6SRE2oq" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo dom var gräsligt fula.
Post Reply