Lagbygge och formationer 15/16

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by 374 »

smogz wrote:Jimmie - Forsell - Norman
Pesonen - Zacke - Calof
Ritola - Holmström - Broadhurst
Pettersson - Lindholm - Lundberg
Petterström

Fan va svårt att sätta Petterström som 13e när han var bäst igår.
Petterström kanske var bäst igår men över säsongen som helhet har han inte varit bra.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by smogz »

Samtidigt bör ju laguttagningar vara färskvara. Men visst har du rätt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Lidlund »

374 wrote:
smogz wrote:Jimmie - Forsell - Norman
Pesonen - Zacke - Calof
Ritola - Holmström - Broadhurst
Pettersson - Lindholm - Lundberg
Petterström

Fan va svårt att sätta Petterström som 13e när han var bäst igår.
Petterström kanske var bäst igår men över säsongen som helhet har han inte varit bra.
Över säsongen som helhet är det få spelare som varit bra med 5 matcher in (10%).
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by 374 »

Tar säsongen slut efter 50 matcher? Blir det walk over i de två sista? Inget slutspel?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Lidlund »

Kan du garantera att skelleftes säsong sträcker sig över 52 matcher?


I övrigt så avrundar jag 9.6 till 10%

Men 374

Vilka anser du får godkänt över säsongen?

Vilka spelare har motsvarat dina förväntningar, på vilket sätt och vad hade du för förväntningar?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by 374 »

Burström, Aho, Pettersson (Marcus och Adam), Pesonen, Zackrisson, Jimmie, Norman är några som jag tycker börjat i paritet med eller bättre än vad förväntat mig.
päran
Posts: 539
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by päran »

374 wrote:Burström, Aho, Pettersson (Marcus och Adam), Pesonen, Zackrisson, Jimmie, Norman är några som jag tycker börjat i paritet med eller bättre än vad förväntat mig.
Håller med om den listan minus Pesonen plus Forssell, Svensson och Petterström. Sen börjar Urbom se riktigt trevlig ut. Norman skiner dock mest med Jimmie och Nisse som runners up.
Last edited by päran on 01 Oct 2015, 22:00, edited 1 time in total.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Lidlund »

[quote="374"][/quote]
Motiveringen skulle vara trevligt och inte bara rapa namn.

Men du anser mao att 8 a 22 spelare har börjat "ok" men att du hade högre förväntningar på Pontus än vad han visat hittills?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by 374 »

Inte för att du egentligen är intresserad men jag tycker exempelvis (orkar inte motivera alla) Pesonen, Zackrisson och Jimmie varit piggare än förväntat och även gjort fler poäng. Petterström förväntar jag mig att han ska döda utvisningar och täcka skott, han har inte gjort någotdera. Han har dock inte varit sämste forward, det har Lindholm varit.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by nr86 »

Tycker att Petterström hör till dem som överraskat positivt på mig. I matchen mot Öhk dödade han i princip själv en utvisning. I den matchen såg man tydligt varför AIK valde att förlänga med honom. Visst gör Pesonen poäng men nog ser det ut som om han går lite på sparlåga.....de som imponerat mest på mig så här långt är Jimmie, M Pettersson, Norman och Svensson. ( han vann 1a matchen åt oss mot HV71 ) skönt att han fortsätter på samma fina sätt eftersom Hanses inte varit bra inledningsvis.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by ossian »

Så här tycker jag, Lundberg får gå in med Holmström och sätta tryck mot kassen, kanske Calof vaknar till liv i sin gamla omgivning.

Norman - Forssell - Ericsson
Pesonen - Zackrisson - Calof
Broadhurst - Holmström - Lundberg
Petterström - Lindholm - Pettersson
Ritola

Burström - Urbom
Heed - Lindholm
Pettersson - Lindgren
Aho
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by groenahulken »

Tycker det där ser ut som facit ossian!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by King Kong »

Ericsson - Holmström - Ritola
Norman - Lindholm - Calof
Broadhurst - Zackrisson - Pesonen
Petterström - Forssell - Lundberg
Pettersson
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
päran
Posts: 539
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by päran »

ossian wrote:Så här tycker jag, Lundberg får gå in med Holmström och sätta tryck mot kassen, kanske Calof vaknar till liv i sin gamla omgivning.

Norman - Forssell - Ericsson
Pesonen - Zackrisson - Calof
Broadhurst - Holmström - Lundberg
Petterström - Lindholm - Pettersson
Ritola

Burström - Urbom
Heed - Lindholm
Pettersson - Lindgren
Aho
Två första är helt rätt. Tredje ska vara Ritola-Lindholm-Holmström
Fjärde blir den jobbigaste linen i SHL att möta med Petterson-Lundberg-Petterström. Sedan blir det bänken för 73
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by ossian »

Jag kan se hur båda ni har tänkt med kedjorna ovan. Men jag vill absolut inte ändra på förstafemman då den känns supergiftig, även om Norman-Lindholm-Calof var kanon ifjol. Calof med Zacke/Pesonen var också grymt bra. Både Ericsson och Forssell har höjt sig massor sedan de parades ihop, två oerhört intelligenta spelare.

Tror inte att Ritola går rakt in i en stor roll med 15 minuters speltid. Bättre att matcha in honom mjukt, och låta honom starta som 13e. Såklart kommer han att gå in på tre kedjor när han är matchfit, och tror han skulle passa bra in med Holmström i tredje senare fram om det funkar för honom med fysen.

Sen skulle jag inte spela Martin Lundberg som center. Tycker han är oerhört mycket bättre som ytter. Ser hellre Calof eller varför inte Adam Pettersson som center?

Håller även med om att Broadhurst är närmast bänken just nu. Både Adam Pettersson och Petterström har tillhört de bättre i laget tycker då jag.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by smogz »

Har väldigt svårt att förstå logiken bakom backparet Heed-Aho om jag ska vara ärlig. Är det för att härda dom att ta ansvar för sitt spel? Märkligt
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Chippen »

Känns väldigt obalanserat faktiskt.

Skulle formera det som:
Heed-Linkan
Aho-Urbom
Burström-Pettersson
Lindholm
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Rollie »

Man måste verkligen vara övertygade från ledarhåll att pucken inte kommer vara i egen zon ö h om dessa två ska kampera ihop...
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by smogz »

Funderar på den halvknackiga starten. Kan det vara så att iom att man förlorade finalen ifjol så är fokus ännu hårdare på att vinna SM-guld iår och att träningen är upplagd för det.

Kan det vara så att laget fortfarande tränar jävulskt hårt mellan matcherna i syfte att uppnå en ännu högre kondisnivå iår jämfört med tidigare och och att det är därför det ser lite knackigt ut i spelet iallafall.

Samtidigt tycker jag inte man får dra för hårda växlar. Hade man vunnit mot Djurgården och Örebro vilket man förtjänade baserat på spelet och chanserna. Då hade man haft 18 poäng och legat tvåa idag. Det är lite tillfälligheter och inte helt logiskt.

Jag tycker fortfarande inte nödvändigtvis det är försvarsspelet som fallerar. Det är ganska mycket slarv som gett frilägen och mål också, Tim Heeds slarviga, övermodiga passning igår är ett exempel, samma sak med Mustonens kontringsmål, även det slarv och inte försvarsspelsproblem.

Dock återstår problemet att göra fler mål. Igår såg iallafall PP bra ut, och det var mycket tillfälligheter som gjorde att man inte satte några till i PP (Zackes stolpskott och klubbträff tex.)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by 374 »

smogz wrote:Funderar på den halvknackiga starten. Kan det vara så att iom att man förlorade finalen ifjol så är fokus ännu hårdare på att vinna SM-guld iår och att träningen är upplagd för det.

Kan det vara så att laget fortfarande tränar jävulskt hårt mellan matcherna i syfte att uppnå en ännu högre kondisnivå iår jämfört med tidigare och och att det är därför det ser lite knackigt ut i spelet iallafall.

Samtidigt tycker jag inte man får dra för hårda växlar. Hade man vunnit mot Djurgården och Örebro vilket man förtjänade baserat på spelet och chanserna. Då hade man haft 18 poäng och legat tvåa idag. Det är lite tillfälligheter och inte helt logiskt.

Jag tycker fortfarande inte nödvändigtvis det är försvarsspelet som fallerar. Det är ganska mycket slarv som gett frilägen och mål också, Tim Heeds slarviga, övermodiga passning igår är ett exempel, samma sak med Mustonens kontringsmål, även det slarv och inte försvarsspelsproblem.

Dock återstår problemet att göra fler mål. Igår såg iallafall PP bra ut, och det var mycket tillfälligheter som gjorde att man inte satte några till i PP (Zackes stolpskott och klubbträff tex.)
Passa dig, några sådana inlägg till och du hamnar i trollfacket.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Special Brew »

374 wrote:
smogz wrote:Funderar på den halvknackiga starten. Kan det vara så att iom att man förlorade finalen ifjol så är fokus ännu hårdare på att vinna SM-guld iår och att träningen är upplagd för det.

Kan det vara så att laget fortfarande tränar jävulskt hårt mellan matcherna i syfte att uppnå en ännu högre kondisnivå iår jämfört med tidigare och och att det är därför det ser lite knackigt ut i spelet iallafall.

Samtidigt tycker jag inte man får dra för hårda växlar. Hade man vunnit mot Djurgården och Örebro vilket man förtjänade baserat på spelet och chanserna. Då hade man haft 18 poäng och legat tvåa idag. Det är lite tillfälligheter och inte helt logiskt.

Jag tycker fortfarande inte nödvändigtvis det är försvarsspelet som fallerar. Det är ganska mycket slarv som gett frilägen och mål också, Tim Heeds slarviga, övermodiga passning igår är ett exempel, samma sak med Mustonens kontringsmål, även det slarv och inte försvarsspelsproblem.

Dock återstår problemet att göra fler mål. Igår såg iallafall PP bra ut, och det var mycket tillfälligheter som gjorde att man inte satte några till i PP (Zackes stolpskott och klubbträff tex.)
Passa dig, några sådana inlägg till och du hamnar i trollfacket.
Inte ens nära trollfacket. Ett seriöst inlägg.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by 374 »

Men när jag skriver samma sak så är det bara för att provocera eller? Då är det inte seriöst?
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Bilderberg »

Det viktigaste är inte vad som skrivs, utan vem som skriver.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by 374 »

Verkar så. Riktigt bra inlägg av smogz dock.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by smogz »

Ok, nu har vi lite Norman och Jimmie avstängd. Petterström borta troligen några matcher till. Ritola borta igen. Det är förstås negativt. Men med fyra spelare borta så får Olsson, Wingerli och kanske nån till, Ädelgran (?) chansen. Ska bli spännande att se hur de utnyttjar tillfället. Hoppas få se dom lite mer i spelet.

Som sagt tråkigt med spelare borta men behöver inte direkt vara negativt på halvlång sikt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Chippen »

"lite Norman"? Inte hela Norman alltså? Vilken tur :)

Det är nu vår bredd ställs på prov i några matcher. Ska bli intressant att följa.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by smogz »

Undrar vad jag hade tänkt skriva från början?

Hoppas få se ytterligare en junis. Är det Ädelgran som ligger närmast tro?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by haggloader »

Vad hade Norman för lön?
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Chippen »

Fick han inte 12 000 kr i böter, vilket då tyder på 35001-50000 kr
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Skidrow »

Frågan är om inte Edström tas hem.
Locked