Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by 374 »

Helt bisarrt att det blir noll poäng i matcherna mot Örebro och Frölunda, sett till hur spelet sett ut borde det varit fyra. Mot Frölunda tycker jag flera gör sin bästa match för säsongen, Holmström, Calof till exempel. Den enda som egentligen faller ur ramen lite grann är Svensson.

AIK kom av sig efter den felaktiga (min magkänsla säger att den var felaktig) förmångaspelareutvisningen, eller egentligen av det kom två utvisningar efter varandra, innan dess hade de spelat ut Frölunda unde större delen av första perioden.
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by ossian »

Bra förstaperiod, men sen är vi helt utspelade. Frölunda är riktigt vassa i år, men det ser väldigt tamt ut från vår sida.

Heed ser darrig ut, Svensson har en svår match men har flera billiga insläpp, Holmström- var har hänt?, Broadhurst trampar vatten och ser oerhört vek ut, Pesonen totalt osynlig, A Lundberg är en säkerhetsrisk.

På plussidan tycker jag 4ekedjan håller uppe spelet bra, förstafemman ser giftig ut, Zackrisson och M Pettersson får godkänt. Otroligt dåligt passningsspel från vår sida i 2a 3e perioden, knappt ett pass som sitter på bladet utan på skrillorna eller en meter bakom. Sen är det VM i sex man på banan, och det funkar inte mot ett så pass skickligt lag som Frölunda.

Vi måste formera om kedjorna då två femmor totalt saknar kemi, första och fjärde ser bra ut-
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by 374 »

Pesonen sköt ju fyra skott på mål så tycker inte man kan säga att han var osynlig. Det är lika många som Lindholm skjutit på hela säsongen. Lindholm gjorde för övrigt sin bästa match hittills.

Wallson verkar för övrigt också tycka att den andra förmångaspelarepåbananutvisningen var felaktig.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by 374 »

Man ska också komma ihåg att Frölunda är riktigt jäkla bra, bättre än jag förväntat mig. Tror de tar guld.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by Special Brew »

Ja, idag var dom mycket bättre än oss. En guldkandidat. Det är inte vi. Inte i mina ögon.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by 374 »

De var inte mycket bättre. Rent objektivt så skulle man kunna hävda att de var bättre men det skulle nog inte kunna gå att fastställa.

Det kommer komma matcher när AIK är sämre än sina motståndare men ändå vinner.
Fdskebo
Posts: 1111
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by Fdskebo »

Special Brew wrote:Ja, idag var dom mycket bättre än oss. En guldkandidat. Det är inte vi. Inte i mina ögon.
Nej, inte än... Men förhoppningsvis om 40 omgångar.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by 374 »

Frölunda är dock också bättre då.
petterrr_dd
Posts: 348
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by petterrr_dd »

Bara jag som tycker att wallson borde göra som fagerwall gjorde? AIK drog på sig onödiga utvisningar, försvaret var totalt värdelöst, BP å pp var totalt värdelöst och framåt var de bara 37 och 21 som var bra. Hade varit skönt att få se wallson förbannad och säga liknande saker som herr fule gjorde...
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by Markman »

petterrr_dd wrote:Bara jag som tycker att wallson borde göra som fagerwall gjorde? AIK drog på sig onödiga utvisningar, försvaret var totalt värdelöst, BP å pp var totalt värdelöst och framåt var de bara 37 och 21 som var bra. Hade varit skönt att få se wallson förbannad och säga liknande saker som herr fule gjorde...
Jag tror inte direkt att det var tyst och stilla i omklädningrummet efter match, du kan nog lita på att det ventileras ordentligt där. Finns väl ingen anledning att ta sånt i media, det hjälper ju inte.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
petterrr_dd
Posts: 348
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by petterrr_dd »

Markman wrote:
petterrr_dd wrote:Bara jag som tycker att wallson borde göra som fagerwall gjorde? AIK drog på sig onödiga utvisningar, försvaret var totalt värdelöst, BP å pp var totalt värdelöst och framåt var de bara 37 och 21 som var bra. Hade varit skönt att få se wallson förbannad och säga liknande saker som herr fule gjorde...
Jag tror inte direkt att det var tyst och stilla i omklädningrummet efter match, du kan nog lita på att det ventileras ordentligt där. Finns väl ingen anledning att ta sånt i media, det hjälper ju inte.

Det hjälper mig ;)
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by 374 »

Frågan är väl vad de ska säga, tränarstaben tycker förmodligen också att det är bisarrt att de två senaste matcherna renderat i noll poäng.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by p-play »

ossian wrote:Bra förstaperiod, men sen är vi helt utspelade. Frölunda är riktigt vassa i år, men det ser väldigt tamt ut från vår sida.

Heed ser darrig ut, Svensson har en svår match men har flera billiga insläpp, Holmström- var har hänt?, Broadhurst trampar vatten och ser oerhört vek ut, Pesonen totalt osynlig, A Lundberg är en säkerhetsrisk.

På plussidan tycker jag 4ekedjan håller uppe spelet bra, förstafemman ser giftig ut, Zackrisson och M Pettersson får godkänt. Otroligt dåligt passningsspel från vår sida i 2a 3e perioden, knappt ett pass som sitter på bladet utan på skrillorna eller en meter bakom. Sen är det VM i sex man på banan, och det funkar inte mot ett så pass skickligt lag som Frölunda.

Vi måste formera om kedjorna då två femmor totalt saknar kemi, första och fjärde ser bra ut-
Jag tycker faktiskt inte att förstaperioden var speciellt bra. Det är lite grann av en synvilla: vi äger mycket puck och lirar, dock mest i ofarliga områden. Frölunda spelar mycket, mycket rakare vilket gör att när deras lägen uppstår så blir det livsfarligt. Puckkontroll är väl bra men om det känns ibland som om man söker upp ostörda ytor för att man inte skall riskera att tappa puck. Att sedan laget består av alldeles för många lirare av samma typ gör väl bara att saker och ting förstärks. BP, PP och forecheck är verkligen svaga.
Sedan borde man splittra kedjan med Jimmie, Norman och Forsell. De är verkligen katastrofal i egen zon: Norman är svag fysiskt, Jimmie rör inte på fötterna och Forssell ser segare ut än på länge.
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by Rollie »

Håller med! Och nu ser man vad vinsterna/ spelet mot Groko gav för missvisande signaler. Förmodligen mötte vi det kassaste laget i SH just nu...
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 6: Frölunda - Skellefteå AIK 3/10 16:00

Post by ossian »

p-play wrote: Jag tycker faktiskt inte att förstaperioden var speciellt bra. Det är lite grann av en synvilla: vi äger mycket puck och lirar, dock mest i ofarliga områden. Frölunda spelar mycket, mycket rakare vilket gör att när deras lägen uppstår så blir det livsfarligt. Puckkontroll är väl bra men om det känns ibland som om man söker upp ostörda ytor för att man inte skall riskera att tappa puck. Att sedan laget består av alldeles för många lirare av samma typ gör väl bara att saker och ting förstärks. BP, PP och forecheck är verkligen svaga.
Sedan borde man splittra kedjan med Jimmie, Norman och Forsell. De är verkligen katastrofal i egen zon: Norman är svag fysiskt, Jimmie rör inte på fötterna och Forssell ser segare ut än på länge.
Håller med om matchanalysen. Första perioden var jämn. Vi möter ett väldigt bra lag och vi behöver spela bra för att hålla jämna steg. Senare i matchen så tar de kontroll över pucken, vi tar dumma utvisningar, och sen är passningsspelet katastrof. Utan vårt passningsspel och puckinnehav är vi mediokra.

Håller dock absolut inte med om att splittra på Jimmiekedjan. Tycker att de är bra i egen zon, väldigt bra. Tycker Norman ser väldigt stark ut i kroppen, han är inte tung bjässe men han ser hård ut i kroppen och vinner massor av närkamper genom sin speed. Han känns som ett bra komplement till Jimmie Och Forssell som vi sedan tidigare att de har en bra kemi. Deras plusminus säger då motsatsen, och att det är tredjekedjan som har problem.

Sen kan PP komma att växa under säsongen. Tim Heed har inte vart dålig men har en liten bit kvar till toppformen, och han är den viktigaste spelaren för att PP ska lyfta.
Locked