Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

lobo
Posts: 1581
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Chippen
Posts: 14298
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

smogz wrote:Varför inte betala för det?
Spelar det någon roll om jag ser bortamatcher hemma eller på krogen?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Publiken

Post by cechise »

Jag tror det skulle göra en enorm skillnad för ståplats om man bara höjde gränsen för ungdom. Till tex 26 år istället för 18 eller vad det är nu.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

cechise wrote:Jag tror det skulle göra en enorm skillnad för ståplats om man bara höjde gränsen för ungdom. Till tex 26 år istället för 18 eller vad det är nu.
Jupp, eller åtminstone runt 21. Svårt att motivera >2000kr till hockey när du är lågavlönad/student/arbetslös.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Publiken

Post by 374 »

Ingen generell höjning men däremot kanske det skulle kunna vara lite billigare för studenter och arbetslösa.
Chippen
Posts: 14298
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Har vi inte studentpris?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8488
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Vi drev frågan om (betydligt) lägre priser upp till 25 år inför säsongen men fick nej. Ungdomsarbetslösheten är ju hög och vi inom NP är rätt säkra på att det finns ett enormt tapp efter gymnasiet, där sista rabatterade kortet ligger.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6820
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

Trollet wrote:Vi drev frågan om (betydligt) lägre priser upp till 25 år inför säsongen men fick nej. Ungdomsarbetslösheten är ju hög och vi inom NP är rätt säkra på att det finns ett enormt tapp efter gymnasiet, där sista rabatterade kortet ligger.
Att ha rabatterade säsongsbiljetter (ståplats) för unga vuxna vore ett bra drag.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Som min kompis sa nu när Dreambox dött ut blir det mindre folk på matcherna för abonnemangen blir så dyra så man får mindre pengar över.
lobo
Posts: 1581
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Skidrow wrote:Som min kompis sa nu när Dreambox dött ut blir det mindre folk på matcherna för abonnemangen blir så dyra så man får mindre pengar över.
haha, ja det är ju också ett sätt att räkna! Är dock säkerligen relevant
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Publiken

Post by 374 »

Nu får ju desstom 8 av 10 lägre disponibel inkomst.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Precis. Men det visste man väl innan man röstade förutsatt att man inte är en idiot
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Publiken

Post by schteffe »

Trollet wrote:Vi drev frågan om (betydligt) lägre priser upp till 25 år inför säsongen men fick nej. Ungdomsarbetslösheten är ju hög och vi inom NP är rätt säkra på att det finns ett enormt tapp efter gymnasiet, där sista rabatterade kortet ligger.
Rabattering borde åtminstone ges upp till 21 års ålder för att mjuka till övergången, kanske kan man på så sätt mötas halvvägs.
User avatar
haggloader
Posts: 707
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Publiken

Post by haggloader »

smogz wrote:Precis. Men det visste man väl innan man röstade förutsatt att man inte är en idiot
Fint språkbruk du har.
Jag blev lite upprörd och tänkte skriva något men andades djupt några gånger, tills jag insåg att du faktiskt hade tänkt till.
User avatar
haggloader
Posts: 707
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Publiken

Post by haggloader »

Skidrow wrote:Som min kompis sa nu när Dreambox dött ut blir det mindre folk på matcherna för abonnemangen blir så dyra så man får mindre pengar över.
Varför har dreambox dött ut?
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Publiken

Post by snokia »

Man kan inte se all hockey på dreambox längre. Cmore hockey sänder nu bara i HD och den kanalen är pairad :)
User avatar
haggloader
Posts: 707
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Publiken

Post by haggloader »

Bra, men vad betyder pairad, dataslang för vad?
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Publiken

Post by snokia »

haggloader wrote:Bra, men vad betyder pairad, dataslang för vad?
Den går alltså inte att dela ut till dreambox. Kodad kan man väl säga att pairad betyder typ.
Chippen
Posts: 14298
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Pairad i detta sammanhang betyder väl mera att digital-TV kortet som kanalen sänds på är knuten till en digitalbox och jan endast ses på den

Är exakt likadant med ViaSat HD-kanalerna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
haggloader
Posts: 707
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Publiken

Post by haggloader »

haggloader wrote:
smogz wrote:Precis. Men det visste man väl innan man röstade förutsatt att man inte är en idiot
Fint språkbruk du har.
Jag blev lite upprörd och tänkte skriva något men andades djupt några gånger, tills jag insåg att du faktiskt hade tänkt till.
Tills jag insåg att du som vanligt inte hade tänkt särskilt långt.
Lägre disponibel inkomst nu och några år framåt, men förhoppningsvis bättre levnadsstandard om några år, givet välfärdsstaten.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Publiken

Post by snokia »

Chippen wrote:Pairad i detta sammanhang betyder väl mera att digital-TV kortet som kanalen sänds på är knuten till en digitalbox och jan endast ses på den

Är exakt likadant med ViaSat HD-kanalerna.
Precis, orkade bara inte skriva så mycket :)
Chippen
Posts: 14298
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

I see :) fast kodad var rätt det med :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
haggloader
Posts: 707
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Publiken

Post by haggloader »

Chippen wrote:Pairad i detta sammanhang betyder väl mera att digital-TV kortet som kanalen sänds på är knuten till en digitalbox och jan endast ses på den

Är exakt likadant med ViaSat HD-kanalerna.
Intressant!
Menar ni att programkortet måste gifta sig med digitalboxen? Är det kodnyckel där emellan? Varför har inte programbolagen fixat det för länge sedan?
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Publiken

Post by smogz »

haggloader wrote:
haggloader wrote:
smogz wrote:Precis. Men det visste man väl innan man röstade förutsatt att man inte är en idiot
Fint språkbruk du har.
Jag blev lite upprörd och tänkte skriva något men andades djupt några gånger, tills jag insåg att du faktiskt hade tänkt till.
Tills jag insåg att du som vanligt inte hade tänkt särskilt långt.
Lägre disponibel inkomst nu och några år framåt, men förhoppningsvis bättre levnadsstandard om några år, givet välfärdsstaten.
Men det var ju inte levnadsstandard jag kommenterade. Det jag konstaterade är att om man röstar vänster vet man att man kommer att få mindre pengar att röra sig med. Men låt oss inte förstöra denna tråd med politik.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Publiken

Post by snokia »

haggloader wrote:
Chippen wrote:Pairad i detta sammanhang betyder väl mera att digital-TV kortet som kanalen sänds på är knuten till en digitalbox och jan endast ses på den

Är exakt likadant med ViaSat HD-kanalerna.
Intressant!
Menar ni att programkortet måste gifta sig med digitalboxen? Är det kodnyckel där emellan? Varför har inte programbolagen fixat det för länge sedan?
Jo, så kan man förklara det också :) Är rätt dåligt insatt i varför faktiskt så jag drog en Google och hittade detta:

"Problemet canaldigital har eller har haft var att dom var tidiga med HD och har många HD boxar ute som inte klarar chip pairing och därför har dom inte kunnat slå på det. Nu är antagligen tillräckligt många av dessa boxarna utbytta så då kan dom succesivt börja dra igång pairing på kanal efter kanal i lagom takt så att folk hinner byta om man har för gammal box.
Rent tekniskt finns det nog inget hinder att kräva pairing på SD kanaler med, men med tanke på hur många SD boxar och moduler som finns ute så lär det nog dröjja ett tag."

Är förmodligen lite OT detta så jag lämnar det hän nu :)
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

haggloader wrote:
Skidrow wrote:Som min kompis sa nu när Dreambox dött ut blir det mindre folk på matcherna för abonnemangen blir så dyra så man får mindre pengar över.
Varför har dreambox dött ut?
För att dom lyckades göra det olagligt att ha Dreambox inte bara den som levererar koden till alla dreamboxar.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Publiken

Post by bsa »

Var i fjollträsk kan man stöta på likasinnade? Menar vilken sportbar, tackar på förhand.
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Publiken

Post by Musslan »

bsa wrote:Var i fjollträsk kan man stöta på likasinnade? Menar vilken sportbar, tackar på förhand.
"Papas" eller papagallo på söder är väl mest troligt att hitta nån likasinnad.
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Publiken

Post by schteffe »

Döpa om kommande bantad ståplats från "ståplats" till "klack"? Och de nya sittplatserna till "aktiv sittplats"? Vore bra att även klubben visar vad man vill skapa för atmosfär på olika läktarsektioner. Ungefär som http://www.difhockey.se/biljetter" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

schteffe wrote:Döpa om kommande bantad ståplats från "ståplats" till "klack"? Och de nya sittplatserna till "aktiv sittplats"? Vore bra att även klubben visar vad man vill skapa för atmosfär på olika läktarsektioner. Ungefär som http://www.difhockey.se/biljetter" onclick="window.open(this.href);return false;
Vore absolut en god idé, kanske skulle slänga iväg ett mail?
Post Reply