Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

panzerfaust
Posts: 72
Joined: 10 Aug 2014, 19:37

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by panzerfaust »

Gick iväg och bajsade och helt plötsligt stod det 5-4, vad hände?
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Special Brew »

Ja , vafan händer? Befinner mig i Sydafrika och är väldigt tacksam för alla rapporter.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by marre »

Risig i kistan? :lol:
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by GroovyEd »

Alltså sekvensen med Linkans höfttackling som följdes av Jannes klappklappmål. Myslimpan sitter i ännu!
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Special Brew »

Hallå! Vilka leder? Dåligt med rapporter.
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Sargade Sune »

5-4 till skellefteå. Snygg vändning må jag säga.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Lappmössan »

Special Brew wrote:Hallå! Vilka leder? Dåligt med rapporter.
Vi vann 5-4. Modo bättre i första, sedan tog vi över.
Målen av Burström, AP, Heed, Janne och MP.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Special Brew »

Tack! Kul att vi vänder!
hillbilly
Posts: 856
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by hillbilly »

Förlust?

Glöm det. Såg att vi vann
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by krysset »

Vad kostar en matchotränad backlund?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Lappmössan »

För mycket
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by smogz »

Backlund är sämre än Hanses. Så fort det blir lite dragigt släpper Backlund allt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Ripper83 »

Finns det att se målen någonstans?
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Hank »

Tror ju inte Hanses är sämre än i fjol, snarare tvärtom. Efter en skakig start då växte han in i rollen och blev en fullgod backup. Finns ju ingen anledning att tro något annat i år, i vart fall inte baserat på några träningsmatcher/CHL.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Rollie »

Om han är nöjd med att vara backup. Men om han verkligen vill ta upp kampen om förstaspaden eller åtminstone få spela en stor del av matcherna så har ju satt sig i rejäl uppförsbacke.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Rollie »

Repeterar frågan som ställts här ovanför: Kan man se målen någonstans?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Skidrow »

Extremt dålig backspel i första perioden var typ 1rätt pass och resten felpass, Hanses borde ha tagit 3målet men dom 2 första är han helt chanslös på, 4 tror han håller pucken men Skröder hittar den och slår in den.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Colton »

Hanses är ju fruktansvärt dålig, fattar inte varför alla tar honom till försvar egentligen? Gjorde några bra matcher när Mackan var skadad men sammanfattningsvis så är han på tok för dålig.

Däremot kul med Axel som ser ännu bättre ut i år än i slutspelet. Trampade enkelt förbi en back igår och var millimeter från ett ruggigt snyggt mål. Skridskoåkningen är ju hans svaghet men av de jag sett så verkar han klart bättre på rören nu.
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Highlights: http://norran.se/sport/skelleftea-aik/h ... odo-446943" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Markman »

mellan 3 & 20 tecken wrote:Highlights: http://norran.se/sport/skelleftea-aik/h ... odo-446943" onclick="window.open(this.href);return false;
Grazie mille!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by p-play »

Colton wrote:Hanses är ju fruktansvärt dålig, fattar inte varför alla tar honom till försvar egentligen? Gjorde några bra matcher när Mackan var skadad men sammanfattningsvis så är han på tok för dålig.
Det tror jag inte alla gör, men det är fortfarande bara försäsong med allt vad det innebär. Jag tyckte nog att Hanses var en ganska medioker allsvensk målvakt i slutet av sin senaste säsong i allsvenskan. Han var t o m ett tag inte ens förstaval. Det var därför överraskande att han värvades och kanske ännu mer överraskande att man valde att förlänga i våras med honom efter förra säsongen, men man ser uppenbarligen potential i honom och efter att ha sett Heeds förvandling så antar jag att allt är möjligt. Jag tycker faktiskt att han har sett lite bättre ut denna försäsong jämfört med förra, trots att en och annan puck ramlar in lite väl enkelt. Som någon påpekat i någon tråd så verkar han ofta släppa in de första skotten.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by burk »

Roligt med lite highlights och på dom så verkar ju alla Modos mål komma efter väldigt taffligt spel från AIK spelarna i försvarszonen
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Träningsmatch: Skellefteå AIK - MODO 1 Sep

Post by Markman »

p-play wrote:
Colton wrote:Hanses är ju fruktansvärt dålig, fattar inte varför alla tar honom till försvar egentligen? Gjorde några bra matcher när Mackan var skadad men sammanfattningsvis så är han på tok för dålig.
Det tror jag inte alla gör, men det är fortfarande bara försäsong med allt vad det innebär. Jag tyckte nog att Hanses var en ganska medioker allsvensk målvakt i slutet av sin senaste säsong i allsvenskan. Han var t o m ett tag inte ens förstaval. Det var därför överraskande att han värvades och kanske ännu mer överraskande att man valde att förlänga i våras med honom efter förra säsongen, men man ser uppenbarligen potential i honom och efter att ha sett Heeds förvandling så antar jag att allt är möjligt. Jag tycker faktiskt att han har sett lite bättre ut denna försäsong jämfört med förra, trots att en och annan puck ramlar in lite väl enkelt. Som någon påpekat i någon tråd så verkar han ofta släppa in de första skotten.
Svarar här: http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... 76#p147476" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Locked