Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2015/2016

Post by marre »

Pihlström var ju inge vidare i FBK,men är ju liten ,leftare och bra på rören.Brukar ju Lasse gilla ;)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lappmössan »

bruno wrote:
Colton wrote:Okej riktigt långsökt här men vafan.

Darryl Wolski, agent, skrev på twitter för 30 min sen

"Darryl Wolski ‏@2112hockey · 29m29 minutes ago
Two NHL players leaving for Sweden and KHL details coming in a few days"

Under hans klientlista finns fem spelare listade som free agents under kategorin "NHL". det är

Peter Mueller
Scott Glennie
Vlad Kamenev
Dmitri Sergeyev
Arron Asham

Ryssarna och Asham känns ointressanta, de två andra däremot har jag spekulerat i tidigare som spelare som BORDE vara aktuella. Nån av dom klara?
Hittade denna artikel om Glennie där det står om intresse från Sverige:

http://www.defendingbigd.com/2015/6/26/ ... -rate-2008" onclick="window.open(this.href);return false;
Reports about the quality of his defensive game vary, but the improvement is there enough that there has been interest expressed in Glennie from the Czech Republic, Finland, Russia, and Sweden. He's going to be able to continue his career if he decides to do so.
Verkar handla om Mueller till Malmö: http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ahandsval/" onclick="window.open(this.href);return false;
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2015/2016

Post by marre »

Hyfsad 1:a lina dom får...
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Colton »

Förstahandsval för Malmö behöver inte betyda tvärtom. Alltid oroande med skadeproblematik men har kanske bäst spetskvaliteer i hela SHL.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

smogz wrote:Pihlström börjar ju vara några år men det är klart 28 poäng som back i KHL är ju inte kattskit. Ja tack. Även om det är osannolikt. Kasta in Cervenka också så är jag nöjd även om han är leftare.
Pihlström är forward.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Ibland funderar jag om jag är helt dum i huvudet...forward, check

Och då, Nej tack
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Tohotforyoubitch
Posts: 10
Joined: 25 Jun 2015, 07:00

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Tohotforyoubitch »

smogz wrote:Ibland funderar jag om jag är helt dum i huvudet...forward, check

Och då, Nej tack

28 poäng på 60 matcher i KHL är inte dåligt, han skulle säkert passa bra in i AIK.
Lindström hade liknande poäng i KHL innan han kom och dominerade i SHL.
Att Philström spelade dåligt i FBK betyder inte så mkt. Skulle gärna se honom i laget.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Tydligen en forward från KHL som har ett år kvar och är rightare enligt massa nya surr. Kanske spelaren inte ryms inom utlandskvoten. Noll koll vilken klubb eller nationalitet. Kanske stämmer då att en spelare, bra sådan, är på gång. Jag hoppas det är en stor forward även fysiskt.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Balotelli »

kanske Niclas Bergfors

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2045" onclick="window.open(this.href);return false;
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Bergfors vann interna poängligan och vore märkligt om de skeppar iväg honom när han skrivit kontrakt. Man bryter inte med bäste poängterar även om de skulle ha flera utländska spelare. Men Södertäljeprodukt och kanske bekant med Tim Heed och Bert Robertsson. Kanske Tim Heed visade han runt i hallen tidigare som det spekulerades om dvs nått fruntimmer påstod Heed hade visat någon runt i träningskläder. Bryta kontraktet varför i så fall?
Han har spelat jvm med Zackrisson förr.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

En anledning skulle ju kunna vara avstånd. Har viss förståelse om man lessnar på resorna. 9 timmar och 10 minuter enkel väg med direktflyg till St petersburg.
Skärmklipp.PNG
Skärmklipp.PNG (159.16 KiB) Viewed 4863 times
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Men de har bra betalt. Kanske nån skada? ?? Han skrev ju på nytt kontrakt i sommar. Något drastiskt måste ju hänt i så fall.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

Ett par namn som stämmer in på beskrivningen som kanske kan vara intressanta:
Juhamatti Aaltonen: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3200" onclick="window.open(this.href);return false;
Petri Kontiola: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4281" onclick="window.open(this.href);return false;
Matt Ellison: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9145" onclick="window.open(this.href);return false;
Jiri Novotny: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8675" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan Kovar: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18083" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin Ruzicka: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23860" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Silly Season 2015/2016

Post by eiderwall »

Oscar Möller då?
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2015/2016

Post by marre »

Undra var Krysset hört dessa rykten?
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

marre wrote:Undra var Krysset hört dessa rykten?
Rykten är en massa surr. Jag vill veta om fler än 2-3 till ha hört detta. Fick höra detta för en dryg vecka sedan och sedan igår av två olika personer. Rykte, nja de hade inga namn men att det.... är en rightare som har kontrakt i KHL men som ev bryter?!?!?! Tydligen nån tjej som hade sett Tim Heed visa runt en spelare i Arenan i förd träningskläder. Jag har noll koll på vare sig spelare eller tjejen vem det ska vara men om det vore någon substans så lägger jag bara ut detta ifall någon annan hört.
Av de spelare som nämnts ovan så Altonen vore ju något för han har ju spelat i SHL förr med mycket bra resultat men varför skulle han då lämna och bryta kontraktet med Jokerit?!?!?! Vad skulle kunna få honom att bryta för att ev försöka komma till Skellefteå. Då måste det ju hänt något mystiskt någon sjiism eller så. Han kan ju förvisso ha klausul inan et visst datum men han har ju lirat träningsmatcher med Jokerit. Detta talar mot det skulle vara honom men fick jag välja av dessa så tog jag honom. Altonen har spelat med Pesonen i Kärpät bl.a och i landslaget.

Vill inte alls bidraga till någon falsk ryktesspridning men den tjej som såg någon som sett Heed med spelare kan väl göra sig till känna här på NP forum annars är ju hon knappast någon "riktig" inbiten supporter om vi säger så. Hur kan någon påstått sett Brunström då detta saknar substans. Men "någon kan" ha sett Heed med någon som sitter på kontrakt från KHL.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2015/2016

Post by kopitar »

Peter mueller klar för mif. Herregud lasse vakna från din fetish på juniorer. Och börja värva
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Tjejen som kommer med olika rykten , tror hon heter Elin. Vem är hon!?!?!? Har hon registrerat sig här eller inte.
Hällgren
Posts: 206
Joined: 01 Oct 2013, 17:40

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Hällgren »

Vet inte vem hon är men hon är tokskön i alla fall!! Behövs mer sånt folk i hockeykretsar om ni frågar mig.
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2015/2016

Post by marre »

Som hittar på att spelare är klara?? Tokskönt...
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Silly Season 2015/2016

Post by snokia »

krysset wrote:Tjejen som kommer med olika rykten , tror hon heter Elin. Vem är hon!?!?!? Har hon registrerat sig här eller inte.
Random AIK-tjej. Varken mer eller mindre. Om hon finns här vet jag inte.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Trollet »

Hennes träffprocent är omöjligt högre än att bara gissa iallafall. Vet inte hur många som har varit klara och som ska presenteras "i morgon" den här sommaren.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Vem förutom Brunnström? Men häftigt med hockeytjejer. Mer sådana.
alioooop
Posts: 35
Joined: 15 Jan 2014, 14:22

Re: Silly Season 2015/2016

Post by alioooop »

krysset wrote:Vem förutom Brunnström? Men häftigt med hockeytjejer. Mer sådana.
Hon sa bara att det var någon som liknade Brunnström och det var hennes kompis som sett "spelaren". :)

Angående när hon efter det sa att någon var klar och skulle presenteras på brännbollen så förstår jag att hon litade på sin källa för har själv sett konversationen och ni vet nog alla vem personen är om jag skulle säga namnet!

Men sen förstår jag ju självklart att hennes trovärdighet kan ifrågasättas då hon är den som gått ut med infon. :)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Trollet »

alioooop wrote:
krysset wrote:Vem förutom Brunnström? Men häftigt med hockeytjejer. Mer sådana.
Hon sa bara att det var någon som liknade Brunnström och det var hennes kompis som sett "spelaren". :)

Angående när hon efter det sa att någon var klar och skulle presenteras på brännbollen så förstår jag att hon litade på sin källa för har själv sett konversationen och ni vet nog alla vem personen är om jag skulle säga namnet!

Men sen förstår jag ju självklart att hennes trovärdighet kan ifrågasättas då hon är den som gått ut med infon. :)
Det är inget konstigt i att det är hennes trovärdighet som ifrågasätts, det är hon som kommer med uppgifterna och vill man då inte berätta varifrån de kommer så är det ännu viktigare för henne att göra en sansad värdering. Annars blir alltihop bara gissningar.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Colton »

Jack Skille, är det något? Lite "jocke Lindström" vibbar över honom. När han lirar i NHL så är motspelarna för bra, i Columbus var han rätt okej när jag såg honom men svårt att producera i NHL. Vad tror ni?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9217" onclick="window.open(this.href);return false;
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Finns inga källor mer frånsett kanske efter en blöt pokerkväll med Lasse J. Men han kanske ber att få betala ens säsongskort istället.. :) Folk har lätt att hallicunera om de ser någon obekannt på Arenan med ex NHL keps på sig under en träning. Detta med bilen och 73 var sannt samt även annat som andra ibland kommer med. Terry var "klar" långt innan han presenterades så att justera bilen var inga problem. Skulle det hända annat så ändrar man ju snabbt på detta. Kontraktet gällde väl ev från den dag det blev offentligt, typ!
Ex Jag är överens med Lasse men behöver tid att ordna lite småsaker hemma så då gäller kanske kontraktet från 1/9 ?!?! Man släpper det hela 1/9 och jag kanske har vart överens mer eller mindre sedan 1/8?!
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Trollet wrote:
alioooop wrote:
krysset wrote:Vem förutom Brunnström? Men häftigt med hockeytjejer. Mer sådana.
Hon sa bara att det var någon som liknade Brunnström och det var hennes kompis som sett "spelaren". :)

Angående när hon efter det sa att någon var klar och skulle presenteras på brännbollen så förstår jag att hon litade på sin källa för har själv sett konversationen och ni vet nog alla vem personen är om jag skulle säga namnet!

Men sen förstår jag ju självklart att hennes trovärdighet kan ifrågasättas då hon är den som gått ut med infon. :)
Det är inget konstigt i att det är hennes trovärdighet som ifrågasätts, det är hon som kommer med uppgifterna och vill man då inte berätta varifrån de kommer så är det ännu viktigare för henne att göra en sansad värdering. Annars blir alltihop bara gissningar.
Är inte allt bara gissningar innan kontraktet är undertecknat skriftligt? Grundproblemet är att det är för få rykten och inte att någon råkar gissa fel. Man ska också komma ihåg att något som var en sanning igår, inte behöver vara det idag: det finns otaliga exempel på spelare som varit överens med en klubb för att sedan ändå välja någon annan. Alla har vi haft fel, och det kan mycket väl vara så i det här fallet att man har varit överens med spelare men att det har blivit ändrade planer.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Trollet »

Säger man "i morgon presenteras en ny spelare" utgår nog de flesta från att man har passerat både förhandlingar och kontraktskrivande.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rollie
Posts: 2049
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Rollie »

Colton wrote:Jack Skille, är det något? Lite "jocke Lindström" vibbar över honom. När han lirar i NHL så är motspelarna för bra, i Columbus var han rätt okej när jag såg honom men svårt att producera i NHL. Vad tror ni?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9217" onclick="window.open(this.href);return false;
Hell yes säger jag! Kan tänka mig att skriva kontrakt bara utifrån de mått han besitter (185/100), allt annat är bonus. Fast helst ser jag en back men gärna två.
Locked