Lagbygge och formationer 15/16

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Foppas skridskocoach »

Ritola är nog tänkt som en topp sex-forward. Tror inte alls att vi får se honom harva runt i en fjärdekedja.
Tigerränderna går aldrig ur.
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by marre »

Tycker absolut Jimmie och Axel ska testas i samma kedja! Runt kassen kommer dom få ett jäkla tryck!!
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by p-play »

Foppas skridskocoach wrote:Ritola är nog tänkt som en topp sex-forward. Tror inte alls att vi får se honom harva runt i en fjärdekedja.
Han är nog definitivt tänkt som en topp sex-forward, men det är tveksamt om han verkligen är det. Ja, det är väl egentligen tveksamt om han kommer att kunna tillföra något i år överhuvudtaget med tanke på skadorna.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Larzon »

Bellemare 2.0
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by p-play »

Larzon wrote:Bellemare 2.0
Inte samma spelartyper.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Larzon »

p-play wrote:
Larzon wrote:Bellemare 2.0
Inte samma spelartyper.
Inte samma storlek pa skridskorna heller gissar jag.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Skidrow »

Lappmössan wrote:Tycker inte att det är optimalt med Axel och Jimmie i samma kedja. Båda bra framför mål, båda rätt sega på rören.
Mitt val beror på att Zacke är stabilare hemåt så därför hamnade han med Pesonen och Calof.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Lappmössan »

Calof-Zackrisson-Pesonen
Jimmie-Forssell-Broadhurst
Norman-Holmström-Ritola
Lindholm-Lundberg-Pettersson

Alt. 4 jämnbra kedjor med:

Calof-Zackrisson-Pesonen
Jimmie-Lundberg-Ritola
Lindholm-Forssell-Broadhurst
Norman-Holmström-Pettersson

(Broadhurst utbytbar med Pontus. Tror helt ärligt inte att PP hamnar utanför truppen men vette fan vem det blir annars.)
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by smogz »

Gillar ditt första Lappis.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Markman »

Jimmie Ericsson - Kapten
Erik Forssell, Patrik Zackrisson och Pär Lindholm (!) - Assisterande
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rollie
Posts: 2053
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Rollie »

Helt rätt! Lindholm är en framtida trotjänare/kulturbärare. Kommer aldrig hamna i NHL och knappast KHL heller så jag ser honom många år här framöver.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Larzon »

Rollie wrote:Helt rätt! Lindholm är en framtida trotjänare/kulturbärare. Kommer aldrig hamna i NHL och knappast KHL heller så jag ser honom många år här framöver.
Tror Lindholm har storre chans pa NHL aen manga andra talanger som spelar i andra klubbar.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Lidlund »

Rollie wrote:Helt rätt! Lindholm är en framtida trotjänare/kulturbärare. Kommer aldrig hamna i NHL och knappast KHL heller så jag ser honom många år här framöver.
Trodde jag om Melkman också.,
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Poet »

Larzon wrote:
Rollie wrote:Helt rätt! Lindholm är en framtida trotjänare/kulturbärare. Kommer aldrig hamna i NHL och knappast KHL heller så jag ser honom många år här framöver.
Tror Lindholm har storre chans pa NHL aen manga andra talanger som spelar i andra klubbar.
Självklart tror du det.
2012-05-19
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Larzon »

forvaentade du dig nagot annat ;)?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by King Kong »

Pesonen-Ericsson-Calof
Broadhurst-Lindholm-Holmström
Ritola-Zackrisson-Norman
Lundberg-Forssell-Pettersson
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Bilderberg »

Markman wrote: Pär Lindholm (!) - Assisterande
Visste det, han är framtida kaptennsämne!
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Markman »

Känns som en backsida bestående av något i stil med:
Urbom-Heed
Lindholm-Burström
Lindgren-Aho
Lundberg

Öhman och Petterssonsson som reserver (ev. utlåning) och Andersson utlånad.

För övrigt bara Linkan som inte är 90-talist på backsidan, han är ju för övrigt bara 10,5 månader från att vara 70-talist! :P
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Markman »

Gör ett försök på en forwardssida också:
Calof-Zacke-Pesonen
Ericsson-Forssell-Holmström
Norman-Lindholm-Broadhurst
Petterström-Lundberg-Pettersson
Edström

Ritola är inte glömd, men inte med pga skada/rehab. När han kommer går han in på Normans plats (som det känns nu), som i sin tur petar Petterström till 13:e. Inte för att Norman inte förtjänar speltiden, men för att balansera kedjorna och ha fyra kedjor som kan producera.

PP:
Pesonen-Zacke-Jimmie-Holmström
Heed
Zacke i "Melker"-rollen, Jimmie i ansiktet på målvakten och Homer-Pesonen på varsin sida, Heed på blå

Norman-Calof-Forssell-Lindholm
Aho
Mycket fokus på rörlighet, Forre grundpositionerad framför målet, men annars inga givna positioner. Högt pucktempo och mycket skridskoåkning för att skapa luckor och ytor.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Hällgren
Posts: 206
Joined: 01 Oct 2013, 17:40

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Hällgren »

Edström kan inte gå före Åsele i min uppställning.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Markman »

Hällgren wrote:Edström kan inte gå före Åsele i min uppställning.
Åsele? Och i vilken uppställning går Edström före någon?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by marre »

Du har ju inte med Åsele
User avatar
ossian
Posts: 3674
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by ossian »

Markman wrote:Gör ett försök på en forwardssida också:
Calof-Zacke-Pesonen
Ericsson-Forssell-Holmström
Norman-Lindholm-Broadhurst
Petterström-Lundberg-Pettersson
Edström

Ritola är inte glömd, men inte med pga skada/rehab. När han kommer går han in på Normans plats (som det känns nu), som i sin tur petar Petterström till 13:e. Inte för att Norman inte förtjänar speltiden, men för att balansera kedjorna och ha fyra kedjor som kan producera.

PP:
Pesonen-Zacke-Jimmie-Holmström
Heed
Zacke i "Melker"-rollen, Jimmie i ansiktet på målvakten och Homer-Pesonen på varsin sida, Heed på blå

Norman-Calof-Forssell-Lindholm
Aho
Mycket fokus på rörlighet, Forre grundpositionerad framför målet, men annars inga givna positioner. Högt pucktempo och mycket skridskoåkning för att skapa luckor och ytor.
Mycket fina uppställningar! Såklart sk S Olsson gå in som 13:e, och sen skulle jag lira A Pettersson som enter i 4e då jag tycker att Lundberg är bättre som ytter.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Lappmössan »

Är hans officiella smeknamn Åsele nu? Jag gillar det. Mera Jörn och Åsele åt folket.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by krysset »

Tycker vi ska ha Flagga med Åseles kommunvapen då han träder in..............Ett Tifo kanske på sikt?!?!? :)
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Markman »

Aha, nu är jag med. Han stod inte med på EP-sidan för A-laget, men han är så klart med och slåss om en plats i laget också. Har lite för dålig koll på både honom och Edström för att avgöra vem som tar plats eller inte.
ossian wrote:Mycket fina uppställningar! Såklart sk S Olsson gå in som 13:e, och sen skulle jag lira A Pettersson som enter i 4e då jag tycker att Lundberg är bättre som ytter.
Valid point, det kan jag absolut se som ett reellt alternativt också.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by Markman »

p-play wrote:
Colton wrote:Hanses är ju fruktansvärt dålig, fattar inte varför alla tar honom till försvar egentligen? Gjorde några bra matcher när Mackan var skadad men sammanfattningsvis så är han på tok för dålig.
Det tror jag inte alla gör, men det är fortfarande bara försäsong med allt vad det innebär. Jag tyckte nog att Hanses var en ganska medioker allsvensk målvakt i slutet av sin senaste säsong i allsvenskan. Han var t o m ett tag inte ens förstaval. Det var därför överraskande att han värvades och kanske ännu mer överraskande att man valde att förlänga i våras med honom efter förra säsongen, men man ser uppenbarligen potential i honom och efter att ha sett Heeds förvandling så antar jag att allt är möjligt. Jag tycker faktiskt att han har sett lite bättre ut denna försäsong jämfört med förra, trots att en och annan puck ramlar in lite väl enkelt. Som någon påpekat i någon tråd så verkar han ofta släppa in de första skotten.
Å andra sidan, hur många jublade när Svensson värvades? Enstaka, de flesta förhöll sig rätt tveksamma till värvningen. Att Holm har koll på läget och ser potential, det tror jag nog att vi kan räkna kallt med! Sen är det ju inte nödvändigtvis så att alla funkar ihop med alla (tränare-spelare syftar jag då på), men fjolåret tycker jag köper Hanses en del respit från sågning, särskilt när vi pratar om träningsmatcher och CHL. Men det är klart att Svensson bör vara högre rankad i fråga om att få starta matcher.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by 374 »

Hanses var ju rent statistiskt bättre än Svensson.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by p-play »

Utan att slå sig för bröstet så var jag nog en av dem som var hyggligt positiv när Svensson värvades p g a han hade hög potential. Han saknade dock jämnhet: Han kunde göra en otrolig match och totalt spika igen för att sedan i nästa vara som ett såll. Huruvida han skulle få ordning på grejorna och hitta en stabil nivå var dock i högsta grad osäkert och där har både Holm och Svensson själv gjort ett fenomenalt jobb.

Hanses har inte riktigt de där höjderna som Svensson hade innan han kom, inklusive tokräddningar, men han är inte heller den målvaktstypen. Jag tyckte att det var en lite underlig värvning när den presenterades, men kan han bara jobba bort de där enkla insläppen, som knappast kan bero på hans förmåga, så kommer det att se lite bättre ut.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Lagbygge och formationer 15/16

Post by 374 »

Precis så skrev jag också.
374 wrote:Har en hög högstanivå men saknar jämnhet.
Locked