Träningsrapporter 15/16

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Träningsrapporter 15/16

Post by Lappmössan »

Då var det dags!
Onsdag: 9.30–11.00 och 14.00–15.30.

Torsdag: 9.30–11.00 och 14.45–16.15.

Fredag: 11.00–12.30 samt match mot Björklöven 19.00 (i Umeå).

Lördag och söndag: Ledigt.

Notera att laget kör dubbla träningspass på is både onsdag och torsdag. Hans Wallson har meddelat bloggen att förmiddags- och eftermiddagspassen ska vara rätt så likadana uppbyggda. Det vill säga att inget av passen är rena fyspass utan att båda kommer innehålla spelövningar.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Träningsrapporter 15/16

Post by skellsupport »

Inget?
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Träningsrapporter 15/16

Post by eiderwall »

Är någon på plats idag? Hungrar efter träningsrapporter!
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Träningsrapporter 15/16

Post by lobo »

Brukar ju vara några som fortfarande har semester inte hellre gör något annat än att spana inträningarna! Kommer nog!

Så jävla lycklig att Jimmie är tillbaka! Snacka om ryggrad :twisted: Ser det som ett omen att han satte första målet för årets lag, i krysset, enligt Norran iaf. Han kanske är BÄTTRE än innan Ryssland..
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Träningsrapporter 15/16

Post by Bob Probert »

Jag var på plats imorse. Personligen håller jag inte med norran om att Broadhurst imponerade. Tappade ofta pucken vid enkla mottagningar och dragningar. sen så säger ju såklart inte första träningarna allt för mycket + att han var såklart den spelare jag höll koll på mest (därav la jag märke till hans slarv mest också.)

Om Sebastian Ohlsson är jag och norran däremot överens. Bäst speed av alla och rundade ofta sin back i spelövningar.

Även Andreas Söderberg imponerade en del. En sån där back som det känns har 3 meter lång klubba och hårda pass på bladet.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsrapporter 15/16

Post by Lappmössan »

Såg bara ca 30min, men det finns inte så mycket att säga annat än det som står på hockeybloggen:
http://norran.se/hockeybloggen/skelleft ... gen-433436" onclick="window.open(this.href);return false;

- Broadhurst påminner verkligen om EA, både i hållningen och en del i skridskoåkningen även om skären inte är riktigt lika korta. Mycket slarv.
- Ohlsson ser ut som han hör hemma i a-laget. Om än minisize.
- Andersson och Öhman såg helt slut ut (nåja, alla såg helt slut ut) men de kändes inte helt vana vid tempot. Jacke hade dock problem med att nästan alltid måste gå mot Jimmie... Lite orolig över hur våra lätta/korta backar kommer fixa tunga forwards. Söderberg såg ut att hänga med bättre.
- Edström märkte jag inte av förrän jag var tvungen att dra, vet inte om det är bra eller dåligt?
- Calof ser vass ut, betydligt mer kraft i åkningen än jag kan minnas.
- Ritola körde eget med Klockare/Holm. Ramlade hela tiden.

Eftersom det var första ordentliga träningen kan man dock inte dra några slutsatser...
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Träningsrapporter 15/16

Post by eiderwall »

Tackar för rapporter!
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Träningsrapporter 15/16

Post by Akerman2 »

Sitter i skrivandets stund och iaktar eftermiddagens träning och det finns väl inte så mycket att rapportera om annat än att jag inte är helt överens med norran om uppställningen (om dom inte bytt mellan fm & em). Calof kör inte med Zacke - Pesonen utan Calof - Norman - Broadhurst och Olsson - Zacke - Pesonen.

Men i övrigt mycket start/stopp och Bert efterlysde vid någon övning hårdare pass. Det roligaste inslaget var annars när Jimmie och Pesonen drev om Berts klubbteknik :D
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: Träningsrapporter 15/16

Post by groenahulken »

Nån som var på dagens träning, hur såg Urbom ut?
ante08
Posts: 2587
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Träningsrapporter 15/16

Post by ante08 »

20-årige Simon Åkerström bjuds in till Skellefteå AIK för provträning.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=86332" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsrapporter 15/16

Post by Lappmössan »

Tvivlar på att vi kan vinna så mycket på det där, skulle han utvecklas till en bra SHL-spelare går han nog tillbaka till pappas förening. Ta in Filip Berglund eller nån istället...
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Träningsrapporter 15/16

Post by p-play »

Någon som var där och kan ge en kort scoutrapport?
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Träningsrapporter 15/16

Post by bruno »

Lappmössan wrote:Tvivlar på att vi kan vinna så mycket på det där, skulle han utvecklas till en bra SHL-spelare går han nog tillbaka till pappas förening. Ta in Filip Berglund eller nån istället...
Exakt. Vi har ju dessutom redan två 95:or på tillväxt i Öhman och Andersson. Sen kommer garanterat 96:an Andreas Söderberg få kontrakt nästa säsong.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Träningsrapporter 15/16

Post by p-play »

Visst kommer det att bli svårt för honom att slå sig in, men å andra sidan har vi väl inte så mycket på att förlora att bjuda in honom på try-out? Det är ett ganska billigt sätt att lära känna och testa en spelare. Spelarna tänker i första hand på sig själva och får han en bra situation här så sticker han nog inte vid första bästa invit norrut.
Locked