Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
tsedoc
Posts: 19
Joined: 19 Jun 2011, 19:50

Re: Silly Season 2015/2016

Post by tsedoc »

Typiskt då kan man sluta hoppas på Welch, kostade antagligen för mycket ändå..

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -for-modo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Markman wrote:
krysset wrote:
Markman wrote: Tror du att Lasse värvar någon som så sent som i fjol höstas höll på med dopingpreparat? PED = Performance Enhanching Drug. Du får naturligtvis tro det om du vill, men jag har mycket svårt att se att det ska vara något som lockar Lasse och Co!
Vi vet inte hela storyn där. Jag har aldrig påstått att vi ska eller kommer att värva honom . Värvningar sköter Lasse om. Skulle vi inte heller värva Bäckström om han skulle vara intresserad att spela i SHL? Fanns ju folk som tyckte vi skulle värva Edwin Hedberg för två säsonger sedan. Fanns två personer jag snackade med på Olles som tyckte han skulle vara helt ok. Jodå dessa två skriver på forumet också.
Har jag påstått det då? Jag sa att det är mindre troligt att Lasse och Co är intresserade av en spelare som använt sig av dopingpreparat. Om det nu är som det han själv säger i Larzons citering så lindrar det väl en del, men icke desto mindre är det en kille som åkt dit för doping, vilket jag tror att AIK som förening vill hålla sig ifrån på alla tänkbara sätt. Att forumiter tycker att vi ska värva spelare innebär ju inte per definition att Lasse är intresserad, än mindre att han har haft kontakt med spelaren/agenten i fråga.
Jag är av motsatt åsikt. Jag tror att AIK är en förening som mycket väl kan värva en spelare som varit avstängd för doping.
Är straffet avtjänat så är det klart. Däremot tror jag fansen skulle vara mindre förlåtande än AIK som förening.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Colton »

JIMMIE
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2015/2016

Post by don_tomassso »

Fan så nice.JImmies röv behövs framför mål.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Colton »

Tre senaste åren har han Tre VM och ett OS. hur många VM/OS har tex Rajala? Underbart!
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2015/2016

Post by kopitar »

Så jävla göööööööttttt
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2015/2016

Post by lobo »

Underbaaaaaaart!!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Silly Season 2015/2016

Post by snokia »

Wunderbar! :D
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Mange »

Nyhet överallt utom i Norran, närmast ofattbart pinsamt. Men nu tar de väl bort sin tagline om "järnkoll på AIK"?
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Silly Season 2015/2016

Post by snokia »

Mange wrote:Nyhet överallt utom i Norran, närmast ofattbart pinsamt. Men nu tar de väl bort sin tagline om "järnkoll på AIK"?
Norran är en riktig skitblaska enligt mig! Tror att alla där går på valium för dom är då segare än segast!
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Ser fram mot slutspel och PP nästa år
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

Jamen fy satan en sån lättnad.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
DanielVästerås
Posts: 17
Joined: 16 Jul 2014, 20:49

Re: Silly Season 2015/2016

Post by DanielVästerås »

Vilken lättnad efter att ha väntat på detta så jäkla länge!:)
#61 Kung Lindgren
medli
Posts: 268
Joined: 04 Aug 2011, 20:54

Re: Silly Season 2015/2016

Post by medli »

Vore kul om något mer nyförvärv presenteras inom kort.
User avatar
tazman
Posts: 2046
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly Season 2015/2016

Post by tazman »

Kul, någon som såg att Jimmies namn var struket i dagens maraton?

Då förstod man vad som var på gång...:)
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly Season 2015/2016

Post by shaquille »

Konungens återkomst :D
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

krysset wrote:
Markman wrote:
krysset wrote:Vad menar du med mindre troligt? Att vi inte skulle vara intresserade pga?
Tror du att Lasse värvar någon som så sent som i fjol höstas höll på med dopingpreparat? PED = Performance Enhanching Drug. Du får naturligtvis tro det om du vill, men jag har mycket svårt att se att det ska vara något som lockar Lasse och Co!
Vi vet inte hela storyn där. Jag har aldrig påstått att vi ska eller kommer att värva honom . Värvningar sköter Lasse om. Skulle vi inte heller värva Bäckström om han skulle vara intresserad att spela i SHL? Fanns ju folk som tyckte vi skulle värva Edwin Hedberg för två säsonger sedan. Fanns två personer jag snackade med på Olles som tyckte han skulle vara helt ok. Jodå dessa två skriver på forumet också.
Det är en jävla skillnad på att medvetet ha stoppat i sig anabola eller EPO för att höja prestationen jämfört med att ha varit grovt oaktsam och fått i sig någon substans via något sidopreparat. Det finns också en annan aspekt och det är att musklerna som byggts upp med t ex anabola kan vidarebevaras på en hög nivå till långt efter avstängningens period, dvs effekt kvarstår och man får en fördel av att ha intagit preparatet när man kommer tillbaka. Dessa idrottare bör aldrig få en chans att återvända, men det är enligt min mening och inte enligt gällande regler. Felaktigt intag av astmamedicin ger dock ingen bestående effekt.
Med resonemanget att man aldrig bör ta ens med tång i personer som gjort något brottsligt eller etiskt oförsvarbart så antar jag att vissa personer här aldrig läser DN för där huserar en mördare, aldrig röstar på sossarna för där huserar kontokorts- och bidragsfifflare, aldrig ser på filmer med vissa kokaindömda skådespelare för att man bidrar till knarkhandel osv.
Är det inte så att när man väl avtjänat sitt straff så har man pliktat och är välkommen tillbaka, åtminstone i de fall ifall då det inte gäller grova brott eller där man uppenbart har tillskansat sig någon fördel efter återkomst?
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

Håller med dig i det du säger. Om han värvas så kan vi vara på det säkra att AIK vet hur han funkar socialt etc. Det som kan oroa en som mig är, och det gäller alla som kommer in sent, att de ligger efter rent fysiskt. Visst kör många spelare på egen hand men trots allt så är det en stor skillnad mot att köra någon vecka med Thomson. Zacke var ett lysande exempel. Han blev varm i kläderna vid jul och framåt och då var han glödhet. Men sådant får man ta eftersom bra spelare kan vara svårt att få påskrift redan från 1 maj. Det är alltid en chansning med spelare utifrån. Vissa spelare utifrån kanske hänger med skallen pga att de inte får över 20 minuter på isen vid start och att de inte nätar på en gång medan andra vet att det är en dag i morgon. Detta gällde Zacke exempelvis.
Last edited by krysset on 17 Jun 2015, 21:57, edited 1 time in total.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

p-play wrote:Med resonemanget att man aldrig bör ta ens med tång i personer som gjort något brottsligt eller etiskt oförsvarbart så antar jag att vissa personer här aldrig läser DN för där huserar en mördare, aldrig röstar på sossarna för där huserar kontokorts- och bidragsfifflare, aldrig ser på filmer med vissa kokaindömda skådespelare för att man bidrar till knarkhandel osv.
Är det inte så att när man väl avtjänat sitt straff så har man pliktat och är välkommen tillbaka, åtminstone i de fall ifall då det inte gäller grova brott eller där man uppenbart har tillskansat sig någon fördel efter återkomst?
Nu beror det ju lite på var man drar gränsen för vad som är "grova brott", men i idrottsvärlden finns det väl inte så mycket grövre brott än just doping, åtminstone om man ska gå efter straffen? Det är ju bara att jämföra vilka avstängningar vi har fått se den senaste tiden:
Johan Forsberg avslutar Fernholms karriär med en armbåge i huvudet: 7 matcher, 4+3
Chris Abbott knätacklar Andreas Johnsson: 5 matcher, 3+2
Edwin Hedberg tar dopingpreparat: avstängd 6 månader, hade blivit 13 matcher med Modo, eftersom avstängningen sträckte sig över sommaren, men nu spelade han ju i KHL istället.

Eller jämför med NHL om du hellre vill:
Carter Ashton: 20 matcher för att ha fällts i dopingtest, må så vara för en astmamedicin.
Zac Rinaldo: Charging och Boarding på Letang 20 januari -15: 8 matcher
John Scott: Hoppar på och slår Tim Jackman då denne inte är beredd 22 dec -14: 4 matcher
John Moore: Checking to the head på Eric Haula 27 okt -14: 5 matcher.
Enda avstängningen som är längre än Ashtons är Slava Voynov, som är avstängd tills vidare pga misstänkt våld i hemmet, i nuläget 76 matcher.

Hur som helst tror jag inte att det är något AIK vill ha att göra med, även om straffet är avtjänat. Det är naturligtvis upp till varje företag/organisation själv att avgöra hur man vill hantera den frågan, men det är där jag tror att AIK står iaf.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

krysset wrote:Det är en jävla skillnad på att medvetet ha stoppat i sig anabola eller EPO för att höja prestationen jämfört med att ha varit grovt oaktsam och fått i sig någon substans via något sidopreparat. Det finns också en annan aspekt och det är att musklerna som byggts upp med t ex anabola kan vidarebevaras på en hög nivå till långt efter avstängningens period, dvs effekt kvarstår och man får en fördel av att ha intagit preparatet när man kommer tillbaka. Dessa idrottare bör aldrig få en chans att återvända, men det är enligt min mening och inte enligt gällande regler. Felaktigt intag av astmamedicin ger dock ingen bestående effekt.
Med resonemanget att man aldrig bör ta ens med tång i personer som gjort något brottsligt eller etiskt oförsvarbart så antar jag att vissa personer här aldrig läser DN för där huserar en mördare, aldrig röstar på sossarna för där huserar kontokorts- och bidragsfifflare, aldrig ser på filmer med vissa kokaindömda skådespelare för att man bidrar till knarkhandel osv.
Är det inte så att när man väl avtjänat sitt straff så har man pliktat och är välkommen tillbaka, åtminstone i de fall ifall då det inte gäller grova brott eller där man uppenbart har tillskansat sig någon fördel efter återkomst?
Håller med dig i det du säger. Om han värvas så kan vi vara på det säkra att AIK vet hur han funkar socialt etc. Det som kan oroa en som mig är, och det gäller alla som kommer in sent, att de ligger efter rent fysiskt. Visst kör många spelare på egen hand men trots allt så är det en stor skillnad mot att köra någon vecka med Thomson. Zacke var ett lysande exempel. Han blev varm i kläderna vid jul och framåt och då var han glödhet. Men sådant får man ta eftersom bra spelare kan vara svårt att få påskrift redan från 1 maj. Det är alltid en chansning med spelare utifrån. Vissa spelare utifrån kanske hänger med skallen pga att de inte får över 20 minuter på isen vid start och att de inte nätar på en gång medan andra vet att det är en dag i morgon. Detta gällde Zacke exempelvis.[/quote]

Jag håller med. Just den fysiska biten är ett jätteproblem med spelare som kommer utifrån. Det känns som den hårda träningen gör att de får svårt att återhämta sig och prestera den första säsongen. Dessutom finns det som du påpekar personliga saker som man inte känner till och som gör att en viss spelare inte passar in. Som betraktare utifrån ser man bara till statistiken och vad som presteras på isen, men för en sportchef finns det andra faktorer. Sett till det hockeymässiga så skulle dock Carter kunna tillföra en del av det vi saknade förra säsongen. En kedja med Jimmie, Axel och honom skulle vara tunga att möta i anfallszon. Med tanke på att Granberg och Lindström spelat med killen så har LJ säkerligen järnkoll på honom om han är en seriös atlet, rumlare utan driv eller någonstans däremellan.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2015/2016

Post by 374 »

tsedoc wrote:Typiskt då kan man sluta hoppas på Welch, kostade antagligen för mycket ändå..

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -for-modo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skönt, förstår inte alls hypen kring honom.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Larzon »

374 wrote:
tsedoc wrote:Typiskt då kan man sluta hoppas på Welch, kostade antagligen för mycket ändå..

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -for-modo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skönt, förstår inte alls hypen kring honom.
Inte jag heller, dussinlirare.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Efter att tillbringat kvällen med Carter Ashton-klipp så har jag kommit fram till han skulle vara en personlig drömvärvning (som nog aldrig kommer att slå in): Rätt så bra på skridskorna med tanke på storleken, grym i spelet kring kassen, bra målsinne och främst av allt en kapabel fighter. Ända sedan man såg Andrew Peters stappla fram på isen har man ju drömt om en fighter. Rent spelmässigt finns det nog ändå lite bättre spelare på marknaden (även om han definitivt har potential), men ingen skulle våga ge sig på Burström eller Aho i ett slutspel med den killen i laget.

Jag skulle gissa på att han hamnar i Växjö om han kommer till SHL, men snälla LJ, slå till!
Last edited by p-play on 17 Jun 2015, 23:24, edited 1 time in total.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

p-play wrote:Efter att tillbringat kvällen med Carter Ashton-klipp så har jag kommit fram till han skulle vara en drömvärvning (som nog aldrig kommer att slå in): Rätt så bra på skridskorna med tanke på storleken, grym i spelet kring kassen, bra målsinne och främst av allt en kapabel fighter. Ända sedan man såg Andrew Peters stappla fram på isen har man ju drömt om en fighter. Rent spelmässigt finns det nog ändå lite bättre spelare på marknaden (även om han definitivt har potential), men ingen skulle våga ge sig på Burström eller Aho i ett slutspel med den killen i laget.

Jag skulle gissa på att han hamnar i Växjö om han kommer till SHL, men snälla LJ, slå till!
Det är flera variabler som ska passa. Spelmässigt garanterat alla förutsättningar. Lön? Fysisk status? Socialt? Psyke? Många kanske tror att i shl kommer man att dominera men det är inte självklart. Jag tror att Lasse inte enbart går på en statistic och kikar på Youtube. Han kommer nog hamna i shl. Luleå, Växjö kan ju tänkas handla.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2015/2016

Post by lobo »

Enda hypen jag har för Welch är att hade ruggigt jävla bra förmåga att hålla rent runt eget mål. Vi tog oss ju inte in på 6 matcher
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2015/2016

Post by marre »

Fast då hade vi inte Jimmie heller 8-)
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 2015/2016

Post by sju-t »

Kan Lasse tänkas ha något intresse av Boychuk ?

http://www.expressen.se/kvp/sport/masta ... d-spelare/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Jobbigt med rubriker som säger "Mästarna" och sen handlar det inte om oss
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Han hade varit ett bättre projekt för Thomson än sjukpusslet Ritola. Bra drag av Växjö om de plockar upp honom. Det verkar finnas riktigt många klasspelare ute på marknaden i år. Om man träffar rätt i scoutingen så kan man verkligen dra en jackpot. Många lag i SHL kommer att vara betydligt bättre nästa år.
Frågan är dock hur mycket pengar vi verkligen har kvar. Varken Jimmie eller Ritola är några billiga spelare och Calofs kontrakt är nog rejält uppgraderat då han låg på nästan miniminivå ifjol.
Jag antar att det som avgör utrymmet är om LJ väljer att ta in någon utifrån på backsidan.
krysset
Posts: 2003
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krysset »

p-play wrote:Han hade varit ett bättre projekt för Thomson än sjukpusslet Ritola. Bra drag av Växjö om de plockar upp honom. Det verkar finnas riktigt många klasspelare ute på marknaden i år. Om man träffar rätt i scoutingen så kan man verkligen dra en jackpot. Många lag i SHL kommer att vara betydligt bättre nästa år.
Frågan är dock hur mycket pengar vi verkligen har kvar. Varken Jimmie eller Ritola är några billiga spelare och Calofs kontrakt är nog rejält uppgraderat då han låg på nästan miniminivå ifjol.
Jag antar att det som avgör utrymmet är om LJ väljer att ta in någon utifrån på backsidan.
Tänkt en hel del på Ritola faktiskt. Kommer hoppa in vid jul, varva mellan laget och bänken lite seg på rören men spelet finns där.
Eller
Hoppar in och spelar i oktober, visar i en del byten att det finns hockey i honom. Spelar 11 minuter per match...mot november -december rasar en del poäng in och vilken fart killen verkar ha. Ramsor från NP ekar i Arenan emellanåt.
Efter jul.....Mårts nämner hans namn. Istid i PP och gör en massa viktiga poäng och tillsammans med Jimmie den som går i främsta ledet............
Ritola kan tyckas märklig värvning men det finns en plan. Han har tvåårkontrakt och följs bara den plan han o AIK har så är man nöjd.
Locked