Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

bsa wrote:Det är ju inte bara pengar i, det är inga pengar ut. Möllers lön täcker nästa en ersättare pluss lite bonus på det. Korta kontrakt inga pengar långa kontrakt blir det nästa som innan Bossman domen. Kan man inte se de, och inte heller att om AIK kör den hårda linje så förstöra de mer än vad de vinner så går det inte att förklara. Men givetvis inte släppa till SHL konkurrent.
Jo, de ekonomiska bitarna är ju solklart till AIK:s fördel med MARGINAL. Och jag tror du har väldigt rätt i att det här är ett högst beräknat sätt att garantera stora inkomster som kan garantera och expandera AIK:s verksamhet över tid i en verklighet där SHL-klubbar ofta står med en ekonomisk svartepetter när spelare som växer ur och blir för bra för SHL och i det långa loppet tror jag att vi är många som kommer glädjas åt vad de investeringar de här pengarna möjliggjort, kan ge även i sportsliga resultat. Det är ju däremot inte samma sak som att man inte kan och ska oroas över vad det innebär i relationen mellan klubb, spelare och fans.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
alioooop
Posts: 35
Joined: 15 Jan 2014, 14:22

Re: Silly Season 2015/2016

Post by alioooop »

Snälla Jimmie, ge oss inte ens minsta lilla hopp om du inte kommer hamna här... :( http://www.expressen.se/sport/hockey/tr ... -bra-till/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2015/2016

Post by svartgulsubkultur »

Enligt Kjell fuckin' A så stämmer det att AIK och Backlund förhandlar.
Hade känts betydligt mer okej om vi inte redan skrivit fast Hanses och man istället kunde tänka sig en duo med Macke/Backe.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Då hoppas jag att Hanses är redo att ta steget eller att Backlund pallar trycket fan så mycket bättre än jag minns och tror.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

smogz wrote:Då hoppas jag att Hanses är redo att ta steget eller att Backlund pallar trycket fan så mycket bättre än jag minns och tror.
Alltså om Mackan drar känns det på riktigt oroväckande inför kommande säsong. Sett över hela säsonger har han varit seriena bästa målvakt alla kategorier de senaste två åren. Backlund får se till att ha lyft sig om det ska kännas som ett ens ok byte... :-/
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by mellan 3 & 20 tecken »

http://www.eliteprospects.com/league.ph ... oaltending" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.eliteprospects.com/league.ph ... oaltending" onclick="window.open(this.href);return false;


40:e och 55:e plats för säsongen som var.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2015/2016

Post by svartgulsubkultur »

Då var väl Bratislava ett stryklag dock, eller?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lappmössan »

Usch. Varken Hanses eller Backe håller som etta.
User avatar
vonschnauser
Posts: 989
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by vonschnauser »

Värvar vi Backlund tror jag på riktigt vi är illa ute.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2015/2016

Post by svartgulsubkultur »

Nån som öht sett honom spela sen tiden i Timrå bortsett strölandskamperna för två år sen?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
kopitar
Posts: 2584
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2015/2016

Post by kopitar »

Backlund var och fiskade i falkträsket i tisdags
ThorUlf
Posts: 12
Joined: 15 Jun 2011, 16:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ThorUlf »

Om man enbart ska gå efter statistik från förra året så kan man ju göra en jämförelse med Jhonas Enroth tex.

Buffalo kom sist i sin division liksom Bratislava där dom båda lagen hade en ganska likvärdig vinstprocent (0,28 och 0,25). Backlund och Enroth har likvärdiga räddningsprocent. Däremot har ju Backlund ett mycket bättre målsnitt än Enroth.

Backlund har varit veckans målvakt i khl under 2 veckor i vinter med. Samt att han skåpade ut Jaroslav Janus som också spelade i Bratislava under den gångna säsongen.

Enroth spelar VM med den usla statistiken så den har inte så stor betydelse.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2015/2016

Post by svartgulsubkultur »

Ja, en liten del av mitt svartgulsubkulturella hjärta drömmer om en hemkomst värdig en egen Buster-serie.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2015/2016

Post by svartgulsubkultur »

Hus på Moröbacke har han då införskaffat men det kan ju vara för längre framtida bruk.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lappmössan »

svartgulsubkultur wrote:Ja, en liten del av mitt svartgulsubkulturella hjärta drömmer om en hemkomst värdig en egen Buster-serie.
Fint men osannolikt när karln snart fyller 34. Iofs peakar målvakter sent...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2015/2016

Post by svartgulsubkultur »

Det är ju såna detaljer som gör det till en potentiell Buster-serie.
Det och att hans prillsize med råge matchar Öbbas och Slungans diton.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2015/2016

Post by svartgulsubkultur »

Men sånt är ju givetvis inget en sportchef ska stirra sig blind på....
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2015/2016

Post by don_tomassso »

Backlund nja låt oss slippa.Nån som hört vart Joacim Eriksson hamnar?Borde vi inte kolla med han först.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2015/2016

Post by svartgulsubkultur »

Men bara som bakgrundskoll, har någon sett honom i vare sig Phantoms, Kärpät, Podolsk eller Bratislava?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

KHl är nog bra för plånboken, men jag är lite tveksam till att ligan är bra för utvecklingen. Jag tycker att både Jimmie och Möller ser segare ut i skridskoåkningen i år jämfört med ifjol.
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

don_tomassso wrote:Backlund nja låt oss slippa.Nån som hört vart Joacim Eriksson hamnar?Borde vi inte kolla med han först.
Om Jocke E vänder hem till Sverige tror jag Malmö ligger bra till
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

svartgulsubkultur wrote:Men bara som bakgrundskoll, har någon sett honom i vare sig Phantoms, Kärpät, Podolsk eller Bratislava?
Jag har inte följt nåt av lagen eller ligorna han spelat i sen han lämnade ES. Har kollat en del matchsammNdrag, highlights och sånt men då främst från matcher med Bratislava. Är väl inte superbegeistrad om jag säger så men vi alla vet ju att även den mest uträknade kan hitta utveckling i AIK så att döma ut honom helt är förstås fel.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Chippen wrote:
don_tomassso wrote:Backlund nja låt oss slippa.Nån som hört vart Joacim Eriksson hamnar?Borde vi inte kolla med han först.
Om Jocke E vänder hem till Sverige tror jag Malmö ligger bra till
Knappast. Alsenfelt har redan signat.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nr86 »

Skulle vara kul om någon journalist kunde känna Johansson på pulsen. Jag vet att han aldrig pratar spelare i media men några ord om hur man tänker ang lagbygget kan man väl få? Är Sevc helt avskriven? Skulle tro det men hur tänker AIK? De enda som vi vet med säkerhet kommer att lämna är Sundqvist och Sörensen. Det här med Lindström kan man ju "läcka" lite info om kan man tycka. Hur har snacket gått? Hur länge har AIK vetat hans intentioner?
Lite väl tyst just nu för mina nerver :)
Chippen
Posts: 14290
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

p-play wrote:
Chippen wrote:
don_tomassso wrote:Backlund nja låt oss slippa.Nån som hört vart Joacim Eriksson hamnar?Borde vi inte kolla med han först.
Om Jocke E vänder hem till Sverige tror jag Malmö ligger bra till
Knappast. Alsenfelt har redan signat.
Visst fan, sorry. Glömde det.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
alioooop
Posts: 35
Joined: 15 Jan 2014, 14:22

Re: Silly Season 2015/2016

Post by alioooop »

nr86 wrote:Skulle vara kul om någon journalist kunde känna Johansson på pulsen. Jag vet att han aldrig pratar spelare i media men några ord om hur man tänker ang lagbygget kan man väl få? Är Sevc helt avskriven? Skulle tro det men hur tänker AIK? De enda som vi vet med säkerhet kommer att lämna är Sundqvist och Sörensen. Det här med Lindström kan man ju "läcka" lite info om kan man tycka. Hur har snacket gått? Hur länge har AIK vetat hans intentioner?
Lite väl tyst just nu för mina nerver :)
Jocke själv har ju dock sagt att AIK o Lasse har haft full koll på vad Jocke velat och allt som hänt under hela säsongen :) Tror inte Lasse kommer ge oss mer info än "Vi kommer att ha ett slagkraftigt lag nästa år också. Dom vi har kontrakterade nu är riktigt bra!"...
User avatar
ossian
Posts: 3675
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ossian »

Tveksam till Jocke E. Tycker att Svensson är tio gånger bättre ungefär. Håller Backlund betydligt högre än Jocke E.
User avatar
nr86
Posts: 5355
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nr86 »

Har lite dålig koll på "Backe" faktiskt men han har ju varit påtänkt för landslags spel de senaste åren det säger en del.
Backlund är ju en lokal kille och det är ju alltid ett plus.
Jocke gjorde det bra senast han var hos oss så vem det än blir av de båda om Svensson drar blir nog bra tror jag.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Bilderberg »

Hade varit kul med Backlund. Ser snyggare ut i laguppställningen också. Vill också minnas att han hade en säker plockhand.
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Silly Season 2015/2016

Post by msoe »

svartgulsubkultur wrote:Men sånt är ju givetvis inget en sportchef ska stirra sig blind på....
Haha jodå! Jag tror att Lasse har insett att lagbygget behöver en rejäl putläpp om vi ska kunna ta oss hela vägen nästa säsong :)
Locked