Köplagsdiskussioner

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: F4 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 19/4 kl. 18.30

Post by Lappmössan »

Krullo m.fl: Klart det tar tid att bygga upp en juniorverksamhet och börja utveckla talanger, när ni gjort det kommer ingen klaga heller. Problemet folk har med er är att ni når framgång nu när eran stomme består av importer och det knappt finns något Växjö alls i Växjö Lakers. När ett sådant lag når framgång blir det ett statement till övriga klubbar i Sverige "Hey, Växjö nådde framgång snabbt genom att värva importer och skita i juniorutveckling! Vi följer deras exempel!" ...Det tror jag ni också inser är dåligt för svensk ishockey.


Gör jobbet framför kassarna nu... och undvik slarv för i helvete. Vi kör.
Krullo
Posts: 5
Joined: 12 Apr 2015, 22:07

Re: F4 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 19/4 kl. 18.30

Post by Krullo »

Lappmössan wrote:Krullo m.fl: Klart det tar tid att bygga upp en juniorverksamhet och börja utveckla talanger, när ni gjort det kommer ingen klaga heller. Problemet folk har med er är att ni når framgång nu när eran stomme består av importer och det knappt finns något Växjö alls i Växjö Lakers. När ett sådant lag når framgång blir det ett statement till övriga klubbar i Sverige "Hey, Växjö nådde framgång snabbt genom att värva importer och skita i juniorutveckling! Vi följer deras exempel!" ...Det tror jag ni också inser är dåligt för svensk ishockey.


Gör jobbet framför kassarna nu... och undvik slarv för i helvete. Vi kör.

Nja, "skiter" i juniorverksamheten är nog Inte riktigt sant...
Just nu har vi cirka 600 barn och ungdomar i Lakers som tbar målmedvetet.
Jag vet att ansvariga sneglat mycket på saiks framgångskoncept och vi får väl se hur det ser ut om några år!

Jag tror inte heller att svensk hockey gynnas av att Lakers plockar upp juniorer som inte är mogna för SHL bara för att andra lag klagar på lagbygget...
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Köplagsdiskussioner

Post by Bilderberg »

Som nykomlingar i ligan har Växjö haft väldigt bra ekonomiska förutsättningar att rekrytera bra personal till det fortsatta rekryteringsarbetet att värva ihop slagkraftiga lag. Jokarfo har redan poängterat de flesta detaljerna.

Dock en grej i diskussionen jag reagerade lite på:
Talismanen wrote:Hoppas jag verkligen. Ska vi göra avtryck i svensk hockeyhistoria så ska vi fan göra det rejält.
Gulliga en del är som vill ha det till att vi inte berör så mycket så ni ska va snälla mot de som ändå tar sig tid till att skriva här. Håll med, det låter ju lite gulligt. Dock verkar det som att Växjö berör bra mycket mer än vad många vill ha det till. Och det är ju bra.!? Tänk en final som inte berör.........

Nä nu rör vi om i grytan lite till. Ner med lite extra tabasco (läs importer). Hoppas det stänker rejält från grytan så det svider satan på hela jävla Hockeysverige. Om 10 år gör vi samma gryta. Är helt säker på att den inte smakar likadant. Kommer va mycket mindre ingredienser. Känns receptet igen??
Saken är den att Växjö Lakers inte alls berör! Att förlora mot dagens Växjölag känns väl som att förlora mot ett ihopsnickrat cuplag inför sprengler cup eller vad som helst. Förlorade man mot Växjö? eller va det USA, Kanada, Finland? blir så svårt att sätta fingret på när laget inte har något tydligt ansikte. Därför säger många att det är tråkigt för svensk hockey att ihopvärvade lag når framgång. Tråkigt menas i det här fallet; avsaknaden av roligt - eller också rättare sagt: avsaknaden av känslor
Så att du säger Växjö berör, håller jag inte alls med om. Och det är det tråkigaste av allt.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Köplagsdiskussioner

Post by smogz »

Samtidigt tycker nog många i Sverige att det skulle vara ännu tråkigare om AIK vann tredje raka. Själv vill jag förstås vinna men måste erkänna att det gått bättre än jag vågat hoppas inför säsongen. Skulle inte ser säsongen som misslyckad om det inte blev guld. Det jag ändå reflekterat över i år jämfört med de två föregående är att nu verkar det finnas en risk att vi inte vinner och då taggar jag till och känner mycket mer känslor under matcherna. Och jag skiter i vilket lag det är vi möter, Växjö, Färjestad, HV, det är bara motståndare.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Köplagsdiskussioner

Post by ossian »

Som jag skrev tidigare:

vi får ta och skicka Växjö till VM!
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Köplagsdiskussioner

Post by Bilderberg »

smogz wrote:Samtidigt tycker nog många i Sverige att det skulle vara ännu tråkigare om AIK vann tredje raka. Själv vill jag förstås vinna men måste erkänna att det gått bättre än jag vågat hoppas inför säsongen. Skulle inte ser säsongen som misslyckad om det inte blev guld. Det jag ändå reflekterat över i år jämfört med de två föregående är att nu verkar det finnas en risk att vi inte vinner och då taggar jag till och känner mycket mer känslor under matcherna. Och jag skiter i vilket lag det är vi möter, Växjö, Färjestad, HV, det är bara motståndare.
Exakt, många i Sverige tycker att det här är den tråkigaste finalserien någonsin. Men som AIK:are är det givetvis aldrig tråkigt att vara i final oavsett motstånd. Fantastiskt att ens vara här med detta brandskattade lag - en skugga av fjolårets ismagiker - men trots allt, ändå, med chans på guld mot förhandsfavoriterna!
Post Reply