Tre Kronor
Moderator: Styrelsen
Re: Tre Kronor
Så du menar att det är bättre att spela meningslösa träningsmatcher på försäsongen där matcherna inte betyder ett skit alltså? Det är väl lika stor skaderisk då, om inte större om vi möter t.ex Löven.
Att Sunken skulle vara borta resten av säsongen är ju inte så troligt alls.
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Han spelar nog knappast på ett tag då han har typ halv syn på ögat och fått näsan totalt ommöblerad.smogz wrote:Sundqvist spelar nog typ ikväll. Några stygn har väl aldrig stoppat en hockeyspelare. På med en helmask då spelar han. Eller?
Jag vet inte om du spelat hockey, men ja skaderisken är mycket mindre då man spelar med marginal och inte går in i tävlingsmoment med full attack. Det är därför träningsmatcher ser ut som dom gör: juniorer tenderar alltid att se bättre ut än de är då de är de enda som kör med pedalen fullt nedtryckt.Chippen wrote:Så du menar att det är bättre att spela meningslösa träningsmatcher på försäsongen där matcherna inte betyder ett skit alltså? Det är väl lika stor skaderisk då, om inte större om vi möter t.ex Löven.
Re: Sv: Tre Kronor
Tja, visst kan det vara så men går man inte för fullt är det oxå stor skaderisk.
Men men, skador kommer och går. Det hör som till en säsong.
Känns bara fånigt att skylla på CHL/Tre Kronor, speciellt i Sunkens fall. Det är ju inte direkt en belastningskada som Svenssons nog måste klassas som.
Men men, skador kommer och går. Det hör som till en säsong.
Känns bara fånigt att skylla på CHL/Tre Kronor, speciellt i Sunkens fall. Det är ju inte direkt en belastningskada som Svenssons nog måste klassas som.
Fanns det inte så man kunde kolla det på SHL.se förut? Hittar det inte längre!
Ingen AIKare uttagen till landskamperna mot Norge 10 och 11 april.
Ja det var ju konstigt att ingen från Skellefteå är uttagen
Enkel fråga: visst skämtar du om obefintliga uttagningar i Tre Kronor nu?
Vad menar du? Tycker det är skandal att AIKarna inte får chansen att visa upp sig inför VM.
Nu måste du ju skämta!!!
Vi spelar ju fortfarande!!
Vi spelar ju fortfarande!!
Så du menar att vi inte ska ha fullt lag i Finalspelet då?374 wrote:Vad menar du? Tycker det är skandal att AIKarna inte får chansen att visa upp sig inför VM.
+1micktålbot wrote:Sluta mata troll för fan.
Code: Select all
– Att vara spelförande är svårare än att vara försvarande. Men jag tycker vi försöker.
/Pär Mårts efter den knappa segern mot Norge...
Renbergs sågning ? av Lucas Wallmark.
http://www.expressen.se/sport/hockey/tr ... -wallmark/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.expressen.se/sport/hockey/tr ... -wallmark/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
och NSD Sveriges bästa center alla kategorier, måste har varit Osten som skrivit derante08 wrote:Renbergs sågning ? av Lucas Wallmark.
Ganska fånigt av Renberg faktisktante08 wrote:Renbergs sågning ? av Lucas Wallmark.
Håller med, rätt töntigt sätt att framföra kritik på. Finns dock ett korn av sanning i Renbergs poäng. Hockey blir svårt att spela framgångsrikt om man notoriskt undviker trafiken framför mål och bara kör det fina, eleganta spelet.
Så är det ju, men det var ju inte vad Wallmark sa. För att veta exakt innebörden i vad han sa måste vi ju veta vad han menar med trivas. Jag håller med, klantigt av Renberg
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Nä precis. Renberg var nog så snar att hugga på vad Wallmark sa och dra slutsatser utifrån det. Sen vet man ju inte heller med vilken attityd han har not att göra sånt han inte trivs med. Är ju inget som säger att han inte kommer söka trafik för att lära sig det spelet och bli bättre på det. Det vore ju en attityd som tvärtom vore värd att lyfta från en expert som Renberg. Nä, onödigt syrligt av renis.smogz wrote:Så är det ju, men det var ju inte vad Wallmark sa. För att veta exakt innebörden i vad han sa måste vi ju veta vad han menar med trivas. Jag håller med, klantigt av Renberg
Att undvika trafik är nåt som alltid var ett en del av Wallmarks spelstil. Det, ihop med hans mindre ambitiösa jobb i defensiven har gjort att jag aldrig sett honom som en spelare med NHL-potential. Renbergs kritik är väl befogad och jag håller med honom till 100%. Wallmark är en spelare med väldigt begränsad potential.jokarfo wrote:Nä precis. Renberg var nog så snar att hugga på vad Wallmark sa och dra slutsatser utifrån det. Sen vet man ju inte heller med vilken attityd han har not att göra sånt han inte trivs med. Är ju inget som säger att han inte kommer söka trafik för att lära sig det spelet och bli bättre på det. Det vore ju en attityd som tvärtom vore värd att lyfta från en expert som Renberg. Nä, onödigt syrligt av renis.smogz wrote:Så är det ju, men det var ju inte vad Wallmark sa. För att veta exakt innebörden i vad han sa måste vi ju veta vad han menar med trivas. Jag håller med, klantigt av Renberg
Någon som har koll på hur det är med kontraktslösa spelare i VM.
Läste idag att Adam Larsson tackar nej pga kontraktslöshet, och då är han väl oförsäkrad och Förbundet går nog inte in och betalar den heller.
Men hur funkar det med spelare från andra ligor, KHL, SHL etc.
Läste idag att Adam Larsson tackar nej pga kontraktslöshet, och då är han väl oförsäkrad och Förbundet går nog inte in och betalar den heller.
Men hur funkar det med spelare från andra ligor, KHL, SHL etc.
Du är försäkrad under VM, men drar du på dig en komplicerad skada som tar en sesong eller mer att rehabba och inte har något kontrakt slå lär det bli problem.
Gissar att det är som bsa säger. Det har inte med försäkring att göra utan av rädslan att skada sig och därmed gå miste om ett bra kontrakt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Så kan det vara, men jag har för mig att det tidigare har varit snack om att spelare från NHL inte kunnat vara med i mästerskap just pga försäkringsfrågor och att det är dyrt för Förbundet att försäkra en icke kontraktsbunden spelare.
Men det är ju helt sjukt. Nicklas Danielsson verkar återigen bli uttagen av Mårts till VM.
Vad fan är det för pajaseri?
Vad fan är det för pajaseri?
Mårts har väldigt svårt att lära sig nya namn
Det kan ju iofs vara en kombination. Vad är försäkringsbeloppet om man inte har ett avtal?Chippen wrote:Så kan det vara, men jag har för mig att det tidigare har varit snack om att spelare från NHL inte kunnat vara med i mästerskap just pga försäkringsfrågor och att det är dyrt för Förbundet att försäkra en icke kontraktsbunden spelare.
Hittade bara denna gamla artikel då jag sökte lite snabbt.smogz wrote: Det kan ju iofs vara en kombination. Vad är försäkringsbeloppet om man inte har ett avtal?
http://www.expressen.se/sport/hockey/nh ... spel-i-vm/
Är ju inte gratis på en fläck, och jag tror inte att det går att å fram vad försäkringen kostar då den är indivuell och verkar styras av vad de har för kontrakt och lön.