S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Markman »

Semifinalen vänder hem, och en ny chans att slå in matchbollen och nacka lejonen.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
rocket man
Posts: 87
Joined: 03 Jul 2011, 15:47

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by rocket man »

Nu blir det ett jäkla drag på läktaren o laget Cluben kommer inte att hinna med
Vi kommer att krossa dom hårt o snabbt Seger med 5-1

AIK RULES !!!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Rampa »

Just nu finns endast 7 sittplatser lediga på biljettsajtens arenavy. Vet inte ståplats status, men halv elva fanns ca 900. Och många säljs ju direkt i luckan matchdagen.
Upplagt för superdrag i arenan. Hade jag haft möjlighet skulle jag nog varit där imorrn.

Krossa Cluben, med eller utan "liemannen" Rahimi.
User avatar
ossian
Posts: 3669
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by ossian »

Viktigt att vi svarar upp på Linköpings mer fysiska spel och inte bara står där och tar emot. Vi måste vara starkare framför egen kasse, och gå hårdare på deras kasse. Sen skulle det vara kul att se en tackling i offensiv zon.

Förutom det tycker jag inte vi behöver ändra någonting då vi känns som det spelmässigt bättre och starkare laget, men det gäller att kunna utnyttja det spelmässiga övertaget genom att sätta pucken och kanske grisa in någon kasse också.

Jo en sak till... hoppas någon plockar Rahimi. Det brukar jag säga innan varenda match iofs, men nu kan det inte bara var jag som tycker det?
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Sargade Sune »

Tycker att AIK skall koncentrera sig på det vi är bra på. Snabba precisa pass och extreme skridskoåkning är grunden till vinst på Söndag. Låt oss se till att vara så snabbt till puck att närkamper aldrig behöver vinnas. :)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Lappmössan »

Äh, Lövensvinet är inte värd nån uppmärksamhet. Fokus på att bära fram laget.
Nu jävlart kör vi.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Larzon »

Lappmössan wrote:Äh, Lövensvinet är inte värd nån uppmärksamhet. Fokus på att bära fram laget.
Nu jävlart kör vi.
+1, våra spelare har redan övertaget på Rahimi dessutom. Varit en kona åt vår 4e kedja i många år nu.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Chippen »

Jag hoppas verkligen på att vi vänder på steken och kör upp en fot i röven på LHC som svar på förra matchen.

Vill se ett styrkebesked, där vi verkligen kör av dem och skickar ut dem ur Slutspelet.
Vill få ge Melin en ny tröja efter morgondagens match med texten: "Bang! Now you are dead"

Vad anbelangar Rahimi så finns inget att göra, eller ingen ide att riskera avstängning på fanskapet. Vi har helt enkelt mera att förlora på att ge oss efter honom än vad han har.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by svartgulsubkultur »

Uppladdning på NP-puben på Magasingränd.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by 374 »

Fortsätter AIK på samma sätt som förra matchen blir det lätt seger.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Bilderberg »

Exakt Linköping har överlevt fram till nu enbart på tur, största flytlaget som kommit undan väldigt billigt hittills.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by freddus »

Sittplats: 0 st
Ståplats: 552
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Sv: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Hank »

Chippen wrote:Jag hoppas verkligen på att vi vänder på steken och kör upp en fot i röven på LHC som svar på förra matchen.

Vill se ett styrkebesked, där vi verkligen kör av dem och skickar ut dem ur Slutspelet.
Vill få ge Melin en ny tröja efter morgondagens match med texten: "Bang! Now you are dead"

Vad anbelangar Rahimi så finns inget att göra, eller ingen ide att riskera avstängning på fanskapet. Vi har helt enkelt mera att förlora på att ge oss efter honom än vad han har.
Efter vi eventuellt slagit ut dem ska vi tacka för god match. Däremot kan jag tänka mig ny introlåt:

https://m.youtube.com/watch?v=-BGrFku2itk" onclick="window.open(this.href);return false;
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Sv: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Empress »

Hank wrote:
Chippen wrote:Jag hoppas verkligen på att vi vänder på steken och kör upp en fot i röven på LHC som svar på förra matchen.

Vill se ett styrkebesked, där vi verkligen kör av dem och skickar ut dem ur Slutspelet.
Vill få ge Melin en ny tröja efter morgondagens match med texten: "Bang! Now you are dead"

Vad anbelangar Rahimi så finns inget att göra, eller ingen ide att riskera avstängning på fanskapet. Vi har helt enkelt mera att förlora på att ge oss efter honom än vad han har.
Efter vi eventuellt slagit ut dem ska vi tacka för god match. Däremot kan jag tänka mig ny introlåt:

https://m.youtube.com/watch?v=-BGrFku2itk" onclick="window.open(this.href);return false;
Rahimi går väl och väntar på att bli farsa igen ? Eller har det skett redan ?
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... semifinal/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by schteffe »

Bra att vi verkar återgå till tidigare formationer. 27-17-18 är en gediget jobbig checking line. Och bra med 12 inne igen, även om han inte får till det i avgörande lägen offensivt så är han så nyttig totalt sett över banan. Imorgon är det bara seger som gäller!
User avatar
StigVig
Posts: 1575
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by StigVig »

2 bra matcher följs upp med 2 usla.
Vill se snabbare och bättre passningsspel och börja åka skridskor för f****n.
Oskärpan framför mål är hemskt att se.
Viljan att göra jobbet framför båda kassarna existerar knappt.
Clöbben har höjt sig ett snäpp emedan vi har tappat 4-5 snäpp i vårt spel.
Skärpning senare idag annars är det kört :evil:
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by svartgulsubkultur »

Skönt med en liten gnutta motgång och få känna stålet mot strupen för en sekund så att man tänder till och vill tillintetgöra motståndet.
Tagga till, knyt näven och gå till ladan (via puben) med råg i ryggen och stål i kulpåsen.

FULLA SPJÄLL I SKELLHELL IKVÄLL!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Warder »

svartgulsubkultur wrote:Skönt med en liten gnutta motgång och få känna stålet mot strupen för en sekund så att man tänder till och vill tillintetgöra motståndet.
Tagga till, knyt näven och gå till ladan (via puben) med råg i ryggen och stål i kulpåsen.

FULLA SPJÄLL I SKELLHELL IKVÄLL!
Bring out the GIMP! :twisted:
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
Sportis
Posts: 691
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Sportis »

Med tanke på att vi tappar kreativitet när Kabanov försvinner så vill jag se Schremp i laget. I min värld så bör Sörensen vara utanför laget som jag inte tycker tillför någonting.
Empress
Posts: 7164
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Empress »

Sportis wrote:Med tanke på att vi tappar kreativitet när Kabanov försvinner så vill jag se Schremp i laget. I min värld så bör Sörensen vara utanför laget som jag inte tycker tillför någonting.
Tror anledningen att Schremp inte spelar är enbart hans svaga skridskotempo. Kanske får en plats på bänken i kväll och möjligen lite spel i PP.
mistererik
Posts: 79
Joined: 10 Jul 2014, 10:38

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by mistererik »

Jag tycker att det skulle ha varit 5 matcher på Rahimi:

Image

Image
Last edited by mistererik on 05 Apr 2015, 13:20, edited 2 times in total.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Chippen »

Känns ganska oki med 0 matcher avstängning och 5+GM i förra.

Visst är det vårdlöst spel, men inte befogat att stänga av för.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
rocket man
Posts: 87
Joined: 03 Jul 2011, 15:47

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by rocket man »

Pehr Claesson o Mikael Nord som domare i dag
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by nr86 »

Någonstans vull jag se att det inte får löna sig att skada spelare. När det visar sig att Kabanov blivit skadad efter en uppenbar slashing borde Rahimi automatiskt vara bortplockad från returen.
Vi kan inte komma och gnälla över detta senare om lhc skulle ( gud förbjude) slå ut oss med 48 an som härförare. Jag vet att aik sagt att man aldrig själva kommer in med anmälningar ala osten men kan inte andra göra det?
Hoppas vi får igång pp spelet idag. Det har inte varit bra på sistone.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by snokia »

Saxat rakt av från Norran.

AIK:s lag mot LHC:

Målvakt: Svensson (Hanses)

Förstafemma: Lindgren, Burström – Petterström, Lindholm, Lundberg

Andrafemma: Sevc, Heed – Pesonen, Zackrisson, Calof

Tredjefemma: Lindholm, Aho – Sundqvist, Forssell, Widing

Fjärdekedja: Pettersson. Holmström, Norman

13:e forward: Sörensen

Sjundeback: Andersson

Som 13:e forward står Nick Sörensen uppskriven. Det innebär att Rob Schremp är petad på nytt.

Saknas: Schremp, Kabanov, A Lundberg

Domare: Pehr Claesson, Mikael Nord
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Lappmössan »

Fy fan vad man är taggad. Får känslan av att man kommer vara hes redan efter första perren.
FRAMÅT AIK!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by Rampa »

Kommer att bli en hel del grishockey ikväll. Hoppas både våra spelare och domarna är beredda.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by barrskog »

Sunken i PP.. fingertoppskänsla. :?
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by burk »

Va fan gör Sundqvist inne i powerplay på blålinjen egentligen ? Han ska ju för fan stå framför mål och grisa
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: S5 - Skellefteå AIK - Linköping HC 5/4 kl 15.15

Post by burk »

Jävligt bra sunken !!!!
Locked